Ranger Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Ik heb al wat interlinks geprobeerd, maar de keuze zal uiteindelijk tussen genoemde v.d. Hul en de Cardas gaan. Probleem is dat ik de Cardas niet kan beluisteren zonder aan de koop ervan vast te zitten (slechte dealer, maar de enige in mijn omgeving die Cardas verkoopt). Ik hou van een vol. levendig en warm geluid en draai veel rockachtig muziek dat nogal eens te hard wil klinken. Ben allergisch voor opgepept hoog. Welk interlink zal het beste zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Ranger, De toepassing van kabels is erg set-speciefiek en daarom is het puur geluk als je met een kabel die je niet van tevoren hebt kunnen beluisteren (de Cardas in jouw geval) de juiste keuze maakt. Niet doen dus! Het is absolute noodzaak dat je verschillende kabels in jou set probeert alvorens een keuze te maken. De prijs is hierbij ook totaal onbelangrijk. Het kan maar zo zijn dat een goedkope kabel in jouw set juist heel goed presteert (dan zou natuurlijk geweldig zijn!). Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Zee heeft gelijk. Je MOET de kabels eerst proberen. Zomaar blind iets kopen is vragen om moeilijkheden. Het kan helemaal de verkeerde kant op gaan en je bent je centjes kwijt. Als die Cardas dealer niet wil meewerken, moet je die gelijk links laten liggen. Blijkbaar draait zijn zaak op dit moment niet zo goed, anders zou hij wel anders reageren. Loop gewoon bij een dealer naar binnen die meerdere merken en type kabels heeft en vraag of je er een aantal mag meenemen om de juiste thuis uit te zoeken. Een beetje dealer begrijpt de situatie an zal daar best aan meewerken. P.S.: Staar je niet blind op deze 2 types, er is nl ongelofelijk veel te koop. Ik denk dat je je selectie hebt gebaseerd op tests in audiobladen. Ga zelf op ontdekkingsreis. Waarschijnlijk kom je op een heel andere kabel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 juli 2004 Report Share Posted 10 juli 2004 Ik heb al wat interlinks geprobeerd, maar de keuze zal uiteindelijk tussen genoemde v.d. Hul en de Cardas gaan. Probleem is dat ik de Cardas niet kan beluisteren zonder aan de koop ervan vast te zitten (slechte dealer, maar de enige in mijn omgeving die Cardas verkoopt).Ik hou van een vol. levendig en warm geluid en draai veel rockachtig muziek dat nogal eens te hard wil klinken. Ben allergisch voor opgepept hoog. Welk interlink zal het beste zijn? Beste, Interlinks en Luidsprekerkabels maken onderdeel uit van je set. Dat wordt vaak onderschat en de combinatie van het totaal is erg belangrijk. Gewoon een X aantal uitproberen , dan weet je wat goed voor jou is. Er valt natuurlijk wel iets over te zeggen, zoals een gemiddede v/d Hul klinkt zijig maar het tophoog ontbreekt en het laag wordt wat romiger (dikt iets aan). Een Monster lijkt hierop op maar dan in mindere mate. Een Kimber is helderder en strakker in het laag. Taralabs is neutraal en brengt alles op een hoger niveau. Audioquest is een neutraal klinkende kabel die naar warmte neigt. Cardas lijkt erop maar iets ruwer van klank. Harmonic Technologie is een helder /warm klinkende kabel indien eenmaal ingespeeld erg mooi. Siltech klinkt zijig indien goed behandeld want zilver is erg gevoelig voor beschadigingen , want beschadigd klinkt het scherp. Twisted Pair klinkt mooi open ,strak in het laag en mooi in balans. NBS is een super kabel die alles op een zeer hoog niveau tilt. Alles uitproberen zal niet meevallen en met zilver ben ik heel voorzichtig want 1 keer knikken of te ver buigen en het is mis dus het lenen van Siltech zal wel moeilijker zijn. Maar als ik jou verlangens lees dan is v/d Hul de aangewezen keus geloof ik. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 zeker weten de cardas Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedBeard Posted 28 september 2005 Report Share Posted 28 september 2005 Probeer eens een Ensemble. Ik wil niet meer anders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Allereerst alleen op je eigen oren vertrouwen! Ten tweede kan de vdHul wat mij betreft de vergelijking met geen enkele kabel aan, ik vind hem scherp, rommelig in het laag en een geknepen sound. Cardas klinkt warm en vol, op sommige sets te warm en vol (soms ook wat ruig). Rob... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Gewoon een paar serieuze kandidaten thuis proberen dus. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Probeer eens een Ensemble. Ik wil niet meer anders... tja daar ben ik het geheel mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 Allereerst alleen op je eigen oren vertrouwen! Ten tweede kan de vdHul wat mij betreft de vergelijking met geen enkele kabel aan, ik vind hem scherp, rommelig in het laag en een geknepen sound. Cardas klinkt warm en vol, op sommige sets te warm en vol (soms ook wat ruig). Rob... zilver verliest het altijd van koper in mijn perceptie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedBeard Posted 29 september 2005 Report Share Posted 29 september 2005 zilver verliest het altijd van koper in mijn perceptie. Vind ik ook. Veel meer warmte en karakter. Koper heeft echt timbre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 de ensemble is een winnaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Iemand nog een mening over bepaalde interlinks van Qed en Wireworld? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 30 september 2005 Report Share Posted 30 september 2005 Iemand nog een mening over bepaalde interlinks van Qed en Wireworld? Ik heb de spiral van Qed beluisterd, en vind de kwaliteit/prijs verhouding bijzonder goed. De kabel is aan de heldere kant en laat veel horen. In vergelijk met wat duurdere kabels is het wal iel. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts