shivaji Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Hoi allemaal, Ben geen audiofiel (nog) geen getrainde oortjes (nog). Heb vorig jaar een tjoeb 99 (gemod. buizen cd speler van marantz gekocht, hepta spring boxen en op mijn NAD 3020 klinken ze heel mooi. Deze NAD heb ik al 20 jaar, maar het kan natuurlijk altijd beter. Nu heefdt AH in Eindhoven een marantz versterker gemod. met buizen 'de tjamp 66' die erg goed heet te zijn voor 900 euro. We weten allemaal dat muziek emotie is dus zeer persoonlijk, zeer beinvloedbaar en subjectief. Natuurlijk moet ik maar eens gaan vergelijken maar ik had graag ook ervaringen van anderen Dus bij deze: Ouwe NAD 3030 versus nieuwe versterkers in de 1000 euro klasse??????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Heb vorig jaar een tjoeb 99 (gemod. buizen cd speler van marantz gekocht, hepta spring boxen en op mijn NAD 3020 klinken ze heel mooi. Kortom, je bent tevreden..Waarom zou je dan je NAD eruit doen? Omdat anderen je dat aanpraten? Gewoon houden en genieten van muziek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 9 juli 2004 Report Share Posted 9 juli 2004 Die NAD is een klassieker, hoort eigenlijk in iedere verzameling hifimijlpalen thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shivaji Posted 9 juli 2004 Author Report Share Posted 9 juli 2004 Dat is misschien wel zo, maar kan de 3020 nu nog wedijveren met hedendaagse amps om mijn hepta's goed aan te sturen. De NAD koste toen maar f 450,- zijn de technologische toepassingen ondertussen verbetterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie b Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 De NAD 3020 is een perfect apparaat en zal dat, als je hem een beetje onderhoudt, ook blijven. Als je hem ongeveer 20 jaar hebt is het verstandig de voedingselco's te vervangen. Mocht jouw NAD in vergelijking met een moderne versterker iets meer ruisen brommen of wat traag/slap in de bas reageren, dan zijn de voedingselco's uitgedroogd. Dit is niet erg en gebeurt bij alle elco van die leeftijd. Als je zelf een beetje kunt solderen is het in een uurtje gebeurt, je zult dan zien dat de NAD erg goed is vergeleken met de huidige generatie versterkers van zeg 500-600 euro. Houden dus. Succes Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Hallo, Stuk voor stuk zijn de voorgaande adviezen waard om op te volgen. Nad heeft beregoed spul gebouwd en een opfrisbeurt doet wonderen. Hoezo versterkers tegenwoordig perse beter?! Hou die 900 euri maar voor nieuwe elco's en afregelen en een heleboel muziek. P.S.: 900 euro voor zo'n AH-versterker vind ik een heleboel centjes. Wat je daar tweedehands al niet voor kunt kopen............... Link to comment Share on other sites More sharing options...
shivaji Posted 17 juli 2004 Author Report Share Posted 17 juli 2004 Is er naast het vervangen van elco's nog meer te modificeren/verbeteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Beste, Een half jaar geleden heb ik een 3020 helemaal opgeknapt. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik geen enkel idee had van deze amp, maar het scchijnt toch een heel bijzonder ding te zijn, wat toen een mijlpaal in de hifi was. De voedingselco's waren inderdaad uitgelekt, met brom en gore printen to gevolg. Deze zoiezo vervangen, en ik heb er meteen grotere in gezet. De compleet discreet opgebouwde preamp heeft heel veel elcotjes in de signaal weg. Deze kunnen absoluut beter, en zal het geluid drastisch veranderen. De pre-amp heeft weer zijn eigen voedingsboard, ook daar is veel verbetering te houden. Die stomme led bar moet je onderbreken (of je moet het echt mooi vinden . Al met al toen ik ermee klaar was, was ik echt stom verbaast hoe goed dat gekke ding klinkt. Kan naar mijn mening na zo'n flinke opknap/mod. beurt makkelijk mee met de amps in de 1000 euro klasse van nu. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts