Jump to content

Armen

carl
 Share

Recommended Posts

Daar ben ik het mee eens. Een Rega arm is prima ...... voor het geld. In feite zijn alle armen van Rega gelijk, alleen de toleranties zijn beter bij de hogere types. Ik heb zelf een TR2.6 op mijn draaitafel. Een prima arm, maar hij gaat er toch binnen afzienbare tijd vanaf. De arm loopt "stroef" en dat hoor je. Hoe hoger je in het Rega-segment komt, hoe soepeler de arm loopt, maar geen van allen kan tippen aan een SME of Moerch.

De SME 309 is een prima arm. Ik weet echter niet of die nog gemaakt wordt. 2e Hands zou ik 'm niet kopen. Het risiko is te groot dat ie eoa beschadiging in de lagers heeft. Als dat het geval is, ben je verder van huis dan met een nieuwe Rega RB250.

Vergelijkbaar met een Rega is een Linn. Helaas zijn deze zwaar overpriced, maar ze zijn wel stukken beter dan de Rega's. Bovendien passen ze zonder aanpassing in een Rega mounting plate.

Dat zijn al heel wat reacties. Ik dacht aan een RB 600. Ik wil eigenlijk een beeld krijgen van verschillen tussen klankkleur van een Rega 600 en een SME 309. Ik zit al wat langer aan een nieuwe draaitafel te denken en op alle draaitafels die ik interessant vind kunnen Rega's en SME 's op.

Overigens Sodeju , een SME moet toch niet zo kwetsbaar zijn als er normaal mee is omgesprongen?

Carl

Dat zijn al heel wat reacties. Ik dacht aan een RB 600. Ik wil eigenlijk een beeld krijgen van verschillen tussen klankkleur van een Rega 600 en een SME 309. Ik zit al wat langer aan een nieuwe draaitafel te denken en op alle draaitafels die ik interessant vind kunnen Rega's en SME 's op.

Overigens Sodeju , een SME moet toch niet zo kwetsbaar zijn als er normaal mee is omgesprongen?

Carl

Bij normaal gebruik gaat er zelden wat stuk, maar een kleine tik kan al genoeg zijn. Vraag je eens af waarom de persoon de SME verkoopt? Als ik zoiets zou hebben, zou ik 'm iig niet verkopen of er moet iets niet in de haak zijn :huh:

Overigens Sodeju ,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een Rega arm en wat die doet in vergelijking met een SME 309.

Carl

Beste Carl,

Een SME 309 is van Magnesium , sterk /licht en resonatievrij.

Konisch toelopende arm tube

Azimuth is instelbaar

Evt. andere shells te monteren voor verschillende elementen.

VTA instelbaar

Geometrisch 100 procent nauwkeurig instelbaar

Superlagering dubbel uitgevoerd , dus instellen gemakkelijk en verloopt niet zoals een 1 punter

Super stabiel .

Zeer nauwkeurig gemaakt.

Koop liever een goede nieuwe bij jou Dealer dan een slechte (dure) gebruikte.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

PS Is het zo genoeg ??

Even on topic dan maar. Je had het idee ee RB 600 te kopen, maar de Rega RB 600 wordt niet meer gemaakt. Met de komst van de nieuwe p5 en p7 draaitafels enige maanden terug heeft Rega een nieuwe arm ontwikkeld de RB 700. Dat is een soort van verbeterde RB 600. Ik kan je helaas niets zeggen over de gehoormatige kwaliteit, want ik heb de nieuwe draaitafels nog niet gehoord.

Het pakket van Rega ziet er nu in ieder geval als volgt uit: RB250 - RB300 - RB700 - RB1000.

Wellicht is er nog wel tegen een goede prijs een nieuwe RB 600 te krijgen! Ik zou dan op het internet gaan surfen. Je zag dat een tijd terug ook met de RB900, toen de P9 draaitafel vernieuwd werd. Er waren toen tegen zeer aantrekkelijke prijzen ineens RB 900 toonarmen te koop. Vergis je niet in de prijzen van deze armen. Ze kosten behoorlijk wat. Een RB 600 stond in de prijslijst voor zo'n 650 Euro en de RB 900 voor zo'n 1150 Euro. De nieuwe RB 1000 kost ongeveer 1700 Euro. Van de RB 700 heb ik zo geen prijs, maar met een beetje schatten zal dat wel ergens rond de 800 Euro liggen.

Hai allemaal,

Wat ik het mooie van een SME arm vind is, dat die super instelbaar is. Toch lees je wel in bladen dat die wat donker gekleurd is. Van Rega weet ik dat verder niet. Die Rega 1000 is overigens ongeveer even duur als als de SME. Ik denk wel dat je voor die SME meer waar voor je geld krijgt. Klank weet ik niet.

Mede naar aanleiding van discussies op de concurrentie ga ik kijken naar platenspelers met subchasis. Avid, Mitchell en Oracle gaan goed samen met Rega en SME volgens de fabrikanten.

Maar goed die dingen zijn allemaal knotsduur dus ik dacht mischien een tweede hands arm of goedkope arm en later een stapje verder. Dat houdt mij ook weer van de straat.

Overigens gaat mijn dochter studeren en eerst maar eens kijken wat dat allemaal kost.

Carl

Heb zelf een aantal 2ehands armen in huis, meest SME 3009 series II en III, de nieuwere modellen vanaf de 300 serie worden niet zo heel erg veel aangeboden en komen al rap in prijsklassen waar ook andere armen nieuw te koop zijn, de al genoemde M

Hai Jitze,

Die armen en draaitafels zijn de persoonlijke hobby van de bejaarde eigenaar van het bedrijf dat allang zijn geld niet meer verdiend met draaitafels. Ze schijnen onderdelen voor raketten en formule 1 auto's te maken. Dat moet ook allemaal degelijk.

Als ik het goed begrijp kan zelfs ik met een SME arm een element instellen (dat ben ik niet een twee drie van plan).

Groet,

Carl

Aan welke SME had jij gedacht en waarom? Misschien kun  je me overtuigen :P;)

Nou, eerlijk gezegd dacht ik dat jij mij ging vertellen welke SME geschikt is en waarom? :D:P;)

Een Moerch is wellicht ook een optie, ik weet het gewoon nog niet! :)

Ik zie je binnenkort sowieso, kunnen we daar eens gezellig over bomen! :D

• 2 weeks later...

Waarom heb ik nog nix over Akito (schrijf je dat zo) armen gehoord die schijnen ook erg goed te zijn et ik heb ze ook wel eens 2e hands gezien. rond de 1200 euro dacht ik.

Waarom heb ik nog nix over Akito (schrijf je dat zo) armen gehoord die schijnen ook erg goed te zijn et ik heb ze ook wel eens 2e hands gezien. rond de 1200 euro dacht ik.

De Akito is de instap-arm van Linn als ik me niet vergis. Niet verkeerd, maar helaas te duur, omdat er Linn opstaat. Ik heb eerder een Basik LVX op de Syncro gehad. Dit is de directe voorganger van de Akito. Ik vond het een prettige arm. Beter dan de Regakloon dit nou op m'n Fatbob zit. Zo'n Linn zou idd passen, maar ik ben geen fan van 2de hands armen. De mechanica is me iets te kwetsbaar.