Jump to content

Armen

carl
 Share

Recommended Posts

Dat is interessant; heb de phonotrap aan het werk gehoord bij Hans van Liempd (Linn/ en 'maar' een Benz Micro Gold) en dat klonk steengoed. Het karakter van Array combineert volgens mij heel goed met de snelle Benz elementen. Ik begrijp alleen niet dat er op de Array geen twee ingangen zitten, dat is een gemiste kans voor een trap van 2075 euronen.

Sorry, maar ik vond dat het bij Hans wel h

Dat is interessant; heb de phonotrap aan het werk gehoord bij Hans van Liempd (Linn/ en 'maar' een Benz Micro Gold) en dat klonk steengoed. Het karakter van Array combineert volgens mij heel goed met de snelle Benz elementen. Ik begrijp alleen niet dat er op de Array geen twee ingangen zitten, dat is een gemiste kans voor een trap van 2075 euronen die verder in alle opzichten zo flexibel is.

Beste Kraus,

Naar aanleiding van mijn laatste review ben ik zelf ook zeer ge

Heb bij hans maar 10 minuten kunnen luisteren naar vinyl, alleen Chicken Skin Music van Ry Cooder eerste 2 nummers; ik vond dat zeer goed 3D, helder en detailrijk en met een fraaie attaque, die zo bij de Benzen hoort. Mogelijk dat het dunne bij andere opnamen storender is maar ik hou daar wel van zeker omdat ik zelf niet beschik over toonregeling en het mij gauw te bruin klinkt.

Nou, ik heb ook niet zo lang naar de draaitafel kunnen luisteren. Ik was er tenslotte om wat dacjes uit te proberen op zijn Flips 963. Hij kwam gelijk met Dire Straight aanzetten. Gelukkig heeft hij die op aanraden van mij ( :D ) niet opgezet (ik ben er ongeveer mee doodgegooid geworden in een grijs verleden).

Hij heeft wel een paar ander LP's laten horen, maar er zat mij veel te weinig body in. Zeker met zulke bassterke speakers viel dat heel erg tegen. Er was nl gewoon geen laag.

Over hoe detailrijk het speelde, niks dan lof.

Volgens de naam van deze foto van een welbekende site ;) zou dit een zilveren SME 3500 moeten zijn? :rolleyes:

sme_3500.jpg

KLOPT..........

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Lijkt wel een landbouwwerktuig! :o:D:P Da's toch niks voor een Alfa-rijder, koop nou maar gewoon een SME3500-silver! B)

Lamborgini maakt ook tractoren :P:D Bovendien is de Dynavector way out of league (2de hands $3100 :o )

Nee het zal wel de 3500 worden, maar dan wel in het zwart.

Waarom heb ik nog nix over Akito (schrijf je dat zo) armen gehoord die schijnen ook erg goed te zijn et ik heb ze ook wel eens 2e hands gezien. rond de 1200 euro dacht ik.

ik heb een akito II arm gezien voor ongeveer 350,-- euro

(dit is ongeveer de helft van de nieuwwaarde)

bij CAC leiden

Ik denk dat je gelijk hebt Ome Henk; dat moet 'm zijn. Dacht zelf op de terugweg nog aan Dynavector maar dat zal wel niet.

Beste Kraus,

Klopt dat is een Jan Allaerts geweest een Mk 1 Boron ,tot vanmiddag nog nooit gespeeld , een nieuwe dus.

Nadat het element ongeveer 200 uur ingespeeld is wordt het daadwerkelijk nog een stuk mooier, dus kun je nagaan.

Uiteraard speeld ook de arm een behoorlijke rol mee , veel beter kan niet , wel anders ,maar beter ?

Natuurlijk had het mooier gekunt middels een betere phono pre een betere versterker en zeer zeker betere luidsprekers.

Maar zo was het beslist niet verkeerd.

We zullen er voor zorgen dat de kombinatie Transrotor Fat Bob / Moerch/ div. elementen muziek gaan maken.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

• 4 months later...
Van KeesW had ik begrepen dat hij spijt had dat hij zijn Rega-arm had weg gedaan, handig voor oud vinyl ...

Nou, die arm ligt kan en klaar bij Haudio in de etalage. Hij kan 'm dus weer in zijn bezit krijgen :D;)

Veel plezier met je "nieuwe" Fatbob. B)