Jump to content

Een GOEDE AV amp

Guest Jeroen Leeflang
 Share

Recommended Posts

Guest Jeroen Leeflang

Ik ben op zoek naar een vervangende versterker of receiver voor mijn huidige Philips FR980. Deze heeft namelijk geen DTS en geen ingangen voor een losse decoder. Nu is mijn oog gevallen op de Denon AVC-A1SE. Het huidige topmodel van Denon. Nu kan ik deze amp bij ons in de buurt nergens beluisteren en kan ik ook erg weinig reviews vinden. Heeft iemand "ervaring" met deze AMP en zoja is dit een juiste keus? Tweede vraag is of een Denon product gekocht in het buitenland ook hier voor problemen tijdens de garantie periode te laten repareren en omwisselen?

Guest schri607

hallo jeroen,

om maar meteen met de deur in huis te vallen

m.b.t. je laatste vraag, JA !

de denon is inderdaad een van de betere dss

versterkers.

ik kan wel een paar voor en eind setjes opnoemen (bv acurus) maar dan wordt het gelijk weer goed duurder en hier mogen dan weer best wat serieuzere speakers op die op hun beurt wederom aan diverse kriteria moeten voldoen zoals de ruimte en plaatsing.

m.a.w. belangrijk is om te weten welke(bestaande?) speakers worden hier dan op aangesloten, wat is je bron, hoe groot is de ruimte, welke opstelling kies je (vrijstaand of tegen een muur), en hoe hard draai je ?

mischien nog belangrijker; kijk je je 24 uur per dag 16:9-oogjes of gebruik je 'm ook voornamelijk voor hifi-weergave........?

gr. ron

Hoi Jeroen.

Ik heb de Denon 10 onlangs beluisterd in een demo met Elac speakers en dat was niet verkeerd. Ik zit zelf ook te denken aan deze amp. Vooral omdat tie nog betaalbaar is. Heb nu zelf een denon avr 3300 en die is voor z'n geld wel goed maar heeft wel wat scherpe kantjes. En op stereo is het niet veel.

Zondag krijg ik bezoek van een "collega" home theather freak en die neemt z'n Denon 10 mee.

Die gaan we vergelijken met de 3300. We luisteren uit op Quad esl 63 fronts en Dynaudio audience 40 backs. We kijken naar sony vpl vw 10 ht op matwit projectiescherm. Ik laat je op deze thread weten wat onze bevindingen zijn. Mogelijk heb je er wat aan.

Je mag ook zelf komen luisteren a.s. zondag. Mail dan op ben@dvdfreak.nl

Groeten, Ben.

Hallo Jeroen,

Nog even over de vraag betreffende reparaties aan in het buitenland gekochte apparaten. De meeste winkeliers en importeurs zijn daar verre van happig op. Op garantie hoef je doorgaans niet te rekenen, en in het geval dat je zo`n apparaat hebt aangeschaft bij een niet officiele buitenlandse dealer zal het apparaat vaak geweigerd worden, en moet je ermee terug. Pas dus op met stuntshops en internetrammers, deze verkopen vaak via zgn. grijze import verkregen apparatuur, en kunnen zelf ook niet bij de in het land van vestiging aanwezige importeur terecht. Met een stereo-versterker loop je nog niet zo`n risico, maar met zo`n grote complexe doos vol electronica als een surround-versterker nu eenmaal is loop je in de praktijk toch wel wat meer risico.

Guest Jeroen Leeflang

Ik gebruik mijn huidige set voor zowel multi- als 2-channel. Ik gebruik de speakers van mijn (nog geen 16:9) tv niet, alles gaat via de AMP naar mijn B&W 602 s2's, CC6s2, Rel Strata III en Bose 101's. Die Bose speakers moeten nog eens worden vervangen, maar dat komt wel als ik een eigen huis heb ipv een slaapkamer. Ik kijk en luister gerust veel. Minstens

Guest Jeroen Leeflang

Hi Ben,

Ik ben op zoek naar een GOEDE AV amp. Mijn voorkeur gaat uit naar de A1SE, omdat volgens de info die een RS232 aansluiting heeft voor eventuele software updates. De A10SE heeft dit niet. Ik zoek nu een AMP die nog een paar jaar mee gaat. Dus niet weer na