Jump to content

dropveter.

joopus
 Share

Recommended Posts

afgelopen vrijdag heb ik een bezoekje gemaakt aan een bijzondere symphatieke forumgenoot.

deze is in bezit van een paar mooie electrostaten,waar we een paar uur naar geluisterd hebben.

ik had mijn mooie dure interlinks meegenomen, om daar de dropveter, die hij gebruikte een schop onder de kont te geven.

NIET DUS??????????????????????????????????

in onze perceptie bleef het geluid met de dropveter veel neutraler, schoner ,en iets meer puntiger, en levendiger,in vergelijk met het beluisteren van de duurdere interlink,die eigenlijk de boel een beetje plastisch oppepte.

met dit vergelijk, kwam ik vrijdag nacht,moe en voldaan weer thuis, om op zaterdag de gehele dag een dropveter tussen de installatie te doen en te beluisteren.

het resultaat was evident aan dat van de forum genoot, alles was veel duidelijker en schoner, pittiger,e.t.c.

s,avonds kreeg ik visite,en onder de gesprekken door luisterde ik een beetje door het gepraat heen naar de installatie.

het viel mij naar een aantal uren op dat ik een beetje spanning, en diepte miste, alles was een beetje verder weg, het was niet zo speciaal meer, het warme geluid, had plaats gemaakt voor een meer transparanter beeld.

de volgende dag de exotische interlink aangesloten, besefte ik dat dit voor MIJ persoonlijk een beter huwelijk was voor MIJN set.

meer diepte, meer detail, noem maar op.

conclusie is, dat de set ook met een dropveter goed klinkt, en dat je niet altijd maar een duurdere interlink hoeft te kopen, probeer die dropveter eens, en je zult merken, dat dat heeelemaal niet verkeerd is.

in mijn perceptie [bij mij thuis], prefereer ik de duurdere interlink, wat absoluut NIET het geval was bij de forum genoot thuis.

zo zie je maar weer dat zo,n dure kabel het niet altijd overal goed doet, en dat een dropveter hetgene doet wat essentieel is.

ik heb in ieder geval weer wat geleerd,en denk nu toch heel anders over de belachelijke prijzen die voor de exotische kabels gevraagd worden.

want in mijn beleving [ :);):D begint] het met een dropveter.

ik had mijn mooie dure interlinks meegenomen

Welke was dat dan wel niet

weer thuis, om op zaterdag de gehele dag een dropveter tussen de installatie te doen en te beluisteren.

het resultaat was evident aan dat van de forum genoot, alles was veel duidelijker en schoner, pittiger,e.t.c.

Achteraf voor een korten duur ;)

het viel mij naar een aantal uren op dat ik een beetje spanning, en diepte miste, alles was een beetje verder weg, het was niet zo speciaal meer, het warme geluid, had plaats gemaakt voor een meer transparanter beeld.

Ik denk dat dat ook wel gebeurt zou zijn bij de geen waar je de luister test gedaan hebt.

Vaak door langer naar een verandering te luisteren kom je er achter dat het niet

is wat je zoekt.

Terwijl je vaak in het begin denkt zo dat is mooi wat een verandering is dat zeg

Maar zo als je zelf heb kunnen ervaren op de langer termijn valt het dan toch tegen.

Allemaal psychisch....

De dropveter liefhebber heeft jouw muziek laten horen waar de dropveter beter op klinkt :rolleyes: , en jij trapt er in.

Maar ik moet wel zeggen dat "betere" interlinks meer van de fouten welke in de opname of muziek zitten laten horen. Dit k

Beste Joopus,

Afgezien van de uitslag, is de methode van vergelijken niet ietwat oneerlijk?

Ik bedoel, uren met een medeforummer en daarna alleen luisteren naar kabel A en vervolgens met een kamer vol kwebbelende visite luisteren naar kabel B.

Volgens mij is dit wetenschappelijk niet verantwoord :D

Met opgewekte groet,

[quote name=erik

ik heb altijd gezegt dat een dropveter net zo goed kan klinken dan een dure siltech.

en had ik gelijk of niet ' date=' :D

[/quote]

Dat weet ik niet ;)

dan had je er maar bij moeten zijn :D;)

Waarbij dan wel niet?????????

Waarbij dan wel niet?????????

Een vergelijkende test die bij Erik is gehouden :unsure:

Men neme een Herman Karton 760 cdspeler, zet een panel voor een hen onbekende installatie en laat ze dan kabels beoordelen met als enige referentie hun eigen bekende cd's :)

Je krijgt dan een uitslag die alleen voor deze set in deze akoestiek geldig is, geen maatgevend resultaat dus voor algemeen gebruik .... :unsure:

Andr

beste speedy ,

als kabels afhankelijk zijn van een goede akoestiek , dan vraag ik me af waarom jij altijd met die dikke slangen speelde :D:P;)

Volgens mij lees je ergens overheen Erik :rolleyes:

Andr