beunky Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Aha... is me duidelijk."Ik" heb dus niks gemist jawel , de gezelligheid Dat is jammer Erik. Wand ja daar gaat het toch om naast het luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Ik zie hier steeds een koppeling tussen akoestiek en het gedrag van een kabel terugkomen. Dat staat er echt niet, ik stel dat het testresultaat tot stand kwam met een specifieke set in een specifieke akoestiek. De invloed van de akoestiek wordt kennelijk nog altijd zwaar onderschat. Stel dat bij Erik vooral het hoog door reflecties wordt benadrukt, dan zul je bijna automatisch gefocust zijn op wat in het hoog gebeurt, want dat is/lijkt speciaal en valt op t.o.v. de rest. In mijn kamer zou bijv. het laagmidden kunnen overheersen en dan gaat de aandacht daar naar uit. Bij weer een ander wordt het laag juist geabsorbeerd, dit soort dingen heeft echt een behoorlijke invloed op je beeldvorming, je eerste indruk Wat ook tekenend is, is dat de luisteraars bij Erik zelfs per lokatie andere ervaringen rapporteerden, voorin of achterin maakte duidelijk verschil. Je maakt mij niet wijs dat iemand dan nog een 'neutraal' oordeel kan vormen, of hij moet de test op elke luisterplaats opnieuw hebben gedaan. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 De verschillen die je aangeeft, set en acoustiek, zijn bij een vergelijking van verschillende kabels niet relevant, elke kabel speelt nl onder dezelfde omstandigheden, verschillen zullen hoogst waarschijnlijk in een andere omgeving, op een andere set ook optreden. Overigens heb ik vanmiddag ook een soort dropveter als speakerkabel ingezet, een Litze draad waarvan normaliter spoelen voor speakerfilters worden gemaakt, eerste indruk is dat dit niet onder doet voor een speakerkabel van een kleine tweeduizend Euro......................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Overigens heb ik vanmiddag ook een soort dropveter als speakerkabel ingezet, een Litze draad waarvan normaliter spoelen voor speakerfilters worden gemaakt, eerste indruk is dat dit niet onder doet voor een speakerkabel van een kleine tweeduizend Euro......................... Da's niet de eerste keer dat ik dat hoor. Geeft toch te denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Da's niet de eerste keer dat ik dat LEES Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 13 juli 2004 Author Report Share Posted 13 juli 2004 zie je nu wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 juli 2004 Author Report Share Posted 14 juli 2004 niet helemaal waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 De ............. presteerde op alle fronten beter .En dit heeft volgens mij NIKS met 'matchen' te maken . Een kabel is goed of hij is niet goed. Beste Erik, Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen ...maar wat een onzin Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 De ............. presteerde op alle fronten beter . En dit heeft volgens mij NIKS met 'matchen' te maken . Een kabel is goed of hij is niet goed. Beste Erik, Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen ...maar wat een onzin hoezo??? als de ....... op Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 juli 2004 Author Report Share Posted 14 juli 2004 De ............. presteerde op alle fronten beter . En dit heeft volgens mij NIKS met 'matchen' te maken . Een kabel is goed of hij is niet goed. Beste Erik, Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen ...maar wat een onzin hoezo??? als de ....... op Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 De ............. presteerde op alle fronten beter . En dit heeft volgens mij NIKS met 'matchen' te maken . Een kabel is goed of hij is niet goed. Beste Erik, Je zal het ongetwijfeld goed bedoelen ...maar wat een onzin hoezo??? als de ....... op Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 juli 2004 Author Report Share Posted 15 juli 2004 euhhhhhhhhhhhhh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 euhhhhhhhhhhhhh? wanneer bouw jij eens een paar goede speakers jopie?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Dit wordt ook weer heel erg aardig, een kabel is een verbinding tussen apparaten, die het signaal van A zo ongewijzigd mogelijk naar B moet brengen. Vwb " matchen " zie ik als enige variabele de lengte van een kabel, oh.... en mogelijk de toegepaste connectoren, ook wel handig als die hetzelfde zijn. Als je kabels hebt die het signaal aantasten, vrees ik dat dit gewoon fout is, mocht deze aantasting van het signaal toevallig een fout van een component maskeren, lijkt me hier zeker sprake van een mis-match. Of eigenlijk gewoon een fout apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Jitze, Zijn capaciteit en inductie niet de belangrijkste variabelen die een match bepalen? Toegegeven, de lengte zal deze waarden beinvloeden, maar ook het gebruikte materiaal en de geometrie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 als IEDER component in de hifi keten neutraal is , kun je met een kabel wissel NOOIT van matching spreken, maar dat er bijv. luidsprekers zijn die warm klinken (te veel laag) , en je zet daar een kabel op die kil klinkt )het laag wegfilterd ) dan is dat een goede match, met twee klote componenten . Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 juli 2004 Author Report Share Posted 15 juli 2004 euhhhhhhhhhhhhh? wanneer bouw jij eens een paar goede speakers jopie?????? die heb ik al,[ vind ik]? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 juli 2004 Report Share Posted 15 juli 2004 Jitze,Zijn capaciteit en inductie niet de belangrijkste variabelen die een match bepalen? Toegegeven, de lengte zal deze waarden beinvloeden, maar ook het gebruikte materiaal en de geometrie. Een verbinding is geen actief component, mag dus van geen invloed zijn op de matching tussen apparaten, de effecten van capaciteit en inductie van een kabeltje moeten dus voor het audio signaal verwaarloosbaar zijn. Natuurlijk zijn er verschillen tussen kabels waar te nemen, gebruikte materialen en opbouw zijn hierin beslist een factor. Verschil is bijv goed te horen in de resolutie, de detailweergave, zo gauw een kabel echter het audio signaal ergens verandert lijkt mi dit een ongeschikt draadje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 Jitze,Zijn capaciteit en inductie niet de belangrijkste variabelen die een match bepalen? Toegegeven, de lengte zal deze waarden beinvloeden, maar ook het gebruikte materiaal en de geometrie. Een verbinding is geen actief component, mag dus van geen invloed zijn op de matching tussen apparaten, de effecten van capaciteit en inductie van een kabeltje moeten dus voor het audio signaal verwaarloosbaar zijn. Natuurlijk zijn er verschillen tussen kabels waar te nemen, gebruikte materialen en opbouw zijn hierin beslist een factor. Verschil is bijv goed te horen in de resolutie, de detailweergave, zo gauw een kabel echter het audio signaal ergens verandert lijkt mi dit een ongeschikt draadje. Ieder verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 (...)En iedere verandering kan een verschil zijn. MvG, Haudio Zeker met verschillende veranderingen.... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts