Jump to content

dropveter.

joopus
 Share

Recommended Posts

Ik heb inmiddels heel wat kabels geprobeerd. Laatstelijk een v..d Hul 102 die ik zeker niet verkeerd vond. Echter; ook bijn deze kabel, net als bij de andere merken, vind ik bij langer luisteren de muziek erg geforceerd overkomen.

De laatste 3 avonden de normale standaard dropveter aangesloten. En eindelijk lijkt de balans, harmonie terug te zijn in de muziek. Eindelijk valt er weer uren naar de muziek te luisteren en te genieten. er wordt niets benadrukt en de muziek klinkt niet meer geforceerd.

Voor mij geen commerci

• 2 weeks later...
... of veranderende verschillen :blink:  :rolleyes:  :P  :D

:D:D:D

Met opgewekte groet,

Ik heb net mijn veranda geschild. Oud verflaag eraf, grond bezaaid met verfschillen. Daarna mijn veranda geschilderd, nieuwe laag erop. Een heel verschil. Echt een verandering.

Als je kabels hebt die het signaal aantasten, vrees ik dat dit gewoon fout is, mocht deze aantasting van het signaal toevallig een fout van een component maskeren, lijkt me hier zeker sprake van een mis-match.

Of eigenlijk gewoon een fout apparaat.

De vraag wat je juist natuurlijik, weet jij hoe een bepaalde set behoord te klinken??? Je moet altijd een kabel gebruiken en weet jij welke kabel hoe klinkt. Ik weet dat mijn set met de standaard dropveter interlinks erg schel klinkt, met een wat 'betere' (lees duurdere) kabel is het hoog beter. Maar klinkt mijn set nu gewoon hoog? en laat de dropveter het signaal dus hetbeste door, en vervormd de duurdere kabel het geluid of is het omgekeerd???

Ik zie maar 1 oplossing, en dat is meten, ik neem aan dat er onafhankelijke metingen gedaan zijn aan kabels, daar moet toch een kabel uitgekomen zijn die het minst vervormd, en waarom heeft niet iedereen die kabel? Want dat zou de ideale kabel moeten zijn, (tenminste als er niet zoiets bestaat als een match of mismatch tussen kabels en componenten wat volgens sommige hier niet het geval is).

Als je kabels hebt die het signaal aantasten, vrees ik dat dit gewoon fout is, mocht deze aantasting van het signaal toevallig een fout van een component maskeren, lijkt me hier zeker sprake van een mis-match.

Of eigenlijk gewoon een fout apparaat.

De vraag wat je juist natuurlijik, weet jij hoe een bepaalde set behoord te klinken??? Je moet altijd een kabel gebruiken en weet jij welke kabel hoe klinkt. Ik weet dat mijn set met de standaard dropveter interlinks erg schel klinkt, met een wat 'betere' (lees duurdere) kabel is het hoog beter. Maar klinkt mijn set nu gewoon hoog? en laat de dropveter het signaal dus hetbeste door, en vervormd de duurdere kabel het geluid of is het omgekeerd???

Ik zie maar 1 oplossing, en dat is meten, ik neem aan dat er onafhankelijke metingen gedaan zijn aan kabels, daar moet toch een kabel uitgekomen zijn die het minst vervormd, en waarom heeft niet iedereen die kabel? Want dat zou de ideale kabel moeten zijn, (tenminste als er niet zoiets bestaat als een match of mismatch tussen kabels en componenten wat volgens sommige hier niet het geval is).

Als zo'n ideale kabel zou bestaan, dan zou die nog op elke set anders presteren. Omdat elke set ook weer anders kleurt. Dus dan zou je de ideale set moeten hebben en daar de ideale kabel(s) op moeten aansluiten en dan zou ook de opname nog eens ideaal moeten zijn... Lijkt me niet (nooit) haalbaar. Dus klooien we met z'n allen lekker verder ;)

Ook dit topic weer gelezen hebbende komen er en paar vragen bij mij op.

1 - Hoe hebben jullie bij de aanschaf in hemelsnaam vast kunnen stellen of de door jullie gekozen componenten wel goed met elkaar combineren? Jullie schaffen iets aan en gaan daarna weer met kabels in de weer omdat het kennelijk niet goed genoeg is. En die kabels moeten dan weer 'matchen' om de boel rech te trekken.

2 - Wie van de liefhebbers gaat er met zijn favoriete bekabeling naar de hifi-leveranciers en zoekt er een goede set bij? Die dus met die bekabeling goed klinkt? Dan ben je in een keer klaar.

Op basis van bovenstaande vragen verbaast het me eigenlijk niet bijzonder meer dat veel audiosets niet optimaal zijn samengesteld. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een deel van de liefhebbers het geduld en/of de kennis en/of de vaardigheden mist om een set evenwichtig samen te stellen.

Precies, een ideale wereld zou toch alleen maar saai zijn :lol:

Dan zouden alle bieren ook hetzelfde smaken. :blink:

Nee, juist niet. Maar ze zouden wel gratis zijn.

Ook dit topic weer gelezen hebbende komen er en paar vragen bij mij op.

1 - Hoe hebben jullie bij de aanschaf in hemelsnaam vast kunnen stellen of de door jullie gekozen componenten wel goed met elkaar combineren? Jullie schaffen iets aan en gaan daarna weer met kabels in de weer omdat het kennelijk niet goed genoeg is. En die kabels moeten dan weer 'matchen' om de boel rech te trekken.

2 - Wie van de liefhebbers gaat er met zijn favoriete bekabeling naar de hifi-leveranciers en zoekt er een goede set bij? Die dus met die bekabeling goed klinkt? Dan ben je in een keer klaar.

Op basis van bovenstaande vragen verbaast het me eigenlijk niet bijzonder meer dat veel audiosets niet optimaal zijn samengesteld. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een deel van de liefhebbers het geduld en/of de kennis en/of de vaardigheden mist om een set evenwichtig samen te stellen.

En dat zeg jij: Setbeschrijving een radio en een luidspreker... :blink:

Kijk maar naar de "ideale" samenleving, de VS:

Bier, koffie en water smaken daar allemaal hetzelfde en zijn (bijna) gratis.

:ph34r:

Maar ik zeg in mijn reactie: juist niet. Ik wil liefst niet dat alle bieren hetzelfde smaken.

Maar ik zeg in mijn reactie: juist niet. Ik wil liefst niet dat alle bieren hetzelfde smaken.

Maar ze moeten wel gratis zijn? Wel veeleisend hoor :lol:

Maar ze moeten wel gratis zijn? Wel veeleisend hoor :lol:

:lol: We hadden het toch over een ideale wereld?