Jump to content

Welke versterker voor laag ?

Paul Jenner
 Share

Recommended Posts

Jassie, ouwe rukker !!!!!!!

"Schijnt" inderdaad zo te zijn. Maar vanwege het prijskaartje laat ik hem voorlopig even varen. Er zijn ook andere dingen in het leven moet je weten ...

Paul.

Ik vraag me af in hoeverre zo'n Crown K1 mee kan komen met zijn grote broer ??

En Ronald, hoe kom jij aan die prijs ? Hij staat in de lijst op de site van Crown voor een retail prijs van

Inderdaad, $1.100,00 ...

Die watts interesseren me geen potjandriedubbeltjes, Ronald. Stabiliteit en kwaliteit wel. En dat kun je helaas niet aflezen aan het aantal watts ...

Paul.

Nee, heeft universele voeding, maar heeft adapter nodig (zeggen ze). Kan natuurlijk best zijn dat ze toch extra rekenen.

Overigens kun je de meeste trafos zowel op 120 volt als op 240 volt gebruiken (door hem primair anders aan te sluiten).

Btw Paul, Crowns kun je ook huren in pro audio winkels.

Inderdaad, $1.100,00 ...

Die watts interesseren me geen potjandriedubbeltjes, Ronald. Stabiliteit en kwaliteit wel. En dat kun je helaas niet aflezen aan het aantal watts ...

Paul.

Heb je op de vorige pagina mijn berichtje gemist...???

:(

"Schijnt" inderdaad zo te zijn. Maar vanwege het prijskaartje laat ik hem voorlopig even varen. Er zijn ook andere dingen in het leven moet je weten ...

Paul.

Wat betreft een K1 vs K2, volgens mij zijn die exact hetzelfde alleen de K1 kan minder vermogen leveren. Ze zien er iig hetzelfde uit en het verschil in prijs is ook niet gigantisch (300 euro). En de 240 volts versie is wel degelijk duurder > 1900 euro in duitsland.

Paul.

Wat betreft een K1 vs K2, volgens mij zijn die exact hetzelfde alleen de K1 kan minder vermogen leveren. Ze zien er iig hetzelfde uit en het verschil in prijs is ook niet gigantisch (300 euro). En de 240 volts versie is wel degelijk duurder > 1900 euro in duitsland.

Een goede verhuistrafo kost minder, en dan heb je ook gelijk een scheidingstrafo.

:)

Hans,

dat berichtje heb ik inderdaad gemist ... :huh:

Zal ik maar eens op de site van Array gaan kijken dan ? Jouw aanbod om hem te proberen vind ik heel tof. Maar de set is nog niet gereed om de amp te kunnen gebruiken :(

PAul.

Hans,

dat berichtje heb ik inderdaad gemist ... :huh:

Zal ik maar eens op de site van Array gaan kijken dan ? Jouw aanbod om hem te proberen vind ik heel tof. Maar de set is nog niet gereed om de amp te kunnen gebruiken :(

PAul.

Ik heb geen haast.... :)

En de 240 volts versie is wel degelijk duurder > 1900 euro in duitsland.

Dat is incl winstmarge tusenhandel. Met wat googelen kun je waarschijnlijk wel goedkoper vinden http://www.audio-pro.de/live/crown_4248_DEU_AP.html

Ik sluit overigens niet uit dat Crown middels die zogenaamde "adapters" eigen import probeert te ontmoedigen. Zowiezo is het zelf importeren van een Amerikaans amp niet geheel zonder risico.

Ik had deze graag willen kopen voor het laag: http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstran&1094219075 (nederlandse prijs 6000 euro). Maar dan zit ik wel aan de ombouwkosten van de NEderlandse imprteur vast (reken maar op een rug).

Bovendien heb ik net een paar LCaudio modulen besteld.

En plotseling zijn we het daar over eens !!

Over lelijk gesproken,

kan zo'n Crown ook gewoon achter een platenbak ?

Paul.

Denk het wel , ze zijn relatief klein (niet hoog) , verbruiken erg weinig en worden niet warm. Ook zijn ze compleet gesloten en zonder fan , kan dus ook geen stof oid in komen.

En aan zo'n K1 heb je MEER dan voldoende , ti's alleen die NL prijzen , daar wordt je dus echt niet vrolijk van :(

Dat was ik eerst ook van plan (maar heb me laten meeslepen in een groepsinkoop van lcaudio pwm modules, ach ja, het houdt je van de straat ;) )

Oh wat schattig zeg :D

Ik wil die dingen wel eens horen, ik heb het idee dat ze nogal overschat worden :huh:

Sherwin heeft ook met zo'n powerbuy meegedaan, eens kijken of hij het ding zonder rooksignalen kan bouwen :lol:

Andr

Beste,

Ok hier even alle antwoorden.

Hij is zo om te zetten naar 230 volt. Gaat middels een plug die je in de versterker moet plaatsen. Dit zijn gewoon doorverbindingen van de juiste wikkelingen van de trafo. Als je een mail naar Crown stuurt sturen ze die connector op. Plug en play! Is niets moelijks aan.

Ontzettend veel van mijn klanten zijn al over de schreef en hebben nu een K2 staan. Ik verdien er geen ruk aan. Ik maak ze enthousiast en ze halen ze uit de Usa. s'ommige wisten het te presteren om voor 1400 eur klaar te zijn. De 230 adapterplug bestel je direct bij crown en die komt nog eerder aan de amp zelf.

En ik blijf het zeggen. ER KAN NIETS OP TEGEN EEN CROWN K2 OP HET LAAG!!

Zelf ben ik ook nog steeds diverse zeer kostbare amps aan het uitproberen. Zitten zeer mooie tussen, maar in het laag is allemaal maar so so vergeleken met een K2.

Een PWM versterker is zeker geen garantie voor strak laag. En de K2 is geen klasse D versterker. BIj Crown weten ze gewoon hoe laag moet zijn. De hebbenz e laten zien met zowel klasse A/B als PWM versterkers.

Een van mijn klanten heeft een aangepaste Avalon met een k2 op het laag :)

Hij vind het laag gewoon beangstigend... :)

Wat is goed laag? Het moet impulsief zijn. Met meteen starten en stoppen op de toon. Het moet druk hebben en lucht verplaatsen. Het moet karakteloos zijn.

En dat kan alleen een K2. Andere versterkers die op deel aspecten goed zijn, hebben vaak de druk niet, of zijn te traag, of wollig etc.

Veel bassisten spelen ook over en K2 :)

Jullie moeten het zelf maar weten :) maar ik ben er voor de volle 1000% van overtuigd dat er niet beter is op het laag. Ook niet de Crown Macrotech.

Groeten,

Bas