Jump to content

Welke versterker voor laag ?

Paul Jenner
 Share

Recommended Posts

:( en een RB1090 dan Bas?

Ik ben Bas niet, maar mij overtuigde de RB1090 niet echt.

Hij is wel mooi strak en kleurloos in het laag, maar toch miste ik iets wat mijn Aragons wel doen (op mijn speakers).

Het is alleen lastig om onder woorden te brengen, de RB1090 is iets te droog en te kort naar mijn smaak ....

Andr

Nogmaals, voor ale duidelijkheid:

Het gaat mij UITSLUITEND om de prestaties in het LAAG !!

Paul.

Mijn beste,

Als het puur om het laag gaat, kijk dan eens naar een oude 4B van Bryston. Onge

Dit is het antwoord wat ik kreeg op mijn mailtje van SVS soepwoefah:

"Hey Paul;

We can get the Crown amps in 230v configuration but they are not

multi-voltage. There is no additional charge for it but it might delay

shipment a little bit. The K2 amp is $1399 plus shipping.

Erik K"

Paul.

Dit is het antwoord wat ik kreeg op mijn mailtje van SVS soepwoefah:

"Hey Paul;

We can get the Crown amps in 230v configuration but they are not

multi-voltage.  There is no additional charge for it but it might delay

shipment a little bit.  The K2 amp is $1399 plus shipping. 

Erik K"

Paul.

Denk je er wel aan dat er ook nog BTW en invoerrechten overheen komen? Dat kan er ook behoorlijk inhakken.

Reken op 9,5% douanerechten (dan valt de versterker voor de douane in dezelfde categorie als cd-spelers, lijkt me redelijk) en 19% BTW.

Je betaald douanerechten over de prijs van de amp plus de verzendkosten. Over dat bedrag betaal je dan BTW. Dus 19% over (amp+verzend) x 1.095.

Hallo,

Heb de K2/K1 ooit eens "live" beluisterd op een knap EV systeem. Gort droog laag en super geintegreerd met het mid laag. Maar ik wil zoiets nog eens proberen op mijn nieuwe speakers (die ik gelukkig ook kan bi-ampen). Misschien kun je Bryston, Van Medevoort of Crown eens proberen, Paul! <_<

groeten, PD Hogeterp :blink:

Denk je er wel aan dat er ook nog BTW en invoerrechten overheen komen? Dat kan er ook behoorlijk inhakken.

Reken op 9,5% douanerechten (dan valt de versterker voor de douane in dezelfde categorie als cd-spelers, lijkt me redelijk) en 19% BTW.

Je betaald douanerechten over de prijs van de amp plus de verzendkosten. Over dat bedrag betaal je dan BTW. Dus 19% over (amp+verzend) x 1.095.

Douanerechten betaal je over de prijs + transport en verzekering tot binnenkomst EG. BTW betaal je over alles (ook douane recht) tot aan afleveradres.

Van deze site meen ik op te maken dat de dounane rechten 2% bedragen voor versterkers (maar hang me er niet aan op):

http://europa.eu.int/comm/taxation_customs...tarchap?Lang=NL

TARIC code 8518509000

Land van oorsprong / bestemming Verenigde Staten van Amerika - US (400)

Douanerecht derde landen : 2 % Verordening/Beschikking

Bijzondere maatstaf invoer : p/st Verordening/Beschikking

Luchtwaardigheids-tariefschorsing (US): 0 % Verordening/Beschikking

8518 Microfoons en statieven daarvoor; luidsprekers, ook indien gemonteerd in een klankkast; hoofdtelefoons en oortelefoons, ook indien gecombineerd met een microfoon, en stellen of assortimenten bestaande uit een microfoon en een of meer luidsprekers; elektrische audiofrequentversterkers; elektrische geluidsversterkers

- 8518 50 elektrische geluidsversterkers

- - 8518 50 10 bestemd voor burgerluchtvaartuigen

- - 8518 50 90 andere

Douanerechten betaal je over de prijs + transport en verzekering tot binnenkomst EG. BTW betaal je over alles (ook douane recht) tot aan afleveradres.

Van deze site meen ik op te maken dat de dounane rechten 2% bedragen voor versterkers (maar hang me er niet aan op):

http://europa.eu.int/comm/taxation_customs...tarchap?Lang=NL

TARIC code 8518509000

Land van oorsprong / bestemming Verenigde Staten van Amerika - US (400)

Douanerecht derde landen : 2 % Verordening/Beschikking

Bijzondere maatstaf invoer : p/st Verordening/Beschikking

Luchtwaardigheids-tariefschorsing (US): 0 % Verordening/Beschikking

8518 Microfoons en statieven daarvoor; luidsprekers, ook indien gemonteerd in een klankkast; hoofdtelefoons en oortelefoons, ook indien gecombineerd met een microfoon, en stellen of assortimenten bestaande uit een microfoon en een of meer luidsprekers; elektrische audiofrequentversterkers; elektrische geluidsversterkers

- 8518 50 elektrische geluidsversterkers

- - 8518 50 10 bestemd voor burgerluchtvaartuigen

- - 8518 50 90 andere

Ik heb me voor mijn cijfermatige informatie gebaseerd op de site van de douane. Reken er maar op dat ze pakken wat ze kunnen.

Weet je trouwens zeker dat dit het tarief is voor import in Nederland?

Ik zal nog wel even het tarief voor cd-spelers opzoeken. Dan weten we het zeker

Neem aan dat tarieven binnen EG is afgestemd.

Tja met gemiddeld 100 euro transport en 21% extra worden heel wat Amerikaanse amps ineens een stuk aantrekkelijker...

(zolang het niet stuk gaat ;) )

Wat te denken van 2 K1s voor $1600.

http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?ampstran&1093934555

Alleen jammer dat ze zo lullig doen over worldwide shipment.

Tja met gemiddeld 100 euro transport en 21% extra worden heel wat Amerikaanse amps ineens een stuk aantrekkelijker...

Mm valt wel mee hoor die prijs, ik ben wel eens wezen zoeken op die K1 , en je kan ze in de USA voor $999 nieuw vinden.

Mm valt wel mee hoor die prijs, ik ben wel eens wezen zoeken op die K1 , en je kan ze in de USA voor $999 nieuw vinden.

Beste,

Is toch geen geld! als je bedenkt dat het een Krell FPB-600 van vele duizende euro's helemaal weg speelt in het laag!

Groeten,

Bas

Bassie,

MOeten nu werkelijk alle FPB's maar bij het grofvuil gezet worden of moet ik dat "helemaal wegspelen" een beetje vertalen van Bassiaens naar gewoon Nederlands ;) ?

Paul.

Bassie,

MOeten nu werkelijk alle FPB's maar bij het grofvuil gezet worden of moet ik dat "helemaal wegspelen" een beetje vertalen van Bassiaens naar gewoon Nederlands ;) ?

Paul.

Beste Paul,

Nou moet je niet zo flauw doen! Ik noem de FPB-600 geen enkele andere krell. De FPB-600 heeft het drie keer, bij drie verschillende klanten (waaronder een mastering studio) moeten afleggen tegen de kanarie gele K2 :D. Tot drie keer toe waren de meninge unaniem duidelijk! Maargoed ik zeg er niets meer over zoek het maar uit..!

Groeten,

Bas

Beste,

Is toch geen geld! als je bedenkt dat het een Krell FPB-600 van vele duizende euro's helemaal weg speelt in het laag!

Groeten,

Bas

Ik bedoelde de prijs van $1600 voor de 2 2de hands K1's , scheeld maar $200 p/stuk met een nieuwe , zou ze dan dus nieuw kopen.

Nee :)

Nog niet. Nog steeds niet. In principe hanteren de lidstaten hun eigen importtarieven. Alleen, er zijn binnen de EU wel afspraken over gemaakt. Dus ze zullen over het algemeen (op enkele kleine details na) wel gelijk zijn. Maar ze zijn niet officieel afgestemd op elkaar :)

Snap je het nog? :D