joerick Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Heeft iemand van jullie ervaringen met de voor- en eindversterkers van Burmester. Zijn nogal kostbaar. Is de prijs/kwaliteit verhouding goed? Groeten, Joerick Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Het is een merk wat erg geroemd wordt in eigen land - voor de rest heb ik geen idee. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Ik heb vroeger regelmatig naar Burmester geluisterd. Ik kan het niet goed vergelijken met andere merken in deze prijsklasse, want die ken ik niet zo goed. Wat ik heb gehoord van hun, vooral ook op hun eigen speakers, was bijzonder fraai. Volgens mij is het oerdegelijk, muzikaal en erg duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Ik heb eens een demo verzorgt door Dieter Burmester mee mogen maken.... En ik moet zeggen.... dit was enorm dynamisch, open en natuurlijk. Impact, drive en beleving..... lagen op een zeer hoog niveau. Er stond helaas een set van boven de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Ik heb in 't verleden enkele keren diverse Burmester sets mogen beluisteren, in Groningen. (bij De Groef, of op shows in 't Stadsparkpaviljoen, georganiseerd door De Groef) Dat klonk echt schitterend mooi. Enorm open, dynamisch, plastisch, gedetaillerd, met een mooi (ietsiepietsie slank) superstrak laag. Al dat chroom spreekt me niet zo aan, maar die speakers van Burmester zijn ook schitterend in alle opzichten. Tja,....alleen dat prijskaartje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Ik heb wel eens gelezen dat ze bij Burmester ieder onderdeeltje uitgebreid testen, tot aan de (verchroomde) boutjes. Als dat arbeidsloon ga je wel aan de prijs merken. Maar de betrouwbaarheid zal wel in orde zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Ik ben zelf in het gelukkige bezit van twee Burmester 911 MK2 eindversterkers. Er hangt inderdaad een flink prijskaartje aan, maar of het duur is is weer een andere discussie. Het is zeker gebouwd om een leven lang mee te gaan. Het standaard chroom ben ik inderdaad ook niet zo kapot van, mijn eindversterkers zijn gelukkig nog grotendeels zwart: Vooral in Duitsland kom je het wel tweedehands tegen en dan wordt het al een stuk meer betaalbaar. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Gaaaf doe maar duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Je kunt ook zo eentje kopen. Zit ook een Burmester-set in Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Je kunt ook zo eentje kopen. Zit ook een Burmester-set in Maar een beetje liefhebber gebruikt de set toch niet in zo'n auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Je kunt ook zo eentje kopen. Zit ook een Burmester-set in Maar een beetje liefhebber gebruikt de set toch niet in zo'n auto. Je kunt ook een Lexus kopen. Daar kun je een Mark Levinson setje in laten bouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Je kunt ook een Lexus kopen. Daar kun je een Mark Levinson setje in laten bouwen Dan heeft de Bugatti toch wat meer stijl, net als Burmester. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Je kunt ook een Lexus kopen. Daar kun je een Mark Levinson setje in laten bouwen Dan heeft de Bugatti toch wat meer stijl, net als Burmester. Nu zou ik kunen aandragen dat een Lexus veel praktischer is et cetera, maar ik zal het niet doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Als je zo'n auto kunt betalen dan maak je je waarschijnlijk niet zo druk over het feit of het praktisch is of niet Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Als je zo'n auto kunt betalen dan maak je je waarschijnlijk niet zo druk over het feit of het praktisch is of niet Jack Drempels willen niet echt goed met zo'n ding... Maar je hebt op zich wel gelijk. Voor het praktisch nut (bijvoorbeeld een skitripje) hebben zulke mensen vaak wel een BMW X5 of een Porsche Cayenne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Even wat feitjes uit de autowereld: 1 - Een Bugatti is niet bedoeld om mee te rijden, maar om thuis op de oprit te zetten en er een toonzaal omheen te bouwen. 2 - Een X5 is niets anders dan een rijdende penisverlenger. Een eigenaar van een Bugatti zal daar niet in gezien willen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Even wat feitjes uit de autowereld: 1 - Een Bugatti is niet bedoeld om mee te rijden, maar om thuis op de oprit te zetten en er een toonzaal omheen te bouwen. 2 - Een X5 is niets anders dan een rijdende penisverlenger. Een eigenaar van een Bugatti zal daar niet in gezien willen worden. 1. Klopt. 2. Dan neem je toch de Cayenne zoals ik zei? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Het allemaal wel heel erg offtopic. Maar al die X5 type auto's schijnen minder goed te rijden dan de meeste sedans liever een M5 dan een X5 of 911 dan Cayenne. Maar ach het blijft toch allemaal bij dromen, dat soort auto's zijn voor de meeste niet te betalen. Mijn droom auto is zo'n jaren 80/90 Aston Martin V8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Het allemaal wel heel erg offtopic. Maar al die X5 type auto's schijnen minder goed te rijden dan de meeste sedans liever een M5 dan een X5 of 911 dan Cayenne. Maar ach het blijft toch allemaal bij dromen, dat soort auto's zijn voor de meeste niet te betalen. Mijn droom auto is zo'n jaren 80/90 Aston Martin V8. Nog ff off topic dan: Autovisie heeft een keer met een Porsche 911 Carrera en een Porsche Cayenne Turbo gereden op de (natte) baan van Zandvoort. En geloof het of niet, maar de Cayenne deed z'n rondjes sneller dan de 911. Waarschijnlijk vanwege de vierwielaandrijving en het hogere vermogen, maar toch nog steeds wel wonderbaarlijk. Een Cayenne Turbo weegt toch al snel een kilootje of 2000 (gok ik, ik heb geen autoboek bij de hand) en een 911 Carrera (achterwielaandrijving) misschien een keer 1500? Autovisie stond iig zeer verbaasd naar de tijdmeting te kijken. Vooral ook omdat de 911 sneller aanvoelde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 misschien is www.autoforum.nl wat voor jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 misschien is www.autoforum.nl wat voor jullie? Nou daar zitten waarschijnlijk alleen Golf GTI en Kadett/Astra GSI fans. Niet bepaald High End zeg maar. En al helemaal geen Lotus Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 misschien is www.autoforum.nl wat voor jullie? Nou daar zitten waarschijnlijk alleen Golf GTI en Kadett/Astra GSI fans. Niet bepaald High End zeg maar. En al helemaal geen Lotus Dus is het niks voor ons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts