Pie_err Posted 11 juli 2004 Report Share Posted 11 juli 2004 Hallo, Enige tijd geleden heb ik een Thorens 160 op de kop weten te tikken met een Audio Technica AT20SLA element. Helaas zit er niet de orginele naald in. Wat is de beste optie om zoveel mogelijk luisterplezier uit deze combinatie te halen? Nieuwe naald (zag ik voor zo'n 220 euro via internet in Amerika), nieuwe arm (welke) of zijn er nog andere opties? De Thorens heb ik al wat aangepast met een nieuwe bodem, lood e.d. Het klinkt allemaal wel lekker maar misschien kan het nog beter. Suggesties? Bedankt, groeten, Pierre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pie_err Posted 11 juli 2004 Author Report Share Posted 11 juli 2004 De orginele arm, is dat niet zoiets als TP16? Het is ook de eerste uitvoering van de 160 serie, dus g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 12 juli 2004 Report Share Posted 12 juli 2004 Pie_err, - de arm is zwaar, wel tegen de 17 gram. Dat is niet direct slecht, maar je kan er beter elementen in zetten met een wat lagere compliantie. Ik zou er een hi- output mc- element in zetten - een nieuwe snaar en een goeie afstelling van de ophanging doen wonderen - een andere mat scheelt ook, al heeft iedereen er een andere visie op, wat voor mat dan wel de beste is. Als je interesse hebt, wil ik nog wel mijn visie hierover geven, maar die is nogal persoonlijk - een goeie cinchkabel ipv de bestaande is en eerste vereiste, lijkt me - een aparte aardkabel onafhankelijk van de 4 elementaansluitingen maakt hem muisstil - stevige bodemplaat met flinke gaten - dempen van subchassis en plateau - smeren van het plateaulager - zilveren plaatje van de headshell afhalen, zodat je met normale boutjes en moertjes terecht kunt. Succes, Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts