FrankD Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Volgend jaar nog in Den Haag. Daarna in Rotterdam in een stelletje klote zalen. De mooie acoustiek van de PWA zaal kunnen we dan op ons buik schrijven. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 De mooie acoustiek van de PWA zaal kunnen we dan op ons buik schrijven. Frank Ja die acoustic is echt top , heb daar veel concerten gehoord , echt prachtig . OA Joe Henderson, Herbie Hancock . Dat klonk grandioos Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 De mooie acoustiek van de PWA zaal kunnen we dan op ons buik schrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Id weinig goeie fusion. Maar vind ik niet zo erg. Sinds ik daar van af ben gestapt. Shorter, Hancock, blade, holland was geniaal. Evenals het tord gustavson trio. Verdere persoonlijke hoogtepunten: danilo perez trio david berkman quartet mccoy tyner trio (met moffet en cravatte) branford marsalis quartet (jeff tain watts) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Beste, Hancock twee (of drie?) jaar terug was echt waanzinnig. Real Time live in surround. Echt man wat was dat grooven!! Er werd heel veel geprotoolst en ik zag wel 4 powerbook's staan Blijft een absoluut dieptepunt dat Alicia Keys er dit jaar was. Kan er nog niet overuit. Wat een kutmuziek! en hoort helemaal niet thuis op een festival als dit. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ],19 Jul 2004, 19:13:32] Id weinig goeie fusion.Maar vind ik niet zo erg. Sinds ik daar van af ben gestapt. Hoezo/Waarom Sinds Alycia Keys onder "Jazz" schijt te vallen Het is toch niet te geloven ook he!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 heb nog een mooi "optreden" van richard bona bij han reiziger toen, alleen overstuurd opgenomen zal waarschijnlijk wel niet op cd te krijgen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 heb nog een mooi "optreden" van richard bona bij han reiziger toen, alleen overstuurd opgenomen zal waarschijnlijk wel niet op cd te krijgen zijn. Beste Jasper, Maar let goed op, want NPS gaat vanaf september alle concerten volledig uitzenden (NPS rules!!) Dus video banden klaar zou ik zeggen Eigenlijk moet je daar een DVD recorder voor hebben. HEt is echt die ene keer dat ze het uitzenden dat je de kann krijgt. Daarna is de kans heel klein dat je die optedens ooit nog een keer te zien krijgt. Er zijn een aantal optredens waar ik ook bij was, die zo onveretelijk goed waren, dat ik ze op ban wou. Ik heb dus de herhalingen gemist. Heb NPS gemaild en gebeld. Zelfs een goede vriend van me die er werkt op pad gestuurd. Het is niet mer mogelijk tegenwoordig. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ],19 Jul 2004, 19:13:32] Id weinig goeie fusion.Maar vind ik niet zo erg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Kennelijk ziet ze er goed uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 heb nog een mooi "optreden" van richard bona bij han reiziger toen, alleen overstuurd opgenomen zal waarschijnlijk wel niet op cd te krijgen zijn. Beste Jasper, Maar let goed op, want NPS gaat vanaf september alle concerten volledig uitzenden (NPS rules!!) Dus video banden klaar zou ik zeggen Eigenlijk moet je daar een DVD recorder voor hebben. HEt is echt die ene keer dat ze het uitzenden dat je de kann krijgt. Daarna is de kans heel klein dat je die optedens ooit nog een keer te zien krijgt. Er zijn een aantal optredens waar ik ook bij was, die zo onveretelijk goed waren, dat ik ze op ban wou. Ik heb dus de herhalingen gemist. Heb NPS gemaild en gebeld. Zelfs een goede vriend van me die er werkt op pad gestuurd. Het is niet mer mogelijk tegenwoordig. Groeten, Bas toch niet commentaar er door? heb zat pinkpopconcerten met dat gebral van die d. jansen erdoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ],19 Jul 2004, 18:13:32] Id weinig goeie fusion.Maar vind ik niet zo erg. Sinds ik daar van af ben gestapt. Shorter, Hancock, blade, holland was geniaal. Evenals het tord gustavson trio. Verdere persoonlijke hoogtepunten: danilo perez trio david berkman quartet mccoy tyner trio (met moffet en cravatte) branford marsalis quartet (jeff tain watts) Ook al van de fusion af? Ik kijk er niet zo van op, zo gaat het meestal. De volgende stap zal dan zijn "klassiek". Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ik heb niks tegen Shorter en Hancock enz. integendeel,fantastisch! Toch als ik er naar zit te kijken en luisteren heb ik het gevoel het al zo vaak gehoord te hebben.Veel akoestische jazz is steeds maar weer hetzelfde. Wat Hancock nu doet deed ie 25 jaar geleden ook al, ik mis iets... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Ik heb niks tegen Shorter en Hancock enz. integendeel,fantastisch!Toch als ik er naar zit te kijken en luisteren heb ik het gevoel het al zo vaak gehoord te hebben.Veel akoestische jazz is steeds maar weer hetzelfde. Wat Hancock nu doet deed ie 25 jaar geleden ook al, ik mis iets... oh zeker niet waar packerdgoose... Ik heb idd bij mezelf ook wel eens gedacht, van rock/pop naar fusion naar jazz naar klassiek. Maar in mijn geval is dat toch niet zo. Er blijft namelijk weld degelijk fusion overeind staan. Maar jazz kan me o dit moment gewoon meer boeien. een cd als 'mind transplant' van mouzon, hier veelvuldig voorbijgekomen kan mij echt niet boeien. Veel te gestructureerd in liedjes, en nee.... lang niet creatief genoeg. Allan holdsworth reken ik onder jazz. Over Hancock, shorter, holland & blade: Heb je die groep gezien? Nee vast niet. Dat was volkomen origineel en echt niet hetzelfde als 25 jaar geleden. Ze hebben zich ongelofelijk ontwikkeld. Ik ben naar beide optredens geweest die ze gaven. Nadat ik de eerste had gezien ben ik gelijk naar de kassa gerend om weer kaartjes te kopen. Nee, hancock is echt de man. En brian blade... Damn!!! Mouzon mag ze drumstokjes nog niet eens poetsen. Ik ben echt niet zo'n jazz boy geworden. Maar de meeste fusion, nee dat is het gewoon niet. En ik zeg dat niet als iemand die net met fusion begint, maar als iemand die er op de een of andere manier overheen is. Heb jij dat dan niet??? Game. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 @ Game, Heb je nog wat aan mn aanbevelingen gehad of kende ja dat allemaal al? Had het wel een beetje basic gehouden zegmaar , weet niet in hoeverre je in meer avontuurlijkere jazz geinteresseerd bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 ja, ik kom niet zoveel op hear meer maar ik wou je nog ff een berichtje terug gooien, dus dat doe ik hier maar. Ik kende het meeste wel. Ik heb wat van wynton marsalis een keer geleend, maar dat was het niet helemaal... iets te geproduceerd ofzo. Ik kende de meeste van shorter al wel. Tja, ik denk dat mijn interesse ligt idd bij de wat avontuurlijkere jazz. Maar waar fusion vaak, aan voorbijgaat is pure emotie. Zoals flamenco sketches van miles. En bij miles's tweede quintet wordt dat lyrische gecombineert met agressiviteit. De jazz mag van mij wel heel heftig zijn. Maar expermineteel gaat me te ver. Thanks, Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 behoorlijk belangrijk ook, vind ik dat de drummer en boven in de mix zit, en tering goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 ],21 Jul 2004, 23:29:50] Ik heb niks tegen Shorter en Hancock enz. integendeel,fantastisch!Toch als ik er naar zit te kijken en luisteren heb ik het gevoel het al zo vaak gehoord te hebben.Veel akoestische jazz is steeds maar weer hetzelfde. Wat Hancock nu doet deed ie 25 jaar geleden ook al, ik mis iets... oh zeker niet waar packerdgoose... Ik heb idd bij mezelf ook wel eens gedacht, van rock/pop naar fusion naar jazz naar klassiek. Maar in mijn geval is dat toch niet zo. Er blijft namelijk weld degelijk fusion overeind staan. Maar jazz kan me o dit moment gewoon meer boeien. een cd als 'mind transplant' van mouzon, hier veelvuldig voorbijgekomen kan mij echt niet boeien. Veel te gestructureerd in liedjes, en nee.... lang niet creatief genoeg. Allan holdsworth reken ik onder jazz. Over Hancock, shorter, holland & blade: Heb je die groep gezien? Nee vast niet. Dat was volkomen origineel en echt niet hetzelfde als 25 jaar geleden. Ze hebben zich ongelofelijk ontwikkeld. Ik ben naar beide optredens geweest die ze gaven. Nadat ik de eerste had gezien ben ik gelijk naar de kassa gerend om weer kaartjes te kopen. Nee, hancock is echt de man. En brian blade... Damn!!! Mouzon mag ze drumstokjes nog niet eens poetsen. Ik ben echt niet zo'n jazz boy geworden. Maar de meeste fusion, nee dat is het gewoon niet. En ik zeg dat niet als iemand die net met fusion begint, maar als iemand die er op de een of andere manier overheen is. Heb jij dat dan niet??? Game. Ik koop bakken muziek, jazz, fusion en avantgarde, maar ECHTE fusion boeit mij het meest op de een of andere manier. Dan heb ik het niet over veel fusion die je op dit forum tegenkomt, zeg maar het Mezzoforte-gehalte-fusion, met alle respect voor de liefhebbers, maar dat soort muziek vindt ik een doodsteek voor de naam fusion, ik vindt het geen fusion, maar ze noemen het wel zo. En zo zijn er velen, de Spyro Gyra's etc. Holdsworth is jazz-fusion voor mijn gevoel. Ik las een intervieuw deze week met een der beste gitaristen op dit moment: Frank Gambale: Hij zegt: fusionmuziek wordt kapotgemaakt door alle smooth-shit die er op de markt wordt gebracht door de alleen maar op geld beluste grote maatschappijen. Ze noemen in hun reports al die pulp "fusion", waardoor de echte fusionfans het op een gegeven moment niet meer weten. Gambale: Mijn muziek is teveel rock voor de jazz-fans, teveel jazz voor de rockfans. Dus je zit er altijd ergens tussenin. Gambale: Ik heb meer dan 15 cd's gemaakt, maar heb nog nooit een stuiver eraan overgehouden! Ik heb deze week een dvd gekocht van Gambale, met lesmateriaal. Je weet echt niet wat je ziet, zo ongelooflijk knap. Als ik dan van die jazz-gitaristjes bezig zie met hun Joe Pass imitaties, dan denk ik: man ga toch fietsen met je gezellige prut! Gebruik dat instrument dan verdomme, doe er dan wat mee! En speel met je hart, niet voor de poen maar met je hart. Mensen die fusion maar gladjes vinden, zijn gewoon mensen die dus naar de foute fusion luisteren. Heel veel jazz is heel wat gelikter dan de meeste VERANTWOORDE NIET COMMERCIELE fusion. Natuurlijk is Hancock geweldig! Maar ik heb hier tapes op video van hem van de afgelopen 30 jaar, en dan moet ik zeggen, hij speelde 25 jaar geleden ook al zo goed, maar zijn muziek blijft op de een of andere manier wat voortkabbelen. Ik heb ook die Hancock,Brecker,Hargrove,Patitucci en Brian Blade-Directions in music-Live cd op Verve. Niks mis mee, schitterend, maar toch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Beste Goose, en andere, Frank Gambale Kick ass! Wat een gitarist! Ik vind ook 75% van Hangcock niet my cup of tea (buiten het feit dat hij een droom van een toetsenist is), maar de funk en echte Fusion dingen die hij dan doet, zijn echt rete stoer. Zijn Fuk LP's uit de jaren 80 vind ik wel weer heel stoer. ik weet het, heel glad etc. maar toch hoe als en van de eerste de vocoder gebruikte, de groove etc spreken me wel aan. Maar toch zo'n 3 jaar terug heb ik een live concert met hem meegemaakt, dat knalde echt het dak eraf! Real time in surround (en dat was echt heel goed gedaan). Slechte fusion is i.d.d. de smooth shit. Waarbij je elk volgend komende maat al kan voorspellen welk accoord er komt. Goede fusion gaat rythmisch en harmonisch zo ver, dat er totaal onverwachte dingen gebeuren die neit te voorspellen zijn. Ik ben theoretisch redelijk goed geschoold, en het zit in mijn aard dat ik alle goede muziek die ik lusiter meteen analyzeer om er zelf van te leren. Goede fusion geeft mij pas een kick als het mijn pet teboven gaat. De ultieme fusion is fusioen waar ze nog eens echt mooie dingen doen, onbegrijpeleijk maatsoorten, en maar moduleren. je krijgt dan als het ware het gevoel alsof het niet meer opkan en oneindig door kan gaan. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Nou ik snap wel wat jullie bedoelen. Maar geef mij dan eens die fusion die zo ver gaat muziekaal? Ikzelf ben geen tegenstander van fusion, zoals gezegd was/ben ik een fusionliefhebber, en dan echt geen smoothjazz/fusion troep, want daar moet ik spontaan van overgeven. Echter: Frank gambale heb ik gezien, met de corea electric band (dave weckl op drums). En sorry maar dat vond ik smooth. Zo zag ik onlangs nog de randy brecker/ bill evans soulbop. Ook fukking smooth. Om even aan te geven: weckl en steve smith zijn twee erg goede drummers. Maar ik vond er geen zak aan. En die brain blade, echt dat is muziek maken. Dat gaat ver. Dus doe mij dan eens wat fusion die jullie geniaal vinden. en dan liefst geen weather report ofzo, want dat kan ik zelf nog wel verzinnen Thanks, game Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 ],23 Jul 2004, 12:29:55] Nou ik snap wel wat jullie bedoelen. Maar geef mij dan eens die fusion die zo ver gaat muziekaal?Ikzelf ben geen tegenstander van fusion, zoals gezegd was/ben ik een fusionliefhebber, en dan echt geen smoothjazz/fusion troep, want daar moet ik spontaan van overgeven. Echter: Frank gambale heb ik gezien, met de corea electric band (dave weckl op drums). En sorry maar dat vond ik smooth. Zo zag ik onlangs nog de randy brecker/ bill evans soulbop. Ook fukking smooth. Om even aan te geven: weckl en steve smith zijn twee erg goede drummers. Maar ik vond er geen zak aan. En die brain blade, echt dat is muziek maken. Dat gaat ver. Dus doe mij dan eens wat fusion die jullie geniaal vinden. en dan liefst geen weather report ofzo, want dat kan ik zelf nog wel verzinnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Goede fusion gaat rythmisch en harmonisch zo ver, dat er totaal onverwachte dingen gebeuren die neit te voorspellen zijn. Ik ben theoretisch redelijk goed geschoold, en het zit in mijn aard dat ik alle goede muziek die ik lusiter meteen analyzeer om er zelf van te leren. Goede fusion geeft mij pas een kick als het mijn pet teboven gaat. De ultieme fusion is fusioen waar ze nog eens echt mooie dingen doen, onbegrijpeleijk maatsoorten, en maar moduleren. je krijgt dan als het ware het gevoel alsof het niet meer opkan en oneindig door kan gaan. Groeten, Bas En dat oneindige en onverwachtse fusionspel wordt op deze CD waarheid. Wat hier allemaal op gebeurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Ik geloof graag wat jullie zeggen. Maar ik heb nu 1 tip van qwert. kom maar, packerdgoose met die geniale fusion. Ik zeg niet dat gambale smooth is, ... maar dat optreden op northsea wel. en die hele corea band. Zoveel fusion ervaar ik als smooth. En dat heeft niets te maken met de sound. Smooth in mijn definitie is voorspelbaarheid. En simpele harmonische/rimische ideen. Dus brandt maar los. (hier of in het fusion topic) Adio Game Link to comment Share on other sites More sharing options...
PackardGoose Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 ],24 Jul 2004, 03:44:16] Ik geloof graag wat jullie zeggen. Maar ik heb nu 1 tip van qwert. kom maar, packerdgoose met die geniale fusion. Ik zeg niet dat gambale smooth is, ... maar dat optreden op northsea wel. en die hele corea band. Zoveel fusion ervaar ik als smooth. En dat heeft niets te maken met de sound. Smooth in mijn definitie is voorspelbaarheid. En simpele harmonische/rimische ideen. Dus brandt maar los. (hier of in het fusion topic) Adio Game Hallo Game, Dat is nou juist waar ik heel veel moeite mee heb, daarom kan ik geen uitgesproken tips noteren waarvan ik zelf overtuigd ben van de kwaliteit. Het probleem is altijd, dat er heel veel mensen zijn die die muziek dan op een weegschaaltje gaan leggen en gaan ontleden. Daar kan en wil ik niet aan meedoen, omdat ik tot op zekere hoogte vrij open-minded ben. Voorbeelden zijn er plenty. Gisteren postte ik een cd hear van Steve Bailey in een ander topic. Ikzelf vindt dit gewoon een prachtige cd, maar Qwert had zijn bedenkingen hierover; Kijk, die discussie hoeven we niet te gaan voeren denk ik want iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Als ik hier nu een paar (in mijn ogen) geweldige cd's neerzet, en vervolgens worden die dan door jou en anderen volledig ontleed, en misschien wel volkomen afgekraakt, dan word ik daar niet echt vrolijk van, en muziek moet mij juist die kick geven dat ik er een fijn gevoel bij krijg. Ik wil namelijk die meningen van anderen niet lezen, het gaat erom wat ik zelf daarbij voel, daarom zet ik hier ook in dit kader geen titels neer. Het is ook zo makkelijk , om even wat titels te vermelden. Weet je wat ik doe? Ik koop gewoon een zwik aan cd's elke week, en ik luister er nooit wat van van tevoren , en toch zijn het bijna altijd cd's die ik super vindt. Tegenwoordig koop ik zo'n 20 cd's per week, en altijd ongeluisterd, en toch maar heel zelden een miskoop. Ik zou het zonde van de muziek en mijn eigen beleving vinden als ik al die titels hier neerzet, en dat er dan vervolgens geen spaan van overblijft. De een zegt de gitarist is matig, de andere vind het keyboardje irritant, weer een ander houd niet van sax, ja zo kunnen we nog wel even doorgaan. Nee, dat wil ik mezelf vooral besparen. Ondanks dat ik overtuigd ben van jouw goede bedoelingen,Game! groeten, PG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Ik zou het zonde van de muziek en mijn eigen beleving vinden als ik al die titels hier neerzet, en dat er dan vervolgens geen spaan van overblijft.De een zegt de gitarist is matig, de andere vind het keyboardje irritant, weer een ander houd niet van sax, ja zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ach, jij doet toch hetzelfde met muziek die jij niets aan vindt? Mijn muzieksmaak kraak je ook af, maar als anderen jouw muzieksmaak afkraken dan vind je dat niet leuk? Begrijpelijk, maar dan begrijp je ongetwijfeld ook hoe ik me voel als jij mijn muziek afkraakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts