Jump to content

North Sea Jazz Festival

Theo
 Share

Recommended Posts

Ik zou het zonde van de muziek en mijn eigen beleving vinden als ik al die titels hier neerzet, en dat er dan vervolgens geen spaan van overblijft.

De een zegt de gitarist is matig, de andere vind het keyboardje irritant, weer een ander houd niet van sax, ja zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ach, jij doet toch hetzelfde met muziek die jij niets aan vindt? Mijn muzieksmaak kraak je ook af, maar als anderen jouw muzieksmaak afkraken dan vind je dat niet leuk? Begrijpelijk, maar dan begrijp je ongetwijfeld ook hoe ik me voel als jij mijn muziek afkraakt... :rolleyes:

Hier ga ik niet op in, weer zo'n nerd die alleen uit is op kutdiscussies die nergens op slaan. Alweer dat geleuter, man lazer toch op asjeblieft!

Jij moet dit topic helemaal aan je voorbij laten gaan en je bezig houden met jouw eigen pulpzooi!

Jou is niks gevraagd.Het gaat hier over muziek, niet over jouw kinderliedjes. :(

Ik zou het zonde van de muziek en mijn eigen beleving vinden als ik al die titels hier neerzet, en dat er dan vervolgens geen spaan van overblijft.

De een zegt de gitarist is matig, de andere vind het keyboardje irritant, weer een ander houd niet van sax, ja zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ach, jij doet toch hetzelfde met muziek die jij niets aan vindt? Mijn muzieksmaak kraak je ook af, maar als anderen jouw muzieksmaak afkraken dan vind je dat niet leuk? Begrijpelijk, maar dan begrijp je ongetwijfeld ook hoe ik me voel als jij mijn muziek afkraakt... :rolleyes:

Hier ga ik niet op in, weer zo'n nerd die alleen uit is op kutdiscussies die nergens op slaan. Alweer dat geleuter, man lazer toch op asjeblieft!

Jij moet dit topic helemaal aan je voorbij laten gaan en je bezig houden met jouw eigen pulpzooi!

Jou is niks gevraagd.Het gaat hier over muziek, niet over jouw kinderliedjes. :(

Dit bedoel ik dus... Wel jammer hoor, want ook al verdenk jij mij er voortdurend van, ik ben niet uit op stoken. Ik constateer alleen dat jij (o.a.?) bij mij doet, wat je liever niet hebt dat anderen dat bij jou doen: de muzieksmaak afkraken. En was er niet zo'n gezegde...? O ja, wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet... Zoiets...

En er werd mij idd niets gevraagd. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet mag reageren. Het is hier een open forum (waar je je alleen maar voor hoeft in te schrijven) waar iedereen op alles mag reageren. Dus ik mag ook reageren in topics die over muziek gaan waar ik geen verstand van heb.

Nogmaals, ik kraak hier niets of niemand af, ik constateer alleen iets. Niets meer, niets minder.

Ps. je hoeft niet meteen te gaan schelden en tieren hoor. Staat zo kinder(liedjes)achtig...

Er pakken zich hier weer donkere (jazz/fusion) wolken samen. :unsure::huh:

Maar hij heeft wel gelijk....Mike Portnoy drumt als een....(Ach laat maar :P )

Er pakken zich hier weer donkere (jazz/fusion) wolken samen. :unsure::huh:

Maar hij heeft wel gelijk....Mike Portnoy drumt als een....(Ach laat maar :P )

Ja, laat maar idd... Jij hebt al eens gezegd dat jij hem wel degelijk een goeie drummer vindt...

En kan mij het schelen hoe die Portnoy drumt. Ik vind het mooie muziek, die hij met Dream Theater maakt...

],24 Jul 2004, 13:34:40] Krijgen we dit weer....  :o  :lol:

Nee, wat mij betreft gaat het hier over fusion/jazz/hoe slecht NSF was etc... Ik maakte enkel ff een opmerking tussendoor en meteen schiet iedereen hier weer in de verdediging... Sorry... :rolleyes:

Ik had het over "de zin van het plaatsen van titels", niet dat ik het erg vind dat mijn smaak wordt afgekraakt, maar dat het geen zin heeft om erover te discussieren, want iedereen ziet en voelt het anders.

Wat ik als smooth ervaar,ervaart Qwert misschien wel als progressief, en omgekeerd.

Ik zit niet op dergelijk commentaar te wachten want ik kan mij niet herinneren dat ik andermans smaak afkraak of heb afgekraakt. Tenzij iemand iets meent te moeten opmerken over mijn muziekstijl, dat mijns inziens niet op zijn plaats is.

Henrie deed dat in een ander topic, beweren dat "als het geen Japanse fusion is die onverkrijgbaar is, dan is het niets waard", dat werd gesuggereerd door Henrie, terwijl  zulke beweringen niet  bij mij opkomen.Onzin.

Ik heb al eerder gezegd, dat het soms zo op mij overkomt (niet alleen van jou), maar als dat niet zo is, dan geloof ik dat.

Ik koop ook muziek van eigen bodem voor een snabbel, daar gaat het helemaal niet om.

"ls het geen fusion is dan is het niks" heb ik nooit beweerd.

Ik vindt heel veel popmuziek inderdaad "kinderliedjes" , die mening mag ik hebben.

Als je die mening van me vraagt krijg je die, maar ik heb dat nooit "zo maar " verkondigd.

Tuurlijk mag jij die mening hebben, maar ik heb jou er nooit om gevraagd. Jij voelde je geroepen om het te zeggen, naar aanleiding van een post van mij waarin ik zei de indruk te hebben dat jij altijd de 'verst gaande' muziek/fusion meent te hebben. Die INDRUK heb/had ik dus he... En als dat niet zo is, dan geloof ik dat ook... (heb ik nou wel vaak genoeg gezegd)

En nu is het zo dat als ik ook maar een vinger in jou richting wijs, dan krijg ik weer de volle lading. Dat mijn muziek maar kinderliedjes zijn en nog wat scheldwoorden en dat ik vooral niet in fusiontopics mag posten en eigenlijk niet eens lezen etc... Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje zwak. Ik begin toch ook niet te schelden en te roepen dat fusion kut is (niet in de laatste plaats omdat ik nauwelijks een idee heb wat fusion nou eigenlijk is; maar daar schijnen jullie het ondering ook nog niet zo over eens te zijn, zo te lezen)...

Ik heb duizenden pop-lp's gehad, ben jaren dj geweest, en daardoor is die mening ontstaan.

:confused:

Wat ik daarmee wil zeggen is, dat ik meer van popmuziek afweet dan menigeen die zich popkenner noemt.

Hoeveel jij van popmuziek weet, weet ik niet. Ik weet wel dat de muziek die ik draai weinig tot niet op de radio wordt gedraaid, dus zulke slappe hap kan het niet zijn... Ik ben het namelijk (zoals zo velen) wel met je eens dat er op de radio nawelijks iets leuks te horen valt. Voor mij is Kink-FM nog wel te pruimen, maar dan ook alleen overdag, want 's avonds zijn er allerlei programma's over genres die ik niks aan vind (techno, rap/hip-hip, ska, punk enz...) Alleen X-rated vind ik nog wel eens leuk. Daar worden allerlei wazige dingen gedraaid, vraag me niet naar genres...