Pjotr Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Ik heb zelf nog nooit ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 16 december 2008 Report Share Posted 16 december 2008 Ook een grand piano gaat er erg mooi mee maar heb je niet het "bassen links en hoge tonen rechts" effect wat veel mensen juist graag willen horen. Wat je ook alleen in het echt maar hebt als je 4 of 5 meter voor een vleugel gaat zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Ook een grand piano gaat er erg mooi mee maar heb je niet het "bassen links en hoge tonen rechts" effect wat veel mensen juist graag willen horen. Wat je ook alleen in het echt maar hebt als je 4 of 5 meter voor een vleugel gaat zitten... Beste Knor, Vier of vijf centimeter, bedoel je zeker? Piano/vleugel is bij uitstek een "rondom stralend" instrument z Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Beste Knor,Vier of vijf centimeter, bedoel je zeker? Piano/vleugel is bij uitstek een "rondom stralend" instrument z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Ach als de leuterkoek van Spido op zou gaan dan zou je ook geen piano links-rechts kamerbreed kunnen horen wat op sommige opnamen zo kenmerkend is. Maar ja, als er ook met "passer en liniaal" geluisterd wordt op de manier zoals Spido het voor doet komen dan luister je ook niet echt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Spido toont maar weer eens aan dat een klok bij uitstek een "rondom stralend" instrument z Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Het zal vast aan mij liggen maar wat Spido zegt vind ik niet onzinnig. Een kamerbreed Grand Piano geluid lukt je simpelweg niet met een microfoon opstelling op een afstand van 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 PD, hoe gaat dat in zijn werk, iets 'heel smal inmixen'? Kun je de breedte zo be Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 PD, hoe gaat dat in zijn werk, iets 'heel smal inmixen'? Kun je de breedte zo be Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Het zal vast aan mij liggen maar wat Spido zegt vind ik niet onzinnig. Een kamerbreed Grand Piano geluid lukt je simpelweg niet met een microfoon opstelling op een afstand van 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Het zal vast aan mij liggen maar wat Spido zegt vind ik niet onzinnig. Een kamerbreed Grand Piano geluid lukt je simpelweg niet met een microfoon opstelling op een afstand van 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Wat ik werkelijk niet begrijp is, dat ieder topic waarin meningen verschillen, al snel ontaard in kleinering en belediging over en weer. De meeste van jullie zijn face to face gewoon aardige gasten, waar heel goed mee te praten valt. Maar zo gauw ze elkaar op het forum tegen komen, worden het onverdraagzame en irritante gasten. Sorry, maar zo zie ik het nu eenmaal. Het zijn net kleine kinderen die altijd hun gelijk willen halen. Of, van die anders zo rustige mannetjes, die, zo gauw ze in hun auto stappen, op slag veranderen in onverdraagzame en agressieve klootzakken. Sorry, maar dit moest ik voor het eind van het jaar even kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Beste Knor,Dat PD mijn opmerking niet zo onzinnig vond, komt doordat hij er gewoon veel meer verstand van heeft dan jij. Dat jij vanaf enkele meters zou kunnen horen waar de lage tonen van een vleugel worden gemaakt, is verbazingwekkend zangbodem De bak en de klep slechte opnames Verstand maakt dat je een hoop blabla te melden hebt, Spido-die-leeft-van-vernedering. Verder voeg je vooral een hoop negativiteit toe aan deze plek, maar dat wist je al. Mijn ervaringen praat je niet uit mijn hoofd (en ook niet uit dat van al die anderen wiens ervaringen je voortdurend naar het rijk der fabelen meent te mogen verwijzen in je zelfverzonnen verstandswijsheid). Je mag echt van geluk spreken dat je niet bestaat... je zou een ellendeling zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Wat ik werkelijk niet begrijp is, dat ieder topic waarin meningen verschillen, al snel ontaard in kleinering en belediging over en weer. De meeste van jullie zijn face to face gewoon aardige gasten, waar heel goed mee te praten valt. Maar zo gauw ze elkaar op het forum tegen komen, worden het onverdraagzame en irritante gasten. Sorry, maar zo zie ik het nu eenmaal. Het zijn net kleine kinderen die altijd hun gelijk willen halen. Of, van die anders zo rustige mannetjes, die, zo gauw ze in hun auto stappen, op slag veranderen in onverdraagzame en agressieve klootzakken. Sorry, maar dit moest ik voor het eind van het jaar even kwijt. Ja, 't is wel een beetje een hork, die Spido. Gelukkig heb ik dat niet alleen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Wat ik werkelijk niet begrijp is, dat ieder topic waarin meningen verschillen, al snel ontaard in kleinering en belediging over en weer. De meeste van jullie zijn face to face gewoon aardige gasten, waar heel goed mee te praten valt. Maar zo gauw ze elkaar op het forum tegen komen, worden het onverdraagzame en irritante gasten. Sorry, maar zo zie ik het nu eenmaal. Het zijn net kleine kinderen die altijd hun gelijk willen halen. Of, van die anders zo rustige mannetjes, die, zo gauw ze in hun auto stappen, op slag veranderen in onverdraagzame en agressieve klootzakken. Sorry, maar dit moest ik voor het eind van het jaar even kwijt. Welkom op internet.. (Je hebt wel gelijk hoor, maar veilig alleen achter de monitor zonder visuele informatie over anderen gaat men zich al gauw heel anders gedragen dan 'in het echt' zou gebeuren..) Zo ben ik in het echt een enorme plurk namelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 EEeeeeeuuuuhhhhh! Wat is het weer leuk vandaag! Enfin... Aan alles en iedereen, de beste wensen voor de feestdagen! Een goed eindejaar en een prettig nieuwjaar! Ik wens iedereen de mooiste audiosnoepjes toe onder de kerstboom Link to comment Share on other sites More sharing options...
flipp022 Posted 1 december 2012 Report Share Posted 1 december 2012 kijk en luistert hier, https://www.youtube.com/user/flipp022?feature=mhee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts