Raampie1 Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Hi, Ik zoek een winkel waar ik deze speakers kan later repareren. Waarschijnlijk heeft de versterker met een hoog volume op 12 ohm gestaan terwijl de speakers 8 ohm zijn. Ik denk dat de tweaters hierdoor zijn opgeblazen van 3 v/d 4 speakers. Ze zijn ooit in Engeland aangeschaft, dus heeft iemand een sugestie waar (liefst in de omgeving van R-Dam) ik ze het beste naar toe kan brengen? Alvast bedankt! Raampie (yeh, m'n eerste post hier !) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Ik zou uitzoeken welke tweeters er in zitten. De Aan Spirit vragen wat een vervangend paar kost. Ook bij de fabrikant van de tweeter vragen wat die dingen kost. Schroef je er gewoon een ander paar in. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raampie1 Posted 13 juli 2004 Author Report Share Posted 13 juli 2004 Als de tweaters er mee stoppen zou het dan in de tweaters zelf zitten op in de onderdelen op het printplaatje wat er in zit? Ik weet niet of dit ook mogelijk is. Als het alleen de tweaters zijn, dan kan ik die er idd zelf wel in schroeven (mits de fabrikant ze los verkoopt). Zou ik nog ergens anders naar kunnen kijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 juli 2004 Report Share Posted 13 juli 2004 Beste, Vroeger bij mijn oud werkgever heb ik vaak absolute 2's gerepareerd. Neem eens contact met ze op. http://www.connectionbult.com En dan naar service connection. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raampie1 Posted 14 juli 2004 Author Report Share Posted 14 juli 2004 Ha Bas, bedankt voor de tip! Ik heb dan nog wel een paar vraagjes die jij (of anderen)misschien kan beantwoorden. - Als je zo vaak hebt gerepareerd, betekent dit dat het slechte / gevoelige speakers zijn. - Heb je een idee wat een tweater ongeveer kost (ik ben bang dat inmiddels bij alle 4 de hoge tonen weg zijn gevallen). - Klop mijn idee dat dit waarschijnlijk met het verschil in ohm te maken heeft gehad. Ik ben hier niet zo in thuis, maar dit leek mij geen onlogische oorzaak. De speakers zijn van m'n bazin en ik heb het idee dat dit wel goed materiaal is wat het repareren waard kan zijn. Ze heeft ze nu in haar huiskamer staan, maar als het niet de moeite waard is, dan kunnen ze beter een keer vervangen woorden. Groet en alvast bedankt voor de reactie(s), Ramon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Raampie, tweeters worden meestal om zeep geholpen door te luid spelen met een versterker die daarbij flink gaat vervormen. Met impedanties (Ohms, zoals jij zegt) heeft het niets te maken. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 14 juli 2004 Report Share Posted 14 juli 2004 Heb ooit eens een paar bij Peter Verspuy gekocht. Peter Verspuy Muziek Pascalweg 159 3076 JN Rotterdam tel: 010-4323388 Feedback heeft ze trouwens ook verkocht . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raampie1 Posted 15 juli 2004 Author Report Share Posted 15 juli 2004 Feedback zit hier nog geen 10 minuten vandaan, dus die keuze is snel gemaakt. Zijn Soundcraft speakers in princiepe de moeite van het repareren waard of kunnen we beter geld steken in een nieuwe set? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 16 juli 2004 Report Share Posted 16 juli 2004 leuk speakertje toch Meen mij te herinneren dat een tweeter toen 70 gulden koste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raampie1 Posted 16 juli 2004 Author Report Share Posted 16 juli 2004 Tja voor 130,- Euro heeft ze geen 4 nieuwe speakers. Is het wel mogelijk om er zelf nog een overbelastingsbeveiliging in/voor te zetten? Bijvoorbeeld een zekering in de kabel of zo? 'T zou natuurlijk zonde zijn als ze na reparatie weer opgeblazen worden. Mijn eigen speakers (B&W DM570) hebben namelijk ingebouwde zekeringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 juli 2004 Report Share Posted 17 juli 2004 Tja voor 130,- Euro heeft ze geen 4 nieuwe speakers. Is het wel mogelijk om er zelf nog een overbelastingsbeveiliging in/voor te zetten? Bijvoorbeeld een zekering in de kabel of zo? 'T zou natuurlijk zonde zijn als ze na reparatie weer opgeblazen worden. Mijn eigen speakers (B&W DM570) hebben namelijk ingebouwde zekeringen. Beste Raampie, Uiteraard is het mogelijk en zekering in serie te zetten. Het is dan een rekensommetje (globaal) bij hoeveel vermogen hij moet knappen. Audiofiel is het niet maar het werkt wel. Ik zou die tweeters gewoon bij Spirit zelf bestellen. Importeur is http://www.audioxl.nl/ Zijn maar vier schroefjes en twee draden met klemmetjes. Ik meen me ook te herineren dat ze "re-cone" setjes voor die tweeters haddem. Je hoeft dan alleen maar (voorzichtig) het domepje te vervangen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts