Jump to content

demagic en andere

mordante
 Share

Recommended Posts

Ik heb in verschillende posts hier gelezen dat mensen demagnetiseer CD's gebruiken. Ook LP met refenetie geluiden (of zo) voor het plaatsen van de speakers.

Is dit nu puur geld klopperij of zijn een aantal van deze zaken ook nutig?

zoals:

Cara

demagic

Cardas sweep record

en er zijn er vast nog veel meer.

Dus wat is jullie opinie op deze spullen?

Ik heb in verschillende posts hier gelezen dat mensen demagnetiseer CD's gebruiken. Ook LP met refenetie geluiden (of zo) voor het plaatsen van de speakers.

zoals:

Cara

demagic

Cardas sweep record

LP's met referentiegeluiden kan nuttig zijn.

DemagnetiseerCD: wat dient er dan gedemagnetiseerd te worden?

Densen: ZIE HIER

Cara is wel een prima stuk software, maar je moet dan niet de lite hebben. Met de lite kun je enkel speakers in rechthoekige ruimtes laten berekenen. Als er al een erker oid in zit kande lite het niet aan. De Pro kan dat wel, maar is prijzig. Of je er iets aan hebt? Niet alle speakers zijn beschiknbaar in de database. Bovendien kan het ook nog eens zo zijn dat de ideale plaatsingplek absoluut niet overeenkomt met een bewoonbare kamer (speakers 2m uit een hoek of zo). Maar in sommige gevallen geef de aangeboden berekening zeker een goed resultaat.

Cardas Sweep LP is ook een welkom item. Je merkt dat een element eerder "los" komt. Het inspelen duurt dan niet meer zo lang.

Er zijn elementen die wel een hoorbare opfrissing krijgen van een demagnetisatie. Ik weet het zelf niet. Ik heb van deze LP enkel de inbrandtracks gebruikt.

Guest muziekfreak

zoals:

Cara

demagic

Cardas sweep record

Ik geloof dat De magic [Densen geloof ik] Ze maken het magnetisch veld rondom je bekabeling neutraler [d8cht dat het zoiets was ff kort uitgelegd] Ikzelf heb de Demagic in het gebruik gehad 3minuten in totale terror gezeten [een herrie dat wil je niet weten] en dat kostte me een stel tweeters :mad2: [Mb quartz zuiltjes waren dat]

Ik zou ze lekker laten liggen...voorkomen is beter dan genezen ;)

Nikkel, ijzer en kobalt zijn de magnetische metalen.

Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat deze metalen niet vaak gebruikt worden in signaalbanen (wel in soldeerverbindingen, pootjes).

Volgens mij valt er gewoon niet zo veel te demagnetiseren.

Beste Mordante,

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met Cara 2.2 software: De huiskamer in mijn nieuwe huis had gelakte krapwerkmuren, die behoorlijk reflectief zijn. Als gevolg hiervan had ik een soort "ping-klank" in mijn kamer die na bepaalde geluiden bleef hangen. Hierdoor kon ik mijn speakers ook niet goed geplaatst krijgen, m.a.g. dat het geluidsbeeld niet los kwam van de speakers.

Na een avondje kijken naar de (zeer goed te volgen) cursus die bij Cara geleverd wordt en aansluitend twee avonden (!) tekenen op het beeldschermhad ik mijn hele huiskamer tot in detail in het programma staan. In de 3D modus kun je dan virtueel door de huiskamer lopen en alles bekijken. Alle materialen van alle meubelen, vloer, wand en raambedekking waren in het programma aanwezig, alleen moest ik de maten van in het programma voorhanden zijnde bankjes etc wijzigen (is gedeeltelijk opnieuw tekenen).

Vervolgens liet ik het programma een simulatie draaien en ja hoor, die waarschuwde voor de pingklank waar ik last van had en gaf ook tips om deze weg te werken. Zo verving ik (in de computer) de glazen salontafel voor een zacht houte en tekende er een vloerkleed bij. In de nieuwe simulatie was het probleem daarmee opgelost. Toen ik deze wijzigingen in real life doorvoerde bleek dit inderdaad het gewenste effect te hebben !!!!!

Ook gaf Cara 2.2 aan dat ik mijn speakers een dikke meter verder uit elkaar moest zetten dan ik in mijn oude kamer gewent was. Gezien ik echter al weken met die dingen aan het schuiven was was ik op dat punt een beetje sceptisch ... echter na de positie en toe-in van het scherm te hebben overgenomen stond het geluidsbeeld als een huis. Sterker nog, de hotspot is nu bijna mijn hele bank breed :) Het moge duidelijk zijn dat ik zeer blij ben deze 69 euro te hebben ge

zoals:

Cara

demagic

Cardas sweep record

Ik geloof dat De magic [Densen geloof ik] Ze maken het magnetisch veld rondom je bekabeling neutraler [d8cht dat het zoiets was ff kort uitgelegd] Ikzelf heb de Demagic in het gebruik gehad 3minuten in totale terror gezeten [een herrie dat wil je niet weten] en dat kostte me een stel tweeters :mad2: [Mb quartz zuiltjes waren dat]

Waarom heeft jou dat je tweeters gekost? Had je de volumeknop helemaal open laten staan? :confused:

Guest muziekfreak

zoals:

Cara

demagic

Cardas sweep record

Waarom heeft jou dat je tweeters gekost? Had je de volumeknop helemaal open laten staan? :confused:

Nope helemaal niet zelfs zoiets doe ik niet [lees:nooit!] De Magic moet je op luistervolume zetten en dat is niet hard bij mij [heb ik een hekel aan die verdreven dbtjes] de versterker [toen een NAD] stond op 1/3 open zegmaar dus dat was een stevigvolume zoals ik altijd met deze speakers deed. Wat er gebeurdde weet ik niet maarja anderzijds die Quartz heb ik 3maal de tweeters van motten vervangen...volgens hobohifi "Dat is een kwaaltje van hun" bedankt hoor...als dat nueens gezegd hadden voordat ik ze kocht :angry:

Ik ben afgelopen week naar aan goede audio zaak gegaan om te vragen wat hun van deze producten vinden. Deze zaak staat in goed aanzien bij mij.

Hun antwoord was dat ze het graag aan mij zouden verkopen maar dat ze het mij wel afraden.

Ik ben afgelopen week naar aan goede audio zaak gegaan om te vragen wat hun van deze producten vinden. Deze zaak staat in goed aanzien bij mij.

Hun antwoord was dat ze het graag aan mij zouden verkopen maar dat ze het mij wel afraden.

Beste Mordante,

Dat is dus een goede zaak! ode!. Al zou je eits met zo'n cd demagnetiseren, binnen enkele seconde wanneer de magnetische velden weer terugkeren is alles weer net zo hard gemagnetiseerd.

Groeten,

Bas

Beste Mordante,

Dat is dus een goede zaak! ode!. Al zou je eits met zo'n cd demagnetiseren, binnen enkele seconde wanneer de magnetische velden weer terugkeren is alles weer net zo hard gemagnetiseerd.

Groeten,

Bas

dit kan wel zijn bas, maar waarom gebruiken forumers deze cd dan.(en het zijn toch forumers die toch aardig goede oren hebben)

nou ga ik niet zeggen dat mijn oren 100% zijn ,maar ik heb ook zo'n cd (gekregen)en ik hoor toch ook verschil.

een jaartje geleden ook nog een keertje een test bij een audio zaak gedaan(een cd op een groot magneet leggen voor 5 minuten en ondertussen luisteren naar dezelfde maar dan een cd die niet op een magneet heeft gelegen) dit waren 2 nieuwe cd's zo uit de folie gehaald.

en ook hier hoorde ik verschil

(geef mij dan eens hier een verklaring voor of is er toch meer tussen het linker en rechter oor)

Beste Mordante,

Groeten,

Bas

dit kan wel zijn bas, maar waarom gebruiken forumers deze cd dan.(en het zijn toch forumers die toch aardig goede oren hebben)

nou ga ik niet zeggen dat mijn oren 100% zijn ,maar ik heb ook zo'n cd (gekregen)en ik hoor toch ook verschil.

een jaartje geleden ook nog een keertje een test bij een audio zaak gedaan(een cd op een groot magneet leggen voor 5 minuten en ondertussen luisteren naar dezelfde maar dan een cd die niet op een magneet heeft gelegen) dit waren 2 nieuwe cd's zo uit de folie gehaald.

(geef mij dan eens hier een verklaring voor of is er toch meer tussen het linker en rechter oor)

Beste Telefunken,

Cd's de-magnetiseren geloof ik opzich wel in. Zei eht wel dat dit veel goedkoper kan dan die peperdure demagnetiseer apparaatjes. Ik heb het over je audio apparatuur demagnetiseren. Daar geloof ik niet in. Heb zelf ook eens zo'n cd van iemand kado gekregen. Los van da tmijn eindtrappen er erg heet vanw erden deed het niets bij mij. En ik durf best over mezelf te zeggen dat ik hele goede oren heb, en dat mijn set dermate kwaliteit bezit om zulke verschillen te laten horen.

Groeten,

Bas

Beste Mordante,

Groeten,

Bas

Beste Telefunken,

Cd's de-magnetiseren geloof ik opzich wel in. Zei eht wel dat dit veel goedkoper kan dan die peperdure demagnetiseer apparaatjes. Ik heb het over je audio apparatuur demagnetiseren. Daar geloof ik niet in. Heb zelf ook eens zo'n cd van iemand kado gekregen. Los van da tmijn eindtrappen er erg heet vanw erden deed het niets bij mij. En ik durf best over mezelf te zeggen dat ik hele goede oren heb, en dat mijn set dermate kwaliteit bezit om zulke verschillen te laten horen.

Groeten,

Bas

Ik heb die Densen Demag cd ook, maar ik gebruik 'm niet meer. Waarom? Omdat ie in mijn optiek - of moet ik zeggen "audiiek" :P - niks doet. Dat het daarna beter klinkt ligt mi aan het feit dat je opgelucht bent als die drie minuten lawaai voorbij zijn. Dan klinkt zelfs Frans B. ineens werelds. Daarom zeg ik ook altijd dat je ff weg moet gaan zodra je dat ding erin pleurt.

Wat het doet? Ik heb de tegengestelde ervaring van Bas. Mijn eindtrap wordt er koeler van. Dat duurt ca 2 dagen, daarna issie weer net zo warm als eerst. Klankmatig doet het echter niks dus. Maar er zijn mensen die idd wel verschil horen. ik behoor niet tot de gelukkigen :rolleyes: , maar ik denk dat het komt vanwege boven beschreven ervaring. B)

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe verschillen in geluid kunnen optreden in een cd-speler bij wel of niet gemagnetiseerde cd's. Kunnen cd's trouwens magnetisch zijn?

Voodoo....?????

En toch....... hoorde bij de laatste ICC sessie iedereen verschil....

:rolleyes:

Ik heb zo'n CD ook, maar gebruik hem eigenlijk nooit. Dat zal wel komen omdat ik er niet ingeloof....

:)

Voodoo....?????

En toch....... hoorde bij de laatste ICC sessie iedereen verschil....

Tovenarij vind ik niet echt een verklaring. :P

Dat mensen verschillen horen neem ik wel aan, maar WAAROM?! :unsure:

De verkoper had de demag CD ook en ook hij zij dat hij verschil hoorde. Maar als hij de CD 2 minuten later weer gebruikte kon hij weer verschil horen. Hij denkt dat de CD wel wat doet maar dat het effect ZEER tijdelijk is. Als in na 1 minuut spelen weer weg.

Net als CD's in de vrieser bewaren. Als je de CD koud afspeelt klinkt deze ook beter maar dat duurt maar heel even totdat de CD warm is wat erg snel gebeurd.

Cd's de-magnetiseren geloof ik opzich wel in.

Bas, aangezien jij redelijk technisch bent (gezien je achtergrond), heb jij dan een verklaring? De rest blijft in gebreke. Ik vraag het niet om te zieken of zo, ik wil gewoon leren.

Ik hoop dat er hier en daar toch wel behoefte is aan de "waarom" vraag, en niet alleen "ik hoor het dus is het zo". :unsure:

Beste cgm,

Mag ik me bij je aansluiten?

Dit is geloof ik in twee jaar tijd de vierde keer dat het chapiter demagnetiseer-cd wordt aangesneden. Ik heb de Densen-cd ook, maar hoor voor en na afspelen daarvan geen enkel verschil.

Maar voor de zoveelste keer :( :

- welk "onderdeel" van een cd kan magnetisch worden?

- hoe wordt dit dan magnetisch?

- welke invloed heeft magnetisch zijn op geluid?

- geldt een en ander ook voor dvd's?

Welke techneut stelt zijn reputatie in de waagschaal en beantwoordt deze vragen?

Met opgewekte groet,

welk "onderdeel" van een cd kan magnetisch worden?

In de verf waarmee de CD bedrukt is, kan ijzer zitten (een beetje)

- hoe wordt dit dan magnetisch?

De CD in de buurt van magnetische velden leggen (tv, luidspreker)

- welke invloed heeft magnetisch zijn op geluid?

Volgens de fabrikant van deze apparaten wordt licht door een magnetisch veld anders gereflecteerd dan wanneer er geen magnetisch veld is. Indien er geen magnetisch veld is, zou de schijf beter afgelezen worden (minder fouten).

Volgens mij is dit onzin. Ik heb wel eens gezocht met Google, maar niets hierover kunnen vinden.

Daarnaast: stel dat het inderdaad zo zou zijn, en er is inderdaad een duidelijk verschil, dan betekent dat, dat het foutdetectie/correctie-systeem van een CD speler continue andere waarden produceert dan wanneer de CD niet behandeld is.

Dit is bijzonder onwaarschijnlijk.

Gerald

Er heeft op de saait van Densen toch een heel ander verhaal gestaan. Helaas kan ik dat daar niet meer terugvinden.

Het ging om het signaal op die Densen CD's dat je set zou demagnetiseren en niet om het demagnetisren van de CD's zelf.

;)

(...)

Het ging om het signaal op die Densen CD's dat je set zou demagnetiseren en niet de om het demagnetisren van de CD's zelf.

;)

Goed en wel Pjotr, maar zal het effect, zo dit al bestaat, niet hetzelfde zijn?

Met opgewekte groet,

Er heeft op de saait van Densen toch een heel ander verhaal gestaan. Helaas kan ik dat daar niet meer terugvinden.

Het ging om het signaal op die Densen CD's dat je set zou demagnetiseren en niet de om het demagnetisren van de CD's zelf.

;)

Klopt, mijn antwoord sloeg op de CD-demagnetiseerder, niet de demagnetiseer-CD van Densen.

Hmm, zou je een demagnetiseer CD eerst moeten demagnetiseren?