Jump to content

Verschil tussen Siltech en v.d. Hul?

Ranger
 Share

Recommended Posts

Weet iemand of er klankmatig veel verschil zit tussen een v.d. Hul 102 mk III of Integration en een Siltech Paris mxt? De dealer meende dat de Siltech warmer zou klinken wat mij verbaasde. Hoop a.s. weekend deze interlinks en een Cardas Quadlink zelf uit te proberen, maar ik ben benieuwd of hier mensen zijn die al ervaring hebben met deze interlinks.

Nogmaals; ik ga ze zelf beluisteren, maar ben wel erg nieuwsgierig naar de ervvaringen van anderen.

Joopus,

Ik ben zelf liefhebber van een warme sound. Koud of analytisch klinkt tegenwoordig geen enkele Siltech meer, zelfs niet de G3 en G5 serie die toch aanzienlijk meer openheid en rust als kenmerken hebben. Natuurlijk moet het wel in je set passen.

Zelf luisteren is nog steeds de beste optie.

groeten,

Joopus,

Ik ben zelf liefhebber van een warme sound. Koud of analytisch klinkt tegenwoordig geen enkele Siltech meer, zelfs niet de G3 en G5 serie die toch aanzienlijk meer openheid en rust als kenmerken hebben. Natuurlijk moet het wel in je set passen.

Zelf luisteren is nog steeds de beste optie.

groeten,

je weet het pas als je een andere kabel probeert in je set.

ik heb hier op mijn buizenamp de classic serie geprobeerd, die is dacht ik 500 euro.

jesper handsted wilde er vanaf vanwege het koude karakter, en inderdaad bij mij hetzelfde probleem.

ik weet zeker dat deze eigenschappen in elke versterker zo doorklinkt. :D

De siltech bevalt niet. Inderdaad, voor mij te kil, emotieloos.

Kan de volgende een v.d Hul mc gold beluisteren, die ik eventueel voor een leuke prijs kan overnemen. Over deze v.d. Hul valt weinig te vinden. Volgens sommigen zou het de beste interlink van v.d. Hul zijn

In iedere set de juiste kabel. Maar dit is wel precies hoe vooroordelen ontstaan over kabels. Een Siltech Paris klinkt niet kil. Ik denk hooguit dat het explosieve karakter dat alle Siltechs wel gemeen hebben in sommige sets iets teveel van het goede is. Dat komt soms wat analytisch over.

Als je Siltech Paris te kil vind moet je op zoek naar een kabel met de meeste samenhang in het geluid. Van den Hul is wat dat betreft dan wel een goede keus lijkt me. Je kunt ook nog een MC silver proberen, ik heb daar ook nog een tijd mee gedraaid.

Beste,

Paar weken terug had ik van een klant een G3 interlink en ls kabel me naar huis. Weet niet meer hoe het precies zat, maar de G3 interlink was uit de oude serie, en de ls. kabel was de nieuwste. Die interlink deed zijn werk goed, al vond ik de strijkers wel wat aan de dunne kant woden en miste ik het "vlees" een beetje. Echter de ls. kabel vond ik ronduit verschrikkelijk. Nog nooit heb ik mijn mooie weergevers zo forward, dun en hard (agressief) gehoord. Wel zee van detail, percussie greep me snoeihard naar de strot, elke snare drum kwamr er als een snijbrander uit. Sorry mar zo vond ik het en ik overdrijf niet. Ik heb dit eerlijk tegen mijn klant gezegd. Het antwoord van Siltech hierop was dat de kabel nog zeker een paar honder uur moet inspelen.

Ik ben ook bij Karma thuis geweest (met Siltech) en neits van dit alles. Zijn set klinkt fantastisch rustig, srak en in balans. Zonder meer een zeer goede harmonieuze set te noemen. Het is toch de combinatie die de set maakt of breekt.

Groeten,

Bas

In het centrum van Rotterdam zit een hele verstandige audioboer. Die heeft een heleboel Siltech in de uitverkoop gegooid met hoge kortingen. En ook Ixos interlinks voor 1/3 tot 1/4 van de normale prijs (als ik mij niet vergis).

Beste,

Ixos is trowuens helemaal niet verkeerd, en nog enigzins betaalbaar.

Groeten,

Bas

In het centrum van Rotterdam zit een hele verstandige audioboer. Die heeft een heleboel Siltech in de uitverkoop gegooid met hoge kortingen. En ook Ixos interlinks voor 1/3 tot 1/4 van de normale prijs (als ik mij niet vergis).

Beste,

Ixos is trouwens helemaal niet verkeerd, en nog enigzins betaalbaar.

Groeten,

Bas

Neem aan dat je Multifoon bedoeld :rolleyes:

Nou in dat geval met, een heleboel Siltech...dat valt wel tegen <_< wel veel Straight Wire :o

Ixos betaalbaar

Beste,

Groeten,

Bas

Nou in dat geval met, een heleboel Siltech...dat valt wel tegen <_< wel veel Straigt Wire :o

Ixos betaalbaar

Klopt, op de Hoogstraat. Ixos voor 20 euro (van 80). Ik twijfelde nog, maar heb vervolgens gewoon weer zilverdraad e.d besteld, want dan heb ik ook iets betaalbaars waar ik erg tevreden over ben.

de ins :D tap dropveter van ixos is top.

20 euro

Beste,

Paar weken terug had ik van een klant een G3 interlink en ls kabel me naar huis. Weet niet meer hoe het precies zat, maar de G3 interlink was uit de oude serie, en de ls. kabel was de nieuwste. Die interlink deed zijn werk goed, al vond ik de strijkers wel wat aan de dunne kant woden en miste ik het "vlees" een beetje. Echter de ls. kabel vond ik ronduit verschrikkelijk. Nog nooit heb ik mijn mooie weergevers zo forward, dun en hard (agressief) gehoord. Wel zee van detail, percussie greep me snoeihard naar de strot, elke snare drum kwamr er als een snijbrander uit. Sorry mar zo vond ik het en ik overdrijf niet. Ik heb dit eerlijk tegen mijn klant gezegd. Het antwoord van Siltech hierop was dat de kabel nog zeker een paar honder uur moet inspelen.

Ik ben ook bij Karma thuis geweest (met Siltech) en neits van dit alles. Zijn set klinkt fantastisch rustig, srak en in balans. Zonder meer een zeer goede harmonieuze set te noemen. Het is toch de combinatie die de set maakt of breekt.

Groeten,

Bas

kun je nagaan als ie er gewoon koper tussen doet. :lol:

Vanmiddag heb ik in mijn set de V.d. Hul 102 mk III beluisterd. Wat een verbetering t.o.v. de Siltech? Mooie warme stemmen en eindelijk werd de muziek met body weergegeven. En absoluut niet scherp of hard. En het was de eerste interlink die in mijn set de muziek met een bepaalde emotie wist weer te geven.

Volgend weekend kan ik nog een v.d. Hul mc gold proberen. Ben benieuwd hoe die klinkt. Anders wordt het zeer waarschijnlijk de 102 mk III.

En duurder is niet beter, want ik heb ik ook de v.d. Hul Integration geprobeerd. Die klonk bij mij van geen kanten.

Guest Hubertinus

Ik heb de VDH Integration Hybrid gehad en de Siltech mxt Paris.

VDH klonk warmer dan de Siltech. De Siltech gaf bij mijn huidige luidsprekers een te scherpe klank. Bij mijn vorige luidsprekers van Dynaudio was dat geen probleem. Binnen die set paste het. Nu speel ik met de Audioquest G-Snake, een relatief goedkope kabel. En die zit er tussen in. Ik hoor nog alle details, zonder de scherpte die de Siltech gaf in de huidige set-up.

Dus: het is sterk set gebonden welke kabel voor iemand de goede is.

Hubertinus

Beste,

Groeten,

Bas

Nou in dat geval met, een heleboel Siltech...dat valt wel tegen <_< wel veel Straigt Wire :o

Ixos betaalbaar

Guest Theo H.

Hallo,

Voor wat betreft die Siltech discussie heb ik toch een heel andere mening.

Kil, warm etc. is n.m.m. niets anders dan kleuring, wat een kabel in het geheel niet zou mogen doen, en wat in mijn ervaring (en in ieder geval in mijn set) Siltech ook niet doet.

De installatie zelf, CD, versterker, luidsprekers, moet de klank bepalen en een kabel moet die klankkleur niet wijzigen.

Volgend mij heeft elk merk, of dat nou Arcam, Marantz, of welk merk dan ook is, zijn eigen klank. Een kabel moet daar niks aan veranderen. Niet warmer maken, killer maken, of wat dan ook.

Het enige wat

Theo H,

Je zou ook kunnen redeneren dat jouw Siltech toevallig de zelfde nare kleuring veroorzaakt in jouw set als een standaard kabeltje. En dan zou het dus wel eens zo kunnen zijn dat de vd. Hul of een van de andere door jou geprobeerde kabels eigenlijk het meest neutrale geluid geeft in jou set. Wetenschappenlijk houdt jouw redenatie dus geen stand. Nu is dat niet erg, want als je vindt dat de Siltech in jou set het beste klinkt dan moet je vooral de Siltech blijven gebruiken. Kleuring of niet, kennelijk is dat wat jij het mooiste vindt en daar gaat het om! :)

Guest Theo H.
Theo H,

Je zou ook kunnen redeneren dat jouw Siltech toevallig de zelfde nare kleuring veroorzaakt in jouw set als een standaard kabeltje. En dan zou het dus wel eens zo kunnen zijn dat de vd. Hul of een van de andere door jou geprobeerde kabels eigenlijk het meest neutrale geluid geeft in jou set.