Pjotr Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Toch denk dat de muziek dan nog steeds via de winkel bij de afnemers komt. Denk niet via een harddisk en ook niet via internet, maar wie weet ... De glazen bol is nog erg mistig wat dat betreft en 10 jaar is erg lang. Kan zijn dat de opvolger van de CD een plastic kaartje wordt of zoiets, al dan niet voorbespeeld of via een automaat te vullen met de muziek van je keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Toch denk dat de muziek dan nog steeds via de winkel bij de afnemers komt. Denk niet via een harddisk en ook niet via internet, maar wie weet ... De glazen bol is nog erg mistig wat dat betreft en 10 jaar is erg lang. Kan zijn dat de opvolger van de CD een plastic kaartje wordt of zoiets, al dan niet voorbespeeld of via een automaat te vullen met de muziek van je keuze. Beste Peter, Ik ben het wel met je eens. Ik zie het ook niet graag gebeuren dat we straks alles met onze PC's doen. Het kan straks allemaal. Met gemak video's huiren, muziek online kopen, en weet ik het wat niet allemaal. Die gant gana we al zwaar op, en groot deel van de bevolking heeft al eens iets op het itnernet gekocht. super allemala dat het zo kan, maar waar gaat dat straks heen?? Winkelstraten zullen verdwijnen, winkelcentrum's zijn niet meer nodig.... Hoop het allemala toch niet Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Het vreemde is dat al ongeveer 20 jaar geleden door Philips zwaar werd ingezet op, wat we nu zouden noemen, een multimedia center. Alleen bestond dat woord toen nog niet. l heel vroeg wilde Philips met de Matchline Audio en Video integreren. Dat is toen niet van de grond gekomen. Met de komst van Home Cinema is de integratie van Audio en video wel beter gelukt, maar ook niet helemaal. Velen zien de Home Cinema set en de Audio set nog steeds als twee aparte werelden. Nu moet met de komst van de pc nog veel meer geintegreerd gaan worden: Audio, Video, Internetten, spelletjes, kopen, verkopen, huren, downloaden en weetikveel. Ik ben benieuwd of die integratie gaat lukken. Zit ik erop te wachten ? Zit het grote publiek erop te wachten ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 AlsNu moet met de komst van de pc nog veel meer geintegreerd gaan worden: Audio, Video, Internetten, spelletjes, kopen, verkopen, huren, downloaden en weetikveel. Ik ben benieuwd of die integratie gaat lukken. Zit ik erop te wachten ? Zit het grote publiek erop te wachten ? Paul. Als je kijkt naar het grote succes van Apple's I-pod op dit moment zou je zeggen dat het grote publiek er idd op zit te wachten. Al mijn CD's in 1 multimediakastje, ja dat lijkt me wel wat. Ben je gelijk van die discussies van het schilderen van CD's, jitter e.d. af. De romantiek van het plaatjes draaien en pielen met de dwarsdrukcompensatie is toch al lang vervlogen, of toch niet .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Sinds inmiddels al weer 3 jaar heb ik een professionele PC met fluisterstille ventilatoren, HDD's en een professionele geluidskaart in mijn setup staan. Tot voor kort kon je daar niet veel meer mee doen dan eens een MP3'tje afspelen, een AVI op het grote scherm bekijken en/of internetten op groot formaat ... en natuurlijk het belangrijkste: op hoge kwaliteit opnemen van geluid en het ding als (time shift) videorecorder gebruiken. Echter de ontwikkelingen gaan hard: sinds kort is het alweer mogelijk om DVD-audio schijven te branden! In combinatie met de opname mogelijkheden heb je dan als bandje ineens alle mogelijkheden in de hand om tot professionele geluidsresultaten te komen. En denk je eens in wat de mogelijkheden worden als over een paar jaar iedereen een glasvezelaansluiting in de huiskamer heeft. Plotseling kan ik jouw DVD's via internet met volle beeld en geluidsklwaliteit op mijn scherm zetten. Dus de videotheek levert ook gewoon direct in je huiskamer, EMI zet zijn nieuwe SACD direct op je harde schijf, TV uitzendingen in resoluties die je nu voor onmogelijk houdt, etc, etc ... Echter er zijn inmiddels zo veel CD's in omloop dat er mijns inziens toch altijd wel liefhebbers zullen blijven die gewoon CD's blijven draaien zoals er vandaag de dag nog steeds volop mensen (waaronder ik zelf) LP's draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts