Alco Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Hi folks, Ik overweeg al 'n tijdje om alsnog de analoge weg in te slaan. Soms vraag ik me af of 't verstandig is... (met nog iets van 30 LP's en zo'n 400 CD's) Maar met regelmatig LP/CD beurzen in 't land moeten er nog voldoende LP's te bemachtigen zijn,lijkt me. Maar ok,tot the point.. In de prijsklasse tot 1500,- wat zou de beste keus zijn ? Linn Basik/basik-plus arm of een Rega P3 ? Iemand ervaringen met deze draaitafel(s)? De Linn kan ik 2e hands kopen voor 850,- Of kan ik toch beter een oud Thorensje kopen (TD-166) voor amper 250,- en daar dan een Rega 250 arm op monteren.. Groeten uit 't noorden, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Beste Alco uit het Noorden, Hier wil ik ( Henk) ook uit het Noorden wel iets over zeggen. Thorens maakt hele goede platenspelers , dit merk was zo goed dat het voor Linn model heeft gestaan. Dus niets mis mee een sub-chassis moet zeer goed afgeregeld zijn anders wordt het onmiddelijk een week geheel en ook een wat doorelkaar gehusselte klank dus ook week. Als je nu iets goeds wilt kopen wat behoorlijk is uitgekristalliseerd kun je beter een nieuw apparaat aanschaffen en daarna misschien een beter element dus het in een paar keer doen. Heb je ook vaker muzikaalplezier, in de prijsklasse die je noemt zou ik ongezien en ongehoord een Rega aanschaffen , in deze prijsklasse is er geen betere die ook nog z'n waarde houdt. Wil je per se geen Rega dan een Project heb je iets meer geld gespaard dan kun je gaan denken aan Clear-audio. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 januari 2001 Author Report Share Posted 6 januari 2001 Bedankt voor de tips, Henk Tja, ik weet hoe goed bijv. een Rega P3 klinkt op m'n Nait-2. Geweldig! Een kennis van mij heeft me dat een keer gedemonstreerd. Het jammere van Rega is alleen dat ik zulke foeilelijke dingen vind. (althans, de P2 + P3) De Pro-ject "classic' vind ik een prachtding om te zien,maarja, die heeft hiet de RB300 arm. De clearaudio "chanmpion" zag ik laatst ergens voor 1800,-. Wow! (kwijl..) Maar denk je dat een Linn basik met basik arm en bijv. K9 element op 't zelfde niveu staat als 'n Rega P3 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 En Alco, ben je er al uit? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 zeg Hubertinus... kijk eens naar de startdatum waarop Alco dit gepost heeft. Volgens mij is hij er al wel uit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Kloeke handtekening H. Wie is de auteur ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 februari 2005 Author Report Share Posted 16 februari 2005 zeg Hubertinus... kijk eens naar de startdatum waarop Alco dit gepost heeft. Volgens mij is hij er al wel uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 zeg Hubertinus... kijk eens naar de startdatum waarop Alco dit gepost heeft. Volgens mij is hij er al wel uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Dag Alco, in het verleden hebben we ook de nodige gesprekken gevoerd ivm lp's en draaitafels... Ook ik heb toen een hele tijd liggen twijfelen en budget bekijken en luisteren enzo... Zoals velen hier droom ik ook van een Avid Michell AS ... kortom segment 2000 euro en meer en dan het element nog en de phonotrap enzoverder Bij mij is het toen een P25 geworden (einde reeks), omdat ik die toch boven de P3 verkoos, ook kwa looks. Je zegt zelf dat je een tijdje terug enorm onder de indruk was van de P3. Ik zou zeggen ga voor de P3, andere kabel op de arm (velen zullen dit beamen), uitzoeken wat voor jou een prima combi is inzake element en phonotrap en je krijgt volgens mij zeer veel plezier voor je 1500 euro of een beetje meer Wil je derna toch hogerop, gn probleem een degelijke phonotrap zul je dan al hebben + element!! Tuurlijk hoor je dat een Transfiguration element wow is tov een Goldring maar een Transfiguration bvb vraagt een o zo veel betere draaitafel EN arm dan een P3 bvb. Mijn raad Alco, hou het in evenwicht tov de rest van je set... haal geen draaitafel in huis als decoratie!! O ja je vindt de P3 niet zo mooi, je moet toch eens naar de zilverversie kijken, die heeft wel wat vind ik! Beste groeten Stef K PS Als je meer wilt weten waar ik naartoe wil met de P25 element + phonotrap enzo stuur dan maar een berichtje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Het dilemma van Alco is nog steeds hetzelfde, het budget is alleen hoger.... Zoals je weet, Alco, ben ik begonnen met een Rega P25 met de RB600 arm en een Sumiko Blue Point Special vd Hul editie (dat is nog eens een naam voor een element!) Ik denk dat dit voor een instapper op analoog gebied een paar jaar geleden geen slechte set was. Ik heb toen ook een Acoustic Signature Samba beluisterd, een Transrotor Leonardo en een Clearaudio Champion. Muziek moet leven en de P25 klonk het meest levendig. Op mijn setje met de onvolprezen Creek 4330mkII versterker klonk het ook goed, echter met wat ingrepen wist ik de CD speler op een beter niveau te krijgen. Dat veranderde toen ik mijn dure element een rotschop gaf en een Grado Prestige Green kocht. Nu klonken de LP's opener en dynamischer dan de CD's, alleen was de CD wel iets beter qua detail. Daarna heb ik een paar dingen gedaan die vinylweergave echt een grote sprong voorwaarts lieten maken. Ik kocht een Sonneteer Sedley, waarmee het nog veel dynamischer en vooral detailrijker werd. Om e.e.a. budgetneutraal te houden verkocht ik een paar week later de P25 en kocht een Thorens TD125, weer dynamischer, een veel groter podium en ook iets meer detail waren de verschillen. Ook heb ik toen iets later het Green element ingeruild voor een Gold. Met hetzelfde geld had ik ineens een veel betere vinyweergave, op een niveau waar je, als je om je heen kijkt, vrijwel geen CD speler meer ziet. Maar het kon nog beter. Enthousiast als ik was over de TD125 heb ik er nog een gekocht en deze stond al een tijdje werkeloos. Ik kocht een Hadcock uni-pivot arm voor deze draaitafel en ben echt versteld geweest van het verschil! Deze arm was haalde zoveel meer detail uit het element. Ik vond de TP16 arm al beter dan de Rega's, maar dit was echt een superstap vooruit. Geinspireerd door Munkie verkocht ik de TD125 / TP16 en kocht voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Het dilemma van Alco is nog steeds hetzelfde, het budget is alleen hoger.... Zoals je weet, Alco, ben ik begonnen met een Rega P25 met de RB600 arm en een Sumiko Blue Point Special vd Hul editie (dat is nog eens een naam voor een element!) Ik denk dat dit voor een instapper op analoog gebied een paar jaar geleden geen slechte set was. Ik heb toen ook een Acoustic Signature Samba beluisterd, een Transrotor Leonardo en een Clearaudio Champion. Muziek moet leven en de P25 klonk het meest levendig. Op mijn setje met de onvolprezen Creek 4330mkII versterker klonk het ook goed, echter met wat ingrepen wist ik de CD speler op een beter niveau te krijgen. Dat veranderde toen ik mijn dure element een rotschop gaf en een Grado Prestige Green kocht. Nu klonken de LP's opener en dynamischer dan de CD's, alleen was de CD wel iets beter qua detail. Daarna heb ik een paar dingen gedaan die vinylweergave echt een grote sprong voorwaarts lieten maken. Ik kocht een Sonneteer Sedley, waarmee het nog veel dynamischer en vooral detailrijker werd. Om e.e.a. budgetneutraal te houden verkocht ik een paar week later de P25 en kocht een Thorens TD125, weer dynamischer, een veel groter podium en ook iets meer detail waren de verschillen. Ook heb ik toen iets later het Green element ingeruild voor een Gold. Met hetzelfde geld had ik ineens een veel betere vinyweergave, op een niveau waar je, als je om je heen kijkt, vrijwel geen CD speler meer ziet. Maar het kon nog beter. Enthousiast als ik was over de TD125 heb ik er nog een gekocht en deze stond al een tijdje werkeloos. Ik kocht een Hadcock uni-pivot arm voor deze draaitafel en ben echt versteld geweest van het verschil! Deze arm was haalde zoveel meer detail uit het element. Ik vond de TP16 arm al beter dan de Rega's, maar dit was echt een superstap vooruit. Geinspireerd door Munkie verkocht ik de TD125 / TP16 en kocht voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 februari 2005 Author Report Share Posted 17 februari 2005 Je zegt zelf dat je een tijdje terug enorm onder de indruk was van de P3. Ik zou zeggen ga voor de P3, andere kabel op de arm (velen zullen dit beamen), uitzoeken wat voor jou een prima combi is inzake element en phonotrap en je krijgt volgens mij zeer veel plezier voor je 1500 euro of een beetje meer Hallo Stef, Ik was destijds inderdaad erg onder de indruk van de Planar3. heb 'm ondermeer bij een kennis gehoord (op Naim Nait-2) en 'n keer bij een show van Joenit. (op Rega versterkers + Totem speakers) Op die show vond ik 't verschil tussen de P3 en P25 tegenvallen. (de P25 leek iets meer druk in 't laag te hebben, maar verder vond ik 'm niet noemenswaardig beter/muzikaler) O ja je vindt de P3 niet zo mooi, je moet toch eens naar de zilverversie kijken, die heeft wel wat vind ik! Nou, ik moet toegeven dat ik er nu wel anders tegenaan kijk. Een jaartje of 4 geleden vond ik de P3 niet zo mooi, maar nu wel. Juist de sobere, eenvoudige looks vind ik wel wat hebben. Ik heb wel een voorkeur voor de Planar-3 t.o.v. de nieuwere P3. (de oude is mooier afgewerkt, en bij de P3 zie je door de afgeschuinde voor/zijkanten die lelijke rubber voetjes meer) Heb vorig jaar nog wel eventjes een P3 met Grado Green in huis gehad, maar zelfs m'n toenmalige goedkope Rotel RT935 tuner klonk al beduidend beter! (hoewel ik vermoed dat dat meer aan de dealer lag) Op zich heeft Rega wel een filosofie die me aanspreekt, en ook grotendeels overeenkomt met de versterker merken waar ik een zwak voor heb. (Sonneteer, Naim) Vandaar dat ik denk dat 't wel een goede combinatie zou kunnen zijn. Ik hou ook van een levendig geluid. (niet botersmoooth) Eigenlijk had ik 'n jaartje of 2 geleden toe moeten slaan, toen Haudio me een offer i can't refuse aanbood. (Rega P25/Benz-Micro high-output MC) Ik kan trouwens wel een Rega RB250 met Clearaudio Quint kabel kopen voor 250,- euri, en weet een Rega Planar3 zonder arm te koop. Weet trouwens niet of die Quint kabel ook in z'n geheel ook door de arm heen loopt. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Maar met regelmatig LP/CD beurzen in 't landmoeten er nog voldoende LP's te bemachtigen zijn,lijkt me. Alsof er niks nieuw te koop is ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 februari 2005 Author Report Share Posted 17 februari 2005 Alsof er niks nieuw te koop is ...... Nou,...(voor mij) niet echt veel. Heb al op diverse sites gekeken, maar 't aanbod valt nogal tegen. (heb onlangs op hifidelity-discs, van de bijna 300 LP's, net 7 weten te vinden die ik wel zou willen bestellen) Dus, ik moet 't dan voornamelijk van 't 2e hands aanbod hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Het dilemma van Alco is nog steeds hetzelfde, het budget is alleen hoger.... Zoals je weet, Alco, ben ik begonnen met een Rega P25 met de RB600 arm en een Sumiko Blue Point Special vd Hul editie (dat is nog eens een naam voor een element!) Ik denk dat dit voor een instapper op analoog gebied een paar jaar geleden geen slechte set was. Ik heb toen ook een Acoustic Signature Samba beluisterd, een Transrotor Leonardo en een Clearaudio Champion. Muziek moet leven en de P25 klonk het meest levendig. Op mijn setje met de onvolprezen Creek 4330mkII versterker klonk het ook goed, echter met wat ingrepen wist ik de CD speler op een beter niveau te krijgen. Dat veranderde toen ik mijn dure element een rotschop gaf en een Grado Prestige Green kocht. Nu klonken de LP's opener en dynamischer dan de CD's, alleen was de CD wel iets beter qua detail. Daarna heb ik een paar dingen gedaan die vinylweergave echt een grote sprong voorwaarts lieten maken. Ik kocht een Sonneteer Sedley, waarmee het nog veel dynamischer en vooral detailrijker werd. Om e.e.a. budgetneutraal te houden verkocht ik een paar week later de P25 en kocht een Thorens TD125, weer dynamischer, een veel groter podium en ook iets meer detail waren de verschillen. Ook heb ik toen iets later het Green element ingeruild voor een Gold. Met hetzelfde geld had ik ineens een veel betere vinyweergave, op een niveau waar je, als je om je heen kijkt, vrijwel geen CD speler meer ziet. Maar het kon nog beter. Enthousiast als ik was over de TD125 heb ik er nog een gekocht en deze stond al een tijdje werkeloos. Ik kocht een Hadcock uni-pivot arm voor deze draaitafel en ben echt versteld geweest van het verschil! Deze arm was haalde zoveel meer detail uit het element. Ik vond de TP16 arm al beter dan de Rega's, maar dit was echt een superstap vooruit. Geinspireerd door Munkie verkocht ik de TD125 / TP16 en kocht voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 hifidelity-discs Daar noem je er ook een zeg.... Vooral in de States wordt nog veel geperst, ook (misschien wel vooral) door kleine niet typisch audiofiele labels. Er is zat te koop als je je weg hebt gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Mijn raad Alco, hou het in evenwicht tov de rest van je set... Voor mij is dit een van de belangrijkste punten. Een draaitafel/element/phonotrap die ver boven de rest van de set uitsteekt heeft geen zin. Kijk daarom wat je plannen zijn, voor zover je die kan inschatten. Uiteraard zou ik graag een sedley (bijvoorbeeld) willen, en nog betere draaitafel met een toparm en een topelement. Dit allemaal zit er gewoon niet in. Voorlopig draai ik met de bestaande installatie en daarom denk ik dat voor mij op kortere termijn alleen een upgrade qua element verstandig is. Mocht zich in de toekomst een mogelijkheid voordoen dan zou ik best een leuke betaalbare phonotrap willen. Van daaruit zou het weer interessant zijn verder te kijken. In principe denk ik dat mijn draaitafel nog wel meekan in een hoger niveau. De verbeteringen moet ik denk ik met name zoeken in phontrap, element en wellicht de arm?? Kan trouwens de TP 16 MKIII arm van een TD 320 worden vervangen en zo ja, wat zou een goede betaalbare upgrade zijn??? Ik denk dat Alco hier ook mee zit, als ik het goed begrijp tenminste. Als ik zijn postings over analoog zo lees heb ik het idee dat Alco niet echt ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Ik heb mijn verhaal absoluut niet gehouden om benijdenswaardig gevonden te worden. Ik probeer ermee te verduidelijken wat naar mijn mening belangerijk is om een goed geluid te krijgen. Waarom haalt een Acoustic Signature Samba in deze configuratie het niet bij de Naim CD speler? En wat nou als je voor die Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 goed en betaalbaar. gevalletje contradictie in terminus zeker ??? In dit geval dan Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 februari 2005 Author Report Share Posted 17 februari 2005 Prachtig , prachtig........... 4 jaar dubben of je nou wel of niet een platenspeler gaat kopen Dan heb je niet goed gelezen Scat-Man Volgens de "kenners" is analoog volkomen achterhaald. Waarom zou je daar dan nog aan beginnen Zulke z.n. "kenners" neem ik nooit zo serieus. Ik denk dat Alco hier ook mee zit, als ik het goed begrijp tenminste. Als ik zijn postings over analoog zo lees heb ik het idee dat Alco niet echt ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Alco, go for it!!!!!!!! Je wilt het echt... don't hesitate anymore, doen wat je het beste lijkt!! Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Zulke z.n. "kenners" neem ik nooit zo serieus. Mvg, Alco Dat behoef je ook niet , dat doen zij zelf n.l. al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Alco, er zijn armen te koop bij het leven! Koop je zo'n Thorens en laat er ergens een mooie arm, visueel en klankmatig, opzetten en draaien maar. Want die AS Samba op dat plaatje moet dacht ik zo'n 1800 euro nieuw kosten. Ik denk dat je voor minder al een hele goede TT hebt. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 De eerdere TP 16 armen met zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 februari 2005 Author Report Share Posted 17 februari 2005 Alco, er zijn armen te koop bij het leven! Koop je zo'n Thorens en laat er ergens een mooie arm, visueel en klankmatig, opzetten en draaien maar. Want die AS Samba op dat plaatje moet dacht ik zo'n 1800 euro nieuw kosten. Ik denk dat je voor minder al een hele goede TT hebt. Daar heb je eigenlijk wel gelijk in Hubertinus. Zo'n Thorens TD160 (of soortgelijk) zal nooit veel meer dan zo'n 100,- tot 150,- euri kosten. Dan hou je idd nog een boel over voor een fraaie arm. Lijkt me nog niet zo'n gekke optie. En ook de houten kast van een Thorens is nog weer opnieuw te fineren, o.i.d. En de zijkanten van 't draaiplateau weer opnieuw polijsten zodat ie er als nieuw uitziet. (zaken die zelfs ik met m'n 2 linkerhanden vast nog wel zou kunnen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts