John Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Hallo Alco , Ik heb een paar weekjes terug nog een mooie TD147 op de kop weten te tikken voor een vriend van mij , perfecte staat en optisch ook nog heel mooi om te zien . Prijs schommelt meestal zo tussen de 225,- en 300,- in de particuliere sector gemiddeld genomen . Deze week heb ik de massief kersenhouten buitenlijst binnen gekregen die ik heb laten kunnen maken door een "vakman " Kersen 5cm dik en bloedmooi om te zien . Dit is ook nog een mogelijkheid om een Thorens te "upgraden "en meer body te geven . Als je wilt stuur ik je wel een foto per mail van deze kersenhouten lijst ( of beter gezegd semi wc-kozijn ) want zo degelijk en massief is dat ding Ben ook nog even deze week bij een goede kennis geweest die ook speelt met een TD147 ( element Denon DL160) , zijn overige apparatuur is van zeer hoog niveau en heeft best wat euro-tjes gekost . Als ik dan moet waarnemen dat zo'n TD147 beter presteerd dan een cd speler waar alles aan gedaan is om hem maximaal te laten gaan en een Audio-note dac er achter heeft hangen dan ................................... Triest dat je digitaal zoveel euro's uitgeeft en dan nog wordt weg gespeeld door een draaitafel van 20 jaartjes oud en een betaalbaar element in een TP16 mkIII arm met een waarde van +- 400,- Sollie voor de digitale fans maar dat zijn wel de feiten die ik heb waargenomen groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Het is mijn inschatting dat de Naim CDX een heel erg goede speler is, die ook niets met digitaal heeft te maken. Ik denk niet dat een goede draaitafel beter zal klinken, eerder anders. Dat maakt de elpee belevenis echter niet minder interessant! Van belang is dat aan een aantal randvoorwaarden wordt voldaan, een goed loopwerk, een goede arm, een goed element en een goede phonotrap. Om het niveau te halen van je CDX zul je behoorlijk moeten investeren. Doe je dat niet, dan ga je dingen missen. Ik snap Alco zijn probleem wel. Meestal is het zeer lastig om een draaitafel met een aantal goede elementen en phonotrappen voor een demo mee naar huis te nemen. Om op een goede gok een draaitafel te kopen voor dat geld, daar zou ik ook slapeloze nachten van hebben. Het gaat immers niet alleen om het kopen van een goed product, die zijn er zoveel, maar om het kopen van een goed product dat tenminste hetgeen doet dat die CDX doet. Een juiste match is hiervoor in de eerste plaats belangrijk. Maar ook dat het product totaal uitgewogen klinkt. Voor dat laatste moet je toch echt een paar weken intensief luisteren. Met andere woorden je mag ook best tevreden zijn met wat je hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 You hit the nail on the head, Karma Ik was er ook bang voor dat ik diep in de buidel zou moeten tasten om de CDX te verslaan. (CDX nieuwprijs was 3900,- ) En toch,...de Thorens TD165/SME3009/AudioNote mm die ik vorig jaar 3 weken mocht lenen van een kennis, deed niet/nauwelijks onder voor de CDX! Een dergelijk draaitafel met SME arm en soortgelijk element, zal qua prijs gemiddeld zo'n 300,- tot 500,- euri kosten. Dat valt me nog mee. Aan de andere kan kan ik me ook een verhaal herinneren op de site van AudioPaul, waarin Paul op bezoek gaat bij Tony uit Rotterdam. Tony had ook een erg mooie set, met o.a. B&W N802's en een Naim CDX en Transrotor Fat-bob als draaitafel. Uit dat verhaal bleek dat de Transrotor maar moeite had om 't niveau van de Naim CDX bij te benen Hallo John, De TD147 vind ik ook een erg mooie draaitafel! (mooier nog dan de TD160) Is 't niet zo dat dat de houten omlijsting van een TD147 zowieso al dikker is, dan die van de 16X modellen ? Een iets dikkere lijst vind ik ook wel mooier inderdaad. (hoewel 5cm me eigenlijk iets too much lijkt) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Je hoort heel veel over de 14x en 16x series van Thorens. Ik heb een 320 en hoewel ik moeilijk kan vergelijken met andere draaitafels ga ik mee met hetgeen Haudio er over zegt. Even kort gezegd, behoorlijk goed en onderschat. Dit zegt thorens-info.de erover (kaufberatung). TD 316 bis 325 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 You hit the nail on the head, Karma Daar ben ik het niet mee eens... Ik heb weinig zin om allemaal mensen voor het hoofd te stoten maar ben van mening dat ook de NAIM CDX maar een cd speler is, en het typische cd geluid blijft ook bij deze speler duidelijk hoorbaar. Wanneer je hier tegenover een draaitafel keten zet die deugt, in een set die deugt, dan speel je de CDX zo het bos in. Maar ja, wat deugt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Ik bedoelde met mijn 'nail on the head' uitspraak eigenlijk ook meer de onderste helft van Karma's reactie. (daar was ik inderdaad niet zo duidelijk in.) Ik geloof inmiddels wel dat de prijs niet alles zegt in een draaitafel keten. Als een goedkope, oude Thorens m'n CDX wel 't zweet laat uitbreken, terwijl een 1900,- euro kostende AS Samba niet eens in de buurt komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Buis Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Hoi Alco, Heb ik vorig jaar niet van jou de Rega P3 over gekocht???????????????? Je was er toen niet tevreden mee. (Ik overigens wel) Ik heb hierbij de Nad PP2 bijgekocht en met het geluid ben ik ook erg tevreden groeten Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 You hit the nail on the head, Karma Daar ben ik het niet mee eens... Ik heb weinig zin om allemaal mensen voor het hoofd te stoten maar ben van mening dat ook de NAIM CDX maar een cd speler is, en het typische cd geluid blijft ook bij deze speler duidelijk hoorbaar. Wanneer je hier tegenover een draaitafel keten zet die deugt, in een set die deugt, dan speel je de CDX zo het bos in. Maar ja, wat deugt? en daar ben ik het nou helemaal mee eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Alco zit een beetje hetzelfde als ik in elkaar en neemt zijn tijd voor de aankoop. Heeft ook genoeg fouten gemaakt bij luidsprekers. Ik weet niet of het handig is om de aankoop van een platenspeler uit te stellen. In de tussentijd koop je nl geen LP's. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Alco zit een beetje hetzelfde als ik in elkaar en neemt zijn tijd voor de aankoop. Heeft ook genoeg fouten gemaakt bij luidsprekers. Yep, dat klopt Carl. Althans,...nu inmiddels wel. In 't verleden was ik nog weleens te impulsief met m'n aankopen. Maar ik ben zelden zo te spreken geweest als over m'n huidige speakers. (met name in m'n lastige woonkamer die ik de laatste 7 jaar heb) Ik heb ze inmiddels weer zo'n 2,5 jaar. (persoonlijk record ) Ik weet niet of het handig is om de aankoop van een platenspeler uit te stellen. In de tussentijd koop je nl geen LP's. Zit wat in. Nieuwe LP's koop ik (nog) niet, maar.... bij m'n meest recente bezoek aan 'n LP/CD beurs in Assen, zo'n maandje geleden trof ik wel (geheel tegen verwachting) de nodige 2e hands LP's die mij wel konden bekoren, en kon me toen toch niet bedwingen. Ik heb toen 15 LP's gekocht, vrijwel allemaal in nieuwstaat. (2 zelfs nog gesealed!) Voor die prijzen kon ik ze gewoon niet laten liggen. (gemiddeld zo'n 4,- euri p.s.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Alco, je zegt zo gecharmeerd te zijn van de REGA P3. Haalt die dan het niveau van de NAIM CDX? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Alco, je zegt zo gecharmeerd te zijn van de REGA P3. Haalt die dan het niveau van de NAIM CDX? Nee, helaas niet... (anders wist ik 't wel ) Dat heb ik inderdaad gezegd, maar dat was alweer een tijd geleden. Ik vond de P(lanar)3 altijd erg goed klinken in een set bij een kennis van mij, en in een Rega set met Totem Mite's tijdens een show in Zuidlaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Btw, kent iemand toevallig deze Pro-ject RPM6 draaitafel ? Vriendelijk prijsje (tegen de 700,- euri) en kan ik op 5 minuten fietsafstand bekijken/beluisteren. Maar op de een of andere manier vraag ik me af of 't wel wat is.. Is 't meer design, dan een serieus goede draaitafel ? Hoe zijn bijvoorbeeld die Pro-ject armen t.o.v. een Rega RB300 arm. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Goh Alco, je verkondigt al j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Ik heb die draaitafel toevallig eens in handen gehad. Toen was ik genezen. Leuk dat er mensen plezier van hebben, maar ik vind het niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Goh Alco, je verkondigt al j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Alco, ik begrijp het niet zo goed. Je zoekt een draaitafel die zich kan meten met de NAIM CDX. Dan breng je de REGA P3 naar voren. Kan zich niet meten. Dan beluister je thuis de Acoustic Signature Samba van 1800 euro. Die breng je terug. Dan schuif je de Project RPM 6 naar voren. Het spijt me, maar ik kan er geen pijl op trekken. Dus wat mag het kosten? Dan zijn er misschien suggesties uit het publiek. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 ik begrijp het niet zo goed. Je zoekt een draaitafel die zich kan meten met de NAIM CDX. Dan breng je de REGA P3 naar voren. Kan zich niet meten. Dan beluister je thuis de Acoustic Signature Samba van 1800 euro. Die breng je terug. Dan schuif je de Project RPM 6 naar voren. Het spijt me, maar ik kan er geen pijl op trekken. Dus wat mag het kosten? Dan zijn er misschien suggesties uit het publiek Nou Hubertinus, dan zal ik 't effe uitleggen Zoals jij 't gelezen hebt, kan ik me de verwarring wel voorstellen. Die P(lanar)3 heb ik echter voornamelijk gehoord VOORdat ik m'n CDX had, en in andere sets. Daar was ik toen wel gecharmeerd van. In direct vergelijk vorig jaar, bleek de P3 echter geen partij voor m'n CDX. Dus toen dacht ik: ik moet 't in een hogere prijsklasse/niveau zoeken. Vandaar die Acoustic Signature Samba. Die viel echter ook nogal tegen. (althans,...thuis in mijn set) In de winkel klonk ie prima, op m'n eigen versterker! Die Project RPM6 is inderdaad een beetje een vreemd voorstel, maar ik heb er veel lovende kritieken over gelezen, vandaar de nieuwsgierigheid. Aangezien de Thorens TD165 die ik vorig jaar even mocht lenen nog veruit 't beste klonk, van de hierboven genoemde draaitafels, weet ik ook eerlijk gezegd niet meer of 't nou wel zoveel 'moet' kosten M'n budget ligt zo tussen de 1000,- en de 1200,- euri. (lager mag uiteraard ook ) Ik kon 2 weken geleden bijna een demo-model van een zwarte Clearaudio Clearaudio Champion, met RB250 met C.A. Quint bekabeling kopen voor 899,- euri. Helaas had ik de aanbieding net 1 dag te laat door, waardoor een iets snellere klant mee aan de haal ging (was ook nog in m'n woonplaats, dus helemaal ideaal) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 De Clearaudio Champion kan een zaak in Sneek je misschien ook leveren. Bij Mijn Hifi in Nijmegen staat ook een demo model. Wat denk je van de NA Horizon? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Degene die Alco over de streep trekt voor een draaitafel, krijgt van mij een drankje naar keuze! Ik heb het nl. jaren geleden al bij hem opgegeven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 De Clearaudio Champion kan een zaak in Sneek je misschien ook leveren. Bij Mijn Hifi in Nijmegen staat ook een demo model. Wat denk je van de NA Horizon? De Clearaudio Champion kunnen meerdere zaken wel leveren, maar 't voordeel van dat demomodel in Assen, was dat ik 't makkelijk even thuis kon uitproberen. (+ uiteraard de vriendelijke prijs) De NA Horizon vind ik niet echt een schoonheid om te zien, maar afgezien daarvan denk ik ook niet dat ie zich kan meten aan m'n CDX. Heb 'm wel een keer in de winkel gehoord, op een Sonneteer Campion. Het klonk me iets te rustig, smooth. Ik zoek een levendige, heldere, dynamische klank. Die Clearaudio Champion van Mijn HiFi staat trouwens wel al erg lang te koop. (en ik heb liever een zwarte dan een transparante) Ook wordt uitproberen voor mij een probleem als de winkel zo'n eind weg is. Het vervelende is dat ik de komende 2 weken nog niet echt tijd heb om ergens te gaan luisteren. Maar goed, tips zijn uiteraard altijd welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Alco, dan moet dit hem zijn voor je. Weliswaar niet zwart, maar blauw. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Alco, dan moet dit hem zijn voor je. Weliswaar niet zwart, maar blauw. Getver,...blauw Net als de Clearaudio Emotion, ik snap niet waarom men die tevens in 't blauw aanbiedt. In heb zo'n vermoeden dat ie in zwart meer zal aanslaan. Verder ziet 't er zondermeer erg fraai uit Hubertinus! (maar kost die niet meer dan 1200,- euro ?) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 He Alco, Gewoon klein beginnen met een Thorens of gelijkaardig. Pakweg 200 Euro in heel goede staat, nieuw element (afhankelijk van je phono-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Degene die Alco over de streep trekt voor een draaitafel, krijgt van mij een drankje naar keuze! Ik heb het nl. jaren geleden al bij hem opgegeven! ik betaal het drankje zelf wel, gaat sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts