Jump to content

Linn Basik of Rega P3

Alco
 Share

Recommended Posts

Da's een Roksan Xerxes, toch ?

Wat kost zo'n Xerxes eigenlijk. Dacht dat ie aardig aan de prijs was.

Inderdaad....errruf fijn :rolleyes:

Maar goed, ik heb 2 draaitafel opties in de pijplijn op dit moment.

Helaas kan 't nog enkele weken duren voordat ik die thuis kan beluisteren,

maar goed,...zo'n haast heeft 't niet.

Welke ? ....tja... :rolleyes::P

Ook zal ik a.s. zaterdag weer eens een 'mega' LP/CD beurs bezoeken in Grunn'n.

Vorig jaar viel die nogal tegen en kon ik er amper wat moois vinden.

Maar goed, wellicht valt 't dit jaar erg mee.

Groeten,

Alco

Das idd de Xerxes.

Een goede 'mooi hout is niet lelijk' draaitafel :P

Roksan heeft idd een paar interessante draaitafelopties. De Roksan Radius is nu ook in een houten uitvoering verkrijgbaar.

Groeten mj

Welke opties zijn dat , Alco?

Tjahaa... :rolleyes:

Als 't zover is/doorgaat laat ik 't wel weten, want als ik nu de 'kandidaten' opnoem, komen er ongetwijfeld weer verschillende reacties.

nr.1 is in ieder geval een opknapper waar dan wel een erg goede arm op komt

+ 'n Grado element.

nr.2 is een klassieker in nieuwstaat die ik van een goede kennis kan overnemen, maar die nu nog bagger klinkt (door 't element), maar die stukken beter moet kunnen klinken, en... die ik op m'n gemak thuis kan proberen.

lekker geheimzinnig heh :P

Zowieso wil ik ook nog even die grote LP/CD beurs komende zaterdag afwachten.

Als dat weer net zo'n aanfluiting is als vorig jaar, dan wordt 't hele draaitafel verhaal een stuk minder aantrekkelijk, aangezien ik 't voor 99% van zulke beurzen moet hebben.

Toen kon ik in de hele Martinihal amper een handjevol interessant vinyl scoren.

Steeeds maar weer, in grote lijnen, diezelfde soort LP's

Maar goed, keep the faith B)

A.s. Vrijdagavond komt Rinsma nog even bij me op visite.

Hij moet die dag toch in Assen zijn, en stelde voor om even langs te komen,

om te kijken hoe 't klinkt.

Als Rinsma die net-adapter nog weer kan vinden/gevonden heeft van de Michell Syncro, dan is dat ook nog een 3e optie :rolleyes:

Mvg,

Alco

Guest Hubertinus

Als je die 2 opties alvast vermeld kunnen wij op dit forum alvast verder. Dan wordt dit opgewarmde topic nog een stuk langer.

Hubertinus

Als je die 2 opties alvast vermeld kunnen wij op dit forum alvast verder. Dan wordt dit opgewarmde topic nog een stuk langer.

Precies, juist daarom leek 't me maar even beter om 't nu even in 't ongewisse te laten. :rolleyes:

't lijkt me voorlopig wel ff lang genoeg toch...

Gisteravond deed ik m'n gordijnen dicht en lag er nog geen vlokje, en vanmorgen stond ik opeens bijna tot m'n knieen in de sneeuw :huh:

Toch niet op je balkon hoop ik, want dan liggen er nog al wat meters sneeuw ;)

Alco, je begrijpt hopelijk wel dat het lezen van jouw draaitafelperikelen een van de redenen is dat ik hier kom...  ;)

Ah, altijd prettig om te zien, dat mijn bijdrage zo wordt gewaardeerd :D

Je hebt een zekere verantwoordelijkheid naar je fans toe.  :rolleyes:  :)

Tja,...'t is moeilijk bescheiden te blijven... :D

fonz.gif

Ik vind die houten Radius ook niks moois. 't Is net iets alsof ie van een broodplank gemaakt is. Dan vind ik de geheel "plastieken" uitvoering toch mooier.

Ik weet wat zo'n Syncro kan. Ik vraag me alleen af welke adapter daar bij gezocht moet worden, want een Michell Syncro heeft een 230VAC motor. Ik ben me van geen adapter bewust. Of het zou een Mycro moeten zijn. Die heeft een 16V motor, maar die heeft weer niet van die afgeronde hoeken.

Iig, hopelijk heeft hij wel de Papst motor. De mijne had de goedkopere Creuzet (Frans, dat zegt genoeg) motor. Niet echt een gelijkloopwonder.

Let bij de Syncro wel op de veren. Er zijn 2 korte en 1 langere an die mogen niet uitgerekt zijn. Het subchassis zweeft maar net boven de basis. Veel speling is er niet. Als ie teveel wiebelt, doe dan wat schuimrubber inde vering. Dan is ie minder "zenuwachtig"

Welke arm zit erop?

Nog een tip. De snaar van de Syncro (en Mycro) moet echt soepel zijn. Er is een tijd geweest dat Michel een stugge snaar leverde. Als je die op je Syncro zet, dan jengelt ie (piano aanslagen "zinfgen" en klinken vals). gelukkig hebben ze die butsnaar eruit gegooit, maar het kan dus zijn dat die erop zit en dan moet je dus wel gelijk een nieuwe snaar. (Rinsma zal dat ook wel weten ;) )

Sneeuw??? :blink: Waar :confused::huh: Hier ligt helemaal nada, noppes, niks. :unsure:

Dan lees de lettertjes eens goed die op de Syncro staan. Volgens mij staat daar dan toch echt MYCRO op ;). Is op zich ook dezelfde speler op de motor na (en de rechte strakke vormgeving).

Rogier van Crusade Audio heeft ook een Mycro en is er zeer tevreden over. Die is wel enigszins aangepast. Er zit nou een 12V JVC cassettedeck motor in met een aangepaste voeding (met blauwe LED :D;) ). Custom made :P

Er stond de laatste keer toch echt nog Syncro op. (rechts) :rolleyes:B)

De Mycro was toch de opvolger van de Syncro, als ik 't goed begrepen heb.

Volgens mij had de Mycro ook wat minder die groene 'gloed' in 't plexiglas. :)

nouja,...ik vraag Rinsma a.s. Vrijdag nog wel effe als ie langskomt,

of ie die voeding nog terug gevonden heeft.

goed, bedtijd. Mogge weer vroeg uit de veren, gezien de langere reistijd naar m'n werk met dit weer...bleh :ph34r:

Groeten uut Ass'n,

Alco

Ik vind die houten Radius ook niks moois. 't Is net iets alsof ie van een broodplank gemaakt is. Dan vind ik de geheel "plastieken" uitvoering toch mooier.

Ik weet wat zo'n Syncro kan. Ik vraag me alleen af welke adapter daar bij gezocht moet worden, want een Michell Syncro heeft een 230VAC motor. Ik ben me van geen adapter bewust. Of het zou een Mycro moeten zijn. Die heeft een 16V motor, maar die heeft weer niet van die afgeronde hoeken.

Iig, hopelijk heeft hij wel de Papst motor. De mijne had de goedkopere Creuzet (Frans, dat zegt genoeg) motor. Niet echt een gelijkloopwonder.

Let bij de Syncro wel op de veren. Er zijn 2 korte en 1 langere an die mogen niet uitgerekt zijn. Het subchassis zweeft maar net boven de basis. Veel speling is er niet. Als ie teveel wiebelt, doe dan wat schuimrubber inde vering. Dan is ie minder "zenuwachtig"

Welke arm zit erop?

Nog een tip. De snaar van de Syncro (en Mycro) moet echt soepel zijn. Er is een tijd geweest dat Michel een stugge snaar leverde. Als je die op je Syncro zet, dan jengelt ie (piano aanslagen "zinfgen" en klinken vals). gelukkig hebben ze die butsnaar eruit gegooit, maar het kan dus zijn dat die erop zit en dan moet je dus wel gelijk een nieuwe snaar. (Rinsma zal dat ook wel weten ;) )

Sneeuw??? :blink: Waar :confused::huh: Hier ligt helemaal nada, noppes, niks. :unsure:

rinsma heeft geen verstand van platenspelers

Er stond de laatste keer toch echt nog Syncro op. (rechts) :rolleyes:  B)

De Mycro was toch de opvolger van de Syncro, als ik 't goed begrepen heb.

Volgens mij had de Mycro ook wat minder die groene 'gloed' in 't plexiglas. :)

nouja,...ik vraag Rinsma a.s. Vrijdag nog wel effe als ie langskomt,

of ie die voeding nog terug gevonden heeft.

goed, bedtijd. Mogge weer vroeg uit de veren, gezien de langere reistijd naar m'n werk met dit weer...bleh :ph34r:

Groeten uut Ass'n,

Alco

Het kan natuurlijk zijn dat het een Syncro is waarvan de motor het begeven heeft en deze vervangen is door een motor van de Mycro, maar dan zouden de hoeken toch afgerond moeten zijn.

Nou ja, wat maak ik me druk. Weet ik ook eens wat van een bepaalde platenspeler, komt er weer zo'n zeldzame uitvoering voorbij gefietst :P

maar wel waar

niet waar... :lol:

Serieus, ik heb heel veel dingen heel goed horen klinken bij Rinsma. Beter dan waar dan ook. Maar het is een knoeier, met alles, niet alleen met platenspelers. Dit wil alleen niet zeggen dat hij er geen verstand van heeft.

Alco ????

Heb je nu al wat ??? :P

Zoals je hebt kunnen lezen...nee, ik heb nog niks. :P

Een draaitafel kiezen is wel wat moeilijker dan bijvoorbeeld een CD-speler, versterker, of speakers.

Zoals je hebt kunnen lezen...nee, ik heb nog niks. :P

Een draaitafel kiezen is wel wat moeilijker dan bijvoorbeeld een CD-speler, versterker, of speakers.

Kweenie of dat moeilijker is.

Ik las hier een topic van iemand die een draaitafel zocht van 700 Euro, kompleet.

Ik zou in dat geval een goede tweedehands Thorens kopen.

Geen taartschepmodel.

Daar kan je dan voor 500 Euro b.v. een Benz Micro "Ace" inzetten.

Voor die prijs moeilijk te kloppen.

Henri

Kweenie of dat moeilijker is.

Ik vind 't een stuk moeilijker, aangezien er veel meer variabelen zijn (arm, element, afstelling,etc), en 't soms wat lastiger is om eerst thuis te proberen.

Daarom koop ik ook niet graag zomaar blindelings iets waarvan een ander erg lovend spreekt, ook al is 't uiteraard goed bedoeld.

Dat heb ik in 't verleden net iets te vaak gedaan.... :rolleyes:

Zoals haast alles in dit leven zijn draaitafels ook erg persoonlijk.

Ja, dat vind ik ook.

Daarom is 't bij zowel draaitafels alswel andere HiFi-componenten ook vaak zo weinig zeggend als iemand zegt:"Je moet gewoon product-x nemen, die klinkt beter dan product-y"

Het blijf grotendeels een kwestie van smaak, denk ik.

Bij een CD-speler, of versterker spelen er veel minder bijkomende factoren een rol.

Ik wacht eerst maar even rustig m'n 2 opties af, en de LP/CD beurs a.s. zaterdag :rolleyes: