Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Hoi Henri1, Het ziet er naar uit dat dat inderdaad 't verstandigste is. In 't meest ongelukkige geval, als 't niet helemaal is wat ik ervan verwacht, dan raak je zo'n Thorens ook altijd wel weer kwijt, zonder noemenswaardig verlies. Ik weet een adresje redelijk bij mij in de buurt waar ik een Thorens TD160 (mk1) in goede staat kan kopen. Die kan ik vervolgens laten modificeren, waardoor er een erg goed netsnoer aan gemonteerd word en een goede interlink. Alleen die spuuglelijke, el-cheapo TP16 arm...yuk. Maar,...ik las onlangs ergens op een site dat een Linn Basik arm een erg goede combinatie vormt met een Thorens TD160 Foto's van dit soort gemodde Thorens TD exemplaren werken wel inspirerend of of deze: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Alco, Als je een TD160 MK2 vind heb je dat toonarm probeem niet. Dan heb je een patisserie probleem, je moet dan dringend een echte taartschep kopen. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Volgens mij kost die TD2030 ongeveer zoveel als de SAMBA, Alco. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Bedoel je zoiets, Alco? De zwarte plint al vernieuwd. Moet de bodem nog doen, maar het begin is er tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Bedoel je zoiets, Alco? De zwarte plint al vernieuwd. Dat heb je erg netjes gedaan, ajb! Alleen vind ik 't, als ik zo eerlijk mag zijn, niet zo fraai dat de plint nu zo extreem hoog is Maar verder kan ik me goed voorstellen dat 't wel een leuke, dankbare klus is om te doen, aangezien je met bescheiden financiele middelen een aardig mooie en goede draaitafel kan maken, van iets wat bij op menig zolder al jaren staat te verstoffen Ik zag trouwens wel op Marktplaats een TD145 te koop staan in m'n eigen woonplaats notabene, maar die heeft helaas zo'n arm met van die metalen stripjes aan de voorkant, en zijn niet zo best begreep ik. (en al net zo spuuglelijk als 't taartschepmodel) Zo'n model als op deze foto dus: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ajb Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Ach, het viel wel mee, namelijk 100 euri's voor de 160B met een SME series 3 arm. Het hout had mijn schoonvader nog liggen en mijn zwager is erg handig als timmerman... Van je familie moet je het hebben, zal ik maar zeggen. De plint is nu 10 cm hoog. ik heb met opzet de plint zo hoog gemaakt, zodat de bodemplaat mooi kan lwegwerken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Hoezo taartschep? Hier nog wat plaatjes van m'n good old TD160 MK2 .. .. en nog eentje van een reserve-armpje met Denon DL301 .. Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 februari 2005 Author Report Share Posted 19 februari 2005 Hoezo taartschep? Hier nog wat plaatjes van m'n good old TD160 MK2... Zo'n MK2 arm ziet er inderdaad al iets beter uit, dan zo'n taartschep AudioPaul. Verder ziet je TD160 er nog als nieuw uit Paul, alsof ie gisteren net uit de fabriek kwam! Ik kan trouwens ook nog een z.g.a.n 2e hands Michell Syncro met RB250 arm overnemen, maar daarvan ontbreekt de voeding, waardoor ik 'm niet eerst kan beluisteren (die ik kan kopen heeft trouwens geen afgeronde hoeken en een ietwat groene gloed in 't plexiglas) Aan de draaitafel zat alleen een dun snoer vanaf de moter, met een soort stekkertje er aan. Volgens mij is die voeding gewoon zo'n stekker met 'n "blokje" eraan. Als zo'n voedinkje niet zoveel kost en makkelijk verkrijgbaar is, is het wellicht nog een optie om die Michell ook eerst te proberen. Die staat al 'ready for action', alleen die voeding mist nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Verder ziet je TD160 er nog als nieuw uit Paul, alsof ie gisteren net uit de fabriek kwam! Ik kan trouwens ook nog een z.g.a.n 2e hands Michell Syncro met RB250 arm overnemen, maar daarvan ontbreekt de voeding, waardoor ik 'm niet eerst kan beluisteren (die ik kan kopen heeft trouwens geen afgeronde hoeken en een ietwat groene gloed in 't plexiglas) Aan de draaitafel zat alleen een dun snoer vanaf de moter, met een soort stekkertje er aan. Volgens mij is die voeding gewoon zo'n stekker met 'n "blokje" eraan. Als zo'n voedinkje niet zoveel kost en makkelijk verkrijgbaar is, is het wellicht nog een optie om die Michell ook eerst te proberen. Die staat al 'ready for action', alleen die voeding mist nog. Ik ben er ook altijd heel zuinig op geweest, ik heb zelfs de originele verpakking nog! Mijn TD160 MK2 heeft trouwens ook een externe trafo, deze sluit je echter met een plugje aan op de draaitafel, dus net andersom t.o.v. Syncro. Wellicht kan Sodejuu je informeren over de trafo van de Syncro, hij heeft deze draaitafel immers ook enige jaren gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Paul, Je weet toevallig niet waar je aan die armpjes kan komen ? Zou er ook graag eentje op overschot hebben. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Ze staan wel eens te koop aangeboden op Ebay.de. De prijzen zijn soms niet mals, maar je kan ook wel eens een meevaller tegenkomen @Alco, Het losse armpje dat Audiopaul heeft liggen is een TP63 en die hoort bij een TP16MKIII. Juist dat voorstuk maakt er een MKIII van. De TP16MKII is hetzelfde, maar heeft vooraan zo'n "blikkieding" (TP62) zitten (iets met een chromen beugeltje erover). Die is minder en is ook lelijker. Je kan echter een losse TP63 op een TP16MKII zetten en dan heb je dus een TP16MKIII Om eerlijk te zijn, zo'n TP16MkIII is helemaal niet zo slecht. OK, hij ziet er wat ouwbollig uit, maar hij is beter dan een Rega arm (sorry, maar het is nu eenmaal zo (@Karma: Ik kan daar ook niks aan doen dat het zo is)). Een Rega ziet er wel strakker uit en is voor zijn prijs onverslaanbaar. BTW Alco, je hebt een PB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Over de Clearaudio Emotion hoor ik alleen maar slechte dingen. Van een dealer en op de Duitse anoloog site. Men vindt het helemaal niks. Die kunnen we dus doorstrepen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Over de Clearaudio Emotion hoor ik alleen maar slechte dingen. Van een dealer en op de Duitse anoloog site. Men vindt het helemaal niks. Die kunnen we dus doorstrepen Ik hoorde daar ook iets minder goede berichten over, maar goed... die Emotion had ik zowieso al niet in gedachten. Ik blijf 't overigens wel vreemd vinden dat een eenvoudige Rega P(lanar)-3 bij een dealer en een kennis erg goed kan klinken, en dat ie bij mij thuis voor geen meter klonk. (Ik had vorig jaar even een P3 met Grado Green in huis, maar die haalde 't zelfs nog niet eens bij de 2e hands Rotel RT930 tuner die ik toen nog had ) Zou 'm dat dan puur in 't goedkope element, of de afstelling ervan hebben gezeten ? Ik heb de P3 ook een keer bij Rinsma gehoord met Grado Green en daar klonk ie zeker niet onaardig. (op een Naim Nait-2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Over de Clearaudio Emotion hoor ik alleen maar slechte dingen. Van een dealer en op de Duitse anoloog site. Men vindt het helemaal niks. Die kunnen we dus doorstrepen Ik hoorde daar ook iets minder goede berichten over, maar goed... die Emotion had ik zowieso al niet in gedachten. Ik blijf 't overigens wel vreemd vinden dat een eenvoudige Rega P(lanar)-3 bij een dealer en een kennis erg goed kan klinken, en dat ie bij mij thuis voor geen meter klonk. (Ik had vorig jaar even een P3 met Grado Green in huis, maar die haalde 't zelfs nog niet eens bij de 2e hands Rotel RT930 tuner die ik toen nog had ) Zou 'm dat dan puur in 't goedkope element, of de afstelling ervan hebben gezeten ? Ik heb de P3 ook een keer bij Rinsma gehoord met Grado Green en daar klonk ie zeker niet onaardig. (op een Naim Nait-2) Beste Alco, als ik het allemaal een beetje goed heb gelezen is er eigenlijk niet echt een draaitafel combinatie bij geweest die je beviel. Vele hebben jouw al allerlei aanbevelingen gedaan en deze zijn voor het merendeel gebasseerd op eigen ervaringen. Dit wil niet zeggen dat het ook bij jouw installatie zou passen. Maar ik krijg sterk het idee dat er iets in jouw apparatuur of belevingswereld niet klopt. Nu gebruik jij een Rinsma Kabel en dat maakt mij nieuwsgierig! Wat is dit voor een kabel? Ik ben enigzins op de hoogte met Rinsma zijn filosofie en handelswijze! Dus............. vertel! Groet, Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Ik denk dat die p3 een veel beter element verdient dan de grado green. Zelf heb ik de blue gehad en vond m, zeg maar gerust, lelijk klinken. Maar dat dit erg persoonlijk is blijkt wel uit eerdere topics en postings. Groet max Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Maar ik krijg sterk het idee dat er iets in jouw apparatuur of belevingswereld niet klopt. Nu gebruik jij een Rinsma Kabel en dat maakt mij nieuwsgierig!Wat is dit voor een kabel? Ik ben enigzins op de hoogte met Rinsma zijn filosofie en handelswijze! Dus............. vertel! Ok Vihori, Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen moeite hebben met Rinsma's eigenzinnige/eigenwijze filosofie en handelswijze. En toch... op de een of andere manier komt mijn filosofie, over hoe muziek voor mij moet klinken, grotendeels overeen met die van Rinsma. Dit is dus geen reclame ofzo, maar alleen een denkwijze die overeenkomt. Vandaar dat ik vaak weer terug val op zijn producten. Net als dus met die kabel die hij maakt. Ik was erbij toen de kabel voor mij werd voorzien van banaanstekkers, en dat was een zeer arbeidsintensief, tijdrovend, priegelwerk. Nu heb ik die kabel thuis en verdomd... 't klinkt weer een stap dichter bij hoe 't klinkt in Rinsma's luisterkamer. (t.o.v m'n vorige, zeer dunne kabel, die ik al goed vond, ervaar ik nu meer body in stemmen/instrumenten, iets meer rust in 't hoog, en met name meer dynamiek) Ik weet niet precies wat de kabel kost, maar ik denk niet dat ie Rinsma 'm weer terug krijgt. (of hij moet al heel erg prijzig zijn) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 Beste Alco, als ik het allemaal een beetje goed heb gelezen is er eigenlijk niet echt een draaitafel combinatie bij geweest die je beviel. Vele hebben jouw al allerlei aanbevelingen gedaan en deze zijn voor het merendeel gebasseerd op eigen ervaringen. Dit wil niet zeggen dat het ook bij jouw installatie zou passen. Dat klopt Vihori, ik heb nog maar weinig echt overtuigende draaitafels gehoord, zowel thuis als bij HiFi-zaken. Als ik heel eerlijk ben vind ik 't daarom ook zo moeilijk, om een goede draaitafel te vinden. Er zijn zo veel variabelen, welke arm, welk element, wat matched goed bij wat,etc. Ik denk dat ik ook de "pech" heb dat m'n Naim CDX al zo goed klinkt. Misschien dat ik dat geluid zo gewend ben, dat ik dat onwillekeurig als een soort 'referentie' zie ? Daarom wil ik 't deze keer ook rustig aan doen, en alleen iet kopen als ik 't eerst thuis kan uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 De REGA P3 met het REGA Elys element vind ik wel goed klinken. Let wel: er zijn andere draaitafels die ook goed klinken, maar ik zou met zo'n P3 kunnen leven. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Beste Alco, als ik het allemaal een beetje goed heb gelezen is er eigenlijk niet echt een draaitafel combinatie bij geweest die je beviel. Vele hebben jouw al allerlei aanbevelingen gedaan en deze zijn voor het merendeel gebasseerd op eigen ervaringen. Dit wil niet zeggen dat het ook bij jouw installatie zou passen. Dat klopt Vihori, ik heb nog maar weinig echt overtuigende draaitafels gehoord, zowel thuis als bij HiFi-zaken. Als ik heel eerlijk ben vind ik 't daarom ook zo moeilijk, om een goede draaitafel te vinden. Er zijn zo veel variabelen, welke arm, welk element, wat matched goed bij wat,etc. Ik denk dat ik ook de "pech" heb dat m'n Naim CDX al zo goed klinkt. Misschien dat ik dat geluid zo gewend ben, dat ik dat onwillekeurig als een soort 'referentie' zie ? Daarom wil ik 't deze keer ook rustig aan doen, en alleen iet kopen als ik 't eerst thuis kan uitproberen. Je had de mogelijkheid zo'n 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Roger, je weet ik ben vlug tevreden... Op dat Duitse forum zeggen ze ook niet Clearaudio maar Klirraudio... Nee, je weet bij de instappers is de NA Horizon mijn favoriet. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Roger, je weet ik ben vlug tevreden... Op dat Duitse forum zeggen ze ook niet Clearaudio maar Klirraudio... Nee, je weet bij de instappers is de NA Horizon mijn favoriet. Hubertinus Goeie keuze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 februari 2005 Author Report Share Posted 20 februari 2005 De Horizon heeft mij niet kunnen bekoren. Als ik heel eerlijk ben tegenover mezelf (ok, en jullie ) is 't ook meer zo dat ik een draaitafel en vinyl "iets" vind hebben. Dus de uitstraling en looks van een mooie draaitafel, het opleggen, plateau laten/zien draaien, het schoonmaken, de arm laten zakken,e.d. zie ik ook meer als iets 'ambachtelijks' dan als een nadeel. Het feit dat je meer bezig bent, voordat de muziek de kamer vult. Het heeft gewoonweg iets wat je met CD niet hebt. Klankmatig kom ik in m'n huidige set via CD echter niks tekort! Tja, ik zie de e.v.t reacties al voor me... "nou, dan kun je net zo goed een Project Debut kopen, als 't daarom te doen is" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Klankmatig kom ik in m'n huidige set via CD echter niks tekort! Sorry Alco, Volgens mij loop jij jezelf nu bij de neus te nemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Klankmatig kom ik in m'n huidige set via CD echter niks tekort! Sorry Alco, Volgens mij loop jij jezelf nu bij de neus te nemen... Onzin. Als hij dat vindt dan is dat ook zo.. Als iedere audiofiel een draaitafel beter vond klinken, dan waren er geen discussies en cd-spelers meer onder ons. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Toch begrijp ik niet waar het probleem ligt bij ALCO. waarom hij nog geen draaitafel gekocht heeft. In die 4 jaar zal er toch wel ergens een draaitafel te koop zijn geweest die hem heeft kunnen bekoren. Ik denk dat er iets is dat hij niet wil zeggen/bekennen... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts