beunky Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Een hoofdtelefoonversterker. Heeft iemand tips?Hij moet een Beyerdynamic DT 331 aansturen. Ik heb een Creek OHB-21 besteld met de betere voedingsadapter OHB-2. In Duitsland, was goedkoper dan hier en scheelt me een rit naar Apeldoorn (100 km ongeveer) en de tijd om daar naar toe te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Andre,Ja, het is mij ook al eens opgevallen dat er bij veel audiofielen allerlei 'stoorzenders' in de luisterruimte aanwezig zijn die geconcentreerd luisteren (althans voor mij) verhinderen. Om er een paar te noemen: - blaffende honden - gillende kinderen - klokken - keukenaparatuur (vaatwassers, koelkast) die je hoort ivm een open keuken - aquariumpompjes - verkeer - buren Wat hebben jullie zoal meer als 'stoorzenders' ervaren? Mijn beste, Bij het bouwen van onze woning en het realiseren van een luisterruimte heb ik met diverse zaken rekening gehouden. -een ruimte groot genoeg zodat je niet klem zit tussen (7,20x4,80 m.) -extreme isolatiewaarden om zo een contant binnenklimaat te cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Zou graag een huiskopen met meer dan 1 slaapkamer maar met de huisemarkt van tegenwoordig is het niet mogelijk om met een iets onder modaal inkomen een huis te kopen. Nu huur ik dus een klein appartement (48m2) voor ongeveer 420 euro per maand Holycrap, da's niet nix voor een klein appartement met maar 1 slaapkamer. Ik weet niet waar je woont, maar voor datzelfde bedrag maandelijks koop je hier een leuk appartement in Assen. (met 2 of soms meer sl.kamers) Bijvoorbeed deze: Ik kreeg vorig jaar van de (huur)woningstichting nog een groot appartement midden in 't centrum aangeboden, met 4 slaapkamers, een L-vormige woonkeuken, en 3 verdiepingen, voor 470,- euro. Geloof dat 't hier in 't Noorden dan nog meevalt met de prijzen... Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Geloof dat 't hier in 't Noorden dan nog meevalt met de prijzen... In een specifiek gedeelte van het Noorden kennelijk wel Hier helaas niet Dat kan ik me haast niet voorstellen Dus deze nieuwe woning met 150m2 woonoppervlakte is met 2 inkomens onbereikbaar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Zou graag een huiskopen met meer dan 1 slaapkamer maar met de huisemarkt van tegenwoordig is het niet mogelijk om met een iets onder modaal inkomen een huis te kopen. Nu huur ik dus een klein appartement (48m2) voor ongeveer 420 euro per maand Holycrap, da's niet nix voor een klein appartement met maar 1 slaapkamer. Ik weet niet waar je woont, maar voor datzelfde bedrag maandelijks koop je hier een leuk appartement in Assen. (met 2 of soms meer sl.kamers) Bijvoorbeed deze: Ik kreeg vorig jaar van de (huur)woningstichting nog een groot appartement midden in 't centrum aangeboden, met 4 slaapkamers, een L-vormige woonkeuken, en 3 verdiepingen, voor 470,- euro. Geloof dat 't hier in 't Noorden dan nog meevalt met de prijzen... Groeten, Alco Ik woon in Leiden, hier zijn woningen duur, maar dat zijn ze bijna overal denk ik. Hier heb ik huisen/appartemneten gezien die ongeveer 80m2 zijn maar die kosten wel 150.000 to 210.000 euro. Een vriend van mij verkoopt zijn falt in Haarlem voor 149.000 is ongeveer 80m2 de flat zelf is ok maar het pand?? en dan komen er vaak nog kosten van de vereniging van eigenaren bij en dat kan ook al senl richting de 100per maand gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Oefff, Leiden.... tja, da's helaas 1 van de duurste plekjes in Nederland. (ook een erg mooie stad heb ik eergisteren van mijn collega vernomen, die daar een dagje had geshopped 't afgelopen weeekend!) Ja, het is inderdaad baalen dat je bij een flat altijd weer met die servicekosten zit. Die hakken d'r soms wel in. Ik betaal 88,- euro p.m., maar daar wordt dan ook wel veel mee gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Natuurlijk zit er nog steeds verschil in "De Randstad" en "Het Noorden", maar de verschillen zijn niet meer zo groot als zo'n 6 jaar terug. Dat kan ik uit eigen ervaring beamen. Ik heb zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Dag allemaal, Ik denk dat kopen altijd als duur ervaren wordt. Onze eerste woning koste fl. 125.000,00. Achteraf bezien weinig, maar toen een bak met geld. Een aantal jaren later kochten we een andere woning, fl. 250.000,00. Weer ontzettend veel geld en velen wezen naar hun voorhoofd. Intussen zitten we weer op een ander plekje en kijken vele mensen met argusogen of gunnen je het licht in de ogen niet dat je het in hun ogen voor elkaar hebt. Ik ervaar dat ook nogal eens in mijn directe omgeving. Wat echter het verschil was dat, voor wij kochten we in iedere geval de beschrijvingskosten en inrichting uit onze eigen knip konden betalen. Wat ik heden ten dage nogal eens ervaar, dat mensen klagen dat ze geen eigen woning kunnen betalen, maar dat men zich op geen enkele manier maar iets wil ontzeggen om dat huisje, flat of wat dan ook binnen hun bereik te halen. Er moet alle dag worden gefeest, minimaal twee keer op vakantie, auto, motor enz. en dan maar klagen dat alles zo duur is. We zijn altijd op vakantie geweest, behoudens de drie keer dat we verhuisd zijn, hebben lekker geleefd, de deur stond voor iedereen open die wilde komen aanwippen en bewonen een m.i. prachtige vrijstaande woning in een dure omgeving ( Utrechtse Heuvelrug ). Kortom: Maak de juiste keuze en zet je schouders eronder en ga ervoor! Klagen dat het allemaal zo duur is levert je uiteindelijk geen eigen woning op en ga er maar niet vanuit dat het op termijn allemaal makkelijker/goedkoper wordt. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Een vriend van mij verkoopt zijn flat in Haarlem voor 149.000 is ongeveer 80m2 de flat zelf is ok maar het pand?? en dan komen er vaak nog kosten van de vereniging van eigenaren bij en dat kan ook al snel richting de 100per maand gaan Ik ga vanavond naar een groot vrijstaand herenhuis kijken welke ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Een vriend van mij verkoopt zijn flat in Haarlem voor 149.000 is ongeveer 80m2 de flat zelf is ok maar het pand?? en dan komen er vaak nog kosten van de vereniging van eigenaren bij en dat kan ook al snel richting de 100per maand gaan Ik ga vanavond naar een groot vrijstaand herenhuis kijken welke ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Een vriend van mij verkoopt zijn flat in Haarlem voor 149.000 is ongeveer 80m2 de flat zelf is ok maar het pand?? en dan komen er vaak nog kosten van de vereniging van eigenaren bij en dat kan ook al snel richting de 100per maand gaan Ik ga vanavond naar een groot vrijstaand herenhuis kijken welke ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 (edited) Als je nog echt "goedkoop" wilt wonen moet je net over de grens zijn. Mijn zwager heeft net een vrijstaand huis gekocht in Duitsland met 1600!!! m2 grond voor een bedrag dat beneden de 130.000 euro ligt. Ligt op 20 minuten rijden van z Edited 21 juli 2004 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Tien jaar lang 25.000 euro aan achterstallig onderhoud of zo? Ik kijk alleen naar huizen met achterstallig onderhoud. Ik heb nu twee keer een huis opgeknapt en dat is me goed bevallen. Een beetje voegen en verven is zo moeilijk niet. Bovendien, en dat merk ik nu ook, hebben oudere huizen vaak een houten vloer en daardoor een makkelijkere akoustiek. Maar ik ben niet echt op huizenjacht, dat kwam toevallig op mijn pad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Ik kijk alleen naar huizen met achterstallig onderhoud. Ik heb nu twee keer een huis opgeknapt en dat is me goed bevallen. Een beetje voegen en verven is zo moeilijk niet. Bovendien, en dat merk ik nu ook, hebben oudere huizen vaak een houten vloer en daardoor een makkelijkere akoustiek. Maar ik ben niet echt op huizenjacht, dat kwam toevallig op mijn pad. Maar nooit meer tijd om muziek te luisteren!? Trouwens, alleen verven vindt ik eigenlijk geen achterstallig onderhoud. Ik heb het dan over kozijnen en/of deuren die verrot zijn, een dak dat aan renovatie toe is, alles enkel glas (daar gaat je energierekening) en een houten vloer die z Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Wat ik heden ten dage nogal eens ervaar, dat mensen klagen dat ze geen eigen woning kunnen betalen, maar dat men zich op geen enkele manier maar iets wil ontzeggen om dat huisje, flat of wat dan ook binnen hun bereik te halen. Er moet alle dag worden gefeest, minimaal twee keer op vakantie, auto, motor enz. en dan maar klagen dat alles zo duur is. We zijn altijd op vakantie geweest, behoudens de drie keer dat we verhuisd zijn, hebben lekker geleefd, de deur stond voor iedereen open die wilde komen aanwippen en bewonen een m.i. prachtige vrijstaande woning in een dure omgeving ( Utrechtse Heuvelrug ). Kortom: Maak de juiste keuze en zet je schouders eronder en ga ervoor! Klagen dat het allemaal zo duur is levert je uiteindelijk geen eigen woning op en ga er maar niet vanuit dat het op termijn allemaal makkelijker/goedkoper wordt. Groeten, Hififreak Sorry maar nu praat je echt poep. De huizeprijzen zijn de laatste 10 jaar meer gestegen dan de lonen. Mijn ouder hebben 20 jaar gelden een huis voor ongeveer 250.000 euro (omgerekend) gekocht de buren met zo'n zelfde huis hebben hun huis voor 850.000euro te koop staan. Dit vind ik een onevenredige prijs stijging en als eigenaar schiet je er nix mee op, je moet alleen meer belasting er over betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Sorry maar nu praat je echt poep. De huizeprijzen zijn de laatste 10 jaar meer gestegen dan de lonen. Da's zeer zeker waar! Mijn woning is de laatste 6 jaar tijd in waarde verdubbeld! Ik wou dat ik kon zeggen dat m'n loon ook verdubbeld is in die tijd... (hooguit een paar procentjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 We hebben met zijn allen in dit land afgesproken alle huizen een paar keer duurder te maken. De winst van die woningen is verhypothekeerd en aan consumptie opgemaakt. De volgende generatie kan vervolgens krom liggen. Ik heb mijn huis indertijd gekocht voor iets meer dan een kwart van de prijs die het nu oplevert. De zaak is vrij en blijft vrij. Van ons maandinkomen hoeft zo weinig aan woonlasten en niets aan rente te worden uitgegeven. Ik realiseer me dat ik beter van de prijsstijgingen gebruik had kunnen maken, maar achteraf heb ik niets te klagen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 De stijging van de huizenprijzen is de laatste 10 jaar idd abnormaal geweest Gunstig voor mij is dat ik in 1993 m'n eerste flatje kocht, de periode daarvoor heb ik 'instapflats' gehuurd, wat niet meer betekent dan een bouwvallig pand in een steeds asocialer wordende buurt. Dit ging ten koste van m'n nachtrust en gevoel van veiligheid, dus ik was naarstig opzoek naar een flat in een 'goede' buurt. Die flat vond ik gelukkig toen ik het kon betalen, al was de rente toen nog hoog. Mijn koopflatje kostte destijds Fl. 95000,- kk en nu gaat ie van de hand voor ruim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Wat ik heden ten dage nogal eens ervaar, dat mensen klagen dat ze geen eigen woning kunnen betalen, maar dat men zich op geen enkele manier maar iets wil ontzeggen om dat huisje, flat of wat dan ook binnen hun bereik te halen. Er moet alle dag worden gefeest, minimaal twee keer op vakantie, auto, motor enz. en dan maar klagen dat alles zo duur is. We zijn altijd op vakantie geweest, behoudens de drie keer dat we verhuisd zijn, hebben lekker geleefd, de deur stond voor iedereen open die wilde komen aanwippen en bewonen een m.i. prachtige vrijstaande woning in een dure omgeving ( Utrechtse Heuvelrug ). Kortom: Maak de juiste keuze en zet je schouders eronder en ga ervoor! Klagen dat het allemaal zo duur is levert je uiteindelijk geen eigen woning op en ga er maar niet vanuit dat het op termijn allemaal makkelijker/goedkoper wordt. Groeten, Hififreak Sorry maar nu praat je echt poep. De huizeprijzen zijn de laatste 10 jaar meer gestegen dan de lonen. Mijn ouder hebben 20 jaar gelden een huis voor ongeveer 250.000 euro (omgerekend) gekocht de buren met zo'n zelfde huis hebben hun huis voor 850.000euro te koop staan. Dit vind ik een onevenredige prijs stijging en als eigenaar schiet je er nix mee op, je moet alleen meer belasting er over betalen. Beste mensen, Ik praat niet over het feit, dat de huizenprijzen enorm gestegen zijn, want daar heb ik ook van geprofiteerd. Verder vertel ik alleen maar dat ik ervaar dat men er niets voor wil laten om de gekoesterde wens van een eigen huis in vervulling te laten gaan. Dus de reactie m.b.t. poep ervaar ik als irrelevant. En, hoe meer belasting ik moet betalen, hoe beter. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Het verhaal van Hififreak herken ik wel. Mensen willen geen keuzes meer maken, het is tegenwoordig Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Freak, Ik ben het met je eens. Het is meestal kiezen tussen krom liggen voor een hypotheek of genoegen nemen met wat minder en met wat financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Men gaat wat gemakkelijk voorbij aan het feit dat op een gegeven moment de huizenmarkt trekken begon te vertonen van een tulpenbollen markt. De generatie vijftigers heeft nog kunnen profiteren van betaalbare vrijstaande woninkjes en deze met dikke winst kunnen verkopen nadat de gekte toesloeg om vervolgens in de betere, vaak nog gesubsidieerde nieuwbouwwijkjes neer te strijken. De fel begeerde vrijstaande huisjes zijn nu domweg niet meer beschikbaar voor betaalbare prijzen. Weliswaar was het toen al veel geld maar de prijzen waren niet over de kop zoals nu voor de gemetselde gipsblok met vurehouten kozijnen woninkjes in enge vinex wijkjes. De constructie is in wezen slechter dan die van de in de jaren zestig gebouwde huurwoninkjes die nu al weer door woningbouwverenigigen als slooprijp worden aangeduid. (Worden inmiddels vaak voor grof geld aan de huurders aangeboden) Een echt huis kopen is gewoon voor de meeste mensen niet haalbaar. Veel mensen zijn op dit moment een illusie aan het financieren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Een echt huis kopen is gewoon voor de meeste mensen niet haalbaar.Veel mensen zijn op dit moment een illusie aan het financieren. Ja, maar wat is het alternatief? De huren zijn namelijk ook niet mis tegenwoordig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts