Henrie Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Waar ging deze topic ook alweer over... ? Over je eerst volgende nieuwe aankoop. De mijne zal waarschijnlijk een nieuwe tv zijn, maar dat roep ik al meer dan een jaar. En ik heb in de tussentijd een tuner gekocht en de cd-speler vervangen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 De heren C J, Hififreak en Dick hebben kennelijk hun tijd meegehad. Het is dan wel erg gemakkelijk praten, doch toont het van geen enkel realisme meer Dag allemaal, Dat is makkelijk kletsen zo van "die hebben hun tijd meegehad". Alsof het mij/ons in de schoot is geworpen. Zo lust ik er nog wel tien! Toen wij ons eerste huis kochten, zoals ik al eerder vermeldde, konden we uit eigen knip bijkomende kosten en inrichting betalen. Is het....................................................... Ach, ik stop ermee. Het is toch tegen dovenmansoren gezegd en voor alle anderen: Geniet! Groeten, Hififreak Je moet het niet als verwijt zien. Je gaat er alleen wat makkelijk aan voorbij dat veel starters gewoon niet aan sparen toekomt omdat de middelen er domweg niet zijn. Veel mensen hebben niet eens de optie om wat opzij te kunnen zetten. Je hebt nou eenmaal geluk gehad en het zelf mischien ook afgedwongen. Helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Kan ook niet want er is geen ruimte voor in de huidige maatschappelijke structuur. Het beeld dat mensen die huren daarom drie keer per jaar op vakantie kunnen en regelmatig nieuwe spullen moeten hebben is nou niet bepaald juist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Waar ging deze topic ook alweer over... ? Over je eerst volgende nieuwe aankoop. De mijne zal waarschijnlijk een nieuwe tv zijn, maar dat roep ik al meer dan een jaar. En ik heb in de tussentijd een tuner gekocht en de cd-speler vervangen... Nieuwe ketting en tandwielen voor m'n fiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edo Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ik denk dat binnenkort m'n 15 jaar oude cd-speler maar eens ga vervangen. Hij's na wat oplappen en voorzien van een nieuwe laser een aantal jaren geleden nu toch echt ehm...overleden...Tijd voor wat nieuws en waarschijnlijk wordt het een Shanling S-100 MKII. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Veel muziekcd's, want de verhouding in uitgaven tussen apparatuur en muziek is een beetje erg scheefgegroeid.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 oja, 't ging over 't eerst volgende product wat men zou kopen... Tja, m'n prioriteit heeft nog een ander HiFi rack, maar wil (t.z.t) ook nog een 17"-TFT-scherm voor m'n PC, een LCD-TV, en een DVD-recorder. Oja, en morgen wordt er nieuwe eettafel bezorgd, waar ik nog 2 bijpassende stoelen moet vinden/kopen. Oftewel, nog ideeen genoeg om m'n centjes aan te spenderen de komende tijd Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Waar ging deze topic ook alweer over... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Dag allemaal, Kijk eens waar de slimmerds hun keuken nu kopen. Bij de grootste en betrouwbaarste keukenboer hier in de omgeving die niet alleen keukens 'schuift' maar ook plaatst, tegelt en een enorme service levert ( als er wat fout mocht gaan ) Kijk eens door wie de slimmerds hun huis nu laten zetten. Door een ambachtelijke bouwer uit mijn eigen omgeving, die mede bekend is geworden door de restauratie van historische panden Kijk eens waar de slimmerds (als het enigszins kan) hun huis kopen (ja, dat deden zij al langer). Ik koop alleen maar bouwgrond Kijk eens waar wij onze audiospulletjes vandaan halen Alleen bij gerenommeerde dealers van goede hifi-apparatuur Kijk eens... en je ziet dat het hier de spuigaten uitloopt Om eerlijk te zijn heb ik inderdaad vorige week een tweede luisterruimte ingericht, dus 't loopt heel goed! Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Dag allemaal, Kijk eens waar wij onze audiospulletjes vandaan halen Alleen bij gerenommeerde dealers van goede hifi-apparatuur Groeten, Hififreak Ja ja, ook al die tweedehands Marantz spulletjes....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Hififreak O zo idealistisch , maar wederom weinig realistisch Hififreak Dag ome Henk en alle anderen, Ik krijg sterk de indruk dat u gezien uw leeftijd en ervaring de wijsheid in pacht (denkt) te hebben. Mijn reactie was alleszins realistisch, want kopen in Duitsland heb ik nog nooit overwogen, laat staan in de praktijk gebracht. En Ruud, goed dat je me t.a.v. de Marantzjes wilt corrigeren. Dit valt voor mij in de categorie "jeugdsentiment", maar als jij ze allemaal wilt vatten onder de noemer hifi, dan zal ik de laatste zijn die je tegenspreekt. En inderdaad, die komen niet bij de gerenommeerde hifizaken vandaan, maar bij liefhebbers die ze graag een goede oude dag gunden in het nederig onderkomen van de Hififreak. Ik koester ze en behandel ze met eerbied. Met welgemeende hifigegroetjes, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Nederig onderkomen van de Hififreak. Met welgemeende hifigegroetjes, Hififreak Mijn beste, Ik zit hier in een landhuis, struikel in iedere ruimte over de hifi-rotzooi en er loopt een bloedmooie griet, die zegt dat dit ons huis is! Groeten, Hififreak Nederig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Dag Ruud, Nederig. We wonen toch in Nederland! Ik merk dat je twijfelt m.b.t. het waarheidsgehalte van mijn post. Jammer. Als ik die indruk gewekt heb dan bied ik je mijn excuses aan, want ik ben een groot voorstander van het spreken van de waarheid en dat is mij van huisuit met de paplepel ingegoten: Eerlijk duurt het langst! Met welgemeende groet, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Eerlijk duurt het langst! Nee, EEUWIG duurt het langst... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 tja plaatje krijg ik er niet bij maar ik ben aan het sparen voor de nieuwe MAZDA RX 8 wat een wagen is dat kwa ontwerp en even zo als motorisch super concept die rotatie motor daar zit me in die wagen een power................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 tja plaatje krijg ik er niet bijmaar ik ben aan het sparen voor de nieuwe MAZDA RX 8 wat een wagen is dat kwa ontwerp en even zo als motorisch super concept die rotatie motor daar zit me in die wagen een power................. Gaaf... Mooie auto is dat Luxman! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 tja Henrie zo een auto ga je niet in zitten nee die trek je aan ...... tis net een motorfiets wat een sound http://www.mazdausa.com/MusaWeb/handleHome...&modelYear=2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 tja Henrie zo een auto ga je niet in zitten nee die trek je aan ...... tis net een motorfiets wat een sound http://www.mazdausa.com/MusaWeb/handleHome...&modelYear=2004 Hehe... Ik heb het geluid van zo'n rotatiemotor nog nooit gehoord (niet dat ik weet iig), maar het schijnt wel heel apart te zijn. Er is wel meer apart aan die auto, zoals die naar achter openklappende achterdeuren. Sowieso, dat ie achterdeuren heeft is een beetje vreemd voor een sportauto, maar ze hebben het wel mooi 'opgelost'... Mooie details heeft die RX-8 ook trouwens. Overal zie je afgeronde driehoeken: op de voorspoiler, in het interieur (o.a. de voorstoelen). Steeds weer de referentie naar die rotatiemotor (die een ronddraaiende driehoek als aandrijving heeft; of eigenlijk 2 geloof ik)... Eigenlijk is zo'n motor een veel logischer ontwerp dan eentje met cilinders. Want daarbij moet een op en neer gaande beweging in een draaiende beweging omgezet worden terwijl bij een rotatiemotor meteen een draaiende beweging wordt opgewekt. Maar het schijnt nogal moeilijk geweest te zijn om het idee goed uit te werken (o.a. emissie-eisen en het geluid). Mazda is een van de weinigen geweest. En de enige die het nu nog/weer doet. Ook al heeft ze dat bijna de kop gekost... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Ik zie dat hier liefhebbers van de oude wankelmotor zitten. Mooi geluid h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Ik zie dat hier liefhebbers van de oude wankelmotor zitten. Mooi geluid h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Ik zie dat hier liefhebbers van de oude wankelmotor zitten. Mooi geluid h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Dag allemaal, Nee dan de RO80 van NSU, MET wankelmotor! Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Ik zie dat hier liefhebbers van de oude wankelmotor zitten. Mooi geluid h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Ik zie dat hier liefhebbers van de oude wankelmotor zitten. Mooi geluid h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Foutje van mij. De standaard DAF had een boxermotor. Maar, wat maakt het uit. Het was toch off-topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Eerlijk duurt het langst! Nee, EEUWIG duurt het langst... Dag Henri, Tot in het hiernamaals. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts