cgm Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ja Bas, maar je gelooft er misschien niet in dat je een sprong van de euromast niet overleeft, maar helaas.. Je zegt dat je horen soms genoeg vindt. Zo kom je toch nooit verder? Juist met een verklaring kan je misschien nog beter modificeren, omdat je gerichter bezig bent (niet persoonlijk bedoeld hoor). Verder kan je gehoor je aardig in de maling nemen. Ik zeg niet dat je je gehoor moet negeren, maar op dit soort fora worden dingen soms wel erg makkelijk aangenomen op basis van gehoor en wordt er verder niet nagedacht of getest of .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 En toch zijn veel doorbraken in de wetenschap te danken aan personen die door "normale" mensen als volslagen geschift werden beschouwd. Met alleen extrapoleren van wat bekend is en begrepen wordt kom je er ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 En toch zijn veel doorbraken in de wetenschap te danken aan personen die door "normale" mensen als volslagen geschift werden beschouwd. Met alleen extrapoleren van wat bekend is en begrepen wordt kom je er ook niet. Jawel, maar die "gekken" gingen wel een stapje verder dan alleen iets roepen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 mijn eerste cdspeler was de harman kardon hd 760. daar ben ik 4 jaar geleden mee begonnen . na een tijdje (toen ik op de hifi fora las dat het beter kon) ben ik op zoek gegaan naar een andere speler,. de audiodealer zei dat ik maar eens naar een MF a3.2 cdr of zo , moest luisteren . 192 khz 24 bits weet ik al niet wat. dus ik kreeg hem een weekend mee . hij was al ingespeeld (volgens de verkoper ) want het was een demo. thuis heb ik hem uitgepakt en aangesloten . wauoww!! wat een strakke speler zeg! van dat geborstelde aluminium , dikke vergulde pluggen erop. nou , en toen luisteren. lekker mijn mooiste cd erin . dat klonk goed!!! maar ..... ik vertrouwde het niet helemaal. waarom klinkt deze speler beter dan de HK? dus de HK ook maar op de vv. en in allebei de spelers dezelfde cd (ik had een exemplaar dubbel) en mijn vrouw moest schakelen ..... en , ik heb de HK nog steeds . er zijn nl geen spelers die het beter doen , Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ja maar Erik Is het niet zo dat we stiekem allemaal onze spulletjes het beste vinden klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ja maar Erik Is het niet zo dat we stiekem allemaal onze spulletjes het beste vinden klinken nee , want dan zou ik niet anderhalf jaar aan mijn speakers aan het sleutelen zijn geweest. ik ben altijd uiterst kritisch. ook op mijn eigen set. en als ik iets niet vertrouw , of iets niet vind klinken , sloop ik het uitelkaar tot het wel klinkt of ik gooi het weg. maar toegeven , mijn HK hou ik tot ie er mee stopt . op sommige apparaten kun je verliefd worden. ik ben zelfs trots op hem . hij deed altijd zo zijn best op die cdspeler battles Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ik vind het nog steeds jammer dat je gestopt bent met die 'betonnixen' Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ik vind het nog steeds jammer dat je gestopt bent met die 'betonnixen' niet gestopt , even een pauze . op het moment zit ik op ingevingen te wachten . zodra ik weer een ingeving krijg ga ik weer aan de slag . het probleem is alleen dat mijn esl's zo mooi klinken (ik ben echt in 4 jaar tijd niet zo tevreden geweest als nu) dat ik niet zo veel zin meer heb. maar ik ga echt verder . kweet alleen nog niet hoe (iets met een grote ribbon of zo ??) Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Erik als ze ooit klaar zijn, zou ik die 'betonblokken' wel eens willen horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ja Bas, maar je gelooft er misschien niet in dat je een sprong van de euromast niet overleeft, maar helaas.. Je zegt dat je horen soms genoeg vindt. Zo kom je toch nooit verder? Juist met een verklaring kan je misschien nog beter modificeren, omdat je gerichter bezig bent (niet persoonlijk bedoeld hoor). Verder kan je gehoor je aardig in de maling nemen. Ik zeg niet dat je je gehoor moet negeren, maar op dit soort fora worden dingen soms wel erg makkelijk aangenomen op basis van gehoor en wordt er verder niet nagedacht of getest of .. Beste CGM, Ho ho, horen alleen is niet genoeg. Voor mijn modificatie's ga ik in eerste instantie af op spec's van componenten. Zover ik in staat ben dingen te meten, doe ik dat. Echter al meet schakeling B 100 keer beter dan schakeling A. Als ik schakeling A beter vind klinken kies ik voor schakeling A. Waarom? omdat ik geloof in mijn gehoor. Met meten kunnen we veel simuleren. We maken simaltie's vanmuziek golven. Vergeet echter niet, al onze blokgolven, harmonische intermodulatie metingen etc. kunnen verre weg niet de snelle harmonische structuur nabootsen van bijv. een Hobo of clarinet. Zelfs al sluit ik alleen mijn bassgitaar op de scope aan. Je ziet een zo snel veranderende Harmonische structuur. Dit is met meetonen nauwelijks na te bootsen. Dus ja moet je vertrouwen op je gehoor. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ....... Dus ja moet je vertrouwen op je gehoor. Groeten, Bas en dan is het te hopen dat je je gehoor vertrouwd . ik vertrouw mijn gehoor niet meer . Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ....... Dus ja moet je vertrouwen op je gehoor. Groeten, Bas en dan is het te hopen dat je je gehoor vertrouwd . ik vertrouw mijn gehoor niet meer . Ik de mijne wel Daar moet ik het tenslotte ook mee doen mazzelaar ben je henk. maar laat ik het anders zeggen : ik geloof soms mijn oren niet . ik vertrouw ze wel , maar ik geloof ze soms niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ....... Dus ja moet je vertrouwen op je gehoor. Groeten, Bas en dan is het te hopen dat je je gehoor vertrouwd . ik vertrouw mijn gehoor niet meer . Beste eric, Zolang ik vrijwel alle nummers zo kan in een keer kan uitschrijven, ik blindelings kan horen welke toon iemand speelt, zolang ik in vrijwel elke opname meteen kan horen welk merk/type bassgitaar er wordt gebruikt, zelfs welk type microfoon vertrouw ik mijn gehoor nog. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 En zo is het Bas, Het is zwoegen, denken, simuleren, bouwen, testen en nog eens overnieuw en nog eens overnieuw. Soort rondjes lopen zeg maar. Tot het doet wat je wilt. Maar uiteindelijk beslissen je oren of je dat goed hebt gedaan want daar doe je het tenslotte voor. Als de bedenker van de Black Gates niet op het krankzinnige idee gekomen was om een totaal ander soort separator/dielectricum te proberen in elco's dan waren ze er domweg niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ....... Dus ja moet je vertrouwen op je gehoor. Groeten, Bas en dan is het te hopen dat je je gehoor vertrouwd . ik vertrouw mijn gehoor niet meer . Beste eric, Zolang ik vrijwel alle nummers zo kan in een keer kan uitschrijven, ik blindelings kan horen welke toon iemand speelt, zolang ik in vrijwel elke opname meteen kan horen welk merk/type bassgitaar er wordt gebruikt, zelfs welk type microfoon vertrouw ik mijn gehoor nog. Groeten, Bas tsja , herkenning geeft vertrouwen. maar toch moet je oppassen. soms hoor je wel eens dingen die er altijd al waren , maar het was je nog nooit opgevallen. soms hoor je dingen niet , die er wel moeten zijn, maar je mist ze niet . niet te vertrouwen , dat gehoor van ons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ....... Dus ja moet je vertrouwen op je gehoor. Groeten, Bas en dan is het te hopen dat je je gehoor vertrouwd . ik vertrouw mijn gehoor niet meer . Beste eric, Zolang ik vrijwel alle nummers zo kan in een keer kan uitschrijven, ik blindelings kan horen welke toon iemand speelt, zolang ik in vrijwel elke opname meteen kan horen welk merk/type bassgitaar er wordt gebruikt, zelfs welk type microfoon vertrouw ik mijn gehoor nog. Groeten, Bas tsja , herkenning geeft vertrouwen. maar toch moet je oppassen. soms hoor je wel eens dingen die er altijd al waren , maar het was je nog nooit opgevallen. soms hoor je dingen niet , die er wel moeten zijn, maar je mist ze niet . niet te vertrouwen , dat gehoor van ons Als jou maar geen dingen gaat horen die er niet zijn Erik ... Dan wordt het pas gevaarlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juli 2004 Author Report Share Posted 19 juli 2004 Geloof, gewenning, het maakt allemaal niks uit, hormonen, geweldig wat een reacties..... En toch bestaat er in de highendwereld het fenomeen van: eerst enkele dagen of weken wachten voordat je een recentie gaat schrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 ....... Dus ja moet je vertrouwen op je gehoor. Groeten, Bas en dan is het te hopen dat je je gehoor vertrouwd . ik vertrouw mijn gehoor niet meer . Beste eric, Zolang ik vrijwel alle nummers zo kan in een keer kan uitschrijven, ik blindelings kan horen welke toon iemand speelt, zolang ik in vrijwel elke opname meteen kan horen welk merk/type bassgitaar er wordt gebruikt, zelfs welk type microfoon vertrouw ik mijn gehoor nog. Groeten, Bas tsja , herkenning geeft vertrouwen. maar toch moet je oppassen. soms hoor je wel eens dingen die er altijd al waren , maar het was je nog nooit opgevallen. soms hoor je dingen niet , die er wel moeten zijn, maar je mist ze niet . niet te vertrouwen , dat gehoor van ons Als jou maar geen dingen gaat horen die er niet zijn Erik ... Dan wordt het pas gevaarlijk. DAT IS EEN GOED PUNT PJOTR!!!! dingen horen die er niet zijn !! daar drijft de hele kabel/masterbase/netsnoer/clocken/netfilters handel op Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Pff, hou eens op Erik, alleen omdat JIJ geen verschillen hoort Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Beste, Wanneer ik naar een set, of weergeves ga luisteren, vallen direct na een enkele minuut de minpunten al op. Wat ze ook draaien, al is het mij onbekend. Ik probeer de minpunten altijd te verdoezelen, en alles ene kans te geven. Toegegeven, als je wat langer zit, en bent gewend aan aan de omgeving, akoustiek en set gaat alles beter klinken, en kun je je meer veprlaatsen in de filosofie achter de set. maar toch, de minputen die je de eerste minuut al ontdekte komen terug geheid!. Hetzelfde als met een isntrument kopen. Alle muzikanten zijn opzoek naar een bepaalde sound. Echter je vind je bepaalde sound nooit helemaal. Stel ik ga shoppen voor aan bas. Dan kan ik helemaal overwelmd zijn door zijn waanzinnige drive op de E snaar. Kort droon en precies zoals ik het wil. Echter na even spelen hoor en voel ik stiekem al dat de G dun klinkt en niet de body heeft als de E an A snaar. Vroeger, had ik dat zeker verdoezeld, en de bass gekocht. Pas manden of ene jaar alter zou ik echt voor mezelf toegeven dat de G gewoon ruk klinkt . Nu koop ik gewoon de bas niet. Dat bedoel ik met vertrouwen.vertrouwen op je gehoor en jezelf. Je weet heel goed wat je wilt, hoe het voor jou moet zijn en wat het doel is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Wanneer ik naar een set, of weergeves ga luisteren, vallen direct na een enkele minuut de minpunten al op ... maar toch, de minputen die je de eerste minuut al ontdekte komen terug geheid!. Die ervaring heb ik ook. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Wanneer ik naar een set, of weergeves ga luisteren, vallen direct na een enkele minuut de minpunten al op ... maar toch, de minputen die je de eerste minuut al ontdekte komen terug geheid!. Die ervaring heb ik ook. Paul. Beste Paul, Dan heb je waarschijnlijk ook dat je in staat bent geluid heel goed te onthouden. Als ik bijv. mijn ogen sluit, en ik denk aan een Genelec 1031, dan hoor ik precis zijn karakter. Zelfde geld als ik aan het IRs Beta systeem denk, mijn B&W's. Als ik nu aan een Alembic bas denk hoor ik hem, evenals het het geknor van een Fender Jazz bass. Ik ben er dus heilig van voertuigd dat mensen zeker in staat zijn klank te onthouden, en referentiekaders in het hoofd te hebben. Mensen die me niet geloven ervaren het dan niet zoals ik dat doe. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Wanneer ik naar een set, of weergeves ga luisteren, vallen direct na een enkele minuut de minpunten al op ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Oja, je wilt niet weten wat ik allemaal zoek Henk,..... heb het echter nog niet allemaal gevonden :D Rara, hoe ken dat nou Waarschijnlijk niet goed genoeg mijn best gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Oja, je wilt niet weten wat ik allemaal zoek Henk,..... heb het echter nog niet allemaal gevonden :D Rara, hoe ken dat nou Waarschijnlijk niet goed genoeg mijn best gedaan Zou het Daar ken ik je niet goed genoeg voor Bas om daar een oordeel over te geven Beste Henk, Haha maar je weet ook nog nieteens wat ik zoek Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts