Joboton Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Halo Carl Wellicht heb ik de verschillende artikelen anders gelezen dan jij. Van propageren in de zin van 'ten koste van de grammofoonplaat' is nooit sprake geweest. Wel van het enthousiast verwelkomen van een nieuw medium met hele nieuwe kwaliteiten. Kool en Van Ommeren hebben steeds benadrukt van de gewone plaat te blijven genieten. Muziek is muziek en het gebruikte medium doet er helemaal niet zo toe. Ze hebben zich ook steeds afgezet tegen de figuren die de media platen en CD's met elkaar vergeleken. Zij waren zo ongeveer de eersten die hebben laten zien waarom de ene CD-speler beter klonk dan de andere. En ja, ze hebben zich nogal stevig afgezet tegen de fanalogen die met allerlei holle kreten en niet onderbouwde beweringen het nieuwe medium in diskrediet trachtten te brengen. De artikelen over high end uit de jaren '70 heb ik nog. Daar werd mijns inziens in ieder geval relativerend gesproken over de toen al beginnende waanzin in hifi-land. En daarin werd volgens mij op geen enkele wijze de plank misgeslagen. Integendeel, er werd flink r Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Hai Joboton, Dat was het verhaal van de Wilbert hifi, ik zal morgen eens op zoek gaan naar de FM3 story. Eerst nog de eerste dag van mijn valantie gebruiken voor het maken van een gecompliceerdjuridisch betoog voor een kennis. De Luisters liggen op dringend verzoek van mijn vrouw die genoeg heeft van al mijn rotzooi wat moeilijk grijpbaar. Overigens denk ik dat we op een paar accenten niet zo van mening verschillen. Behalve het soms absolute karakter vond en vind ik J.K. en A.vO. genietbare kost. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Het was de Luister van 7/77. Nadat ik Luisters van de zolder heb hehaald ben ik ze weer gaan herlezen. Leuke kost. Ook leuk om Rene van Es tegen te komen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Hoi Carl Jammer dat je die oude Luisters zo leuk vindt om te lezen. Anders had ik ze graag van je overgenomen. Ik heb ze vanaf '78-7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Hai Joboton, Het was toen inderdaad een heel erg leuk blad en men was niet te beroerd om vijanden te maken. Ik vind het huidige Luister een erg "clean"blad. Er staat niets in waar men aanstoot aan kan nemen. Wat ook leuk is dat JK en AvO ook veel produktvergelijkingen deden. De muziekbesprekeingen en reclames zijn ook erg leuk. Er staat een Keith Monks arm in waarbij de overbrenging via kwikbaden (!) loopt. Ik zal nog wel eens uit leuke artikelen citeren. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts