Jump to content

(dure) kabels: grote onzin

Ranger
 Share

Recommended Posts

Ai, das minder Sebastiaan... Ik heb laatst een opdonder gekregen van een elektronische vliegenmepper! Dat lijkt niet indrukwekkend, want die dingen zijn immers batterij gevoed. Maar er zit een oscillatortje in en een trafootje die de spanning opkrikt tot 2kV. De stroom die hij kan leveren is uiteraard niet erg hoog, maar hoog genoeg om er graag met je vingers vanaf te blijven... :rolleyes:

Ik heb een tijdje geleden ook zo

Ze moest daarna wel rennen voor haar leven :lol: .

Conqubite

En, hoe is dat afgelopen voor haar?

:P

En, hoe is dat afgelopen voor haar?

Ach, ooit heb ik een paar jaar het schoolrecord 100 m hardlopen gehad (totdat m

tja........wat mij opvalt, als ik er een dropveter tussen hang, komt het geluid niet echt LOS van de speakers, en is er minder rust in het geheel.,allemaal wat groffer.

als ik de ensemble er op doe inclusief de luidsprekerkabels, staat alles los, en is er veel meer diepte en zuiverheid aanwezig,en fluweler.

je bent meer betrokken bij het geheel met meer detail en plaatsing.

ook is er een duidelijke op :rolleyes:;)B) stelling qua instrumenten, en word alles echter, en natuurlijker.

dit is op MIJN SET.

vreemd dat bij kermit op de electrostaten de dropveter erg goed naar voren kwam, zo zie je maar weer. :D:rolleyes:

:D Kep zelf vaak electrische optaters gekregen,maar vertel 's,hoe voelde het?

:D:D:D De ene keer zag ik echt een soort "lichtflits"voor m'n ogen ,andere keer was het gevoel alsof ik 100x zo zwaar woog(kortstondig).,en verlamd.

Gelukkig was er altijd iemand bij. :D

Je voelt vooral het inslaan van de vonk. Dat plekje blijft een uur lang pijn doen (niet heel erg, maar je blijft het wel flink voelen). Qua stroom voel je niet veel. Wat dat betreft voel ik meer als ik m'n computerkast en m'n verwarming tegelijk vasthoud (m'n computer is niet geaard)... Maar de vonk is niet fijn. Wellicht als je eerst de draden beetpakt en dan pas de vliegenmepper aanzet dat het minder pijn doet, omdat de stroom niet erg hoog is. Je kunt er namelijk maar nauwelijks een dikke bromvlieg mee doodmaken (moet je flink lang doorfikken)...

Mee eens Jopie,

De ene LS-kabel of interlink is klankmatig de ander niet.

Maar de stelling was:

"(dure) kabels: grote onzin, pure geldklopperij"

En daar ben ik het wel mee eens. En al helemaal als jezelf een goed kabeltje kan knutselen.

;)

boven de 400 euro vind ik het eng worden. ;)

Feit is natuurlijk dat je soms besodemieterd wordt waar je bij staat. Met name MIT lust er pap van. Maar de verschillen kunnen zeer groot zijn, al is dat niet afhankelijk van de prijs. Ik denk dat de verkoopkosten hoger liggen dan de productiekosten. In dat opzicht kun je beter zelf een kabel maken en expirimenteren met materialen. Het verschil kan echt enorm zijn. Tussen pakweg 50 - 100 euro kun je geweldige kabels krijgen.

Feit is natuurlijk dat je soms besodemieterd wordt waar je bij staat. Met name MIT lust er pap van. Maar de verschillen kunnen zeer groot zijn, al is dat niet afhankelijk van de prijs. Ik denk dat de verkoopkosten hoger liggen dan de productiekosten. In dat opzicht kun je beter zelf een kabel maken en expirimenteren met materialen. Het verschil kan echt enorm zijn. Tussen pakweg 50 - 100 euro kun je geweldige kabels krijgen.

Tussen pakweg 50 - 100 euro kun je geweldige kabels krijgen

Daarom zijn nou die kabels van 1000 euro en meer 'uitgevonden'.

Er zijn idioten die ze nog kopen ook en voor de rest van de sukkels die het met minder geld moeten doen word een stukje kabel van 50cm voor 100 euro een 'redelijke' uitgave. :)

Wat mij betreft speelt geld geen rol bij kabels.

Materiaal, geometrie an de aangesloten apparatuur bepalen de klank.

Niet de prijs.

PS. Handige tip om de WAF factor bij kabels aankopen voor altijd te neutraliseren.

Niet goedkoop maar zeer effectief.

Koop die gouden ring met diamand voor 1200 euro die ze altijd al had willen hebben.

Ga daarna pas shoppen voor kabels.

Erg handig om te kunnen verwijzen naar nutteloze dure voorwerpen als er bezwaren tegen de prijs komen.

Wel zorgen dat het haar duidelijk is dat je het over de ring hebt. ;)

Guest muziekfreak

Dat van mit baseer je op basis van die foto zekers... :)....huhmmm correctie EEN foto ;) Je betaalt ook de research....enzenz die erna gdaan is....achteraf gaan loggen lullen op basis van een foto die je ziet "jezus een spoeltje van 50euro cent"...schroef een een sphinx of bryston open op je gemak...en bekijk daar eens de onderdelen van...Dan is een voortrap van sphinx je dan ook niet 1000euro waard gezien de onderdelen...en dat is met alles.

Hallo Beunky,

nu jij toch deze toer op gaat, vind je het niet tegenstrijdig dat die directeur dan op zijn beurt (volgens jouw theorie) afgeperst wordt door een Mercedes of een Bentley te kopen ipv. een 'gewone' wagen (want de zogezegd research...)

Je kan toch niet verwachten dat iemand die een hifi heeft staan van 10.000 EURO een kabeltje gaat leggen van 10 EURO. De kabel zal niet van een gewone installatie een top installatie maken, maar het is de kers op de taart.

Succes met alle research,

groetjes,

Patachou

Hallo Beunky,

nu jij toch deze toer op gaat, vind je het niet tegenstrijdig dat die directeur dan op zijn beurt (volgens jouw theorie) afgeperst wordt door een Mercedes of een Bentley te kopen ipv. een 'gewone' wagen (want de zogezegd research...)

Je kan toch niet verwachten dat iemand die een hifi heeft staan van 10.000 EURO een kabeltje gaat leggen van 10 EURO. De kabel zal niet van een gewone installatie een top installatie maken, maar het is de kers op de taart.

Succes met alle research,

groetjes,

Patachou

Guest muziekfreak
Als je de keus hebt tussen de onlangs op dit forum 'gereviewde setje Siltech van 40.000 Euro of een auto van dezelfde prijsklasse... Wat zou je dan kiezen als je ze zo naast elkaar ziet staan?

De kabel....ik heb geen rijbewijs dusse :lol:

Leuk verzonnen...maar het is maar net wat je nodig hebt lijkt me. ;)

Er zijn mensen die voor letterlijke tonnen aan spul thuis hebben staan...die kiezen de kabel. En er zijn mensen die er veel liever een slechte inverstering doen ik een koekblik van 40000euro....dat kabeltje daalt niet zo snel in waardde geloof ik niets van. En nu zal ik je maar voor zijn.

"Aan wie wil je die kwijtraken zo`n dure kabel wilt toch bijna niemand!"

UEEEEHHH [sirene] fout...als je voor een paar ton aan spul hebt staan...heb je ook iets andere kennisen-kringen om je heen ;)

Blijft interessant..

Maarre, beunky, hoe weet jij zo zeker dat er geen research naar de opbouw van kabels wordt gedaan? Hier wordt wel veel beweerd maar kun je dit ook staven?

Evenals de opmerking van Richard over MIT. Als dit echt zulk bedrog is dan kan zo'n fabrikant toch niet overleven?

Blijft interessant..

Maarre, beunky, hoe weet jij zo zeker dat er geen research naar de opbouw van kabels wordt gedaan? Hier wordt wel veel beweerd maar kun je dit ook staven?

Evenals de opmerking van Richard over MIT. Als dit echt zulk bedrog is dan kan zo'n fabrikant toch niet overleven?

Research naar 'audiofiele' audio kabels word inderdaad nauwelijks gedaan.

Is ook niet nodig want alles wat er te weten valt over kabels en de signaaltransmissie erdoor is op te zoeken in boeken en publicaties.

MIT is een mooi voordbeeld dat aantoont hoe eenvoudig audiofielen te belazeren zijn.

Heb ooit een aantal interlinks van MIT doorgemeten en die vertonen idiote overshoot verschijnselen binnen het audiogebied bij transient rijke signalen.

Blijft interessant..

Zal ik je de jaarrekeningen van Van Den Hul en Siltech even mailen om te beginnen? Die andere grote bedrijven moet ik dan maar eventjes zoeken op internet, maar die twee heb ik wel.

Mail ze mij maar, ik vind dat heel interessant (prive uiteraard ;) ) :)

Andr