joopus Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 (...)Heb ooit een aantal interlinks van MIT doorgemeten en die vertonen idiote overshoot verschijnselen binnen het audiogebied bij transient rijke signalen. Beste Frank, Al jaren heb ik MIT-interlinks, tot tevredenheid, maar wat zijn overshootverschijnselen en transient rijke signalen? Heb ik al die jaren wat gemist Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 http://www.tvhandbook.com/support/pdf_file...Chapter13_4.pdf De derde van onder is het plaatje wat een MIT laat zie. Bij een 1kHz blokgolf schoot het signaal 50% door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Ja hoor laten we weer eens een kabeldiscussie voeren Inderdaad wordt dit telkens een gebed zonder einde, kijk maar eens op dat andere forum. Daar lopen de discussies zo hoog op, dat de mods sommige kabel topics heeft moeten sluiten (Vanwege een uit de hand gelopen kabel oorlog ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Dat vind ook nou weer raar Beunky. Siltech richt zich toch niet op die arme stervelingen die niets beters te doen hebben dan forummen? Ee ze zullen er echt geen cent minder om verdienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Blijft interessant..Maarre, beunky, hoe weet jij zo zeker dat er geen research naar de opbouw van kabels wordt gedaan? Hier wordt wel veel beweerd maar kun je dit ook staven? Evenals de opmerking van Richard over MIT. Als dit echt zulk bedrog is dan kan zo'n fabrikant toch niet overleven? Research naar 'audiofiele' audio kabels word inderdaad nauwelijks gedaan. Is ook niet nodig want alles wat er te weten valt over kabels en de signaaltransmissie erdoor is op te zoeken in boeken en publicaties. MIT is een mooi voordbeeld dat aantoont hoe eenvoudig audiofielen te belazeren zijn. Heb ooit een aantal interlinks van MIT doorgemeten en die vertonen idiote overshoot verschijnselen binnen het audiogebied bij transient rijke signalen. Beste Frank, En daar klinkt het ook naar. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Dat vind ook nou weer raar Beunky. Siltech richt zich toch niet op die arme stervelingen die niets beters te doen hebben dan forummen? Ee ze zullen er echt geen cent minder om verdienen. Wat kost de instaplijn ook weer? 6 euro voor een interlink van een halve meter? Want dat is wat ik onder instappen versta.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Als je de keus hebt tussen de onlangs op dit forum 'gereviewde setje Siltech van 40.000 Euro of een auto van dezelfde prijsklasse... Wat zou je dan kiezen als je ze zo naast elkaar ziet staan? Dat weet ik wel....! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Als je de keus hebt tussen de onlangs op dit forum 'gereviewde setje Siltech van 40.000 Euro of een auto van dezelfde prijsklasse... Wat zou je dan kiezen als je ze zo naast elkaar ziet staan? Dat weet ik wel....! De kabel natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Als je de keus hebt tussen de onlangs op dit forum 'gereviewde setje Siltech van 40.000 Euro of een auto van dezelfde prijsklasse... Wat zou je dan kiezen als je ze zo naast elkaar ziet staan? Dat weet ik wel....! De kabel natuurlijk Ha ha ha. Je had hem weer door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Toch wel raar... want nu worden meetgegevens wel als argument gebruikt terwijl ik bij andere topics vaak lees dat metingen niets zeggen over de beleving van het geluid: kortom, luisteren... bijvoorbeeld bij buizenversterkers, luidsprekers.. In hoeverre valt dat te rijmen? Ik heb totaal geen technische achtergrond ( wel in de psychologie ..) maar ben nieuwsgierig naar de verhoudinge tussen meetgegevens en zoals het geluid door de luisteraar wordt ervaren. Tenslotte kom je waanzinnige prijzen niet alleen bij kabels maar ook bij andere apparatuur tegen en toch vind ik dat heel vaak niet terug in de klank. Ik luister namelijk wel veel muziek en bezoek veel concerten dus meen ik een redelijk referentiekader te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Toch wel raar... want nu worden meetgegevens wel als argument gebruikt terwijl ik bij andere topics vaak lees dat metingen niets zeggen over de beleving van het geluid: kortom, luisteren... bijvoorbeeld bij buizenversterkers, luidsprekers..In hoeverre valt dat te rijmen? Ik heb totaal geen technische achtergrond ( wel in de psychologie ..) maar ben nieuwsgierig naar de verhoudinge tussen meetgegevens en zoals het geluid door de luisteraar wordt ervaren. Tenslotte kom je waanzinnige prijzen niet alleen bij kabels maar ook bij andere apparatuur tegen en toch vind ik dat heel vaak niet terug in de klank. Ik luister namelijk wel veel muziek en bezoek veel concerten dus meen ik een redelijk referentiekader te hebben. Ja ja...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bensz Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Kan iemand mij misschien verklaren waarom de Monster Cable's die ik heb, in een richting gebruikt kunnen/mogen worden? Dit is aangegeven met pijltjes op de kabel. Gr.Ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Kan iemand mij misschien verklaren waarom de Monster Cable's die ik heb, in een richting gebruikt kunnen/mogen worden? Dit is aangegeven met pijltjes op de kabel. Gr.Ben Draai ze eens om, en dan goed luisteren of je verschillen hoort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Kan iemand mij misschien verklaren waarom de Monster Cable's die ik heb, in een richting gebruikt kunnen/mogen worden? Dit is aangegeven met pijltjes op de kabel. Gr.Ben Draai ze eens om, en dan goed luisteren of je verschillen hoort... Goede tip! Heb de glaszekeringetjes in mijn versterker ook al eens omgedraaid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Kan iemand mij misschien verklaren waarom de Monster Cable's die ik heb, in een richting gebruikt kunnen/mogen worden? Dit is aangegeven met pijltjes op de kabel. Gr.Ben Draai ze eens om, en dan goed luisteren of je verschillen hoort... Goede tip! Heb de glaszekeringetjes in mijn versterker ook al eens omgedraaid. Nee, ik bedoel dat natuurlijk om hem zelf te laten horen dat het (mijns inziens...) in 99,99% van de gevallen geen potjandriedubbeltjes uitmaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Kan iemand mij misschien verklaren waarom de Monster Cable's die ik heb, in een richting gebruikt kunnen/mogen worden? Dit is aangegeven met pijltjes op de kabel. Gr.Ben Dat heeft te maken met de plaats waar de afscherming van de kabel aan de aarde (buitenkant stekker) is verbonden. Deze moet bij voorkeur aan de bronkant zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 de research-grap is gewoon niet waar. Het is gewoon onzin, er wordt amper aan research gedaan. Het is zeer marginaal. En de winst in relatie tot de omzet is gigantisch, dus wat je betaald is niet de research voor de kabel maar de Mercedes of de Bentley van de directeur... Gaarne enige zinnige onderbouwing, want nu komt het verdacht veel over als pure stemmingkwekerij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Kan iemand mij misschien verklaren waarom de Monster Cable's die ik heb, in een richting gebruikt kunnen/mogen worden? Dit is aangegeven met pijltjes op de kabel. Gr.Ben Draai ze eens om, en dan goed luisteren of je verschillen hoort... Goede tip! Heb de glaszekeringetjes in mijn versterker ook al eens omgedraaid. Grapjas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Peter! Je bent vergeten de zekering met de X-pen met "OKE" te ondertekenen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Peter! Je bent vergeten de zekering met de X-pen met "OKE" te ondertekenen ! Ok, ok, Heb me er al bij neergelegd (lang geleden). Mijn set is zoiezo klote en sindsdien geniet ik veel meer van de muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Kan iemand mij misschien verklaren waarom de Monster Cable's die ik heb, in een richting gebruikt kunnen/mogen worden? Dit is aangegeven met pijltjes op de kabel. Gr.Ben Misschien geven de pijlen aan waar de afscherming aan de massa zit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Misschien geven de pijlen aan waar de afscherming aan de massa zit? Precies! Dat lijkt ook mij de enige plausibele reden. Bij Van den Hul bijvoorbeeld zie je met stickers aangeven waar de afscherming aan de massa zit en die kant moet aan de bron worden aangesloten. Ik kan me nauwelijks indenken dat de signaalgeleiding van de kabel positief of negatief be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Bij Van den Hul bijvoorbeeld zie je met stickers aangeven waar de afscherming aan de massa zit en die kant moet aan de bron worden aangesloten. De ratio hiervan ontgaat mij geheel. Als je al een extra "zwevende" afscherming gebruikt dan aard je die doorgaans aan de ontvangende kant. Dergelijke constructies zijn bij ongebalanceerd werken echter nutteloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Bij Van den Hul bijvoorbeeld zie je met stickers aangeven waar de afscherming aan de massa zit en die kant moet aan de bron worden aangesloten. De ratio hiervan ontgaat mij geheel. Mij ook, zo leert de praktijk: geen verschil hoorbaar! Van den Hul mompelt iets over brom en dat het dan verstandig is om ze net andersom te monteren. Zal wel, ik heb geen last van brom en voor mij zijn de D 102 MKIII en The First Ultimate gewoon hele mooie interlinks. Meer is niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts