beunky Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 In mijn geval stel ik dus wel een bepaald maximum, ik ga gewoon geen kabel van 500 euro tussen een cd-speler van 700 en een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Maar afgezien daarvan vind ik het bedrag niet relevant, maar wel het bedrag ten opzichte van de rest van de set. DAT is voor mij relevant. Is grote onzin. Het gaat erom hoe de kabels klinken in de desbetreffende set. Als je het geld er voor over hebt dan koop je de bewuste kabel. Klopt! Maar die kan als je geluk hebt goedkoop zijn en, als je pech hebt heel duur zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Manus, Het wordt griezelig, maar ik ben het (weer) met je eens. Ik heb ook ongeveer een kwart van de pegulanten uitgegeven aan de verfoeide mit-kabels. Voor het overige ligt voor mij, onveranderlijk, de grens bij Glanerbrug Met opgewekte groet, Alleen bij Glanerbrug Dick? Is Nederland dan nog kleiner dan ik al dacht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Vind jij 500 euro te betalen als je een cd-speler en versterker hebt van 1400 euro gezamelijk. Andere vraag, zou een deel van die 500 euro niet beter besteed zijn aan een betere cd-speler en versterker? Als de kabel goed presteert zou ik daar geen enkele moeite mee hebben. Als je een component verandert kun je ook een groot verschil krijgen. Dat moet je uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 In mijn set heb ik 25% uitgegeven aan regenerators voor de stroomvoorziening Heb 35% uitgegeven aan kabels. En 12 % aan ontkoppelaars. En dan ga ik uit van sacd speler +voor en eindtrap + speakers. Deze set heb ik langzaam opgebouwd met veel uitproberen. En ik ben er nu pas; zeer tevreden over, mede door aanschaf dubbele single-wire Audioquest Kilimanjaro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Vind jij 500 euro te betalen als je een cd-speler en versterker hebt van 1400 euro gezamelijk. Andere vraag, zou een deel van die 500 euro niet beter besteed zijn aan een betere cd-speler en versterker? Als de kabel goed presteert zou ik daar geen enkele moeite mee hebben. Als je een component verandert kun je ook een groot verschil krijgen. Dat moet je uitproberen. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 In mijn set heb ik 25% uitgegeven aan regenerators voor de stroomvoorzieningHeb 35% uitgegeven aan kabels. En 12 % aan ontkoppelaars. En dan ga ik uit van sacd speler +voor en eindtrap + speakers. Deze set heb ik langzaam opgebouwd met veel uitproberen. En ik ben er nu pas; zeer tevreden over, mede door aanschaf dubbele single-wire Audioquest Kilimanjaro. Dan ben je een veeleisend doch gelukkig man Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Ik zie ze inderdaad als component samen met ontkoppelaars. Is ook een absolute must. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Dan ben je een veeleisend doch gelukkig man Dat klopt, maar ik wil het goed hebben. Ik kan niet naar een set luisteren die niet goed is afgestemt. Dan kan ik niet genieten. Dat zal bij de 1 niks uitmaken die zegt gewoon; ik hoor muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Dan ben je een veeleisend doch gelukkig man Dat klopt, maar ik wil het goed hebben. Ik kan niet naar een set luisteren die niet goed is afgestemt. Dan kan ik niet genieten. Dat zal bij de 1 niks uitmaken die zegt gewoon; ik hoor muziek. En gelijk heb je, dat je het goed wilt hebben. Ik wil ook maximaal rendement uit mijn geld halen. Alleen is jouw budget waarschijnlijk, nee eigenlijk weet ik dat wel zeker, vele malen groter dan mijn budget. Bij mij zijn de investeringen in dingen die het geheel perfect Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Er zijn ook wel goedkopere ontkoppelaars (masterbase of vibrapods) of goedkopere net schoonmakers. Neem dan parallel filtering daar haal je nog het meeste mee uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Er zijn ook wel goedkopere ontkoppelaars (masterbase of vibrapods) of goedkopere net schoonmakers.Neem dan parallel filtering daar haal je nog het meeste mee uit. Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar vibrapods krijg ik niet onder de cd-speler (ik heb een apart soort voetjes, begint vrij breed direct onder de cd-speler en loopt vrij smal toe) en masterbase kan ik wel eens proberen, maar ik heb geen idee hoe het werkt of wat het doet, ik heb geen zin om 46 euro uit te geven als ik geen resultaat boek (of als ik geen potentieel resultaat zie). Dat zou ik wel graag willen weten voordat ik er aan begin. Parallel filtering. Hmmm.... Hoe werkt dat ook weer? Kun je dat nog even kort uitleggen? En de kosten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Er zijn hier techneuten die je dat haarfijn kunnen uitleggen. Maar ik waag een gokje: met parallel filtering krijg je een soort brug tussen fase en nul. Dus de stroom kan ongehindert vloeien in tegenstelling tot serie filtering Je kunt de KE SNS plug proberen maar er schijnt ook een zekere Pietje Bel? te zijn die ze zelf maakt, heb er geen ervaring mee maar andere jongens kunnen je wel vertellen waar je moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 29 juli 2004 Report Share Posted 29 juli 2004 Manus, Het wordt griezelig, maar ik ben het (weer) met je eens. Ik heb ook ongeveer een kwart van de pegulanten uitgegeven aan de verfoeide mit-kabels. Voor het overige ligt voor mij, onveranderlijk, de grens bij Glanerbrug Met opgewekte groet, Nou Dick, Ik vind dat niet zo griezelig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Manus, Het wordt griezelig, maar ik ben het (weer) met je eens. Ik heb ook ongeveer een kwart van de pegulanten uitgegeven aan de verfoeide mit-kabels. Voor het overige ligt voor mij, onveranderlijk, de grens bij Glanerbrug Met opgewekte groet, Alleen bij Glanerbrug Dick? Is Nederland dan nog kleiner dan ik al dacht? Beste CJ, Als je in Overijssel woont denk je meteen aan Glanerbrug als je het hebt over de grens En kleiner? Ach, naarmate je ouder wordt gaat de tijd schijnbaar sneller en hoe meer je reist hoe kleiner de wereld schijnbaar wordt. Alles is relatief. Maar als jij nu al denkt dat Nederland klein is, is dat een veeg teken. Een voorbode van naderende ouderdom Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Er zijn ook wel goedkopere ontkoppelaars (masterbase of vibrapods) of goedkopere net schoonmakers.Neem dan parallel filtering daar haal je nog het meeste mee uit. Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in. Maar vibrapods krijg ik niet onder de cd-speler (ik heb een apart soort voetjes, begint vrij breed direct onder de cd-speler en loopt vrij smal toe) en masterbase kan ik wel eens proberen, maar ik heb geen idee hoe het werkt of wat het doet, ik heb geen zin om 46 euro uit te geven als ik geen resultaat boek (of als ik geen potentieel resultaat zie). Dat zou ik wel graag willen weten voordat ik er aan begin. Parallel filtering. Hmmm.... Hoe werkt dat ook weer? Kun je dat nog even kort uitleggen? En de kosten? Pietje Bell, die weet er werkelijk alles van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 En bij een audiozaak die masterbase o.i.d in het pakket heeft,kun je het vast wel een paar dagen mee krijgen om te proberen. Dit zal bij Pietje Bell ook geen probleem zijn (hoop ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Manus, Het wordt griezelig, maar ik ben het (weer) met je eens. Ik heb ook ongeveer een kwart van de pegulanten uitgegeven aan de verfoeide mit-kabels. Voor het overige ligt voor mij, onveranderlijk, de grens bij Glanerbrug Link to comment Share on other sites More sharing options...
blindetests Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Er wordt hier steeds gesproken over algemene wetenschappelijke onderbouwing. Maar wat er nodig is is alleen een aantal mensen een blinddoek om doen en ze laten luisteren naar dezelfde set, alleen met andere kabels. Dan zul je zien, niemand hoort het verschil tussen goedkope en dure kabels. En de mensen die het meest bewaren het verschil te horen willen het minst graag meedoen (of eigenlijk....mensen die hun brood verdienen met die oplichterij, zoals recensies schrijven, die willen al helemaal niet meedoen) Bijvoorbeeld CoenR zou daar eens aan mee moeten doen, want een werkelijke dubbelblinde test heeft hij nog nooit gedaan (als hij dat wel had gedaan had hij het niet over het verschil tussen kabels het verschil tussen origineel en kopie van een 1 op 1 kopie van een CD....haha.....in de audioindustrie maken ze je alles wijs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Ik ben het 99% met je eens maar moest je een draadje van 3.5 jaar oud weer nieuw leven inblazen? Deze dropveter is wel uitgekouwd hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Wijze woorden Niels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Hoe duurder hoe beter gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Wijze woorden hj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Mijn vrouw hoort duidelijk verschil tussen mn Linn interlink en mn Wireworld en tussen de Supra en de Qed LS kabel Dit waren absoluut geen dure kabels ... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 januari 2008 Report Share Posted 14 januari 2008 Nee h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts