m44 Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 het is zover de eerste hear leden zijn ge- bodysnatcht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 het is zover de eerste hear leden zijn ge- bodysnatcht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 het is zover de eerste hear leden zijn ge- bodysnatcht LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Beste Audiofreak, Als ik jou was, zou ik Erik aanklagen. Wat hij gedaan heeft is een regelrechte aanslag. Erik, Hoe komt het dat je het Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Nee niet echt, ik heb op het punt gestaan een lange microfoonkabel te bestellen (zo'n XLR kabel met drie aders) om er interlinks mee te maken, maar uiteindelijk had ik nog zoveel materiaal liggen dat het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Jongens, jongens, ik heb deze test al weer 4 jaar geleden gedaan. jullie waren toen misschien nog te druk met andere dingen . samen met John Picoso en nog twee vooraanstaande forumleden. wij kwamen toen tot de conclusie dat mijn huidige Sharkwire interlinks (massief zilver) veel beter klonken dan de andere twee kabels uit de test (een dropveter van de Gamma, en een Siltech G3 ) het rare was wel dat de dropveter en de siltech even slecht klonken. dus zodoende heb ik de Sharkwires nog steeds. en zolang ze nog contact maken hou ik ze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 ik heb nog even de link opgezocht van het luisterverslag http://forum.hifi.nl/index.php?act=ST&f=17&t=12072 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Kabels en hun invloed op de weergave intrigeren mij bijzonder, dat er verschillen zijn tussen kabels mag inmiddels wel al een feit worden beschouwd. Echter om verschillen toe te dichten aan het materiaal waarvan ze zijn gemaakt gaat me iets te ver, elektriek gezien is er bijzonder weinig verschil tussen de verschillende - zuivere - geleiders, ze geleiden allemaal en ontlopen elkander niet zo heel erg veel in weerstand, eerder lijkt het me dat verschillen in opbouw verantwoordelijk zouden kunnen zijn voor de verschillen die te horen zijn. NB in het geval van Siltech vermoed ik dat deze veronderstelling niet op gaat, hier zou de gebruikte legering ook wel eens een rol kunnen spelen. Slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Kabels en hun invloed op de weergave intrigeren mij bijzonder, dat er verschillen zijn tussen kabels mag inmiddels wel al een feit worden beschouwd.Echter om verschillen toe te dichten aan het materiaal waarvan ze zijn gemaakt gaat me iets te ver, elektriek gezien is er bijzonder weinig verschil tussen de verschillende - zuivere - geleiders, ze geleiden allemaal en ontlopen elkander niet zo heel erg veel in weerstand, eerder lijkt het me dat verschillen in opbouw verantwoordelijk zouden kunnen zijn voor de verschillen die te horen zijn. Al met al lijkt het me dus dat de verschillen tussen kabels eerder gezocht zouden moeten worden in de manier van samenstellen. Daar heb ik toch andere feiten over gelezen: ik dacht dat zilver toch een mindere weerstand had dan koper (een betere electrische geleider), ongeveer de helft ofte dubbel beter . Misschien bedoel je dat met de kabellengtes die we thuis gebruiken het verschil te verwaarlozen is... Volgens verschillende bronnen is nderdaad de manier van kabelopbouw voor een groot deel verantwoordelijk voor het auditief verschil. Vooral de dielectrische eigenschappen van de isolatie, de afscherming, twisten ofte vlechten, netwerkjes of niet, zijn allemaal factoren die mee de "klank" van de kabel bepalen. mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Als uit de cijfertjes mag blijken ontlopen ze elkander niet zo heel veel, goud heeft een wat hogere weerstand........... Soortelijke weerstand Goud: 0,022 Zilver: 0,016 Koper: 0,0172 Zilver is inderdaad een fractie beter, maar of door dit verschil in weerstand ook verschillen in weergave ontstaan waag ik te betwijfelen, zou een verdubbeling of halvering van de kabellengte m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Mijn mening is ook dat de constructie van een kabel het verschil bepaald. Vlechten, twisten, dikte van isolatie aantal aders, massief of stranded, dikte van de aders, afstand tussen geleiders en afscherming, materiaalsoort isolatie enz... Allemaal van belang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Als uit de cijfertjes mag blijken ontlopen ze elkander niet zo heel veel, goud heeft een wat hogere weerstand........... Soortelijke weerstand Goud: 0,022 Zilver: 0,016 Koper: 0,0172 Zilver is inderdaad een fractie beter, maar of door dit verschil in weerstand ook verschillen in weergave ontstaan waag ik te betwijfelen, zou een verdubbeling of halvering van de kabellengte m Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Spido, Het leuke is, dat in de speaker kabeltest van The Absolute Sound van april/mei 2004 tussen alle honderden dollars per meter dure kabels ze ook een dikke outdoor extension cord (electriciteits-verlengsnoer van ca. 15 meter) deden, die het opvallend goed deed tijdens de luistertests, en "it sounds totally unscrewed around with". Aan het einde van de test staat natuurlijk dat de redactie zich distantieert van deze provocatie. Logisch als je ziet waarvoor het meeste wordt geadverteerd: kabels. Ik zou zeggen, in het algemeen, begin met een goede dikke koperdraad en als er iets bijgestuurd moet worden, koop dan iets bijzonders (voor veel te veel geld, maar dat moet iedereen zelf weten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Beste Spido, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ja, het is zinloos om zilver kabels aan te sluiten op koper. Behalve wanneer alle bedrading in je aparaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ja, het is zinloos om zilver kabels aan te sluiten op koper. Behalve wanneer alle bedrading in je aparaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Ja, het is zinloos om zilver kabels aan te sluiten op koper. Behalve wanneer alle bedrading in je aparaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 (...) Is dit uit ondervaring of uit veronderstelling? Weleerwaarde, "Ondervaring"?? Wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Ik ben allang afgestapt van dat dure kabelgedoe , exotische kabels van 1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 (...) Is dit uit ondervaring of uit veronderstelling? Weleerwaarde, "Ondervaring"?? Wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 januari 2008 Report Share Posted 24 januari 2008 Beste Spido, Link to comment Share on other sites More sharing options...
blindetests Posted 4 september 2008 Report Share Posted 4 september 2008 CoenR is niet gezegend met goede oren, maar wel met goede hersenen, die hem goed voor de gek kunnen houden. Dat zijn de mensen waar die marketinggurus in de dure audiorommelzooi goud geld mee verdienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 4 september 2008 Report Share Posted 4 september 2008 CoenR is niet gezegend met goede oren, maar wel met goede hersenen, die hem goed voor de gek kunnen houden. Dat zijn de mensen waar die marketinggurus in de dure audiorommelzooi goud geld mee verdienen. Heeee wat leeeeuuuuuuk terug.........een lange winterslaap genoten? Nog immer gebrand om CoenR aan de kabelschandpaal te nagelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 september 2008 Report Share Posted 4 september 2008 CoenR is niet gezegend met goede oren, maar wel met goede hersenen, die hem goed voor de gek kunnen houden. Dat zijn de mensen waar die marketinggurus in de dure audiorommelzooi goud geld mee verdienen. Je eerste post Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts