m44 Posted 4 september 2008 Report Share Posted 4 september 2008 is dat het autisten forum? ik weet niet hoor. om de een of andere reden opent de pagina niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 september 2008 Report Share Posted 4 september 2008 m44 said: is dat het autisten forum? ik weet niet hoor. om de een of andere reden opent de pagina niet Jij gaat toch niet beweren dat je de eerste bent die daar een ban heeft gekregen he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 september 2008 Report Share Posted 4 september 2008 Miracle. said: m44 said: is dat het autisten forum? ik weet niet hoor. om de een of andere reden opent de pagina niet Jij gaat toch niet beweren dat je de eerste bent die daar een ban heeft gekregen he. nee nee dat lijkt me zeer stug Ruud said: Miracle. said: Ruud said: blindetests said: CoenR is niet gezegend met goede oren, maar wel met goede hersenen, die hem goed voor de gek kunnen houden. Dat zijn de mensen waar die marketinggurus in de dure audiorommelzooi goud geld mee verdienen. Hans van Liempd said: Je eerste post Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Wacht maar, straks komt Erik hier ook zijn (versleten) duit in het zakje doen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blindetests Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Ik wil niet stoken, maar ik vind het wel typisch dat die mensen die beweren vanalles te horen niet mee willen doen aan blinde tests. Vooral mensen die baat hebben bij de onzin van verschillen tussen kabels, zoals ook recensenten van hifi media, doen niet mee, omdat ze zelf ook weten dat ze bij blinde tests nat gaan. Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Ik reageerde nu toevallig op de provocerende opmerkingen van CoenR dat hij het verschil hoort tusen het origineel (digitaal) en een kopie (digitaal) van een cd.....zucht....... blind getest in een gecontroleerde omgeving zal hij dat echt niet horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 blindetests said: Ik wil niet stoken, maar ik vind het wel typisch dat die mensen die beweren vanalles te horen niet mee willen doen aan blinde tests. Vooral mensen die baat hebben bij de onzin van verschillen tussen kabels, zoals ook recensenten van hifi media, doen niet mee, omdat ze zelf ook weten dat ze bij blinde tests nat gaan. Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Ik reageerde nu toevallig op de provocerende opmerkingen van CoenR dat hij het verschil hoort tusen het origineel (digitaal) en een kopie (digitaal) van een cd.....zucht....... blind getest in een gecontroleerde omgeving zal hij dat echt niet horen ga aub ens wat in de archieven spitten voordat je dit soort uitspraken doet. ik heb echt geen zin om voor de 10 duizendste keer uit te gaan leggen wat er allemaal mis is met de abx. er zijn psychologische alsmede technische redenen waarom abx niet bschouwd kan worden als een wetenschappelijk instrument om verschillen wel of niet aan te tonen. als je het hier niet kan vinden staat het wel bij hififorum (zeker weten) en anders wel op audiofreaks. of ben jij een ander ex forumlid met nieuwe naam Link to comment Share on other sites More sharing options...
polleke Posted 5 september 2008 Report Share Posted 5 september 2008 Heb net mijn reactie gegeven op een iets ouder topic in de luidspreker sectie. Heb de test gisteren eens gedaan tussen 3 verschillende kabels, met verdeeld resultaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 dus het kan t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 oktober 2008 Report Share Posted 27 oktober 2008 joopies said: dus het kan t Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Miracle. said: joopies said: dus het kan t Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Ik ben blij dat het spel weer doorgaat. Lachen gieren brullen dit kabelgeneuzel. blindetests said: Ik wil niet stoken, maar ik vind het wel typisch dat die mensen die beweren vanalles te horen niet mee willen doen aan blinde tests. Vooral mensen die baat hebben bij de onzin van verschillen tussen kabels, zoals ook recensenten van hifi media, doen niet mee, omdat ze zelf ook weten dat ze bij blinde tests nat gaan. Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Ik reageerde nu toevallig op de provocerende opmerkingen van CoenR dat hij het verschil hoort tusen het origineel (digitaal) en een kopie (digitaal) van een cd.....zucht....... blind getest in een gecontroleerde omgeving zal hij dat echt niet horen Is geen onzin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 blindetests said: Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Dat heb ik ook gelezen. Nota bene geschreven door een audiofiel die wel ff verschil zou horen... Wel eerlijk dat ie het toegeeft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Henrie said: blindetests said: Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Dat heb ik ook gelezen. Nota bene geschreven door een audiofiel die wel ff verschil zou horen... Wel eerlijk dat ie het toegeeft! Er bestaan dus ook dove audiofielen blijkt maar weer... Maargoed, ik vindt het altijd wel grappig dat als een audiofiel openlijk tot de conclusie komt dat hij geen verschil hoort er makkelijk bijgesleept wordt, maar er zijn zeker zoveel Einsteintjes die tegen wat ze voorheen hadden beweert in later tot de conclusie kwamen dat ze verschil hoorden. Ook deze mensen werden vervolgens bij de haren er bij gesleept door het kamp waar ze plots in thuis moesten horen, op eenzelfde manier als nu de Einsteintjes het doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 je kunt duidelijk verschil horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Arjen de Goeij said: Henrie said: blindetests said: Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Dat heb ik ook gelezen. Nota bene geschreven door een audiofiel die wel ff verschil zou horen... Wel eerlijk dat ie het toegeeft! Er bestaan dus ook dove audiofielen blijkt maar weer... Maargoed, ik vindt het altijd wel grappig dat als een audiofiel openlijk tot de conclusie komt dat hij geen verschil hoort er makkelijk bijgesleept wordt, maar er zijn zeker zoveel Einsteintjes die tegen wat ze voorheen hadden beweert later tot de conclusie kwamen dat ze verschil hoorden. Ook deze mensen werden vervolgens bij de haren er bij gesleept door het kamp waar ze plots in thuis moesten horen, op eenzelfde manier als nu de Einsteintjes het doen. De meeste zijn doof dat is al lang bekent maar wat dat met Einstein te maken heeft ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Ik vind dit een onzin-topic, en dan zeg ik het nog netjes.... Of mensen nu wel of niet, ergens geld voor over hebben, moeten ze toch z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Arjen de Goeij said: Henrie said: blindetests said: Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Dat heb ik ook gelezen. Nota bene geschreven door een audiofiel die wel ff verschil zou horen... Wel eerlijk dat ie het toegeeft! Er bestaan dus ook dove audiofielen blijkt maar weer... Maargoed, ik vindt het altijd wel grappig dat als een audiofiel openlijk tot de conclusie komt dat hij geen verschil hoort er makkelijk bijgesleept wordt, maar er zijn zeker zoveel Einsteintjes die tegen wat ze voorheen hadden beweert in later tot de conclusie kwamen dat ze verschil hoorden. Ook deze mensen werden vervolgens bij de haren er bij gesleept door het kamp waar ze plots in thuis moesten horen, op eenzelfde manier als nu de Einsteintjes het doen. Ik vind het wel aardig dat ik nu als Einsteintje wordt gezien, maar dat is wat te veel eer. Ik heb bovendien geen natuurkunde gestudeerd... Maar die 'dove' audiofiel van dat stukje hierboven, heeft blind getest en daarbij geen verschil gehoord. Ik heb een audiofiel 'met gouden oortjes' nog nooit met een blinde test verschil zien aantonen. Er worden wel altijd heel veel excuses gezocht, voor het niet horen van verschil. Recent is een test zelfs nog volledig gestaakt, omdat men het al na 4 trials niet meer zag zitten. Nou zal jij wel weer graag willen wijzen op de tekortkomingen van blinde testen (ook zo'n excuus), maar die zijn minder groot dan de tekortkomingen van niet-blind testen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Doof.... en blind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Juist ja Jack, we mogen natuurlijk de eigenaren van bijouteriewinkels natuurlijk niet hun welverdiende brood uit de mond stoten ........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Pjotr said: Juist ja Jack, we mogen natuurlijk de eigenaren van bijouteriewinkels natuurlijk niet hun welverdiende brood uit de mond stoten ........ Doof, blind en dom, vind ik het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 See no evil, hear no evil, speak no evil... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 tubejack said: Pjotr said: Juist ja Jack, we mogen natuurlijk de eigenaren van bijouteriewinkels natuurlijk niet hun welverdiende brood uit de mond stoten ........ Doof, blind en dom, vind ik het. Dat is net zo goed een waarde-oordeel en wel van de soort: "Ik ben beter dan jij" Van mij mag je best mijn uitspraken "Doof, blind en dom" vinden, geen punt hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 oktober 2008 Report Share Posted 28 oktober 2008 Henrie said: Arjen de Goeij said: Henrie said: blindetests said: Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel. Dat heb ik ook gelezen. Nota bene geschreven door een audiofiel die wel ff verschil zou horen... Wel eerlijk dat ie het toegeeft! Er bestaan dus ook dove audiofielen blijkt maar weer... Maargoed, ik vindt het altijd wel grappig dat als een audiofiel openlijk tot de conclusie komt dat hij geen verschil hoort er makkelijk bijgesleept wordt, maar er zijn zeker zoveel Einsteintjes die tegen wat ze voorheen hadden beweert in later tot de conclusie kwamen dat ze verschil hoorden. Ook deze mensen werden vervolgens bij de haren er bij gesleept door het kamp waar ze plots in thuis moesten horen, op eenzelfde manier als nu de Einsteintjes het doen. Ik vind het wel aardig dat ik nu als Einsteintje wordt gezien, maar dat is wat te veel eer. Ik heb bovendien geen natuurkunde gestudeerd... Maar die 'dove' audiofiel van dat stukje hierboven, heeft blind getest en daarbij geen verschil gehoord. Ik heb een audiofiel 'met gouden oortjes' nog nooit met een blinde test verschil zien aantonen. Er worden wel altijd heel veel excuses gezocht, voor het niet horen van verschil. Recent is een test zelfs nog volledig gestaakt, omdat men het al na 4 trials niet meer zag zitten. Nou zal jij wel weer graag willen wijzen op de tekortkomingen van blinde testen (ook zo'n excuus), maar die zijn minder groot dan de tekortkomingen van niet-blind testen... de reden waarom een abx niet werkt als excuus zien is een excuus op zich. alle kritiek op de abx is nog nooit weerlegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 oktober 2008 Report Share Posted 29 oktober 2008 m44 said: (...) alle kritiek op de abx is nog nooit weerlegt. Quote (...) If you do not like what you read there, then you might as well stop reading at this point. (...) http://sound.westhost.com/abx-tester.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 oktober 2008 Report Share Posted 29 oktober 2008 In volgende set hadden we met 2 personen maar 1 sec nodig om te merken wat een wereld van verschil er was ... niet blind Set Manley amp + heresy + DuGood CD kabeltjes vergelijk of verwisseld ... men mag kiezen JvG zilver versus Oyaide Across 750 (kabel hier natuurlijk nog niet bekend) Dit waren echt 2 verschillende werelden hoor, voor mij in het voordeel van de Across 750 Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts