Jump to content

(dure) kabels: grote onzin

Ranger
 Share

Recommended Posts

is dat het autisten forum?

ik weet niet hoor. om de een of andere reden opent de pagina niet B)

Miracle. said:
  m44 said:

is dat het autisten forum?

ik weet niet hoor. om de een of andere reden opent de pagina niet B)

Jij gaat toch niet beweren dat je de eerste bent die daar een ban heeft gekregen he. :confused:

nee nee dat lijkt me zeer stug ;)

Ruud said:
  Miracle. said:
  Ruud said:
  blindetests said:

CoenR is niet gezegend met goede oren, maar wel met goede hersenen, die hem goed voor de gek kunnen houden. Dat zijn de mensen waar die marketinggurus in de dure audiorommelzooi goud geld mee verdienen.

Hans van Liempd said:
Je eerste post

Ik wil niet stoken, maar ik vind het wel typisch dat die mensen die beweren vanalles te horen niet mee willen doen aan blinde tests.

Vooral mensen die baat hebben bij de onzin van verschillen tussen kabels, zoals ook recensenten van hifi media, doen niet mee, omdat ze zelf ook weten dat ze bij blinde tests nat gaan.

Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel.

Ik reageerde nu toevallig op de provocerende opmerkingen van CoenR dat hij het verschil hoort tusen het origineel (digitaal) en een kopie (digitaal) van een cd.....zucht....... blind getest in een gecontroleerde omgeving zal hij dat echt niet horen

blindetests said:
Ik wil niet stoken, maar ik vind het wel typisch dat die mensen die beweren vanalles te horen niet mee willen doen aan blinde tests.

Vooral mensen die baat hebben bij de onzin van verschillen tussen kabels, zoals ook recensenten van hifi media, doen niet mee, omdat ze zelf ook weten dat ze bij blinde tests nat gaan.

Het is gelukkig al een paar keer wel onderzocht dat mensen met 'gouden oortjes' de verschillen gewoon niet horen, tussen bijvoorbeeld een uitgerekte kleerhanger en 1 of andere van der hul kabel.

Ik reageerde nu toevallig op de provocerende opmerkingen van CoenR dat hij het verschil hoort tusen het origineel (digitaal) en een kopie (digitaal) van een cd.....zucht....... blind getest in een gecontroleerde omgeving zal hij dat echt niet horen

ga aub ens wat in de archieven spitten voordat je dit soort uitspraken doet.

ik heb echt geen zin om voor de 10 duizendste keer uit te gaan leggen wat er allemaal mis is met de abx.

er zijn psychologische alsmede technische redenen waarom abx niet bschouwd kan worden als een wetenschappelijk instrument om verschillen wel of niet aan te tonen.

als je het hier niet kan vinden staat het wel bij hififorum (zeker weten) en anders wel op audiofreaks.

of ben jij een ander ex forumlid met nieuwe naam :ph34r:

• 1 month later...

Ik ben blij dat het spel weer doorgaat. :D:rolleyes:;)

Lachen gieren brullen dit kabelgeneuzel. :confused:

blindetests said:

Is geen onzin. :angry:;)

blindetests said:

Dat heb ik ook gelezen. Nota bene geschreven door een audiofiel die wel ff verschil zou horen... Wel eerlijk dat ie het toegeeft!

Henrie said:
  blindetests said:

Dat heb ik ook gelezen. Nota bene geschreven door een audiofiel die wel ff verschil zou horen... Wel eerlijk dat ie het toegeeft!

Er bestaan dus ook dove audiofielen blijkt maar weer...

Maargoed, ik vindt het altijd wel grappig dat als een audiofiel openlijk tot de conclusie komt dat hij geen verschil hoort er makkelijk bijgesleept wordt, maar er zijn zeker zoveel Einsteintjes die tegen wat ze voorheen hadden beweert in later tot de conclusie kwamen dat ze verschil hoorden. Ook deze mensen werden vervolgens bij de haren er bij gesleept door het kamp waar ze plots in thuis moesten horen, op eenzelfde manier als nu de Einsteintjes het doen.

Arjen de Goeij said:
  Henrie said:
  blindetests said:

Maargoed, ik vindt het altijd wel grappig dat als een audiofiel openlijk tot de conclusie komt dat hij geen verschil hoort er makkelijk bijgesleept wordt, maar er zijn zeker zoveel Einsteintjes die tegen wat ze voorheen hadden beweert later tot de conclusie kwamen dat ze verschil hoorden. Ook deze mensen werden vervolgens bij de haren er bij gesleept door het kamp waar ze plots in thuis moesten horen, op eenzelfde manier als nu de Einsteintjes het doen.

De meeste zijn doof dat is al lang bekent maar wat dat met Einstein te maken heeft ?:D

Arjen de Goeij said:
  Henrie said:
  blindetests said:

Maargoed, ik vindt het altijd wel grappig dat als een audiofiel openlijk tot de conclusie komt dat hij geen verschil hoort er makkelijk bijgesleept wordt, maar er zijn zeker zoveel Einsteintjes die tegen wat ze voorheen hadden beweert in later tot de conclusie kwamen dat ze verschil hoorden. Ook deze mensen werden vervolgens bij de haren er bij gesleept door het kamp waar ze plots in thuis moesten horen, op eenzelfde manier als nu de Einsteintjes het doen.

Ik vind het wel aardig dat ik nu als Einsteintje wordt gezien, maar dat is wat te veel eer. Ik heb bovendien geen natuurkunde gestudeerd...

Maar die 'dove' audiofiel van dat stukje hierboven, heeft blind getest en daarbij geen verschil gehoord. Ik heb een audiofiel 'met gouden oortjes' nog nooit met een blinde test verschil zien aantonen. Er worden wel altijd heel veel excuses gezocht, voor het niet horen van verschil. Recent is een test zelfs nog volledig gestaakt, omdat men het al na 4 trials niet meer zag zitten. Nou zal jij wel weer graag willen wijzen op de tekortkomingen van blinde testen (ook zo'n excuus), maar die zijn minder groot dan de tekortkomingen van niet-blind testen...

Guest tubejack
  Pjotr said:
Juist ja Jack, we mogen natuurlijk de eigenaren van bijouteriewinkels natuurlijk niet hun welverdiende brood uit de mond stoten :lol:........

Doof, blind en dom, vind ik het.

tubejack said:
  Pjotr said:

Juist ja Jack, we mogen natuurlijk de eigenaren van bijouteriewinkels natuurlijk niet hun welverdiende brood uit de mond stoten :lol:........

Doof, blind en dom, vind ik het.

Dat is net zo goed een waarde-oordeel en wel van de soort: "Ik ben beter dan jij"

Van mij mag je best mijn uitspraken "Doof, blind en dom" vinden, geen punt hoor.

;)

Henrie said:
  Arjen de Goeij said:
  Henrie said:
  blindetests said:

Ik vind het wel aardig dat ik nu als Einsteintje wordt gezien, maar dat is wat te veel eer. Ik heb bovendien geen natuurkunde gestudeerd...

Maar die 'dove' audiofiel van dat stukje hierboven, heeft blind getest en daarbij geen verschil gehoord. Ik heb een audiofiel 'met gouden oortjes' nog nooit met een blinde test verschil zien aantonen. Er worden wel altijd heel veel excuses gezocht, voor het niet horen van verschil. Recent is een test zelfs nog volledig gestaakt, omdat men het al na 4 trials niet meer zag zitten. Nou zal jij wel weer graag willen wijzen op de tekortkomingen van blinde testen (ook zo'n excuus), maar die zijn minder groot dan de tekortkomingen van niet-blind testen...

de reden waarom een abx niet werkt als excuus zien is een excuus op zich.

alle kritiek op de abx is nog nooit weerlegt.

In volgende set hadden we met 2 personen maar 1 sec nodig om te merken wat een wereld van verschil er was ... niet blind

Set Manley amp + heresy + DuGood CD

kabeltjes vergelijk of verwisseld ... men mag kiezen

JvG zilver versus Oyaide Across 750 (kabel hier natuurlijk nog niet bekend)

Dit waren echt 2 verschillende werelden hoor, voor mij in het voordeel van de Across 750

Gr

Stef