dwightvantiel Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Hallo, Ik heb j.l een nieuwe sub aangekocht. De sub is dermate krachtig dat de deurstijlen vreselijk resoneren(ook bij een laag volume). Het is natuurlijk een slechte keuze om gebruik te gaan maken van spikes. Spikes hebben niet de uitwerking dat de lage frequente geheel ontkoppelt wordt. Nu heb ik enkele dagen terug Hobohifi bezocht. Als alternatief werd het volgende voorgeschoteld. Ik werd zeer goed geholpen met een zeer aannemelijk verhaal maar het heeft me nog niet doen bewegen deze ook daadwerkelijk te kopen. Het is dus een keflarvierkantje van +/_ 8 bij 8 cm. Gemaakt dus van keflar in combinatie met een aluminium honinggraad contructie. Dit zou het materiaal zijn en de de lage frequenties dus echt geheel ontkoppelen en het rendement van de sub zou opschroeven. Per 4 natuurlijk 49 euro. Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met dit materiaal? Of heeft er iemand een nog betere oplossing? alvast bedankt voor jullie reacties Dwight, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Ik heb wel eens begrepen dat dat masterbase (dat is het waarschijnlijk) de apparatuur lichtjes laat schuiven (weinig wrijving). in dat geval zal de woofer zich minder goed kunnen afzetten (de kast wordt immers bewegelijker) dus minder karchtig laag geven (minder attack). Dat zou op zich wel resonanties kunnen verminderen, maar of je dat op deze manier wilt? Gewoon vragen of je het mag uit proberen, zou ik zeggen (en terugbrengen als het niet bevalt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Hallo, Ik heb j.l een nieuwe sub aangekocht. De sub is dermate krachtig dat de deurstijlen vreselijk resoneren(ook bij een laag volume). Het is natuurlijk een slechte keuze om gebruik te gaan maken van spikes. Spikes hebben niet de uitwerking dat de lage frequente geheel ontkoppelt wordt. Nu heb ik enkele dagen terug Hobohifi bezocht. Als alternatief werd het volgende voorgeschoteld. Ik werd zeer goed geholpen met een zeer aannemelijk verhaal maar het heeft me nog niet doen bewegen deze ook daadwerkelijk te kopen. Het is dus een keflarvierkantje van +/_ 8 bij 8 cm. Gemaakt dus van keflar in combinatie met een aluminium honinggraad contructie. Dit zou het materiaal zijn en de de lage frequenties dus echt geheel ontkoppelen en het rendement van de sub zou opschroeven. Per 4 natuurlijk 49 euro. Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met dit materiaal? Of heeft er iemand een nog betere oplossing? alvast bedankt voor jullie reacties Dwight, Beste D, Inderdaad is het waarschijnlijk Master Base, dit heeft geluidsinsolerende werking, dit in kombinatie met Vibrapods + Cones een resonantie opheffend vermogen. Ook kunnen Transrotor Jumbo Pucks het beoogde effect geven . Bij Transrotor Jumbo Pucks heeft het compound metaalpartikelen , welke door wrijving dan wel resonanties , bewegen en deze omzetten in warmte , resultaat minder resonanties. Het 1 en ander wil ik wel vrijblijvend opsturen, dus gewoon proberen, werkt het niet dan krijg ik ze wel terug. De verzendkosten zijn wel voor jou rekening MvG, Haudio PS stuur maar een PB tje met adres. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 19 juli 2004 Report Share Posted 19 juli 2004 Met spikes koppel je die sub stevig aan de vloer. Als je deurstijlen ook aan de vloer gekoppeld zijn, is de oorzaak van de resonatie daarmee waarschijnlijk achterhaald. Probeer eens een stoeptegel onder de spikes en probeer directe instraling op meerammelende interieurdelen te voorkomen. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Straks stort het huis nog in, je kan beter een aannemer bellen om de gammele deurposten beter te bevestigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superboer Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 ik heb ook wel eens tennisballen gebruikt werkt ook erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwightvantiel Posted 20 juli 2004 Author Report Share Posted 20 juli 2004 ik heb ook wel eens tennisballen gebruikt werkt ook erg goed Hoi, Mag ik jullie allen danken voor de duidelijke uitleg en handreikingen. Hier kan ik wel mee vooruit. Met vriendelijke groet, Dwight, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwightvantiel Posted 20 juli 2004 Author Report Share Posted 20 juli 2004 Hallo, Ik heb j.l een nieuwe sub aangekocht. De sub is dermate krachtig dat de deurstijlen vreselijk resoneren(ook bij een laag volume). Het is natuurlijk een slechte keuze om gebruik te gaan maken van spikes. Spikes hebben niet de uitwerking dat de lage frequente geheel ontkoppelt wordt. Nu heb ik enkele dagen terug Hobohifi bezocht. Als alternatief werd het volgende voorgeschoteld. Ik werd zeer goed geholpen met een zeer aannemelijk verhaal maar het heeft me nog niet doen bewegen deze ook daadwerkelijk te kopen. Het is dus een keflarvierkantje van +/_ 8 bij 8 cm. Gemaakt dus van keflar in combinatie met een aluminium honinggraad contructie. Dit zou het materiaal zijn en de de lage frequenties dus echt geheel ontkoppelen en het rendement van de sub zou opschroeven. Per 4 natuurlijk 49 euro. Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met dit materiaal? Of heeft er iemand een nog betere oplossing? alvast bedankt voor jullie reacties Dwight, Beste D, Inderdaad is het waarschijnlijk Master Base, dit heeft geluidsinsolerende werking, dit in kombinatie met Vibrapods + Cones een resonantie opheffend vermogen. Ook kunnen Transrotor Jumbo Pucks het beoogde effect geven . Bij Transrotor Jumbo Pucks heeft het compound metaalpartikelen , welke door wrijving dan wel resonanties , bewegen en deze omzetten in warmte , resultaat minder resonanties. Het 1 en ander wil ik wel vrijblijvend opsturen, dus gewoon proberen, werkt het niet dan krijg ik ze wel terug. De verzendkosten zijn wel voor jou rekening MvG, Haudio PS stuur maar een PB tje met adres. Inderdaad Masterbase dus! bedankt ik ben direct aan het zoeken geslagen. En ik vond de volgend link. http://www.dynamic-solutions.nl/testen/pdf/mbase.pdf Hier word duidelijk aangegeven dat het materiaal ook daadwerkelijk helpt de resonantie te verminderen, en zelfs een verbetering in het klankbeeld brengt. Tot zover, Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Hoi, Als de resonanties echt zo erg zijn als je omschrijft, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je dit gaat oplossen door wat dan ook onder de sub te plaatsen. Je zult de oplossing dan toch echt moeten zoeken in het anders instellen/plaatsen van het ding. De genoemde materialen (pucks, masterbase,enz) zijn "tweaks", leuk om een keer mee te experimenteren om net dat kleine beetje extra uit je set te halen, maar zeker niet geschikt om grote problemen mee op te lossen. Ik heb trouwens in het verleden zowel masterbase als spikes geprobeerd en kon eigenlijk geen verschil waarnemen............. groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Hoi,Als de resonanties echt zo erg zijn als je omschrijft, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat je dit gaat oplossen door wat dan ook onder de sub te plaatsen. Je zult de oplossing dan toch echt moeten zoeken in het anders instellen/plaatsen van het ding. De genoemde materialen (pucks, masterbase,enz) zijn "tweaks", leuk om een keer mee te experimenteren om net dat kleine beetje extra uit je set te halen, maar zeker niet geschikt om grote problemen mee op te lossen. Ik heb trouwens in het verleden zowel masterbase als spikes geprobeerd en kon eigenlijk geen verschil waarnemen............. groeten, vibuthi Volgens mij heb jij volkomen gelijk. De problemen, zoals omschreven, kunnen alleen worden opgelost met een "juiste" afstelling van de Sub. Een juist afgestelde Sub hoor je niet, tot dat je hem uit zet, dan hoor je dat je iets mist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts