beunky Posted 20 juli 2004 Report Share Posted 20 juli 2004 Ik heb een paar vraagjes over diverse cd-spelers. Ik wil over een poosje (als ik genoeg gespaard heb, ik had een leuk bedragje bij elkaar en dat gaat nu naar de eigenaar van een Audi A4 wiens bumper is ontzet bij een parkeerongelukje, en dus vervangen moet worden) een cd-speler in de bovengenoemde prijsklasse. Ik heb zelf na wat surfen de volgende cd-spelers gevonden: - Denon DCD-1450AR - Harman/Kardon HD 755 (of 750, m.i. geen verschil anders dan het design) - Marantz CD 7300 - NAD C542 - Pioneer PD-S707 - Cambridge Audio Azur 540C - Arcam Alpha 7 Se (is deze nog leverbaar, zo niet dan graag andere Arcams in vergelijkbare prijsklasse) De cd-speler zal (in eerste instantie) gebruikt gaan worden in combinatie met de Creek OHB-21 hoofdtelefoonversterker en de Beyerdynamic DT-331. Ik luister met name klassieke muziek. Er zitten nogal forse prijsverschillen in deze spelers. Tweedehands is geen optie en daar kan niet over gediscussieerd worden (mijn ouders stellen niet veel eisen, maar tweedehands komt er bij ons bijna nooit in, dan zal ik wel verschrikkelijk veel moeite moeten doen om ze te overtuigen van een tweedehands speler in deze prijsklasse :S) - Wie heeft ervaringen met bovengenoemde spelers? - Wie heeft nog tips voor andere spelers of tips in het algemeen? Alvast bedankt voor de moeite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Hallo Beunky, Ik heb alleen ervaring met de Arcam via een kennis. Die heeft achtereenvolgens de Alpha 7 en 8 gehad en nu de 9. Stuk voor stuk klankmatig fraaie spelers met steeds weer forse verbeteringen. Wel even goed internet lezen want er is iets aan de hand/mis met een aantal serienummers van de 9-serie als ik me niet vergis. Ik vond ze zoals gezegd klankmatig erg goed, maar mechanisch zwak (heeft overigens niet tot problemen geleid) en de afwerking van materialen wat goedkoop. Bovendien alle drie last van een brommende trafo, maar dat is te verhelpen. Alle drie zijn niet meer nieuw te koop, maar de alpha 9 zie je soms gebruikt aangeboden en doet dan 450-575 euro, afhankelijk van particulier of winkel. Voor die prijs (als je vorenstaande goed checkt) een prima koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
palu Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Ik heb een paar vraagjes over diverse cd-spelers.Ik wil over een poosje (als ik genoeg gespaard heb, ik had een leuk bedragje bij elkaar en dat gaat nu naar de eigenaar van een Audi A4 wiens bumper is ontzet bij een parkeerongelukje, en dus vervangen moet worden) een cd-speler in de bovengenoemde prijsklasse. Ik heb zelf na wat surfen de volgende cd-spelers gevonden: - Denon DCD-1450AR - Harman/Kardon HD 755 (of 750, m.i. geen verschil anders dan het design) - Marantz CD 7300 - NAD C542 - Pioneer PD-S707 - Cambridge Audio Azur 540C - Arcam Alpha 7 Se (is deze nog leverbaar, zo niet dan graag andere Arcams in vergelijkbare prijsklasse) De cd-speler zal (in eerste instantie) gebruikt gaan worden in combinatie met de Creek OHB-21 hoofdtelefoonversterker en de Beyerdynamic DT-331. Ik luister met name klassieke muziek. Er zitten nogal forse prijsverschillen in deze spelers. Tweedehands is geen optie en daar kan niet over gediscussieerd worden (mijn ouders stellen niet veel eisen, maar tweedehands komt er bij ons bijna nooit in, dan zal ik wel verschrikkelijk veel moeite moeten doen om ze te overtuigen van een tweedehands speler in deze prijsklasse :S) - Wie heeft ervaringen met bovengenoemde spelers? - Wie heeft nog tips voor andere spelers of tips in het algemeen? Alvast bedankt voor de moeite. Ik gebruik ARCAM 72 T Inmiddels opgevolgd door de 82. Zie de ARCAM site www.arcam.co.uk. Bijzonder degelijke en -na veel luisteersessies - de allermooiste gebleken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Oeps, had even niet gezien dat je geen tweedehands wilt. De cd-82 is inderdaad een hele mooie maar kost zelfs als demo met garantie bij hobo amersfoort nog 799 euro.......Toch vind ik van het hele rijtje dat je aangeeft arcam het mooist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
palu Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Oeps, had even niet gezien dat je geen tweedehands wilt. De cd-82 is inderdaad een hele mooie maar kost zelfs als demo met garantie bij hobo amersfoort nog 799 euro.......Toch vind ik van het hele rijtje dat je aangeeft arcam het mooist. Zie Advertentienummer: 107948-59839 geplaatst op 21-Jul-2004 en verloopt op 18-Aug-2004 op hifi.nl voor een zgan 72T (niet van mij hoor) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 DOEN!! N.B.: nog veel garantie en hij heeft het over VRAAGprijs: kan dus nog wat van af. Dit is geen echt tweedehands maar een spijtoptant. Tja, het kan altijd nog beter (en veel duurder). Enne.....: ik heb er ook geen belang bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 21 juli 2004 Author Report Share Posted 21 juli 2004 DOEN!! N.B.: nog veel garantie en hij heeft het over VRAAGprijs: kan dus nog wat van af. Dit is geen echt tweedehands maar een spijtoptant. Tja, het kan altijd nog beter (en veel duurder).Enne.....: ik heb er ook geen belang bij. Ziet er goed uit, maar ik heb een probleem: Ik wil over een poosje (als ik genoeg gespaard heb, ik had een leuk bedragje bij elkaar en dat gaat nu naar de eigenaar van een Audi A4 wiens bumper is ontzet bij een parkeerongelukje, en dus vervangen moet worden) Dus het zit er niet in dat het direct kan. Moet ik eerst met mijn ouders overleggen of die voor willen schieten. Maar ik vrees het ergste... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Niet getreurd: komt vanzelf weer iets anders moois langs. Ik geef nog even wat info in een test van die CD 72: Sound: "A smooth operator," "yet it remains authoritative and assertive" -- " the CD72 can punch it too." Features: Middle CD player in Arcam's DiVA lineup; uses 24-bit Burr-Brown DACs and a Sony mechanism; has an upgrade path to Arcam's CD92. Use: "Remote ergonomics could be improved," although there is a button for turning the display off. Value: "A strong candidate among single-disc, one-box sources" for budget and mid-level audiophiles. Degelijk loopwerk dus en hele mooie D/A converter! Klank ken ik niet, maar zal zeker niet verkeerd zijn gezien ervaringen met de Alpha's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 21 juli 2004 Author Report Share Posted 21 juli 2004 Thnx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Ik moet zeggen dat mijn combi van externe dac (M-Audio) en budget Sony speler ook niet verkeerd is. Totaal prijs 370 euro, beiden nieuw in de aanbieding. Ook leuk om e.e.a. te upgraden, durf je met zoiets ook nog te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 De NAD c542 en Marantz SA8400 vind ik persoonlijk erg goed.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Arcam CD 82 Demo Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Gehoord, - Marantz CD 7300 - Pioneer PD-S707 - Cambridge Audio Azur 540C - Arcam Alpha 7 Se De Azur 640c komt ook onder de 600 nieuw (RAF). Als je alleen al ziet hoe dat gebouwd is, standaard re-clocken,upsample tot 192... Heel verhaal over hoe goed die wel is. Ga maar luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 deze: http://www.shanling.com/CD-A10T.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 22 juli 2004 Author Report Share Posted 22 juli 2004 Door een gelukkige omstandigheid heb ik vandaag uitgebreid (twee uur lang) een paar cd-spelers kunnen vergelijken met elkaar, waaronder een Myryad. En het is de Myryad geworden. Voor een heel mooie prijs Bedankt voor alle tips, in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 jammer, de shanling is stukken beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 22 juli 2004 Author Report Share Posted 22 juli 2004 jammer, de shanling is stukken beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 jammer, de shanling is stukken beter ja die was leuk he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 23 juli 2004 Author Report Share Posted 23 juli 2004 jammer, de shanling is stukken beter ja die was leuk he. Om je te bescheuren gewoonweg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Als je frisdrank morst op je toetsenbord, blijven je toetsen weleens klevennnnnnnnnnnn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts