Joboton Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Paul Waar heb je gelezen dat Totems van MDF zijn? Die luidsprekers hebben heel effectief materiaal om paneelresonanties tegen te gaan. En wat ik er van gehoord heb: prachtige luidsprekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ik kan wel vast veraden dat mijn mid-hoog amps JA-100's worden. Dat staat vastbesloten. Echter ik moet er wel eerst voor sparen Groeten, Bas achjoh, dat verandert ook om de dag bij jou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Nou Theo. Ik heb de discussie nog eens doorgelezen, maar de meeste reacties hier geven aan dat het meerdere oorzaken kan hebben,en vooral speakers worden genoemd. Slecht twee personen gaan met je mee in het klas A verhaal, terwijl je dat als voornaamste lijkt op te pikken. Volgens mij wil je gewoon een nieuwe versterker kopen.. Mmm. dat verhaal over die reacties klopt inderdaad wel. Waarschijnlijk pik ik dat van die versterkers het meest op, omdat mij dat van te voren het meest waarschijnlijk leek. Simpelweg omdat ik het beschreven verschijnsel alleen ooit gehoord heb bij een klasse A versterker, en ik zo'n versterker nog nooit gehad heb in mijn installaties. Ook op luistershows die ik frequent bezoek heb ik dit nog nooit gehoord, terwijl ze daar toch zo geplaatst worden dat ze optimaal (zouden moeten) presteren. En ook daar hoorde ik nooit een echte klasse A versterker. Dus als ik al die dingen afweeg leidt dat toch tot de versterkertheorie. Maar: als het al aan mijn luidsprekers zou liggen: jammer dan. Die doe ik nooit meer weg, omdat ze verder op alle punten (voor mij) top zijn. Dan maar een minder uitgewaaierd beeld. Groet, Theo H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ik kan me niet voorstellen dat het aan de luidsprekers ligt, ik heb de forests ook wel eens beluisterd en het is gewoon een erg mooie luidspreker. En dat verhaal over klasse A lijkt me eerlijk gezegd ook een beetje onzin. Het zou m.i. heel goed een akoestisch probleem kunnen zijn. Staan je luidsprekers wel ver genoeg van de zijwanden? Probeer er sowieso eens wat mee te schuiven: een cm of 10 naar voren of achteren kan een zoveel veranderen. Het zou natuurlijk ook heel goed kunnen dat je je luisterervaring (heel lang geleden, zoals je aangeeft) onbewust hebt verheerlijkt: je vond het toen fantastisch klinken, maar waarschijnlijk klinkt de set die je nu thuis hebt staan veel beter, je hebt dit alleen niet in de gaten omdat je je vewachtingspatroon (naar boven) hebt bijgesteld, en omdat je in de loop der jaren kritischer bent gaan luisteren. Groeten, Vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ik kan me niet voorstellen dat het aan de luidsprekers ligt, ik heb de forests ook wel eens beluisterd en het is gewoon een erg mooie luidspreker.En dat verhaal over klasse A lijkt me eerlijk gezegd ook een beetje onzin. Het zou m.i. heel goed een akoestisch probleem kunnen zijn. Staan je luidsprekers wel ver genoeg van de zijwanden? Probeer er sowieso eens wat mee te schuiven: een cm of 10 naar voren of achteren kan een zoveel veranderen. Het zou natuurlijk ook heel goed kunnen dat je je luisterervaring (heel lang geleden, zoals je aangeeft) onbewust hebt verheerlijkt: je vond het toen fantastisch klinken, maar waarschijnlijk klinkt de set die je nu thuis hebt staan veel beter, je hebt dit alleen niet in de gaten omdat je je vewachtingspatroon (naar boven) hebt bijgesteld, en omdat je in de loop der jaren kritischer bent gaan luisteren. Groeten, Vibuthi Hallo, een acoustisch probleem zou inderdaad ook nog kunnen, heb ik ook aan gedacht. De kamer is erg gedempt, dit in tegenstelling tot die waar ik dat effect ooit hoorde. Met die luidsprekers schuiven heb ik uitentreure gedaan. Ik woon in een flat dus de mogelijkheden zijn niet al te groot. Vrijstaand, een meter van de achter- en zijwanden is hier helaas niet mogelijk. En de juistheid van die herinneringen: het lijkt me haast niet. Dat heel lang geleden blijkt 12, 13 jaar. Ik dacht dat dat langer geleden was maar mijn wederhelft is hier vrij zeker over. En nou heb ik een heel slecht werkend geheugen, maar zo slecht... Nou ja, wie weet .. In ieder geval dank voor het meedenken. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ik wil hier eens even vet ingrijpen want er wordt veel te impulsief gereageert in deze posting. En vooral Theo een hart onder de riem steken. Theo je geeft aan dat je al veel speakers beluistert hebt en neem van mij aan dat je dan goed gehandeld hebt, bovendien vind ik dat je een regelrechte wereld speaker in huis hebt gehaald. Laat je niks anders wijs maken want een Totem Forest is echt een wereld speaker. Een speaker die in zeer hoge mate in staat is om muziek te communiceren. Ook je Arcam apparatuur is van een goede kwaliteit. Het is ook geen verkeerde combinatie tussen speakers en apparatuur lijkt me. Waar het aan kan liggen dat je toch net niet het gevoel hebt dat het helemaal goed zit. Soms aan kleine dingen zoals polariteit van je netsnoeren of aan de kabels die op de juiste plek in het stopcontact moeten zitten. Soms denk je de verkeerde set te hebben, maar kan een kabelwissel veel uithalen. Ik heb een Forest op shows het meest gehoord in een bi amping situatie en bij Rega gaan ze ook altijd uit van twee maia's of twee exons. Wellicht is dat wel de voorwaarde voor succes. Hoe dan ook het is een combinatie die aan het klinken moet zijn te brengen lijkt me. Je kan natuurlijk ander apparatuur kopen en de kans hebben dat je daar gelijk goed mee zit, maar dat vind ik geldverspilling. Ik zou het niet zo snel zoeken in andere apparatuur, maar eerder in de condities waaronder die apparatuur speelt. Als je nog een luisterend oor bij je thuis nodig hebt dan bied ik me bij deze aan. Ik heb dikwijls genoeg een Forest gehoord om te weten wat dat ding allemaal kan. Ook als je bij mij wil komen luisteren om eens wat te horen of dat is wat je zoekt is wat mij betreft prima. Hallo Karma, Geweldig, deze reactie. Het gaat inderdaad zo dat je, hoe meer je leest, hoe verder je tot de conclusie lijkt te komen dat er nou helemaal niets meer deugt. Van je aanbod wil ik heel, heel graag gebruik maken, liefst bij mij thuis, omdat je de set dan in zijn eigen "acoustische" omstandigheden kunt horen. Ik zend je een PB met mijn adres, tel. nr. etc., en hoop dat we tot een afspraak kunnen komen. Afzender: een fan. Dankbare groet, Theo. Kan ik u misschien ergens mee helpen? Af en toe ga ik met die dingen wel eens op stap. Leuk, mensen ontmoeten, eens wat andere muziek horen, andere luidsprekers horen etc. Je moet het gewoon eens uitproberen, dan weet je het gelijk. Anderzijds: de ene klasse A amp is de andere niet. Het is geen heilig principe. De nieuwe Integrated van JK acoustics heeft maar 5 watt klasse A, maar zet een beeld neer waar ik echt in rond kan kijken zodat ik wel even stil ben. Elk component zal zijn bijdrage leveren, en er zijn luidsprekers die natuurlijk een fantastisch beeld neerzetten. Maar vlak de invloed van elektronica ook niet uit. Om maar wat te noemen: de meest JK luidsprekers krijg je met een Sonneteer niet erg tot leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Nou Theo. Ik heb de discussie nog eens doorgelezen, maar de meeste reacties hier geven aan dat het meerdere oorzaken kan hebben,en vooral speakers worden genoemd. Slecht twee personen gaan met je mee in het klas A verhaal, terwijl je dat als voornaamste lijkt op te pikken. Volgens mij wil je gewoon een nieuwe versterker kopen.. Mmm. dat verhaal over die reacties klopt inderdaad wel. Waarschijnlijk pik ik dat van die versterkers het meest op, omdat mij dat van te voren het meest waarschijnlijk leek. Simpelweg omdat ik het beschreven verschijnsel alleen ooit gehoord heb bij een klasse A versterker, en ik zo'n versterker nog nooit gehad heb in mijn installaties. Ook op luistershows die ik frequent bezoek heb ik dit nog nooit gehoord, terwijl ze daar toch zo geplaatst worden dat ze optimaal (zouden moeten) presteren. En ook daar hoorde ik nooit een echte klasse A versterker. Dus als ik al die dingen afweeg leidt dat toch tot de versterkertheorie. Maar: als het al aan mijn luidsprekers zou liggen: jammer dan. Die doe ik nooit meer weg, omdat ze verder op alle punten (voor mij) top zijn. Dan maar een minder uitgewaaierd beeld. Groet, Theo H. Iemand zei eens tegen mij: voor dat jij met jouw luidsprekers, geldt ook voor veel anderen, aan het eind van hun kunnen bent, ben je heel veel tijd en nog heeeeel veel meer geld verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Hallo, een acoustisch probleem zou inderdaad ook nog kunnen, heb ik ook aan gedacht. De kamer is erg gedempt, dit in tegenstelling tot die waar ik dat effect ooit hoorde. Met die luidsprekers schuiven heb ik uitentreure gedaan. Ik woon in een flat dus de mogelijkheden zijn niet al te groot. Vrijstaand, een meter van de achter- en zijwanden is hier helaas niet mogelijk. Dit zou best kunnen hoor. De meeste speakers hebben toch echt wel wat ruimte nodig, en dan moet je zelf ook nog op de juiste afstand kunnen zitten. Natuurlijk kun je nog experimenteren met versterkers, maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ik wil hier eens even vet ingrijpen want er wordt veel te impulsief gereageert in deze posting. En vooral Theo een hart onder de riem steken. Theo je geeft aan dat je al veel speakers beluistert hebt en neem van mij aan dat je dan goed gehandeld hebt, bovendien vind ik dat je een regelrechte wereld speaker in huis hebt gehaald. Laat je niks anders wijs maken want een Totem Forest is echt een wereld speaker. Een speaker die in zeer hoge mate in staat is om muziek te communiceren. Ook je Arcam apparatuur is van een goede kwaliteit. Het is ook geen verkeerde combinatie tussen speakers en apparatuur lijkt me. Waar het aan kan liggen dat je toch net niet het gevoel hebt dat het helemaal goed zit. Soms aan kleine dingen zoals polariteit van je netsnoeren of aan de kabels die op de juiste plek in het stopcontact moeten zitten. Soms denk je de verkeerde set te hebben, maar kan een kabelwissel veel uithalen. Ik heb een Forest op shows het meest gehoord in een bi amping situatie en bij Rega gaan ze ook altijd uit van twee maia's of twee exons. Wellicht is dat wel de voorwaarde voor succes. Hoe dan ook het is een combinatie die aan het klinken moet zijn te brengen lijkt me. Je kan natuurlijk ander apparatuur kopen en de kans hebben dat je daar gelijk goed mee zit, maar dat vind ik geldverspilling. Ik zou het niet zo snel zoeken in andere apparatuur, maar eerder in de condities waaronder die apparatuur speelt. Als je nog een luisterend oor bij je thuis nodig hebt dan bied ik me bij deze aan. Ik heb dikwijls genoeg een Forest gehoord om te weten wat dat ding allemaal kan. Ook als je bij mij wil komen luisteren om eens wat te horen of dat is wat je zoekt is wat mij betreft prima. Hallo Karma, Geweldig, deze reactie. Het gaat inderdaad zo dat je, hoe meer je leest, hoe verder je tot de conclusie lijkt te komen dat er nou helemaal niets meer deugt. Van je aanbod wil ik heel, heel graag gebruik maken, liefst bij mij thuis, omdat je de set dan in zijn eigen "acoustische" omstandigheden kunt horen. Ik zend je een PB met mijn adres, tel. nr. etc., en hoop dat we tot een afspraak kunnen komen. Afzender: een fan. Dankbare groet, Theo. Kan ik u misschien ergens mee helpen? Af en toe ga ik met die dingen wel eens op stap. Leuk, mensen ontmoeten, eens wat andere muziek horen, andere luidsprekers horen etc. Je moet het gewoon eens uitproberen, dan weet je het gelijk. Anderzijds: de ene klasse A amp is de andere niet. Het is geen heilig principe. De nieuwe Integrated van JK acoustics heeft maar 5 watt klasse A, maar zet een beeld neer waar ik echt in rond kan kijken zodat ik wel even stil ben. Elk component zal zijn bijdrage leveren, en er zijn luidsprekers die natuurlijk een fantastisch beeld neerzetten. Maar vlak de invloed van elektronica ook niet uit. Om maar wat te noemen: de meest JK luidsprekers krijg je met een Sonneteer niet erg tot leven. Dit gaat wel wat erg ver. Drie hoog de trappen opsjouwen?? Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Beste Theo, Gooi die speakers maar in de verkoop, wat voor versterker je er aan hangt of waar je ze ook neer zet het wordt echt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Om hier nog even op terug te komen Theo. Ik heb niet gezegt dat het aan jouw l.s. ligt. Wat ik wilde zeggen was: beluister eens een paar andere in jouw situatie, dan kun je het verschil horen. Heb je dan nog hetzelfde probleem, ja, dan weet je dat je Forrest l.s. het probleem niet veroorzaken. Probeer ook eens een andere (klasse A, of gedeeltelijk klasse A) versterker. Daarna weet je toch meer? Of zit ik nu weer uit mijn nek te lullen? Nee, deze keer niet... Maar nou ga ik weer aan het werk, want alles wat ik (eventueel) zou moeten veranderen kost geld En dat moet eerst even verdient worden... Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Om hier nog even op terug te komen Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ome Henk: luidsprekers lenen kan ik niet. "Kan Niet" ligt op het kerkhof, "Wil Niet" ligt ernaast Zelfs mijn DM14's of mijn IMF Siper Compact II's kun je zo ff een tijdje lenen Theo Maar ja, eens Totem gek , altijd een ... Hallo Ome Henk, Deze post had ik even gemist. Dank voor het aanbod; wie weet maak ik hier nog wel eens gebruik van. Van de andere kant: mijn Totems verkopen...ik moet er niet aan denken. Maar het aanbod is zeer sympathiek overgekomen. Dank. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Speakers dicht bij de zijmuren en waarschijnlijk een tafeltje tussen speakers en luisterplek. Helpt niet echt voor een groter geluidsbeeld. Een klasse A versterker zal dat niet oplossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Speakers dicht bij de zijmuren en waarschijnlijk een tafeltje tussen speakers en luisterplek. Helpt niet echt voor een groter geluidsbeeld. Een klasse A versterker zal dat niet oplossen. Wel, linker- en rechterspeaker plm 70 cm van de achterwand. Linkerspeaker staat vrij (boekenkast net genoeg naar achteren om dat te bereiken), rechterspeaker heeft wat last van de TV daarnaast. En ja, dat tafeltje... Blijft toch het feit dat ik de gewenste waarneming ook nog nooit op luistershows heb gehoord, waar apparatuur over het algemeen toch goed in de ruimte staat opgesteld. (Maar waar niet met Klasse A gedemonstreerd wordt). Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Speakers dicht bij de zijmuren en waarschijnlijk een tafeltje tussen speakers en luisterplek. Helpt niet echt voor een groter geluidsbeeld. En ja, dat tafeltje... ...is heel simpel weg te halen Sinds zo'n 2 jaar maken wij gebruik van 2 hockers Lekker flexibel en daar neer te zetten waar je op dat moment behoefte aan hebt Hockers, ik moest het even opzoeken via Google... kun je zien dat ik achter loop. Ok. Het tafeltje is even weg, de luidsprekers staan een stuk naar voren en links en rechts vrij. Een CD van "onverdachte kwaliteit" speelt. Geluid: mooier (meer diepte) en directer (doordat ze dichter bij de luisterplek staan). Maar niet breder, geen afbeelding buiten de luidsprekers. Nou, toch bedankt voor het meedenken. Ik ga het meubilair terugzetten voordat ik hier het huis uitgezet word... Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Ha Theo, Wat is de afstand tussen jouw oren en de speakers? Kan zijn dat je er te dicht op zit.. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Speakers dicht bij de zijmuren en waarschijnlijk een tafeltje tussen speakers en luisterplek. Helpt niet echt voor een groter geluidsbeeld. En ja, dat tafeltje... ...is heel simpel weg te halen Sinds zo'n 2 jaar maken wij gebruik van 2 hockers Lekker flexibel en daar neer te zetten waar je op dat moment behoefte aan hebt Hockers, ik moest het even opzoeken via Google... kun je zien dat ik achter loop. Ok. Het tafeltje is even weg, de luidsprekers staan een stuk naar voren en links en rechts vrij. Een CD van "onverdachte kwaliteit" speelt. Geluid: mooier (meer diepte) en directer (doordat ze dichter bij de luisterplek staan). Maar niet breder, geen afbeelding buiten de luidsprekers. Nou, toch bedankt voor het meedenken. Ik ga het meubilair terugzetten voordat ik hier het huis uitgezet word... Groet, Theo. Ideaal is in principe een opstelling waarbij de beide luidsprekers met de luisterplek een gelijkzijdige driehoek vormen. Probeer het ook eens met verschillende opnamen. Hoe groot is eigenlijk de afstand naar de zijmuur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Blijft toch het feit dat ik de gewenste waarneming ook nog nooit op luistershows heb gehoord, waar apparatuur over het algemeen toch goed in de ruimte staat opgesteld. (Maar waar niet met Klasse A gedemonstreerd wordt). Groet, Theo. Misschien verwacht je iets wat er totaal niet uit kan komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Blijft toch het feit dat ik de gewenste waarneming ook nog nooit op luistershows heb gehoord, waar apparatuur over het algemeen toch goed in de ruimte staat opgesteld. (Maar waar niet met Klasse A gedemonstreerd wordt). Groet, Theo. Ten eerste heb ik maar weinig goede demo's meegemaakt op beurzen. Verder zegt het niet zoveel dat er toevallig geen klas A versterker stond. Er stond waarschijnlijk ook geen NAD C370, waar ik nu mee speel, en ook een mooi beeld geeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Blijft toch het feit dat ik de gewenste waarneming ook nog nooit op luistershows heb gehoord, waar apparatuur over het algemeen toch goed in de ruimte staat opgesteld. (Maar waar niet met Klasse A gedemonstreerd wordt). Groet, Theo. Ten eerste heb ik maar weinig goede demo's meegemaakt op beurzen. Verder zegt het niet zoveel dat er toevallig geen klas A versterker stond. Er stond waarschijnlijk ook geen NAD C370, waar ik nu mee speel, en ook een mooi beeld geeft? Zeker waar, slechts een enkeling weet een overtuigende luistershow te geven maar meestal is het bagger Master speakers (gedemonstreerd door R.Paap) zijn meestal een gunstige uitzondering, zijn nieuwste tweeweg speakertje, gehoord bij de "Engels Show", speelde werkelijk op een zeer hoog niveau Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Dit gaat wel wat erg ver. Drie hoog de trappen opsjouwen?? Groet, Theo. Hoi Theo, Valt wel mee hoor. Deze zijn niet zo groot en ongeveer 12 kg per stuk. De Amp die eronder staat zal ik je niet mee vermoeien Ik begin wel nieuwsgierig te worden naar hoe je luisteropstelling nu in het geheel is. Hoeveel ruimte er bijvoorbeeld ook tussen de luidsprekers is en wat voor jou de gebruikelijke afstand is tot de luidsprekers. Wat ik me van shows van Totem luidsprekers herinner is dat het heel levendige luidsprekers zijn die best wel een beeld kunnen neerzetten. Klankinhoudelijk vond ik ze wat 'dun'. Totem Mani II vond ik beduidend beter, maar die waren ook stevig aan de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Als er ergens een foutje in het systeem zit zal de luidspreker niet uit het geluidsbeeld verdwijnen. Het gehoor registreert die onregelmatigheden vrij snel het is alleen erg lastig de vinger op de zwakke plek te leggen. Het kan van alles zijn, een cd-speler die bepaalde fouten maakt, een versterker met scherpe randjes, een luidspreker met fasefouten en resonanties of reflecties in de luisterruimte die de afbeelding verstoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Tja Richard, op die manier kan het vriezen of kan het dooien. Een belangrijk punt is ook dat de speakers in de kamer moeten passen. Te grote speakers in een te kleine kamer werkt niet en vv. Eigenlijk is het mij niet helemaal meer duidelijk waar Theo nou eigenlijk last van heeft en heeft Ome Henk gelijk en wil ie gewoon een nieuwe versterker Is het allemaal niet zo dramatisch als hier voorgesteld dan zou je ook eens met CARA aan de slag kunnen Theo. Kost realatief niet zoveel en kan (maar hoeft niet per se) veel doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 22 juli 2004 Report Share Posted 22 juli 2004 Hoi, Geweldig zoals iedereen meedenkt. Om maar eens te beginnen met wat reacties te beantwoorden: Afstand tussen luidsprekers 2 meter, afstand naar luisterplek 2 a 2,5 meter. Dus ongeveer die driehoek van Frank D. Naar de zijkanten nu vrij, 1 meter een kant, 4 meter andere kant. (Nu, nadat ik vanavond weer aan het schuiven ben geweest. Daardoor zit ik er wel wat dichter op dan tot voor kort). De luidsprekers heb ik nu zo'n 10 cm naar voren gehaald en iets verder ingedraaid. Op advies van Karma met stekkers in de weer geweest, resultaat: een stekker (versterker) omgedraaid. Voor mijn gehoor maakt dat wel iets uit, een polarity-checker van Van Medevoort zal het worst zijn, die reageert hetzelfde, hoe die stekker ook in het stopcontact zit. Volgens mij heb ik nu tot in het kleinste detail alles uit deze installatie gehaald. Maar die laatste druppel, waar alles om begonnen is, die krijg ik er niet uit. Maar misschien zit die ook niet in deze installatie, zoals reeds eerder werd gezegd, of ligt het gewoon aan de acoustiek. En John Picoso: eventueel van harte welkom. Stuur maar even een PB. Ben echt wel benieuwd of zo'n andere versterker het verschil zou kunnen maken. (Maar met behoudt van alle redenen waarom die installatie hier nog steeds staat! Klankmatig vind ik het namelijk prachtig, het zit 'm in de ruimtelijkheid. Maar ik moet geen klank gaan inleveren voor ruimte...). Alle adviezen en meningen betreffende de opstellling etc. hebben in ieder geval tot enige verbeteringen geleid. Tussen de luidsprekers... Ik ga er nu uit en aan het werk. Allen dank. Groet, Theo H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts