Pjotr Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Kan het beamen Duck, Maarre zo goed was die acoustiek eigenlijk helemaal niet bij AudioCube. Heb destijds ook nog de VR1 (monitor speakers) met de grote VR4 vergeleken en daarvan was het eigenlijk nog mooier al misten die wel de body in het laag. En die 47Labs versterkertjes zijn allesbehalve klasse A versterkers. En nou ga ik zelf onder een laken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 juli 2004 Report Share Posted 25 juli 2004 Ach, de opname zal ook een rol gespeeld hebben (iets van Rickie Lee Jones meen ik). Dat is natuurlijk een beetje een cliche. Overigens beweer ik niet dat andere set dat niet kunnen, alleen daar viel het me spontaan op (terwijl ik niet echt ingespannen luisterde, dat vind ik namelijk vervelend). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Dan heb jij die ook niet, want je moest je net als ik een ongeluk lijmen om het geluid een beetje los te krijgen ... Paul. En ik ben er blij mee. Stel dat je zo'n goede set had dat je alles op kon lossen met een (dure) kabel, dan was de lol er toch snel af voor de echte doe het zelvurt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Theo, Mocht je er mbv de forumleden niet uitkomen, en ook niet na aanpassingen van opstelling en akoestiek, of getweak met polariteit van netsnoeren e.d. (je zult dat wel op orde hebben), dan heb ik nog wat 'trucs' om een audio-installatie aan het klinken te krijgen. (Daar heb je hem weer met zij Peter Belt stokpaard:) Niet meteen die mooie dure speakers de deur uitdoen; ik heb ze gehoord, ze zijn erg mooi. Ook je versterker lijkt me OK. Mijn trucs komen schijnbaar uit de new age/voodoo wereld. Hoef je niet in te geloven, het enige dat het je kost is een uurtje tijd, verbazing en geen geld. Bij mij werkt het prima. Dus... als je desperaat bent, meld je dan. The_Ark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Een flinke joint?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Ik denk niet dat je met het wisselen van interlinks het geluid los kunt krijgen van de speakerkasten. Met het wisselen van interlinks kun je hooguit het presence gebied iets benadrukken waardoor e.e.a. hooguit wat meer "forward"gaat klinken. Maar loskomen van de speakerkasten, nee, daar geloof ik niet in. Paul. Jij zegt dat je met het wisselen van interlinks het geluid niet los kunt krijgen van de l.s. Je kunt gelijk hebben. Ik heb meegemaakt dat het wel degelijk gebeurde en, dan ook zeer duidelijk. Het ging hier dan zeer waarschijnlijk om een interlink die perfect paste in het systeem. De anderen pasten er dan ook duidelijk niet in, terwijl het geluid wel heel mooi was. Het gaat er ook niet om of de betreffende matchende kabel wel of niet duur moet zijn. Een dure kabel kan een set volkomen om zeep helpen, terwijl een goedkope kabel perfect kan matchen. Andersom natuurlijk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Theo,Mocht je er mbv de forumleden niet uitkomen, en ook niet na aanpassingen van opstelling en akoestiek, of getweak met polariteit van netsnoeren e.d. (je zult dat wel op orde hebben), dan heb ik nog wat 'trucs' om een audio-installatie aan het klinken te krijgen. (Daar heb je hem weer met zij Peter Belt stokpaard:) Niet meteen die mooie dure speakers de deur uitdoen; ik heb ze gehoord, ze zijn erg mooi. Ook je versterker lijkt me OK. Mijn trucs komen schijnbaar uit de new age/voodoo wereld. Hoef je niet in te geloven, het enige dat het je kost is een uurtje tijd, verbazing en geen geld. Bij mij werkt het prima. Dus... als je desperaat bent, meld je dan. The_Ark Hoi, Alhoewel ik al een tijdje met dit topic gestopt ben (de 8,5 die ik heb bereikt vind ik wel prima eigenlijk, en ik zie geen nieuwe invalshoeken) wekt deze posting mijn nieuwsgierigheid. Voodoo? Vertel! Als desparaat zijn een voorwaarde is, wil ik dat wel even zijn, voor het gemak... Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Als je geen bezwaar hebt om damschijven tegen de muren en het plafond te plakken of je speakers te beplakken met alu folie dan kun je je helemaal uitleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Alhoewel ik al een tijdje met dit topic gestopt ben (de 8,5 die ik heb bereikt vind ik wel prima eigenlijk, en ik zie geen nieuwe invalshoeken) wekt deze posting mijn nieuwsgierigheid. Voodoo? Vertel! Als desparaat zijn een voorwaarde is, wil ik dat wel even zijn, voor het gemak... Groet, Theo. Theo, Het is eigenlijk heel envoudig en het is nix voodoo: Gewoon je set NIET aanzetten! Moet jij eens zien wat een ruimtelijkheid je hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Ja ja... het spul van Peter Belt Stickertje hier, stickertje daar en het klinkt helemaal top. Klinkt inderdaad als voodoo en magie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Het is eigenlijk heel envoudig en het is nix voodoo: Gewoon je set NIET aanzetten! Moet jij eens zien wat een ruimtelijkheid je hoort. Je kan ook de voordeur open laten staan als je weg gaat. Moet je zien hoe snel je speakers verdwijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Gewoon zo'n Peter Belt Red 'x' Co-ordinate Pen kopen en daarmee schrijf je dan op je boxen: Ruimtelijkheid > O.K. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Wat is de artiestennaam van Peter Belt? Hans Kazan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Wat is de artiestennaam van Peter Belt? Hans Kazan? Zei toch al dat het een leerling is van de befaamde Dr. Lirpa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Gewoon zo'n Peter Belt Red 'x' Co-ordinate Pen kopen en daarmee schrijf je dan op je boxen: Ruimtelijkheid > O.K. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 Gewoon zo'n Peter Belt Red 'x' Co-ordinate Pen kopen en daarmee schrijf je dan op je boxen: Ruimtelijkheid > O.K. ik word niet goed hear, wat een humor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 26 juli 2004 Report Share Posted 26 juli 2004 't is puur genieten, is 't niet van mijn ruimtelijkheid dan wel van de reacties Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 't is puur genieten, is 't niet van mijn ruimtelijkheid dan wel van de reacties Ja, en we wachten met spanning op jouw verslag van de new age sessie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Alhoewel ik al een tijdje met dit topic gestopt ben (de 8,5 die ik heb bereikt vind ik wel prima eigenlijk, en ik zie geen nieuwe invalshoeken) wekt deze posting mijn nieuwsgierigheid.Voodoo? Vertel! Als desparaat zijn een voorwaarde is, wil ik dat wel even zijn, voor het gemak... Groet, Theo. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Here's the deal; ik stuur je een PM, of meerdere, met een aantal dingen die je met je installatie en kamer moet doen. Het kost geen geld en als je fanatiek wordt iets meer dan het genoemde uurtje. Is er iets op tegen om de inhoud van het PM hier op het forum te plaatsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Alhoewel ik al een tijdje met dit topic gestopt ben (de 8,5 die ik heb bereikt vind ik wel prima eigenlijk, en ik zie geen nieuwe invalshoeken) wekt deze posting mijn nieuwsgierigheid.Voodoo? Vertel! Als desparaat zijn een voorwaarde is, wil ik dat wel even zijn, voor het gemak... Groet, Theo. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Here's the deal; ik stuur je een PM, of meerdere, met een aantal dingen die je met je installatie en kamer moet doen. Het kost geen geld en als je fanatiek wordt iets meer dan het genoemde uurtje. Is er iets op tegen om de inhoud van het PM hier op het forum te plaatsen? Ik heb een 21' beeldscherm, daar passen genoeg instructies op Een checklist is leuk, maar je lost er niet alle 'problemen' zomaar mee op denk ik Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Als er voldoende belangstelling kan ik de inhoud van die PM's wel kwijt op het forum. 'k Heb er overigens twee uitgetypt (van de ca.5), maar Theo H. heeft er toch niet zoveel zin in: teveel werk, lelijk(?), kans op onzin te groot. Als er voldoende belangstelling is van mensen die WEL willen experimenteren, want dat is het, dan zal ik ze (ingekort) plaatsen. Degenen die meedoen, moeten dan wel een verslagje schrijven... The_Ark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Beste meneer Ark, Hebt u ook middeltjes tegen andersoortige stoorvelden? En zijn die ook gratis? Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts