Erjee Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 En mijnheer bovijn heeft ook gelijk natuurlijk, er gaat niets boven live in een mooie zaal! En het stoort mij ook dusdanig dat er veel stereo piano opnamen volstrekt onnatuurlijk klinken en v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert-Jan Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Beste Theo, Nou ene deel is zeker te weiten aan het klasse A pricipe. Het is klankmatig heel opvallend, dat klasse A amp's tot zulke dingen in staat zijn. Heb zelf meerdere klasse A amps gehad, toen van alles en nog wat. Nu heb ik (tijdelijk) weer een zware hete stroomvretende klasse A bak staan. Mijn weergevers verdwijnen in de horizon zo fraai afgetekend en diep. Ik geef alvast een tipje van de sluier Klasse A amps Groeten, Bas Ok, dank. 100 watt klasse A, voor omgerekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Hallo, Er is iets bijzonders met klasse A. Bij klasse A kan de vervorming op lage niveaus bijzonder klein zijn. En dat is ook waar je gehoor er het meest gevoelig voor is. Iets dergelijks geldt voor veel buizenamps. De vervorming gaat toenemen met het uitgangsvermogen, iets waar je gehoor minder moeite mee heeft. Bij een klasse (A)B is die vervorming op lage niveaus juist hoog en neemt ie af bij hogere niveaus. Beetje tegengesteld aan wat je gehoor (onbewust) als prettig ervaart en dat kan resulteren in luistermoeheid. Dit in zijn algemeenheid, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Dit in zijn algemeenheid, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Gelukkig wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Ik heb jaren met Luxman L 540 (in een slechte opstelling), later Phase Lineair voor en eind gespeeld, tijdens mijn Phase Lineair periode ook nog met een gemodde Lafayette, een Carad professional lampeneindtrap (gemod), en een Luxman R 1050, later een R 1040 (heb ik nu nog). Maar ik moet zeggen sinds ik met een 2x80W aan 8ohm (160 aan 4 ) klasse A bak speel (Sumo Nine Plus en Sumo Athena) dat ik toch wel: "moved to another level" Nog nooit heb ik zo intens tot in de opnames kunnen horen, nog nooit heb ik het klankbeeld zo ongedwongen de opname horen overbrengen, nog nooit hoorde ik z Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Combinatie set en opname. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 Natuurlijk ook akoustiek. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 Oei, leeft Theo nog wel na zo'n lange tijd Ja hoor. Ouder en verhuisder, en blijkens de nieuwe nickname: met meer zelfkennis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Oei, leeft Theo nog wel na zo'n lange tijd Ja hoor. Ouder en verhuisder, en blijkens de nieuwe nickname: met meer zelfkennis Zo... dat is lang geleden. En met de jaren is er dus het e.e.a. met je gebeurt? Dan ben je niet de enige. Welkom terug zou ik zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Dank CJ en Ivan10. Ik ga met belangstelling weer zoveel mogelijk lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 En Theo, laat je Naim/Arcam combi wel de luidsprekers verdwijnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 En Theo, laat je Naim/Arcam combi wel de luidsprekers verdwijnen? Ja, laat eens weten hoe e.e.a. nu met je muziekbeleven gesteld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 En Theo, laat je Naim/Arcam combi wel de luidsprekers verdwijnen? Ja, laat eens weten hoe e.e.a. nu met je muziekbeleven gesteld is. Ik kan melden dat de titel van het topic "mijn luidsprekers verdwijnen niet" nog steeds van toepassing is. Bij het ontwerp van de woning waar ik nu woon is ook geen rekening gehouden met het feit dat iemand er een geluidsinstallatie zou willen neerzetten, en ik wijt het toch wel aan de acoustiek, nu ik er een aantal jaren over heb kunnen nadenken Het goede nieuws is dat het met mijn muziekbeleven erg goed gesteld is. Het stoort me eigenlijk helemaal niet meer. Ik heb een prachtig geluid waar ik heel blij mee ben, en waar ik echt van geniet. Tussen de luidsprekers, dat dan weer wel. Op een hi-cap van Naim na ben ik nu helemaal tevreden. Nog even sparen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts