Ranger Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 JE leest overal dat de CD op het punt staat afgelost te worden door dvd/sacd/dvd-a. Hoe lang geven jullie de Cd nog? Overigens zijn er maar weinig mensen die ik spreek op de hoogte van het bestaan van SACD en DVD-a (bij dit laatste denken ze aan gewone dvd's met concertregistraties) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Ben er nog steeds niet van overtuigd dat er iets mis is met de gewone CD. Ik denk dat de DVD-a en SACD zijn bedacht zodat de consument (wij dus) opnieuw een hoop duure spullen gaan kopen. Ook zijn de multi spelers nog erg duur TEAC en Linn hebben wel mooie multi spelers maar die zijn way over mijn budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Hoe lang geven jullie de Cd nog?Overigens zijn er maar weinig mensen die ik spreek op de hoogte van het bestaan van SACD en DVD-a (bij dit laatste denken ze aan gewone dvd's met concertregistraties) Je zegt het zelf al. Probeer maar eens wat sa-cd's of dvd-a's te gaan kopen. Nee, er moet nog heel wat veranderen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Nou, in ieder geval nog tot vanavond, ik heb er net twee gekocht tijdens mijn kuierrondje in de stad. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Een negatief voorbeeld hiervan is de uitgave van albums op cassettebandjes (volgens mij helemaal opgedoekt). Nee hoor, in de Arabische landen is de verkoop van MC's nog steeds koploper (boven CD). In Zuid-oost Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Een negatief voorbeeld hiervan is de uitgave van albums op cassettebandjes (volgens mij helemaal opgedoekt). Nee hoor, in de Arabische landen is de verkoop van MC's nog steeds koploper (boven CD). In Zuid-oost Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Ik kocht 2,5 jaar geleden een nieuwe Seat Ibiza en daar zat standaard een MC speler geintegreerd in het console, CD kan alleen via de wisselaar. In de praktijk is het geen probleem omdat ik vrijwel alleen Radio Noord in de auto luister... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 (...)Een negatief voorbeeld hiervan is de uitgave van albums op cassettebandjes (volgens mij helemaal opgedoekt). Beste Ome Henk, In Rusland liggen nog pakhuizen vol cassettebandjes. Nou behoort dat land tot de semi-geciviliseerde wereld, maar tot mijn stomme verbazing zag ik vorig jaar in Ierland in een muziekwinkel een hele wand volgestouwd met cassettebandjes. Nou, en als er een land geciviliseerd is.... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 21 juli 2004 Report Share Posted 21 juli 2004 Volgens mij is de CD nog veel te goed om op korte termijn te worden afgelost. Ook ben ik nog steeds heel blij met met mijn speler, gaat gewoon niet weg, is ie veel te goed voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 JE leest overal dat de CD op het punt staat afgelost te worden door dvd/sacd/dvd-a.Hoe lang geven jullie de Cd nog? Als het aan mij ligt, geef ik de 'gewone' Cd nog heel lang. Echter de opvolgers zoals SACD ,DVD A, etc mogen van mij meteen enkeltje afval bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 De 10 vaste leden en de gemiddelt 25 high-enders op deze fora,leven in een heel klein wereldje,alles draait om "ons" audiophilen. Niet dus,DVD gaat voorlopig verder als een multimedia product. Als de cd uitsterft is het door MP3 achtige,daar luistert de rest van de wereld n.l. naar,die vinden die kwalitijd meer dan goed genoeg. DVD-A en sacd zullen het niet langer dan de cd uithouden en dus al helemaal niets aflossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
doeke dobma Posted 24 juli 2004 Report Share Posted 24 juli 2004 Je schrijft het zelf al: Je leest overal dat.... Je LEEST, in de praktijk is het wel anders. SACD en DVD-A zijn nog niet erg populair en nog niet doorgebroken. Het is de vraag of dat ooit nog wel gaat gebeuren. Ik vrees van niet. Als er al een vervanger voor cd komt dan zal het MP3 zijn of iig muziek op een geheugenstick. doeke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Toch zijn die SACD's weleens ergens goed voor. Sommige platenfirma's nemen de moeite een hele nieuwe mastering te maken en bij een hybride CD/SACD wordt daar dan ook de gewone CD-laag beter van. Analogue Productions in de States geeft bijvoorbeeld een aantal jazz-classics opnieuw uit en die zijn alleen voor de CD-laag al de moeite waard om te kopen. Wel aan de dure kant, maar dan heb je ook wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lurge Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 CD zal het nog wel een tijdje volhouden. Het aanbod blijft nl. groot en ook de betere merken blijven nog steeds verbeteringen aanbrengen aan hun topmodellen. SACD zal het mijns inziens wel halen van DVD-audio, zeker als je weet dat er een nieuw medium aan staat te komen namelijk Dual-Disc. Het is een DVD met zowel audio als video erop, dus waarschijnlijk zal deze wel mee gaan spelen in de toekomst. Maar........ het zou me nog minder verbazen als al die digitale freaks blijven evolueren van het ene schijfje met watermerk (SACD) naar andere lasers om de schijfjes te lezen (blue ray van Sony, ja toch) enzovoort enzoverder en dat vinyl alles zal overleven. OK OK ik ga hier geen rellen uitlokken, ik spreek mij niet uit over wat beter is dan het ander, maar geef toe, die plaatjes doen het nog steeds heel goed... Een kameraad van me zag laatst in Londen ook een nieuw soort plaat die digitaal geremasterd zou zijn. Splinternieuwe vinyl van oude platen, dat belooft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Heb vorig jaar voor veel geld het topmodel CD speler van T+A gekocht voor 2400 euro en zie dat ook als mijn laatste aanschaffing op cd gebied. DE betrouwbaarheid van die apparatuur ken ik nu al 16 jaar dus ik kan met 1000cd's nog wel ff vooruit, er komt toch niets uit wat mij aantrekt qua muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 er komt toch niets uit wat mij aantrekt qua muziek. Da's niet best... Dan zit je dus eigenlijk op een dood spoor... Ik denk dat CD, naast MP3 via 'n memorystick o.i.d., nog wel een flink aantal jaren zal blijven bestaan. SACD zal denk ik t.z.t een langzame dood tegemoet gaan, of hooguit 'n beetje op de achtergrond voor de enkele audiofiel blijven bestaan. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Zelf ben ik het met Alco eens. CD is een medium dat nog lang niet aan zijn Latijn is. Veel mensen vinden het onderdoen voor SACD en DVD-A, maar dat is vooral een meerdrheid die zicht vergaapt aan het meerkanaals-ascpect. Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die het waarderen om de reden dat het beterklinkt ne niet omdat het geluid 'van alle kanten komt' (iets wat ik zelf ronduit onnatuurlijk vind). CD kan fantastisch klinken op een goede speler. Helass heeft de meerderheid van de wereld een prutsding (liefst een simpele DVD-speler) en zal dus nooit weten dat CD ook net zo goed kan klinken als SACD, mits de CD ook fatsoenlijk is opgenomen. Als een SACD iets harder wordt opgenomen dan een CD kan hij al beter klinken. Dat heeft niets met superieure resolutie te maken, maar is meer psycholigisch. Goede SACD spelers zijn duur, en er zijn te weinig geluidsdragers voor te krijgen vind ik. Als ze zich eerst eens gaan richten op de studio's waar het geluid wordt gemasterd, zodat er fatsoenlijke opnamen ontstaan, dan kunnen we nog best even vooruit met onze geliefde CD . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Ik heb een idee dat de CD nog heel lang zal mee gaan. De massa gebruikt mp3 omdat het simpel en goedkoop is, maar aangezien mp3 makkelijk te copieren/te delen is moedigen platenmaatschapijen dat niet aan. Dus daar zullen de platenboeren niet graag in willen investeren. Tevens zullen de platenmaatschapijen sacd en dvd-a niet zo snel aan de massa brengen omdat veel te duur is, en omdat de massa geen audiofiel is en geen behoefte heeft aan een grotere bemonstering etc. . Dus blijven we nog wel een tijdje bij de Compact Disc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Ik denk dat het volgende doorbrekende medium is een machine die je op je versterker aansluit die geheugen kaartjes en usb spul makelijk tot zich neemt. niks geen lasers meer en draaiende elementen. binnen tien jaar wordt hierover gedacht hetzelfde als cassetedecks en is bijna alles vanaf een kaartje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 niks geen lasers meer en draaiende elementen.binnen tien jaar wordt hierover gedacht hetzelfde als cassetedecks en is bijna alles vanaf een kaartje. Die kans zit er dik in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Die kans zit er dik in Die kans zit er in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Tja ik denk er liever ook niet over , maar aangezien de technieken en de betaalbaarheid van geheugen kaartjes steeds goedkoper worden, damn ik moet er nog steeds niet aan denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Wel een nadeel is dat het randgebeuren om het produkt hierdoor minder wordt. Zo vind ik platenhoezen vele malen moeier dan cd-doosjes. de cd-doosjes zijn weer vele malen mooier met hun songtekstenboekjes dan de stikker op het geheugenchipje en de op het scherm toverbare informatie over het produkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Wel een nadeel is dat het randgebeuren om het produkt hierdoor minder wordt.Zo vind ik platenhoezen vele malen moeier dan cd-doosjes. de cd-doosjes zijn weer vele malen mooier met hun songtekstenboekjes dan de stikker op het geheugenchipje en de op het scherm toverbare informatie over het produkt. Helemaal mee eens! Staat bovendien erg raar om een rij kaartjes in je kast te hebben staan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tdo Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Wat een trieste gedachten hier... Zou het hele dvd gebeuren geen hype zijn ? Wie van al die multi channel kopers -de meuk bedoel ik - heeft z'n speakertjes, alle vijf (!) goed gepositioneerd t.o.v. de buis?... Hoelang blijft die "kick"? Het is de massa die schijnbaar bepaald, de "vertrossing" in hifi-land.... Hoe het gaat aflopen ? Mijn zoontje van tien heeft dikke lol met z'n draaitafel... vindt ie "vet cool" of zo... Zou dat niet blijven bestaan ? En daarnaast terecht opgemerkt; in het grootste deel van de wereld zijn ze nog enthousiast over cassettebandjes...en dat zijn enorme aantallen... Maar misschien is dat wel een apart staand verhaal vd digitale evolutie... En daarin staat de consumptie centraal; meer meer meer, vreten vreten vreten... Compressie ? Maakt niet uit, klinkt hetzelfde, of niet "bewijsbaar" minder, dus daar gaan we dan toch voor ? Dat dit ten koste gaat van niet allen de kwaliteit, maar ook voor de kwantiteit, dat vergeten we voor het gemak... Lang leve de snackbar cultuur... Snel, veel, vet... It realy make's me sad... Groet, Tdo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts