Jump to content

Apparatuur aanlaten?

festivalbeast
 Share

Recommended Posts

Hoi PD

Ja dat was ik ook eerlijk gezegd van plan, doemt gelijk een nieuwe vraag op.

Ik heb wel eens gehoord dat als b.v. de versterker lange tijd zonder stroom heeft gestaan, en je stopt de stekker weer in het stopcontact het raadzaam is om hem eerst een uur zo te laten en dan pas aanzetten i.v.m de elco's :blink:

Ha Henk,

Ik weet het niet hoor. Bij thuis komst gaan de stekkers er in en gelijk spelen (heb het al een week moeten "missen"!.. :D

groeten, PD Hogeterp B)

Ja daar zit ook weer wat in natuurlijk!

Aanzetten en beuken met die handel :D

Ik ben net anderhalve week weg geweest en heb alles gewoon in het stopcontact gelaten. Wel alles helemaal uit. Al was ik dat met de tv vergeten (stond nog stand by). Ik was wel meer vergeten, zoals het raam, dat nog steeds open stond... :rolleyes:

Ik was vorig jaar vergeten alle stekkers van m'n set los te gooien :angry:

Toen ben ik vanuit m'n vakantie adres naar huis gereden.

En nog even geflitst ook met 180 :ph34r:

Nee dat vond het vrouwtje echt niet leuk :(

Normaal gesproken laat ik alles aan.

De elco's en de electronische circuits blijven dan fijn op temperatuur en alle "regelkringen" blijven lekker stabiel.

En het stroomverbruik? Ach, ik heb geen klasse A apparatuur, dus dat heb ik d'r wel voor over.

Als ik echter op vakantie ga, of een weekendje weg ofzo, dan gaat alles van de wasmachine t/m de koffiezetter van de prik af! (en 't gaskraantje dicht :D )

Ook de CAI kabel gaat eruit.

Dit is altijd goed gegaan.

Tot vorige week......

De dag v

Hoi Medeforummers :D

Ik vraag me af hoe jullie dat doen, als je op vakantie gaat.

Blijft de set dan gewoon op stand by staan?

Of gaan gewoon de stekkers eruit?

De stekkers er uit, absoluut.

Als ik echter op vakantie ga, of een weekendje weg ofzo, dan gaat alles van de wasmachine t/m de koffiezetter van de prik af! (en 't gaskraantje dicht :D )

Ook de CAI kabel gaat eruit.

Als je toch alle apparatuur van de spanning haalt, kun je toch net zo makkelijk de groepen in de meterkast ff met het testknopje uitzetten (of botweg de schakelaar omzetten natuurlijk). Of als je stoppen hebt, ze eruit draaien. De CAI en/of het modem moet je dan alleen nog ff eruit halen.

Overigens is de CAI veel gevaarlijker wat betreft inslaan van de bliksem. Een goeie netbeveiliging kan de netspanning van je apparatuur halen als de bliksem inslaat (zoals bij jou ook gebeurd is), maar de CAI heeft niet zo'n beveiliging. Als het daar op inslaat is je apparatuur geheid stuk...

Al jaar en dag een vast ritueel aan het begin van de vakantie: alle antennes, de kabelaansluiting en stekkers (behalve de koelkast) eruit. Ramen sluiten, deur op slot, sleutel bij een van de meiden achterlaten, koffertje onder de arm en ajuu, paraplu...tot ziens :D

Over twee weken is het weer zo ver... :lol:

Met opgewekte groet,

Overigens is de CAI veel gevaarlijker wat betreft inslaan van de bliksem. Een goeie netbeveiliging kan de netspanning van je apparatuur halen als de bliksem inslaat (zoals bij jou ook gebeurd is), maar de CAI heeft niet zo'n beveiliging. Als het daar op inslaat is je apparatuur geheid stuk...

Ik heb een overspanningsbeveiliging van Belkin. Hierop zitten niet alleen aansluitingen voor apparatuur, maar ook om CAI en telefonie door te lussen cq te beveiligen.

Als je toch alle apparatuur van de spanning haalt, kun je toch net zo makkelijk de groepen in de meterkast ff met het testknopje uitzetten (of botweg de schakelaar omzetten natuurlijk). ....Een goeie netbeveiliging kan de netspanning van je apparatuur halen als de bliksem inslaat ...

De spanning van een goede inslag overbrugt makkelijk die paar mm tussen de contacten van een schakelaar of overspanningsbeveiliging. Er gaat niets boven het verwijderen van de stekkers uit de stopcontacten.

Als je toch alle apparatuur van de spanning haalt, kun je toch net zo makkelijk de groepen in de meterkast ff met het testknopje uitzetten (of botweg de schakelaar omzetten natuurlijk). Of als je stoppen hebt, ze eruit draaien. De CAI en/of het modem moet je dan alleen nog ff eruit halen.

Beste Henrie

Ik moet mezelf corrigeren... :rolleyes:

Net zoals Dick al zegt: bijna alles.

Koelkast en vriezer eten we bijna leeg :D maar ze blijven w

Ik was vorig jaar vergeten alle stekkers van m'n set los te gooien :angry:

Toen ben ik vanuit m'n vakantie adres naar huis gereden.

En nog even geflitst ook met 180 :ph34r:

Nee dat vond het vrouwtje echt niet leuk :(

Jij wel dan?

Overigens: ik trek alle stekkers er uit als ik op vakantie ga.