carl Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Over kabels wordt veel gepraat. Het gaat altijd om verbindingen tussen versterker en CD speler e.d. De vraag is of iemand wel eens geexperimenteerd heeft met kabels tussen arm en pre. Daar zouden verschillen het meest aan de orde moeten komen ivm kleine stroompjes. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 juli 2004 Report Share Posted 23 juli 2004 Dat zijn zeer prijzige experimenten; phonokabels zijn zo over de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Over kabels wordt veel gepraat. Het gaat altijd om verbindingen tussen versterker en CD speler e.d. De vraag is of iemand wel eens geexperimenteerd heeft met kabels tussen arm en pre. Daar zouden verschillen het meest aan de orde moeten komen ivm kleine stroompjes. Carl Zoek 0,05 mm hoge kwaliteit koper in teflon. Dit vlechten. Monteren met een trek onlasting in een kabelhuls, goede geelkoperen pluggen gebruiken. Wanneer je hier mee klaar bent weet je ook waarom deze dingen zo prijzig zijn,denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Ik heb laatst wat 0.8 mm zilverdraad besteld, zou dat daarvoor bruikbaar zijn? En dan door de arm frutten en zonder interlink ertussen direkt naar de voorversterker Alleen isoleren?? Grtz Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 0,8mm lijkt mij aan de dikke kant, toonarmkabel is meestal veel dunner. 4 van die kabeltjes door de arm staat het goed functioneren volgens mij in de weg. zie bijv. www.hi-fi.com/diy/rega Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts