Jump to content

Xindak speakerkabel

Manus
 Share

Recommended Posts

Net de Xindak FS-1 speakerkabel aangeschaft. Mooi spul. Helder, transparant en met een strakke bas. Nou geldt dat voor veel meer kabels, maar voor deze prijs? Gekocht voor 190 euro (2,5 meter).

Net de Xindak PS-1 speakerkabel aangeschaft. Mooi spul. Helder, transparant en met een strakke bas. Nou geldt dat voor veel meer kabels, maar voor deze prijs? Gekocht voor 190 euro (2,5 meter).

Beste Manus,

Ik deel je mening. Vergeleken met de gevestigde orde, is de Xindak ls. kabel een koopje!. Betreft afwerkings nivo etc. kan hij mee met de top, en ook qua klankl.

Groeten,

Bas

Net de Xindak PS-1 speakerkabel aangeschaft. Mooi spul. Helder, transparant en met een strakke bas. Nou geldt dat voor veel meer kabels, maar voor deze prijs? Gekocht voor 190 euro (2,5 meter).

Beste Manus,

Ik deel je mening. Vergeleken met de gevestigde orde, is de Xindak ls. kabel een koopje!. Betreft afwerkings nivo etc. kan hij mee met de top, en ook qua klankl.

Groeten,

Bas

Da's leuk om te horen, Sebastiaan. Het merk lijkt mij nog behoorlijk onbekend in Nederland. Op de fora lees je er zelden over. Gebruik je zelf ook Xindak?

Beste Manus,

Groeten,

Bas

Da's leuk om te horen, Sebastiaan. Het merk lijkt mij nog behoorlijk onbekend in Nederland. Op de fora lees je er zelden over. Gebruik je zelf ook Xindak?

Beste Manus,

Ik gebruik zelf geen Xindac. Wel hou ik mezelf op de hoogte van alles wat er (voor moois) uit china aan het komen is. China highend is zwaar in opkomst, en momenteel komt er top hifi voor betaalbare prijzen uit dat land. En niet zomaar top maar echt highend!. Hoe lang de relatieve lage prizjen in stand blijven is maar de vraag. op een dag is het allom geaccepteerd als "echte" highend en zulen de prijzen er ook naar toe gaan. Tot die tijd kunnen veel mensen er de vruchte van plukken.

Eigenlijk verwoord ik het verkeerd. China highend was er natuurlijk altijd al. Dezelfde fabrikanten zijn vaak OEM producent voor de gevestigde merken. Echter een paar slimmerikken halen het nu naar Europa.

Ps: Ik heb zelf apparatuur van Jungson ter evaluatie staan :)

Groeten,

Bas

Voor geinteresseerden: kijk eens op de site www.senseofmusic.nl

Hee, lachuh. De prijzen hier in euro's zijn exact het dubbele van de prijs in dollars als je ze in Hong Kong bestelt..

Hee, lachuh. De prijzen hier in euro's zijn exact het dubbele van de prijs in dollars als je ze in Hong Kong bestelt..

Rijst de vraag weer WAAROM????? :blink::(

Rijst de vraag weer WAAROM????? :blink::(

Beste Sodejuu,

Ik zal je zeggen waarom. Er is een grote kans dat de handel deze apparatuur voor welliswaar hetzelfde bedrag inkoopt, als wij het zelf uit china uit kopen. Dan gaan de invoerrechten en transportkosten er nog af.

Tegenwoordig wordt het bijna als schande gezien als men ziet dat de nederlandse handel ook wat verdient. Vergeet echter niet, als jij een toko hebt die alleen draait op het verkopen van deze apparatuur, valt er weinig brood in te verdienen. Eerst zijn er de zeer hoge kosten van je pand, vaste lasten personeel etc. (en geloof me die zijn hoog!) als dat er allemaal af is moet er ook een beetje winst overblijven.

Ook moet de nederlandse handel veel geld en tijd inversteren om deze nieuwe producten te promoten (adverteren) in te kopen en service over te verlenen

Natuurlijk kunnen we nu zelf uit alle hoeken van de wereld onze spullen zelf inkopen. Maar als straks alle nederlandse handel verdwijnt, waar moeten we dan heen voor service beurten? waar kunnen we nieuwe apparatuur beluisteren en bekijken? Waar kunnen we onze ocassion's inruilen? waar kunnen we terecht voor vragen en service? In china?

Groeten,

Bas

Het viel me gewoon op dat de prijzen exact het dubbele waren. Het blijft voor mij snel verdiend, de prijs even meer dan verdubbelen.

Verder, Bas, hebben we het hier (Hong Kong) over een bedrijf dat

Okee Bas, meer dan 100 procent op deze handel is dus noodzakelijk (toen ik een eigen zaak had was mijn marge op pc's trouwens veel lager). Maar mijn andere argumenten dan?

Een bedrijf mag van mij best winst maken en kosten doorberekenen, maar als je dit slechts met (meer dan!) verdubbelen van een NETTO prijs (Hongkong) kunt bereiken, dan verkoop je wel heel erg weinig, of maak je meer dan gemiddeld hoge kosten en mag je wel eens over je bedrijfsvoering gaan nadenken.

Ik verkoop momenteel ook producten uit Hongkong en mijn inkoopmarge bij meerdere stuks afname is bepaald niet gering :blink:

Bovengenoemde prijs in Hongkong was een netto stuksprijs, waar voor een particulier alleen nog btw en invoerrechten bij komen als alles volgens de regels verloopt :rolleyes:

Nu zou ik bij deze kabel gewoon naar een dealer in NL gaan, maar er zijn producten waarbij ik wel 25x nadenk voor ik dat doe, zoals een digitaal fototoestel bijvoorbeeld.

En zeg nou zelf Bas, die haal jij toch ook zonder schroom in zo'n warm land als je daar toch op vakantie bent? :D

Andr

Beste CGM,

Nou 100% wil ik niet persee zeggen, maar helaas is het gewoon bijna niet anders meer te doen hier om te overleven. Als die audiohandelaren allemaal in dikke auto's reden en slapend rijk worden, was het natuurlijk belachelijk. Echter zo is het niet. Het is helemaal geen vetpot en de een naar de ander gaat kapot.

Vaak zijn het i.d.d. de tussen station's etc. die er wel heel veel op verdienen. Maar de eindverkoper (de winkels) het minst. daar ben ik van overtuigd.

Groeten,

Bas

Beste Henk,

In principe sta ik iedereen ter woord. En voor mij is het altijd een gun gun situatie. Een klant mag van mij al mijn beschikbare tijd inb eslag nemen. Ik deel van harte mijn enthousiasme, kennis en geloof over een product. Ik gun de klant het beste. En dan echt niet alleen met goederen die ik verkoop. Daartegenover verwacht ik ook dat de klant mij mijn broodwinning gunt.

Groeten,

Bas

Manus,

Dit klint interessant. Mooi spul, zeg. Waar heb je dit gekocht?

Groeten,

Eef.

In Leiden dus. Het adres vind je op www.senseofmusic.com

Succes.

Het viel me gewoon op dat de prijzen exact het dubbele waren. Het blijft voor mij snel verdiend, de prijs even meer dan verdubbelen.

Verder, Bas, hebben we het hier (Hong Kong) over een bedrijf dat

ik vind winkelen op het internet steeds leuker worden. Vooral het principe van Kieskeurig.nl vind ik mooi. Je kiest dan een product en kiest dan "winkels". Dan zie je vervolgens de winkels die het product verkopen voor de laagste prijs. Bijvoorbeeld een televisie die in de winkel 1000 euro kost, kost op het internet zo gauw 150 to 200 Euro minder. Het voordeel is, dat je niet meer op pad hoeft om allerllei winkels af te struinen, maar in

Tja Edwin,

Als het aan jou ligt zitten we dadelijk alleen nog maar in een internetkroeg met virtuele drankjes, gaan we naar internettheater waar het de tickets automatisch van je creditkaart worden afgeschreven en werk je dadelijk alleen nog maar voor een internetbaas die uiteindelijk te weinig marge kan hanteren om jouw salaris te kunnen betalen ...

:rolleyes:

Tja Edwin,

Als het aan jou ligt zitten we dadelijk alleen nog maar in een internetkroeg met virtuele drankjes, gaan we naar internettheater waar het de tickets automatisch van je creditkaart worden afgeschreven en werk je dadelijk alleen nog maar voor een internetbaas die uiteindelijk te weinig marge kan hanteren om jouw salaris te kunnen betalen ...

:rolleyes:

ik vind het wel een goed omschrijving, Peter. :rolleyes:

Ik mis alleen nog de Albert Heyn online winkel, waarmee je via het internet boodschappen kunt bestellen. :D

Elke keer weer naar de Albert Heyn in die drukte met die lange rijen voor de kassa vind ik zo ouderwets. :lol: Neen, doe mij maar gewoon een paar boodschappen aanklikken online en dan lekker thuisbezorgd krijgen. Ik snap niet dat er nog zo weinig supermarkten online zijn. Volgens mij zittten daar best veel mensen op te wachten :D

En nog even, dan hebben we allemaal LCD-televisie. Dan kun je televisie kijken en gelijkertijd muziek en film downloaden en online bestellen. En ook nog eens televisie kijken. En het kost bijna niks. En zoals ik al zei, daar hou ik van. :D

Edwin