Alco Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 AJajajjj, kwam ik me daar net via internet een wel heel verleidelijk aanbod tegen. Zat ik net deze week te kletsen op dit forum over OF Rega P3, OF 'n Linn Basik draaitafel. zie ik opeens 2e hands een Linn LP12 te koop staan. (met Akito/Dynavector 20a,voor 2250,-) 1 maar... de prijs lig zo'n 40% boven m'n budget. Maarja, dan heb je wel DE draaitafel ,DE befaamde LP12. Damn, wat kan keuzes maken toch moeilijk zijn. kan ik nou beter gewoon onderaan beginnen met een Pro-ject 1.2 of zoiets, of direct in 1 keer goed beginnen door de LP12 aan te schaffen. (maarja, voor 't enorme prijsverschil kan ik ook -tig LP's kopen. Aangezien ik nog maar iets van 30 LP's over heb..) pffff, lastige keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Beste Alco ( elco)??? Alco is volgens mij een naam die wel vaker voorkomt in Drenthe lijkt mij prima naam . Linn laat je niet {{ verleiden}} [verlijden] door een naam en gebruikt en prijs . Element moet waarschijnlijk een nieuwe voor gekocht worden (uitgedroogd rubber ophanging) wat is ermee gebeurt hoe is de toestand van het cantilever ??? recht ,krom,beschadigd,oxidatie? Arm is de simpelste van Linn die er is Akito beslist geen slechte maar ook echt niet top,de lagering? . Loopwerk hoe oud, hoever versleten, beschadigd,lagering, afstelling,schokken,stoten ?? Is natuurlijk allemaal reparabel maar nieuw is nieuw . Ik persoonlijk denk dat het niet zo moeilijk is en een Drent denkt wel 5 x na voordat hij z'n geld uitgeeft. Met vriendelijke groet, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 januari 2001 Author Report Share Posted 6 januari 2001 Bedankt voor je snelle reactie, henk Haha, je hebt wel gelijk . Ik zal dan,wat dat betreft, een rasechte Drent zijn. (Ik twijfel vaak heel lang, voordat ik iets koop) Tja, 2e hands een draaitafel kopen,daar ben ik ook iets huiveriger voor dan bijv. een versterker of luidsprekers of CD-speler) Vooral particulier. Laat ik dan nog maar even afwachten. (zoals 'n echte Drent) De groet'n uut Ass'n. Al Coholfree (nog'n bijnaam) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest digit Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 staar je niet blind op de LP-12, een houten raamwerk op een paar veren... ik heb de LP-12 nou al zo vaak gehoord, ik vind het maar een middelmatig ding. Tom Fletcher van Nottingham Analogue zegt over de LP-12 terecht:'Bouncy Bouncy'table. maar als je net als Bose of B&O keer op keer paginas groot adverteert, massapsychologie ! luister en VOEL dan eens een Nottingham Spacedeck of Hyperspace... wat kost een LP-12? iets van 12.000.- Nw ? ALS een Lp-12 echt zo goed zou klinken voor dat geld, dan moet je 'm zeker niet van binnen bekijken, want dat maakt iedere rechtgeaarde nederlandse zelfbouwer dus veeeeel beter ! of niet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Beste Alco, Ik bin oak'n Drent en woan in Fraisland en ik denk ook lang na veurdat ik wat doe. Als je iets doet doe het dan goed en anders moet je het niet doen. Zo slecht is Linn nou ook weer niet zoals boven beschreven maar een simple oude Linn was toen erg goed en nu ?????? Er zijn op dit moment verschillende andere draaitafels die met een goed element en arm ook beslist topklasse zijn en ook Linn voorbij gaan voor een iets aantrekkelijker prijs. Linn is er wel voor 12.000,00 maar dat koste een LP 12 met Akito lang niet dat was iets van +/- 3000,00 nieuw prijs. Maar Nottinham Analoque is echt erg goed en Acoustic Solid ook en Rega en Clear-Audio en VPI en Transrotor en Thorens het grote voorbeeld voor Linn niet te vergeten enzovoort. Met vriendelijke groet, ut Frieslan met een dakje erboven. Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 januari 2001 Author Report Share Posted 6 januari 2001 Hallo Digit, Nou, om te beginnen zou ik Linn absoluut niet in 't zelfde rijtje willen plaatsen als Bose (oplichters) en B&O. De Linn LP12 zou toch moeilijk al meer dan 25 jaar met succes gebouwd en verkocht kunnen worden als er niet een zeer groot aantal tevreden eigenaren zijn. En die zijn er! Ik weet niet hoe je bij 'n prijs van ong. 12000,- komt, maar de Linn kost nieuw geloof ik vanaf zo'n 3500 a 4000,-.(zonder arm/element) met arm _ elemant komt er algauw zo'n 1200 a 1500,- bij. Is't dan toch verstandiger om bijv. een 2e hands Thorens TD-166 te kopen en daar dan een Rega rb250 arm op te zetten + fatsoenlijk element ? Dan zit ik zo rond de 1000,- + de zekerheid dat ie technisch in goede staat verkeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 januari 2001 Author Report Share Posted 6 januari 2001 ...Ben ik weer. Haudio, ken je misschien ook de draaitafel van 't merk "Revolver" ? Dit is 'n draaitafel van 1000,- die er, naar mijn mening, fraai uitziet. Ik heb 'm een keer thuis mogen proberen, maar kon me toen niet bekoren. Volgens de winkel lag dat aan 't goedkope standaard element. Ik heb nog nooit iemand die 't op dit forum,of op 't Naim-users forum, over draaitafels heeft, dit merk horen noemen. Waarschijnlijk bestaat 't merk niet meer, maar ik heb nog enkele HiFi-bladen uit '88- '89 ("New HiFi sound") waar dit merk regelmatig werd genoemd als goede budget draaitafel. Groet'n Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 januari 2001 Report Share Posted 6 januari 2001 Hai Alco, Revolver ken ik wel werd in het verleden veel verkocht door Rinsma in Lippenhuizen. Ik heb het idee dat deze draaitafel nu niet meer gemaakt wordt, misschien dat Rinsma je dat kan vertellen omdat hij deze dingen verkocht en bij mijn weten nu ook niet meer. Inderdaad net wat je zegt een budget draaitafel niet slecht maar beslist niet super en niet te vergelijken met wat nu mogelijk is. Groetn , Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest robertp Posted 8 januari 2001 Report Share Posted 8 januari 2001 Alco, Misschien heb je je keuze al gemaakt, maar als je nog twijfelt, wil ik je als Linn-liefhebber een goede tip geven. Vraag het serienummer van de LP12 op en je kunt bij de importeur (Latham) informeren naar het 'medisch' dossier. Zij registeren alles wat er in de loop der jaren aan een apparaat gebeurt, mits het natuurlijk bij een erkende dealer is gedaan. Bovendien kunnen ze je adviseren of het een verstandige koop is. Op die manier heb ik de mijne ook 2e hands gekocht. Verder is nog van belang wat voor voeding erbij zit. Een Lingo kost nieuw als rond de 2400 gulden, terwijl een Valhalla of Basic aanmerkelijk minder kost. Wat je sowieso moet doen, is het ding zelf bekijken en beluisteren. Dan spoor je al snel mankementen op. Een verrotte cantilever of versleten element HOOR je gewoon. Maar let ook op of de draitafel de Cirkus-upgrade heeft ondergaan. Kun je o.a. zien aan de zwarte ipv zilveren schroeven aan de onderzijde. In dat geval zijn er ook andere lagers aangebracht. En als de vering niet deugt - bouncy bouncy zodat 'ie ook gewoon op een Ikea tafeltje te installeren is, in tegenstelling tot een Nottingham - kun je dat ter plekke zien, horen en voelen. Daar hoef je geen prof voor te zijn. Ik ben het met je eens dat een tweedehands koop nooit echt jofel voelt qua garantie. Zeker niet als het bedrag eigenlijk boven je budget is. Maar veel ellende kun je simpel voorkomen. Ik heb nog geen seconde spijt van de 2e hands LP12 die ik gekocht heb.Die kost in nieuwe vorm inderdaad rond de 13.000 (LP12 + Lingo voeding = 6000; arm = Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hans de Crom Posted 13 januari 2001 Report Share Posted 13 januari 2001 Alco, Tot nu toe heb ik 2 keer een gebruikte Thorens gekocht en beide keren tot volle tevredenheid. Let op de lagering van het plateau en de arm. Als er geen speling op de arm zit kan er al niet zoveel meer mis gaan. Mijn eerste aanschaf was een Thorens TD-166 en de tweede een TD320. Met name de 320 is echt heel goed. Twee kennisen van mij hebben ook gebruikte Thorens draaitafels gekocht en zonder problemen. Dit waren een TD320MK2 en een TD520MK1. Dus, goed opletten hoe de algehele staat is. Dit zegt ook iets over de eigenaar. Nieuwe snaar en genieten maar. Groeten en succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gsr Posted 29 januari 2001 Report Share Posted 29 januari 2001 probeer eens de michel gyrodeck met vdhul mc one special Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jos ernst Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 Ik vind het tricky om als leek een 2e hands draaitafel te kopen. Het toch een stukje fijnmechaniek waar een hoop aan kan gaan mankeren. Ik zou mijn geld op een nieuwe zetten. Er zijn genoeg prima draaitafels te koop, gebouwd met de nieuwste technieken en materialen voor elk budget, waarom dan risiko nemen? Vanwege de naam? Heb ooit een oudere Thorens gekocht en hem na een dag geretouneerd: Gedateerd uiterlijk + div. mankementen. Ben nu erg blij met een Project 6.9, nieuw, garantie, no problems! Succes Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 februari 2001 Author Report Share Posted 1 februari 2001 Hallo Jos, Ik ben 't grotendeels wel met je eens. 2e hands particulier een draaitafel kopen vind ik ook best wel tricky. Ik zou 't wel aandurven bij een goede HiFi-zaak. Dan heb je tenmisnte toch vaak nog een beetje garantie. Een gedeateerd uiterlijk vind ik persoonlijk niet erg. Ik zie liever een 25 jaar oude Linn LP12 dan bijv. van die splinternieuwe plexiglas modellen. Maar ach, ik hou 't waarschijnlijk toch maar bij CD (voorlopig..?) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts