beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Beunky als je evt nog aan een uitgave van het duitse blad Stereo van april 2004 kunt geraken . Hier kun je een test tussen de Harbeth hl-p3es-2 en de Spendor s3 /5 se lezen Harbeth. BBC kompaktmonitor der Topklasse mit einem allroundtauglichen Schuss lebendigkeit. afm 19x30,5x20 cm 6 jaar garantie . (1500 euro setprijs) Spendor. Ausgewogener Nahfeldmonitor mit traumhaften Mitten. afm 16,5x30,5x19 cm. 5 jaar garantie (1500 euro steprijs) MVG Luxman Thnx, ik zal eens zoeken. Misschien heb ik die Stereo wel, weet ik niet zeker. Thnx in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Zou je nou wel zoveel geld uitgeven voor speakers? Waarschijnlijk zul je ze nooit goed kunnen laten klinken in een klein kamertje op een plank. Of koop je ze op de toekomst gericht, weet je al wat je volgende ruimte wordt?Nou ja, jouw keus natuurlijk. Zelf heb ik monitoren gebouwd voor een kleine zolderkamer, kosten zo'n 200 euro per stuk, klinken echt niet verkeerd. Maar op een stand, een stukje van de muur, klinken ze stukken beter dan op het bureau waar ze nu op staan. Dat is op zich wel weer zo. Zou een betere hoofdteleoon (zoals ik al zei, Stax of de betere Sennheisers of de Grado RS-2 of RS-1 of de betere Beyers) dan een betere oplossing zijn, misschien? Of het beter is, kan ik niet zeggen. Wat ik wel weet is, dat je, als je niet oppast met een koptelefoon sneller doof wordt dan je lief is. En dan hoef je sowieso niet meer aan luidsprekers te denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Beunky, als dit die dingen zij die vergelijkbaar zijn met de Rogers/Kef/Spendor LS3/5a, dan zou ik er nog eens goed over nadenken, mien jong ! De LS3/5a's zijn onmogelijke speakers om aan te sturen, vanwege onder andere het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Inderdaad, in een test las ik dat die Harbeth wel 100 watt continu aan versterkervermogen nodig heeft om te gaan zingen: 81 dB gevoeligheid..........waar vind je dat nog: inderdaad aan de overzijde van het Kanaal: "splendid isolation". Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Inderdaad, in een test las ik dat die Harbeth wel 100 watt continu aan versterkervermogen nodig heeft om te gaan zingen: 81 dB gevoeligheid..........waar vind je dat nog: inderdaad aan de overzijde van het Kanaal: "splendid isolation". Oei, dat is wel erg laag ja. Een versterker die dat trekt, past waarschijnlijk niet binnen mijn budget... Andere opties misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Inderdaad, in een test las ik dat die Harbeth wel 100 watt continu aan versterkervermogen nodig heeft om te gaan zingen: 81 dB gevoeligheid..........waar vind je dat nog: inderdaad aan de overzijde van het Kanaal: "splendid isolation". Oei, dat is wel erg laag ja. Een versterker die dat trekt, past waarschijnlijk niet binnen mijn budget... Andere opties misschien? B&W N805? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Zou je nou wel zoveel geld uitgeven voor speakers? Waarschijnlijk zul je ze nooit goed kunnen laten klinken in een klein kamertje op een plank. Of koop je ze op de toekomst gericht, weet je al wat je volgende ruimte wordt?Nou ja, jouw keus natuurlijk. Zelf heb ik monitoren gebouwd voor een kleine zolderkamer, kosten zo'n 200 euro per stuk, klinken echt niet verkeerd. Maar op een stand, een stukje van de muur, klinken ze stukken beter dan op het bureau waar ze nu op staan. Dat is op zich wel weer zo. Zou een betere hoofdteleoon (zoals ik al zei, Stax of de betere Sennheisers of de Grado RS-2 of RS-1 of de betere Beyers) dan een betere oplossing zijn, misschien? Of het beter is, kan ik niet zeggen. Wat ik wel weet is, dat je, als je niet oppast met een koptelefoon sneller doof wordt dan je lief is. En dan hoef je sowieso niet meer aan luidsprekers te denken. Vrees niet, ik heb mijn hoofdtelefoon zo zacht staan dat ik hem harder moet zetten als bijvoorbeeld mijn vader even wil luister, terwijl ik dat vaak al te hard vindt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Inderdaad, in een test las ik dat die Harbeth wel 100 watt continu aan versterkervermogen nodig heeft om te gaan zingen: 81 dB gevoeligheid..........waar vind je dat nog: inderdaad aan de overzijde van het Kanaal: "splendid isolation". Oei, dat is wel erg laag ja. Een versterker die dat trekt, past waarschijnlijk niet binnen mijn budget... Andere opties misschien? B&W N805? Kost dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Inderdaad, in een test las ik dat die Harbeth wel 100 watt continu aan versterkervermogen nodig heeft om te gaan zingen: 81 dB gevoeligheid..........waar vind je dat nog: inderdaad aan de overzijde van het Kanaal: "splendid isolation". Oei, dat is wel erg laag ja. Een versterker die dat trekt, past waarschijnlijk niet binnen mijn budget... Andere opties misschien? B&W N805? Kost dat? Meer dan een Stax Hoeveel meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 B&W N805? Kost dat? Meer dan een Stax Hoeveel meer? 2e hands zijn ze nog "te betalen" 1e en 2e Hmm.... Nieuwprijs ongeveer 900 - 1000 per stuk, uiteraard exclusief stands? Tweedehands is voor mij geen optie, en zo'n bedrag als hierboven staat eigenlijk ook niet. Modelletje daaronder dan? De 705, geloof ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Oh, ik dacht dat ze 800 per stuk waren, want dat werd er voor gevraagd toen ik ze vorig jaar beluisterde. Dat is maar 100 euro verschil met die je eerst bekeek. Maar goed, dan de 705 misschien.. Ze zijn in ieder geval veel makkelijker aan te sturen dan die fransozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Oh, ik dacht dat ze 800 per stuk waren, want dat werd er voor gevraagd toen ik ze vorig jaar beluisterde. Dat is maar 100 euro verschil met die je eerst bekeek.Maar goed, dan de 705 misschien.. Ze zijn in ieder geval veel makkelijker aan te sturen dan die fransozen. Welke Fransozen? Harbeth is zo Brits als Queen Victoria... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Tweedehands is voor mij geen optie... Tsssss Zonde Mis je als h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Oh, ik dacht dat ze 800 per stuk waren, want dat werd er voor gevraagd toen ik ze vorig jaar beluisterde. Dat is maar 100 euro verschil met die je eerst bekeek.Maar goed, dan de 705 misschien.. Ze zijn in ieder geval veel makkelijker aan te sturen dan die fransozen. Welke Fransozen? Harbeth is zo Brits als Queen Victoria... Dat zegt dan niet veel. Die Victoria was ook half van obscure niet Britse afkomst en sprak als peuter Duits. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Tweedehands is voor mij geen optie... Tsssss Zonde Mis je als h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Misschien is de Mission 780 (se) of 781 wat voor jou? En ik hoor ook diverse positieve verhalen over de Mordaunt Short 902, al zijn die wel 'onder' jouw budget Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Oh, ik dacht dat ze 800 per stuk waren, want dat werd er voor gevraagd toen ik ze vorig jaar beluisterde. Dat is maar 100 euro verschil met die je eerst bekeek.Maar goed, dan de 705 misschien.. Ze zijn in ieder geval veel makkelijker aan te sturen dan die fransozen. Welke Fransozen? Harbeth is zo Brits als Queen Victoria... Ach, wat maakt het ook allemaal uit. Het is een voor mij onbekend merk dat volgens iemand werd verkocht in Parijs. Die Fransen zijn net zo chauvinistisch als de Engelsen, eigen merk eerst. Vandaar.. Vraag dan ook gewoon naar B&W of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 juli 2004 Author Report Share Posted 27 juli 2004 Oh, ik dacht dat ze 800 per stuk waren, want dat werd er voor gevraagd toen ik ze vorig jaar beluisterde. Dat is maar 100 euro verschil met die je eerst bekeek.Maar goed, dan de 705 misschien.. Ze zijn in ieder geval veel makkelijker aan te sturen dan die fransozen. Welke Fransozen? Harbeth is zo Brits als Queen Victoria... Ach, wat maakt het ook allemaal uit. Het is een voor mij onbekend merk dat volgens iemand werd verkocht in Parijs. Die Fransen zijn net zo chauvinistisch als de Engelsen, eigen merk eerst. Vandaar.. Vraag dan ook gewoon naar B&W of zo. Ik kan toch niet ruiken dat je die merken niet kent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Harbeth is puur Engels, kwam ik toevallig in Parijs tegen en is gewoon in Nederland te koop, bijvoorbeeld audiocube (zie hun website). Voor sommige mensen bestaat het wagenpark uit Opel, VW en Ford. Niks mis mee, maar wel erg beperkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 juli 2004 Report Share Posted 27 juli 2004 Harbeth is puur Engels, kwam ik toevallig in Parijs tegen en is gewoon in Nederland te koop, bijvoorbeeld audiocube (zie hun website). Voor sommige mensen bestaat het wagenpark uit Opel, VW en Ford. Niks mis mee, maar wel erg beperkt. Dus ik ben beperkt volgens jou omdat ik een bepaald merk niet ken? En jij bent alles wetend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Dus ik ben beperkt volgens jou omdat ik een bepaald merk niet ken? En jij bent alles wetend? Ik ken bij lange na ook niet alles, maar als je iets niet kent hoef je het daarom nog niet af te wijzen wanneer je er voor het eerst over hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Dus ik ben beperkt volgens jou omdat ik een bepaald merk niet ken? En jij bent alles wetend? Ik ken bij lange na ook niet alles, maar als je iets niet kent hoef je het daarom nog niet af te wijzen wanneer je er voor het eerst over hoort. Wat is hier dan afgewezen? Heb ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Volgens mij is Audio Excellence in Zevenbergen de importeur van Harbeth. Die lui kunnenje je beslist meer vertellen (en zeker meer laten horen). Een leuk adres om eens langs te gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Ach, wat maakt het ook allemaal uit.Het is een voor mij onbekend merk dat volgens iemand werd verkocht in Parijs. Die Fransen zijn net zo chauvinistisch als de Engelsen, eigen merk eerst. Vandaar.. Vraag dan ook gewoon naar B&W of zo. Sorry CGM, zo was het niet bedoeld, maar wellicht heeft bovenstaande quote me op het verkeerde been gezet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 juli 2004 Report Share Posted 28 juli 2004 Ach, wat maakt het ook allemaal uit. Het is een voor mij onbekend merk dat volgens iemand werd verkocht in Parijs. Die Fransen zijn net zo chauvinistisch als de Engelsen, eigen merk eerst. Vandaar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts