Sodejuu Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Zo'n TV heb ik tot voor kort ook gehad Die was van een bekend merk dat ik niet nader wil noemen maar zijn naam aardig eer aan deed Eens raden: Pieplips? Die van mij was een Sharp, ook wel toepasselijk. Nee, een ZoNie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Nog even en je moet kauwgom plakken op de cinch bussen om meganische trillingen te elimineren. Dat is al een heel bekende tweak. Vooral in Engeland. Je kunt daar iets van blue-tack kopen. Soort van kant en klare voorgekauwde plakkauwgom om dingen mee aan de muur te hangen. Sommigen hebben daar hun hele CD speler mee volgestopt. BTW. wat zijn audiovoeten, Snoek? Van platvoeten en klompvoeten heb ik wel eens gehoord, niet iets om blij mee te zijn. Zijn audiovoeten iets wat je krijgt als je teveel op audiobezoek gaat bij audiovrienden? Mogen ze wel op gaan passen met die luistersessies bij elkaar. Een vloeistof die de CD beschermt tegen het laserlicht Want iedereen voelt wel op zijn klompen aan dat die laser op een gegeven moment door de CD heen brandt en dat leidt natuurlijk tot verlies van data op de CD. Iemand een ideetje voor een patent op dit idee ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Er zitten een hoop opamps met een even aantal pootjes in mijn cd speler. Zal ik van elk een pootje weg knippen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Er zitten een hoop opamps met een even aantal pootjes in mijn cd speler.Zal ik van elk een pootje weg knippen? Je hebt gelijk Duck, Bij al die op-amps is het aantal pootjes even (8). Er zit er ook een in waar wel 100 pootjes aanzitten, helemaal rondom. Hoe die vooruit moet komen is mij een raadsel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Er zitten een hoop opamps met een even aantal pootjes in mijn cd speler.Zal ik van elk een pootje weg knippen? Je hebt gelijk Duck, Bij al die op-amps is het aantal pootjes even (8). Er zit er ook een in waar wel 100 pootjes aanzitten, helemaal rondom. Hoe die vooruit moet komen is mij een raadsel. Toch niet. Een LM3875 is ook een (power)opamp en die heeft 11 pootjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Maar die zit niet im mijn cd speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Toch niet. Een LM3875 is ook een (power)opamp en die heeft 11 pootjes Daarvan worden er maar 5 gebruikt. Zitten er dus 6 teveel aan Kan nooit wat zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Toch niet. Een LM3875 is ook een (power)opamp en die heeft 11 pootjes Daarvan worden er maar 5 gebruikt. Zitten er dus 6 teveel aan Kan nooit wat zijn. Dan zou je wel eens wat kunnen knippen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Afgelopen weekend in de weer geweest met 4 vellen lichtblauw A4. Mijn eerste reactie met de vellen eronder: krijg nou wat Maar na een paar keer wel/niet hoorde ik geen verschil meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 2 augustus 2004 Author Report Share Posted 2 augustus 2004 Hier zijn wat antwoorden op serieuze vragen. Ten eerste is het niet de bedoeling slechts 1 vd 5 'tweaks' uit te proberen, want de kans is groot dat je niks hoort. Maar dat had ik van tevoren gezegd: alle 5 doen. Verder is het NIET "zomaar wat roepen zonder theorie"!!! Peter Belt heeft al 20 jaar hiermee geexperimenteerd, maar helaas weinig gepubliceerd totdat hij in 1999(?) online ging. Zijn ideeen worden gejat (of onbewust gekopieerd) door topmerken als Kharma, Totem, Musical Fidelity etc. Er zit wel degelijk praktijkervaring aan vast; ook audiodealers gebruiken pwb-producten. Laat ik iets over de theorie erachter vertellen. Er zijn geen MECHANISCHE dus meetbare effecten. Wij mensen zijn een product van miljoenen jaar evolutie en reageren nog steeds primitief op onbekende, technische apparaten en andere zaken in de huiskamer. Hoe zou een oerwoudmens reageren in een kamer vol met elektriciteit, lampen, apparaten, telefoons etc.? Het antwoord is angst. Angst voor het onbekende. Hij wil rennen, vluchten, of eventueel vechten. Stresshormonen worden hiertoe aangemaakt. Jullie zijn niet anders dan die holenmens. Ik ook niet hoor:) Wij reageren nog steeds primitief, zoals ons lichaam in duizenden jaren is geprogrammeerd. Daar kun je niks aan doen. Peter Belt kan daar wel wat aan doen. Bijv. die laatste tip van de 4 voetjes. Ga maar eens na hoeveel apparaten en meubels je in huis hebt op 4 voeten. Tien, twintig, honderd? Je onbewuste interpreteert dit nog steeds als onbekende viervoeter en dus gevaar en dus stress. Weg luistergenot. Als je de moeite neemt papiertjes te leggen onder die 4e voet, heeft je brein 1 gevaar minder in de gaten te houden. Nogmaals: het geluid uit de speakers verandert niet, onze waarneming wordt stukje bij beetje ontstresst. Nu iedereen de theorie weet, moeten er toch mensen zijn die het experiment gaan uitvoeren. The_Ark Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 O, dus het hele probleem is gewoon stress... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Grotere bullshit heb ik echt nog nooit gehoord... Dus als je je bed (bijvoorbeeld) op blauwe A4'tjes zet, dan staat ie niet meer op 4 poten en hoeft je brein 'm niet meer in de gaten te houden? Kom nou zeg, dat geloof je toch zeker zelf niet. Bovendien zijn de meesten van ons opgegroeid met elektrische apparaten, dus daar zijn we echt wel aan gewend... Haha... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Weg met dikke kabels, want die lijken op slangen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Weg met dikke kabels, want die lijken op slangen! Een slang heeft geen poten Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Mijn luidsprekers zijn ergens in 1991 getest in de HVT. Daarin staat ook een citaat over Peter Belt die ik destijds niet kon plaatsen. Er werd gesproken over een miniem scherp randje wat verdween door het plaatsen een Peter Belt sticker waarmee het een, en ik citeer, "een kippetjes vel" niveau kreeg. Ik meende altijd dat het een verschrijving was (of zoiets ). Dit wetende kan ik de review op juiste waarde schatten Zal eens kijken wie de reviewer was. Gelukkig, voor mij dan, had ik de speakers al toen ik de review onder ogen kreeg. Met alle respect voor The Ark maar die Peter Belt hoort ..... ach laat ook maar.. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Weg met dikke kabels, want die lijken op slangen! Een slang heeft geen poten een kabel wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Weg met dikke kabels, want die lijken op slangen! Een slang heeft geen poten een kabel wel? Waarom ben je er anders bang voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Kweet nie, Iedere keer als we naar onze muziek via onze set gaan luisteren(als de omgeving dit toelaat ongestoord te doen,waf +blaffaktor=0 dus),dan verwachten wij toch iets van onze set,en aangezien wij audioten toch weten dat 't altijd beter kan,kan je met experimenteren toch effe de "stress"van je afzetten waardoor dingen je dus beter kunnen opvallen.De dingen van PB zullen dus toch een onderdrukte verwachting en hoop om iets te kunnen horen,iedere keer als je ze ziet,onbewust toch op een hogere waarnemingsniveau brengen(primitiever,zorg dus dat je partner en/of andere geliefden uit de buurt zijn ),waardoor we misschien meer kunnen horen?(in je eigen vertrouwde omgeving ?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Mijn luidsprekers zijn ergens in 1991 getest in de HVT. Daarin staat ook een citaat over Peter Belt die ik destijds niet kon plaatsen. Er werd gesproken over een miniem scherp randje wat verdween door het plaatsen een Peter Belt sticker waarmee het een, en ik citeer, "een kippetjes vel" niveau kreeg. Ik meende altijd dat het een verschrijving was (of zoiets ). Als ik zo naar die kippen in de diepvries van de supermarkt kijk met dat velletje lijkt me dat niveau nou echt helemaal niets. Btw, het velletje wat met "kippenvel" bedoeld wordt kom je alleen bij geslachtte kippen tegen. 'Tis mij altijd een raadsel geweest waarom recencenten er aan refereren. Ze zeggen dan toch eigenlijk: "Klinkt als een dooie kip" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 De dingen van PB zullen dus toch een onderdrukte verwachting en hoop om iets te kunnen horen,iedere keer als je ze ziet,onbewust toch op een hogere waarnemingsniveau brengen(primitiever,zorg dus dat je partner en/of andere geliefden uit de buurt zijn ),waardoor we misschien meer kunnen horen?(in je eigen vertrouwde omgeving ?). placebo-effect.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 De dingen van PB zullen dus toch een onderdrukte verwachting en hoop om iets te kunnen horen,iedere keer als je ze ziet,onbewust toch op een hogere waarnemingsniveau brengen(primitiever,zorg dus dat je partner en/of andere geliefden uit de buurt zijn ),waardoor we misschien meer kunnen horen?(in je eigen vertrouwde omgeving ?). placebo-effect.. Juist! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 De dingen van PB zullen dus toch een onderdrukte verwachting en hoop om iets te kunnen horen,iedere keer als je ze ziet,onbewust toch op een hogere waarnemingsniveau brengen(primitiever,zorg dus dat je partner en/of andere geliefden uit de buurt zijn ),waardoor we misschien meer kunnen horen?(in je eigen vertrouwde omgeving ?). placebo-effect.. Juist! Of niet. Dat weet je dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Of niet. Dat weet je dus niet. Nee, daar trap ik niet. Deze meneer heeft een theorie over angst, prima, heel simpel te bewijzen als ie dat zou willen. Angst leidt tot fysiologische veranderingen, en die zijn gewoon meetbaar. Waar is die test waarbij mensen worden blootgesteld aan tafels, stoelen, apparaatvoetjes, enz. en waarbij hartslag, bloeddruk, zweetproduktie, enz. worden gemeten? Tot die tijd hou ik het op placebo-effect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts