Jump to content

experiment

The_Ark
 Share

Recommended Posts

Weg met dikke kabels, want die lijken op slangen! :D

Een slang heeft geen poten :P

Jawel, maar die zie je niet meer en die hebben ook geen functie meer. Die zijn wegge

Weg met dikke kabels, want die lijken op slangen! :D

Een slang heeft geen poten :P

Jawel, maar die zie je niet meer en die hebben ook geen functie meer. Die zijn wegge

Ome Henk wil ik bedanken omdat hij tenminste de blauwe papiertjes heeft uitgeprobeerd en de cd's in de doosjes heeft uitgelijnd. Ome Henk, die Silver Rainbow Foilstickers zijn gewoon verwijderbaar.

Classe heeft reeds kennis gemaakt met PWB; ik wist niet dat er Nederland meer dan 6 PWB-klanten waren. De meesten zijn toch Engelsen.

Ik ben de topic begonnen omdat Prutteltje, Carl en Manus wel wilden experimenteren.

Peter Belt heeft in het verleden bewezen, op audio shows, dat hij een kamer 'the best sound of the show' kon geven. Men kreeg bijv. een installatie niet aan het klinken in een kamer, wat men ook deed; meestal een hotelkamer met matige akoestiek. Hij ging een uurtje aan de slag met zijn stickertjes, schroevendraaier en papiertjes en voila. Super. Het geluid was voor de ogen van de dealers getransformeerd.

(Daar gebruikte hij meer dan die 5 technieken uit ons experiment.)

Dit heeft hij verder bij enkele, ook kritische journalisten gepresteerd.

Die kregen het echter niet voor elkaar hun artikelen te publiceren, de enkeling daargelaten.

Eigenlijk zou om het te bewijzen iemand een cheapo cd-speler moeten pwb'en. Hij zou dan moeten concurreren met een

:huh: Sorry guys,

Maar kan iemand me explainen what de "placebo"effect is ?M'n zoon woont allang niet meer thuis,en m'n woordenboek is ingepakt(heb net woningruil gedaan). :blink:

ff googlen <_<

Placebo's zijn middelen, behandelingen of therapie

Hai Ark,

Ik zal de silver rainbow sticker nog eens proberen te krijgen. Wat ik niet begrijp is dat Peter Belt kamers op beurzen behandelt met als gevolg dat die beter klinken terwijl de meeste luisteraars daarvan niet op de hoogte zijn. 'Bij een placebo denk je dat het werkt en daarom werkt het.

Carl

Wat ik niet begrijp is dat Peter Belt kamers op beurzen behandelt met als gevolg dat die beter klinken terwijl de meeste luisteraars daarvan niet op de hoogte zijn.

Ja, maar dan moet ik eerst aannemen dat mensen ervaren d

Ik moet Prutteltje complimenteren dat hij geexperimenteerd heeft met de blauwe velletjes. Hij hoorde aanvankelijk toch wel verschil, al ging hij daar later aan twijfelen. Dit gebeurt dus vaker bij pwb-beginners, totdat ze meerdere tweaks gaan toepassen. Dus niet opgeven: eigenlijk had je de rest van de meubels ook even een papiertje moeten geven:)

Afgelopen weekend in de weer geweest met 4 vellen lichtblauw A4.

Mijn eerste reactie met de vellen eronder: krijg nou wat  :o

Maar na een paar keer wel/niet hoorde ik geen verschil meer.

Over dikke kabels en knopen: laat de dikke slangen maar met rust B) De platte knopen kun je echter wel leggen in de overige -dropveterkwaliteit- netsnoeren in de luisterruimte: van tv, video, lampen, klokken, telefoonsnoeren. Als je het echt goed wil doen moet je je hele huis door, maar dat kost iets meer tijd.

Super, Carl, dat je het proefpakketje rainbow foil laat komen. Hier is nog een 'recensie' van deze sticker, maar dan alleen op cd's toegepast.

Lees hier het rainbow foil artikel

Een fotootje zonder en met foil.

3.jpg

4.jpg

The_Ark

Het is niet mijn cd, maar ik moest een plaatje hebben met een voorbeeld hoe het eruit ziet. Van het Internet geplukt dus... :( Ik ken die Shiongle niet, doet er ook niet toe.

Toch nog even over dat Placebo-effect. Het is leuk dat dat label aan PWB-producten gehangen wordt, maar dan kan dat voor hetzelfde geld ook voor spikes, dure kabels, dure versterkers, etc. gebeuren. Want er is niks aan te meten, dus placebo????

Doordat het duurder is, zijn de verwachtingen hoger???

Stel, je zet een goedkope en dure versterker naast elkaar die precies hetzelfde meten, dan kunnen 9 van de 10 audiofielen, blind, ook dubbelblind, die twee onderscheiden. Bij non-audiofielen die muziek niet belangrijk vinden of niet weten waarop ze moeten letten, zal het minder zijn.

Dit geldt ook voor PWB-behandelde spullen. Zet een wel en niet behandelde cd naast elkaar en de audiofiel die het effect kent, kan de cd's feilloos en dubbelblind onderscheiden.

Is dit nu hard bewijs? Nee, dat kan in audioland nooit. Ieder gehoor is individueel. Sommigen horen het effect inderdaad niet of nog niet; dan zijn er vaak meer tweaks nodig. :(

Anderen horen het meteen: meer diepte, minder vervorming, meer ruimte, meer informatie. :)

(Dit geldt voor toepassing van de sticker op cd's.)

En juist daarom heb ik het vijfdelige experiment opgezet. Als je een vijfvoudig 'audio-stoorveld' hebt verwijderd, dan is de kans groter dat we vooruitgang horen, dan bij 1 tweak.

The_Ark :cool2: