Sodejuu Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Maar ik denk wel dat uitspraken die gedaan worden niet door/met warsheid gestaaft hoeven te worden. Als je het niet hoort, vind ik het ook prima. Maar je hebt het tenminste wel geprobeerd. Als je dat nog niet eens van plan bent, tja, dan hoef je wat mij betreft aan geen enkele discussie over dat onderwerp mee te doen. Sorry Sodejuu, maar dat ben ik niet met je eens. Dit heb ik in een andere discussie ook al gezegd. Als iemand iets beweert, dan wil ik graag een reden daarvoor. Ik ga niet zomaar klakkeloos alles proberen. Om dan te zeggen dat je niet aan een discussie deel mag nemen, dat zie ik toch anders. Ik heb het misschien wat cru gezegd en had het misschien anders moeten brengen. Ik doel op dit proefje en niet in het algemeen. Het is erg simpel om ff 2 kopietjes te maken en er eentje groen te kleuren. Het is daarom dan ook eenvoudig te proberen. Ik doel er niet op te beweren dat van de euromast springen overleefbaar is en dat zonder meer proefondervindelijk trachten te ervaren. Maar als een simpel testje zoals het kleuren nog niet eens geprobeerd wordt, puur uit warsheid, dan vraag ik me wel eens af waarom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Kan het zijn dat je lens een beetje vuil is? Er zal best wel wat stof op de lens zitten, maar die kans is beduidend kleiner dan bij een normaal loopwerk. In mijn AVM loopwerk schuifelt een stable platter loopwerk, met de lens naar beneden gericht. Die zijn normaal gesproken minder stofgevoelig. Ik heb geen problemen met drop outs of weigeringen. Ik heb het loopwerk met kerst voorzien van een nieuwe klok en daarbij ook de lens goed schoongemaakt (na 6 jaar). Ervoor en erna heb ik altijd profijt gehad van de groene stift. Ik was eerst ook zo wars wat het kleuren betreft. Volgens mijn redenatie kon het ook niets uitmaken. Ik heb (helaas ) mijn mening moeten bijstellen. Als je gaat graven in het forum zul je mijn warsheid betreffende dit ook tegenkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 @Sodejuu Ik ben het met je eens dat het weinig moeite is, en soms probeer ik, tegen beter weten in, ook weleens wat uit hoor, zeker als veel mensen roepen dat iets werkt. Soms echter ben ik dat "hersenloze" tweaken een beetje zat. Ik bedoel hermee, zomaar iets doen, terwijl er niets achter lijkt te zitten, een idee, theorie, hypothese, alleen maar omdat iemand roept dat het werkt. Ik word dan ook een beetje moe van dat argument dat je het moet proberen. Laat degene die iets beweert nou eerst maar vertellen waarom het zou moeten werken. Ik herhaal mezelf, maar ja, dat heb je met meerdere topics over tweaks.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 juli 2004 Report Share Posted 30 juli 2004 Ik word dan ook een beetje moe van dat argument dat je het moet proberen. Laat degene die iets beweert nou eerst maar vertellen waarom het zou moeten werken. Dat vind ik nou ook weer een beetje overdreven. Je hoeft niet alles te kunnen verklaren wat je waarneemt. Maar ik vind het wel belangrijk dat iets goed te verifieeren moet zijn. In heel veel audiodiscussies is dat gewoon niet zo. De een hoort het wel en de ander hoort het niet. Zie vaak het argument dat als je iets niet hoort dat je dan niet goed luistert of dat er dan iets aan je set mankeert. Eigenlijk een dooddoener die niets aan de discussie toevoegt. In het geval van het groen stiften kun je net zo goed stellen dat als je geen verschil hoort, je een uitstekende CD speler hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Je zou ook kunnen stellen dat je cd-speler en misschien de rest van je zet matig is en dit niet kan laten horen Feit in mijn set is dat het wel degelijk hoorbaar is als ik de schijf kleur zowel aan de buiten als ook aan de binnenzijde. Meer details , rust en diepte laat de VRDS10 dan horen ............. de speler is wel voorzien van een "betere klok " . Wie niet wil kleuren kleurt gewoon niet , ik zit er echt niet mee groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Je zou ook kunnen stellen dat je cd-speler en misschien de rest van je zet matig is en dit niet kan laten horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Je zou ook kunnen stellen dat je cd-speler en misschien de rest van je zet matig is en dit niet kan laten horen Feit in mijn set is dat het wel degelijk hoorbaar is als ik de schijf kleur zowel aan de buiten als ook aan de binnenzijde. Meer details , rust en diepte laat de VRDS10 dan horen ............. de speler is wel voorzien van een "betere klok " . Wie niet wil kleuren kleurt gewoon niet , ik zit er echt niet mee groetjes John Als ik dus goed begrijp, als je je cd kleurt..kleurt i Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Een audioCD mag gerust duizenden leesfouten genereren zonder dat het hoorbaar is (bij kopieerbeveiliging wordt er zelfs bewust gebruik van gemaakt). Dit is dus wel te horen, beveiligde cd's tikken ook op gewone cd-spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 31 juli 2004 Report Share Posted 31 juli 2004 Je zou ook kunnen stellen dat je cd-speler en misschien de rest van je zet matig is en dit niet kan laten horen Feit in mijn set is dat het wel degelijk hoorbaar is als ik de schijf kleur zowel aan de buiten als ook aan de binnenzijde. Meer details , rust en diepte laat de VRDS10 dan horen ............. de speler is wel voorzien van een "betere klok " . Wie niet wil kleuren kleurt gewoon niet , ik zit er echt niet mee groetjes John Als ik dus goed begrijp, als je je cd kleurt..kleurt i Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Een audioCD mag gerust duizenden leesfouten genereren zonder dat het hoorbaar is (bij kopieerbeveiliging wordt er zelfs bewust gebruik van gemaakt). Dit is dus wel te horen, beveiligde cd's tikken ook op gewone cd-spelers. Bij mij weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Een audioCD mag gerust duizenden leesfouten genereren zonder dat het hoorbaar is (bij kopieerbeveiliging wordt er zelfs bewust gebruik van gemaakt). Dit is dus wel te horen, beveiligde cd's tikken ook op gewone cd-spelers. Bij mij weer niet. Bij mij evenmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Zaterdag naar de winkel geweest om een Staedtler Lumocolor te scoren. Ze hadden ze niet. Soms lees je dat je "314" moet hebben, soms "317". Welke zou beter geschikt moeten zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Zaterdag naar de winkel geweest om een Staedtler Lumocolor te scoren. Ze hadden ze niet. Soms lees je dat je "314" moet hebben, soms "317". Welke zou beter geschikt moeten zijn? Er is geen verschil qua kleur. Ik heb de Lumocolor 357 en die is ook hetzelfde. Het nummer geeft nl de puntvorm van de stift aan. Hoe lager het nummer, hoe dunner de punt. Ik vind de 357 het makkelijst, maar mijn leverancier heeft ze ook niet meer (Dols in Sittard (groothandel)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 augustus 2004 Report Share Posted 17 augustus 2004 L.S. Met betrekking tot het kleuren van cd's kan ik kort zijn: dit heeft een effect. Ik heb eens de proef op de som genomen en de fouten eens geteld op een (zwaar) beschadigde audio cd. dus niets CD-ROM oid, gewoon CDDA. Conclusie: kleuren leverde meer fouten op, hetgeen zou betekenen dat fouten goed zijn. Als ik dit in overeenstemming probeer te brengen met wat ik indertijd gehoord heb, moet ik concluderen dat het loopwerk dat ik toen gebruikte (een TEAC als ik mij niet vergis) zich het best liet klinken met zoveel mogelijk fouten. Dit op zich zegt niets over andere loopwerken... Eea in ascii is na te lezen hier: artikel over het kleuren van cd's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 augustus 2004 Report Share Posted 17 augustus 2004 Merkwaardig. Wat zou de uitkomst zijn bij een 'nieuwe' cd?? Leuke test trouwens! Welk programma heb je hiervoor gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 augustus 2004 Report Share Posted 18 augustus 2004 Nu weet ik wie in hoeverre die test representatief is voor een audio cd zonder ernstige beschadigingen, maar je zou haast zeggen dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 18 augustus 2004 Report Share Posted 18 augustus 2004 L.S. Met betrekking tot het kleuren van cd's kan ik kort zijn: dit heeft een effect. Ik heb eens de proef op de som genomen en de fouten eens geteld op een (zwaar) beschadigde audio cd. dus niets CD-ROM oid, gewoon CDDA. Conclusie: kleuren leverde meer fouten op, hetgeen zou betekenen dat fouten goed zijn. Als ik dit in overeenstemming probeer te brengen met wat ik indertijd gehoord heb, moet ik concluderen dat het loopwerk dat ik toen gebruikte (een TEAC als ik mij niet vergis) zich het best liet klinken met zoveel mogelijk fouten. Dit op zich zegt niets over andere loopwerken... Eea in ascii is na te lezen hier: artikel over het kleuren van cd's Beste, Wat bedoel je in dit geval met een 'fout'? Is dat: a) een verkeerd gelezen bit (sensor); een verzameling bits die niet door de de foutcorrectie komt; c) een verzameling bits die niet ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts