Jump to content

cd's afschermen.

nilix
 Share

Recommended Posts

Neemt niet weg dat als mensen baat vinden bij dat schilderen het ze van harte gegund is.

;)

Tot nog toe heb ik iedereen kunnen overtuigen van de winst met de groene stift. Dat wil ik ook wel bij jou komen demonstreren :rolleyes::D

Doe geen moeite. Heb het echt wel geprobeerd zonder enig resultaat. En al had het resultaat dan nog heb ik wel eerst wat beters te doen, naar muziek luisteren b.v.

:P;)

Maar wie zegt dat het dan foutloos is :unsure:

Ik denk dat het eerder wat dan wie is. Het is toch heel simpel om een bestand dat op cd staat te vergelijken met een kopie op een hard disk dat van die cd is gehaald. Bij mij gaat dat foutloos kopi

Hoi allemaal!!

Even een vraag van geheel andere orde....

Ik heb hier wat gebrande ceedees (recordables) en die vertonen (laten horen in dit verband) een vreemd getik in de laatste nr's van de ceedees. Is hier wat tegen te doen? Ik vind het nogal een vaag verschijnsel, nogmaals dit treedt alleen op bij gebrande ceedees!

Mvg,

Leon

Ik heb die Steadler Lumocolor 13 jaar geleden(!) al uitgeprobeerd. Het was toen een geheimtip van HomeStudio of HVT ofzo. Een stuk of 10 cd's heb ik zowel aan de buitenrand als ook aan de binnenkant* gekleurd.

Geen verschillen kunnen horen, helaas.

Wat heeft m'n zwager gelachen zeg. :(

*het kleine ribbelrandje aan de niet-labelzijde.

Dit is wel de meest kortzichtige reactie ooit :blink: Dan hoef je nl ook geen cd-speler te kopen, want je kan toch wel aan de hand van de cd-hoes en wat je gehoord hebt op de radio beredeneren hoe de muziek is die erop staat :rolleyes:<_<

Het spreekwoord "In het land van de blinden is

Ik weet ook dat mijn cd-loopwerk nagenoeg foutloos leest, met of zonder groen randje. Je weet niet hoeveel fouten een cd-romloopwerk maakt, maar dat zijn er zeker meer dan 0.

Een CD-Rom heeft zeker leesfouten. Als die niet te herstellen valt, dan wordt de gebruiker daarover ge

Ik weet ook dat mijn cd-loopwerk nagenoeg foutloos leest, met of zonder groen randje. Je weet niet hoeveel fouten een cd-romloopwerk maakt, maar dat zijn er zeker meer dan 0.

Een CD-Rom heeft zeker leesfouten. Als die niet te herstellen valt, dan wordt de gebruiker daarover ge

Maar ik denk wel dat uitspraken die gedaan worden niet door/met warsheid gestaaft hoeven te worden. Als je het niet hoort, vind ik het ook prima. Maar je hebt het tenminste wel geprobeerd. Als je dat nog niet eens van plan bent, tja, dan hoef je wat mij betreft aan geen enkele discussie over dat onderwerp mee te doen.

Sorry Sodejuu, maar dat ben ik niet met je eens. Dit heb ik in een andere discussie ook al gezegd. Als iemand iets beweert, dan wil ik graag een reden daarvoor. Ik ga niet zomaar klakkeloos alles proberen.

Om dan te zeggen dat je niet aan een discussie deel mag nemen, dat zie ik toch anders.

Maar weer on-topic dan:

Bij een CD-Rom wordt er gewoon meer extra data opgeslagen voor de foutcorrectie dan bij een audio CD en is daardoor robuster. Bij een CD-Rom is iedere niet te corrigeren fout desastreus en maakt een file onbruikbaar. Bij audio maakt een foutje meer of minder niet heel veel uit.

Overigens werkt die foutcorrectie van een audio CD met wel iets meer dan alleen pariteitsbits. Er wordt naast interleaving en pariteitsbits ook nog een eens gebruik gemaakt van dubbele Reed-Solomon codes. Daarmee zijn de meeste fouten voor 100% te corrigereren. Dit ligt allemaal keurig omschreven in het zgn "Red Book".

Interpolatie treedt zeker wel op bij sommige CD's maar toch echt niet zo vaak dat het ook maar enige invloed op de ruimtelijkheid van het geluid zou hebben.

;)