Jump to content

Hoofdtelefoon

beunky
 Share

Wie gebruikt er een hoofdtelefoon en hoe vaak gebruik je die?  

89 members have voted

1. 1. Wie gebruikt er een hoofdtelefoon en hoe vaak gebruik je die?

• Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon en ik gebruik hem minstens 1 keer per week
      17
    • Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon en ik gebruik hem elke dag
      12
    • Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon, maar ik gebruik hem minder dan 1 keer per week, doch wel minstens 1 keer per maand
      10
    • Ja, ik heb een hoofdtelefoon maar ik gebruik hem (bijna) nooit
      24
    • Nee, ik heb geen hoofdtelefoon
      19

Recommended Posts

Een Philips HP890 icm een gemodificeerde B-Tech versterker. Ik ben hier bijzonder tevreden over en gebruik hem regelmatig als het iets te laat is om fors te draaien of om in het begin van de nacht radio mee in m'n bed te luisteren.

MF-x-can-v3 met een Senheiser HD-650.Ideaal als ik in de late dienst thuis kom,kun je zonder iemand te storen toch nog lekker van de muziek genieten.

jozef.

Hoe bevalt de Sennheiser HD 650? Die heb ik net vanmiddag gekocht.

Ik gebruik een Beyerdynamic DT 990 pro met een Rega ear en die laatste is licht gemodificeerd in de voeding (Panasonic elco's) en ten aanzien van de gebruikte opamp (Burr Brown OPA 2604).

Na de modificatie klinkt het aardig maar ik mis de impact ondanks het feit dat de beyerdynamic er genadeloos op los ramt.

Senheiser HD570 op de MF Xcan v2

He Sodejuu als je iets concreets weet dan hou ik me aanbevolen.

De voeding zou wel wat beter kunnen.

Maar dan heb je wel een andere trafo nodig.

Groeten Simon

Ik heb een Sennheiser HD580 en een Beyerdynamic DT990 pro en luister zeer regelmatig met hoofdtelefoon.

Ik wou daarom een tweetal jaar geleden een electrostatische Sennheiser kopen (niet de Orpheus), maar moest vast stellen dat die uit de markt werd genomen, jammer. Ik heb dan de Beyer gekocht die een zeer mooie basweergave heeft (beter dan de Sennh HD580), maar die toch achter blijft in de middentonen tov de HD580. Daarenboven zit de Sennheiser met de grote ovalen oorschelpen ook veel comfortabeler. Je kan hem gerust uren op hebben zonder dat je eeb vervelend gevoel krijgt aan de oren. In praktijk gebruik ik dus quasi altijd de Sennheiser.

Als hoofdtelefoonversterker gebruik ik de Sphinx Myth aangezien mijn Gamut geen aansluiting heeft. (zie ook op mijn site)

Als ik een speciale hoofdtelefoonversterker zou aanschaffen zou ik graag de CEC eens willen horen. Iemand ervaring hier mee?

Ik heb een stax met losse stax profesional versterker en een sony mdr cd3000.

De sony klingt het mooist en deze sluit ik direct aan op mijn shanling cd speler daar deze een buizen uitgang heeft voor de koptelefoon en erg mooi klingt.

Ook gebruik ik hem op de revox b77 mk2 bandrecorder.

Ben zeer goed te spreken over de sony.

• 4 weeks later...

Ik heb een Beyerdynamic DT331 en ik heb geen speciale hoofdtelefoon versterker. En aangezien ik maar een beperkt budget heb ga ik die ook niet kopen. Eerst maar eens mijn versterker/speakers vervangen. Maar voordat ik dat geld bij elkaar heb ben je zo een jaar verder :)

Leuk!

Iets over hoofdtelefoons! Ik heb al meer dan 15 jaar een Beyerdynamic 990 en die heb ik een paar maanden geleden voorzien van een paar nieuwe kussentjes. dat moet elke drie a vier jaar. Maar toch; Die ouwe Beyer 990 is nog steeds nieuw te koop en dat zegt toch wel wat. aangesloten op mijn (eveneens oude) Philips 650 is het nog steeds genieten van Nelly Furtado's Folklore. Van mijn vriendin heb ik een jaar geleden een Beyer 770 (een gesloten type) gekregen omdat een 990 half-open is en toch wat meer omgevingslawaai geeft. Aardig is dan om te ervaren dat een gesloten hoofdtelefoon op zich van eenzelfde kwaliteit is maar de gesloten schelp toch voor meer "druk" op het oor zorgt dat op de duur gaat irriteren.

.........dus; Liever een half-open.

groet,

Ronald

Ik gebruik een 20 jaar oude Sennheiser HD540 Reference op een MF X-Can V2 met aparte (zelfbouw by Sodejuu) trafo. Daarnaast gebruik ik nog een draadloze Sennheiser RS60.

Beide koptelefoons worden af en toe gebruikt, de HD540 Ref. gebruik ik momenteel vooral op m'n bascombo als ik 's avonds zit te oefenen. :)

Nope, geen koptelefoon voor mij...

In het verleden heb ik een mooie Stax gehad, maar hoe wonderschoon de klankkleuren ook tot mij kwamen; altijd, met elke andere koptelefoon ook overigens, het geluid lijkt van achter me te komen, de stage is achter mij.. :angry:

Heeft niks te maken met hoe muziek voor mij "natuurlijk" klinkt...dus dan maar niet... :huh:

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen bij gebruik van... ?

Goede groet,

Tdo

Ik gebruik een sennheiser HD 210, voornamelijk bedoeld voor mijn discman.

edit:

Ik dacht laat ik de HD 210 even proberen, en dat is schrikken! Wat een verschill, het klinkt zo dood door koptelefoon. Aan de ene kant gelukkig maar, want het prijs verschill is factor 50 met mijn contourtjes. Dus mag ook wel :D

Nope, geen koptelefoon voor mij...

In het verleden heb ik een mooie Stax gehad, maar hoe wonderschoon de klankkleuren ook tot mij kwamen; altijd, met elke andere koptelefoon ook overigens, het geluid lijkt van achter me te komen, de stage is achter mij.. :angry:

Heeft niks te maken met hoe muziek voor mij "natuurlijk" klinkt...dus dan maar niet... :huh:

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen bij gebruik van... ?

Goede groet,

Tdo

Stage achter klopt wel volgens mij. Dingen die ver voor je horen te zijn zijn dan juist achter je :D.

Frank

Aha, dus zo'n koptelefoon versterker is gewoon puur omdat sommige versterkers geen koptelefoon uitgang hebben.

Aha, dus zo'n koptelefoon versterker is gewoon puur omdat sommige versterkers geen koptelefoon uitgang hebben.

Absoluut niet! Je hangt toch ook geen luidsprekers van 10.000 euro aan een Sony minisetje? Dat gebeurd feitelijk namelijk, de hoofdtelefoonuitgang van een 'gewone' versterker is vaak niets bijzonders (een op-ampje van een paar dubbeltjes en dan heb je het wel gehad). Met een goede hoofdtelefoonversterker hoor je op een goede hoofdtelefoon heel duidelijk verschil. Het klinkt onder andere veel strakker, gecontroleerder.