Jump to content

Hoofdtelefoon

beunky
 Share

Wie gebruikt er een hoofdtelefoon en hoe vaak gebruik je die?  

89 members have voted

1. 1. Wie gebruikt er een hoofdtelefoon en hoe vaak gebruik je die?

• Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon en ik gebruik hem minstens 1 keer per week
      17
    • Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon en ik gebruik hem elke dag
      12
    • Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon, maar ik gebruik hem minder dan 1 keer per week, doch wel minstens 1 keer per maand
      10
    • Ja, ik heb een hoofdtelefoon maar ik gebruik hem (bijna) nooit
      24
    • Nee, ik heb geen hoofdtelefoon
      19

Recommended Posts

je koopt toch ook geen hoofdtelefoon van 10000 euro?

Voorbeeldje, voorbeeldje. Om het verschil duidelijk te maken. Een hoofdtelefoon van 400 euro hang je niet aan een opampje van een paar dubbeltjes, evenmin hang je een setje luidsprekers van 10.000 euro aan een sony minisetje van 300 euro...

senn hd580, momenteel ongebruikt omdat ik nog geen geschikte versterker heb. Luisterde hiervoor naar een Sony (32 Ohm) met een zelfbouw klasse-A mosfet trapje, echter heeft deze niet voldoende gain voor de 320 ohms senheisers. Iemand een tip voor een goede zelfbouw versterker voor deze hoofdtelefoon (indien buizen: otl).

Daniel

Ik heb de HD 580 op een MF X-Can V1. Ik zou de V1 wel willen vervangen door een V3, maar ik vraag me af of deze upgrade voldoende interessant is.

Wie heeft er een upgrade gedaan van de V1 (of V2) naar de V3 en kan er iets over zeggen?

Ik heb de HD 580 op een MF X-Can V1. Ik zou de V1 wel willen vervangen door een V3, maar ik vraag me af of deze upgrade voldoende interessant is.

Wie heeft er een upgrade gedaan van de V1 (of V2) naar de V3 en kan er iets over zeggen?

Er is veel verschil tussen een V2 en een V3, volgens mij is de schakeling kompleet anders. Het laag van de V2 wilde nog wel eens wollig worden als je hem altijd aan laat staan, volgens mij komt dat door het heet worden van de voedingseclo's. De V3 heeft hier totaal geen last van. De V3 is ook veel neutraler, in het begin moest ik daar erg aan wennen, het was een beetje "saai" in vergelijk met de V2. Inmiddels ben ik hier aan gewend, er is gewoon veel minder kleuring en de V3 gaat nooit meer weg!

In de V2 had ik de buisjes vervangen door Mullards, deze heb ik na een tijdje in de V3 gezet met als resultaat een subtiele verandering in het hoog, deze is nu wat meer "zijdeachtig", ergo wat minder korrel.

Al met al een mooi apparaat!

Oja, ik heb beide versterkers beluisterd met een HD600

PS Nog op Lowlands geweest Theo?

Groeten Paul

Sinds ik in m'n uppie woon en niemand tot last ben en zelf geen last van anderen heb, de hoofdtelefoon (een Senheisser weet ik veel) subiet afgeschaft en tegen een woekerprijs aan een collega verkocht :ph34r:

Heerlijk, geen snoertjes om over te struikelen, geen warme oortjes meer, nooit meer: "Hee, hoorde ik nou de bel?".....

Toch opmerkelijk dat er lieden zijn die zich vreselijk druk kunnen maken over de plaatsing van een paar luidsprekers en evenzogoed iets volstrekt onnatuurlijks als een hoofdtelefoon op hun knar zetten. En daar ook nog lyrisch over zijn :o

Of zie ik het (weer) verkeerd :(

Met opgewekte groet,

Sinds ik in m'n uppie woon en niemand tot last ben en zelf geen last van anderen heb, de hoofdtelefoon (een Senheisser weet ik veel) subiet afgeschaft en tegen een woekerprijs aan een collega verkocht :ph34r:

Heerlijk, geen snoertjes om over te struikelen, geen warme oortjes meer, nooit meer: "Hee, hoorde ik nou de bel?".....

Toch opmerkelijk dat er lieden zijn die zich vreselijk druk kunnen maken over de plaatsing van een paar luidsprekers en evenzogoed iets volstrekt onnatuurlijks als een hoofdtelefoon op hun knar zetten. En daar ook nog lyrisch over zijn :o

Of zie ik het (weer) verkeerd :(

Met opgewekte groet,

Nee Dick, je ziet het niet (weer) verkeerd. Heerlijk toch, die nuanceringen die jij steeds weer weet aan te brengen in tal van discussies. Driewerf hulde!

Yes!! Koptelefoon..... Gebruik hem bijna elke dag.

Waarom? Omdat je er zo lekker bij weg kan dromen, helemaal opgaan in de muziek.

Ik heb een Grado SR60 op een MF X-Cans V2.

De X-cans is wel enigszins aangepast:

1) Eigen voeding bij gemaakt: verbetering

2) betere buisjes erin: grote verbetering

3) Elco's vervangen door Elna en Panasonic: verbetering

Overigens zet ik hem wel uit. Met een zelfbouwvoeding haal je makkelijk een schakelaar om. Hij wordt aanzienlijk minder heet en dus gaan je elco's langer mee.... Je buisjes natuurlijk ook.

Voor de liefhebbers:X-can mods

Dan heb je 'm vast verkeerd om gehad :lol:;)

En nee, ik deel je ervaring niet. Ik geniet nagenoeg iedere dag van de muzikale directheid en detaillering die de Stax Lambda Professional mij geeft B)

Heb zelfs geprobeerd met de hoofdband naar beneden...Hielp geen zier... :unsure: Mankeert er blijkbaar toch iets aan m'n oren... :(

Hoewel, als ik dan weer aan de kale berg en het mp3 verhaal denk... :rolleyes::D

Goede groet,

Tdo

Ik dacht nog wel dat ik de enige was :).

Dank voor de morele support Frank...dat dacht ik ook... :unsure::)

Ik heb vorige week even geluisterd naar een HD600 die een vriend had aangeschaft. Deze werd aangesloten op een Marantz cd6000 ose cd speler. Mijn meest beluisterde cd erin en inderdaad het geluid kwam van achteren. Erg vreemde gewaarwording. Ik maak alleen gebruik van een discman met fontopia oordopjes voor in de trein.

Ik dacht nog wel dat ik de enige was :).

Dank voor de morele support Frank...dat dacht ik ook... :unsure::)

Ik heb vorige week even geluisterd naar een HD600 die een vriend had aangeschaft. Deze werd aangesloten op een Marantz cd6000 ose cd speler. Mijn meest beluisterde cd erin en inderdaad het geluid kwam van achteren. Erg vreemde gewaarwording. Ik maak alleen gebruik van een discman met fontopia oordopjes voor in de trein.

Speelt dit "probleem" niet bij je discman...? Heb dit zelf met elke koptelefoon die ik tot nu toe beluisterd heb...

En dat zijn er wat geweest in de afgelopen pakweg 25 jaar...

Speelt dit "probleem" niet bij je discman...? Heb dit zelf met elke koptelefoon die ik tot nu toe beluisterd heb...

En dat zijn er wat geweest in de afgelopen pakweg 25 jaar...

Nope. Ik gebruik namelijk deze oordoppen.

product-5596844.jpg

Misschien komt het doordat je ze helemaal je oor in schuift, terwijl de HD600 op oren zit met een beetje ademruimte er tussen. Ook zijn de oordoppen natuurlijk niet van zo`n hoge kwaliteit als een Sennheiser HD600, om over de versterking van de discman nogmaar te zwijgen.

(...)

Vooral de geluiden die door de rest van je lichaam tot je komen mis ik.

Beste ome Henk,

Konden de familieleden nog wel "genieten" van de geluiden uit de rest van je lichaam :P:P:P

Met opgewekte groet,

Hallo,

Ik gebruik de Sennheiser HD600, aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van mijn Myryad MP100 voorversterker.

Nu heb ik een vraag. Geeft een aparte hoofdtelefoon versterker een beter geluid dan via de uitgang van mijn voorversterker?

Jan