Jump to content

Hoofdtelefoon

beunky
 Share

Wie gebruikt er een hoofdtelefoon en hoe vaak gebruik je die?  

89 members have voted

1. 1. Wie gebruikt er een hoofdtelefoon en hoe vaak gebruik je die?

• Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon en ik gebruik hem minstens 1 keer per week
      17
    • Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon en ik gebruik hem elke dag
      12
    • Ja, ik gebruik een hoofdtelefoon, maar ik gebruik hem minder dan 1 keer per week, doch wel minstens 1 keer per maand
      10
    • Ja, ik heb een hoofdtelefoon maar ik gebruik hem (bijna) nooit
      24
    • Nee, ik heb geen hoofdtelefoon
      19

Recommended Posts

Sinds ik in m'n uppie woon en niemand tot last ben en zelf geen last van anderen heb, de hoofdtelefoon (een Senheisser weet ik veel) subiet afgeschaft en tegen een woekerprijs aan een collega verkocht  :ph34r:

Heerlijk, geen snoertjes om over te struikelen, geen warme oortjes meer, nooit meer: "Hee, hoorde ik nou de bel?".....

Toch opmerkelijk dat er lieden zijn die zich vreselijk druk kunnen maken over de plaatsing van een paar luidsprekers en evenzogoed iets volstrekt onnatuurlijks als een hoofdtelefoon op hun knar zetten. En daar ook nog lyrisch over zijn  :o

Of zie ik het (weer) verkeerd :(

Met opgewekte groet,

Nee Dick, je ziet het niet (weer) verkeerd. Heerlijk toch, die nuanceringen die jij steeds weer weet aan te brengen in tal van discussies. Driewerf hulde!

Ook ik kan me hier volledig in vinden. Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer een hoofdtelefoon zal gebruiken maar mocht dat zo zijn dan is het uit noodzaak (die er eigenlijk al is, ik hou alleen de boot af) en niet omdat ik het graag wil.

Conqubite

Hallo,

Ik gebruik de Sennheiser HD600, aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van mijn Myryad MP100 voorversterker.

Nu heb ik een vraag. Geeft een aparte hoofdtelefoon versterker een beter geluid dan via de uitgang van mijn voorversterker?

Jan

Beste Jan, ik denk dat jouw hoofdtelefoon goed genoeg is om te profiteren van een aparte versterker (ik heb zelf overigens de HD 650). Mijn Sennheiser profiteert duidelijk van een seperate hoofdtelefoonversterker. Je zou het gewoon eens kunnen proberen om te kijken of het genoeg uitmaakt. Hoe vaak gebruik je trouwens je hoofdtelefoon?

Hieronder nog maar eventjes, voor het geval je het gemist hebt, een stukje wat ik al eerder gevonden had op de site Headphone.com:

Imagine spending $1000 on a pair of speakers and then hooking them up to a boom box. What a waste! Well, that

Hallo Beunky,

Ik gebruik de hoofdtelefoon een paar keer per maand.

Luister naar LP, CD en DCC met de hoofdtelefoon.

In welke prijsklasse moet ik zoeken naar een eventuele aparte versterker?

Jan

Je kunt je natuurlijk wel afvragen of je er het geld voor over hebt, maar ze zijn er in prijs (voor een goede dan) vanaf zo'n 150, 200 euro en het loopt door tot duizenden euro's. De vraag is of je dat er voor over hebt, zeker gezien het feit dat je hem niet zo heel veel gebruikt (als ik het goed begrijp).

Je kunt het beste eens bij een dealer vragen of je eens een hoofdtelefoonversterker mag lenen om te proberen. Merken: onder andere Creek en Pro-Ject. Er zijn er veel meer (Musical Fidelity heeft een mooie bijvoorbeeld, maar die kost 375 euro), maar dit zijn merken die wat goedkopere modellen hebben.

Als je niet zo veel luisterd met een hoofdtelefoon is het de vraag of je er wel wat voor uit wilt geven. Maar goed, dat is jouw keuze.

Al enekele jaren geniet ik van de AKG1000. Een groot voordeel van deze oorluidspreker is dat hij vrij hangt van je oren. Geen oververhitte oren dus. Nadeel is dat alle omgevingsgeluiden doordringen en omgekeerd kan je omgeving meegenieten van je muziek. Hij wordt gevoed door de X-Can V3.

Sinds kort heb ik een voor mij nieuw type oortelefoon: de Etymotic 4P. Dit model wordt gebruikt in de muziekindustrie om omgevingsgeluiden niet door te laten dringen tot je oorgang. Dat lukt perfect. De truc zit 'm in de manier waarop de weergever in het oor zit. Er wordt gebruik gemaakt van pluggen die ook wel worden gebruikt om gehoorbeschadiging te voorkomen in een omgeving met een hoge geleuidsbelasting Daarbij is de weergave ook nog eens van een zeer hoog niveau. De 4P gebruik ik vooral aangesloten op een iRiver MP3-speler als mobiele set. Aanrader!

Groet,

Henk

Al enekele jaren geniet ik van de AKG1000. Een groot voordeel van deze oorluidspreker is dat hij vrij hangt van je oren. Geen oververhitte oren dus. Nadeel is dat alle omgevingsgeluiden doordringen en omgekeerd kan je omgeving meegenieten van je muziek. Hij wordt gevoed door de X-Can V3.

Sinds kort heb ik een voor mij nieuw type oortelefoon: de Etymotic 4P. Dit model wordt gebruikt in de muziekindustrie om omgevingsgeluiden niet door te laten dringen tot je oorgang. Dat lukt perfect. De truc zit 'm in de manier waarop de weergever in het oor zit. Er wordt gebruik gemaakt van pluggen die ook wel worden gebruikt om gehoorbeschadiging te voorkomen in een omgeving met een hoge geleuidsbelasting Daarbij is de weergave ook nog eens van een zeer hoog niveau. De 4P gebruik ik vooral aangesloten op een iRiver MP3-speler als mobiele set. Aanrader!

Groet,

Henk

Waar heb je die gekocht?

Groetjes Simon

Ik heb zelf een Stax Lambda Nova Basic. Deze electrostatische hoofdtelefoon klinkt erg lekker. Ik mis alleen de diepe bassen. Dat is de reden dat ik hem (op dit moment) weinig gebruik. De weergave via de luidsprekers blijft gewoon het prettigst. Maar de Stax gaat zeker niet weg! ;)

een sony v600 en een philips street dinges van 20 euro. Die sony klinkt in mijn oren best lekker. Die philips heb ik voor op de fiets omdat hij knoerhard kan en hij vrij weinig last heeft van de wind. Die phillips zit meestal op een sony 707 net md speler (die klinkt heel behoorlijk). e Sony v-600 hangt sinds gisteren op een rotel RA972.

Ben nog wel even zoet om mijn set helemaal compleet te maken. Eerst een andere cd speler. :)

Een Beyer DT990 sinds 10 jaar, met een DIY koptelefoon versterker op basis van de OPA 627 en Buf 634 :rolleyes:

klinkt redelijk goed maar ik hou toch meer van luisteren via de luidsprekers.

Ik heb bij de DT990 nieuwe oorkussens gekocht en sinds dien klinkt ie te zwaar en wollig, dus luister eigenlijk niet of nauwelijks meer, oorzaak??? :confused:

Wie het weet mag het zeggen

Rob